Jump to content
n-pigeon

Blender - NEWS oraz dyskusje

Recommended Posts

podoba mi się to i wygląda to na coś co konkretnie pomoże w pracy, brakuje tylko tworzenie dziur

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rewelka. A do dziur masz carver addon, ale jakby tu tez zintegrowali to by byla moc.

 

w zasadzie jak poczytalem to nigdzie nie jest zdefiniowane ze nie bedzie wycinania dziur - wrecz przeciwnie, wydaje mi sie ze w subtract to bedzie:

"If in subtractive mode, the stroke defines parts of the mesh which get cut out. It works like a subtractive boolean operation of the additive shape with the existing geometry"

 

Czy to nie sugeruje tez dziur?

Edited by Nezumi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fajna sprawa. Bardzo mi tego brakuje a życie ze świadmością, że za paręmiechów będzie mi nie pomaga.

Tak jak z 3d manipulatorem w zetce.. Czekamy i czekamy. Dobrze, że Siggraph sie zbliża.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Czyli To że openCL jest szybkie to zasługa tego że używa gorszego samplera który jest zdecydowanie szybszy?
Oczywiście że nie! Benchmarki pokazują wersje na OpenCLa z samplowaniem Sobol kontra CUDA i Sobol. Jaki byłby sens odpalać w ogole benchmark jeśli ustawienia renderu byłyby inne? CMJ działa już na OpenCL tylko Mai nie wyrobiła się żeby to weszło do 2.79. Sampluje wolniej, kilka procent, tak jak w przypadku CUDA. Po prostu wymaga testów.

 

Niedługo i tak nie bedzie miało to znaczenia bo w momencie wyjscia bety 2.8 Lukas skończy sampler oparty o błekitny szum. Ten deklasuje wszystkie inne znane metody samplowania (przy niskiej ilości sampli) i dodatkowo produkuje output który będzie doskonale współgrał z denoiserem. Śmiało można zakładać zredukowanie czasu renderu prostych scen o połowę bez denoisera, n-razy z denoiserem. To rozwiazanie to jeden z głównych powodów szybkości Arnolda. :) Przy mało doswietlonych scenach CMJ może działać lepiej. Też będzie dostępny na OpenCL niedługo.

 

Czyli sprawa jest prosta, jak masz w tym momencie multum projektów do wyrenderowania to inwestujesz w Nvidie. Jak możesz poczekać do końca roku to wtedy większy sens będzie miało AMD.

Edited by Monio

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tak jak z 3d manipulatorem w zetce.. Czekamy i czekamy. Dobrze, że Siggraph sie zbliża.

Troche offtop w temacie Blendera ale zapowiedzieli zapowiedz ;) :

 

Ja tam na gizmo nie czekam w ogole, ale rozumiem, ze niektorym to ulatwi zycie. Mnie zdecydownie bardziej jara mozliwosc wektorowego displacementu. Swoja droga szkoda, ze w Blenderze nie ma tej mozliwosci - moze kiedys.

Edited by Nezumi

Share this post


Link to post
Share on other sites

I kolejny offtop... Blender bryluje na zapowiedzi nowych procków AMD Ryzen Threadripper

 

 

...Tak od 47 minuty z hakiem.

Render na ich scenie to 13 s. Dla porównania znalazłem, że Ryzen 7 1800X liczy to jakoś w 22s.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spoko prezentacja ale ja pier****. Jak można nie ogarniać że to działa tylko na GPU. Uzyskanie takiej grafy w realtime na CPU jest zwyczajnie niemożliwe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plis Monio, ten ktoś nie ogarnia różnicy pomiędzy Tangent space, a Object space normal mapy. Widać, że od technicznej strony u niego nie najlepiej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W ogóle przez komentarze odnośnie 2.8 trochę trące wiarę w community. Goście piszą o Eevee że nie potrzebują silnika gier w blenderze (?!). Drudzy się pytają czy to zamieni Cyclesa. Jeszcze inni narzekają że warstwy im nie działają jakby to była finalna wersja.

Ja rozumiem że nikt nie musi być na bieżąco z każdą nowinką, ale skoro już ściągają eksperymentalnego, niedokończonego builda to mogliby się chociaż trochę zorientować z czym mają do czynienia. Mam wrażenie że ludzie oczekują że kilku koderów wykona rok pracy w miesiąc, nie chce im się przeczytać ogólnodostępnych informacji ale za to są pierwsi do narzekania że Ton chce usunąć Cyclesa i zrobić z blendera silnik gier.

 

Chyba za dużo czytam BA. Duże ilości raka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Monio xD? dopiero teraz to zauważyłeś, społeczność blendera ma tą wadę że chyba ma największy procent ludzi którzy nie mają bladego pojęcia o grafice 3D i są zarazem ekstremalnie głupi, nie wiem why możę za sprawą ino tego że blender jest free, no i niestety odkryli możliwość pisania na forach.. Dlatego ja od większego już czasu totalnie wycofałem się z brania udziału w tym cyrku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czytałem komentarze pd tym filmem na YT i jak dla mnie to są zwykłe "gimby" widzą że ktoś się czymś ekscytuje ale nie rozumieją czym a bardzo chcą wziąć udział w tym całym Hype-ie, nie wykluczam też ludzi podstawionych od konkurencji ;). Obserwuję MODO, Maxa, Mayke i sorry ale najszybciej z nowinkami i ulepszeniami to jedzie blender. Te wymienione wyżej softy na starcie dostały porządne narzędzia a teraz raczej nic się tam nie dzieje natomiast blender cały czas się rozwija imho. Także trzeba wziąć pod uwagę że programy komercyjne "trochę" kosztują i tam są już ludzie konkretnie zorientowani (bo te durne pytania zadawali w szkole jak się uczyli) i kupują narzędzie do konkretnego zadania. Przy darmowym blendku natomiast jest cała masa hobbystów, nowicjuszy itp ludzi, stąd takie pytania a nie inne.

 

@Monio

Nie każdy jest zorientowany w wymaganiach. Co do GPU o ile dobrze pamiętam to ma być wspierane od openGL 3.3 więc to pójdzie prawie na wszystkim:

tak sobie myślę że jakby przeszli na vulkana to jeszcze by kopa dostało.

 

P.S. nadal czekam na usprawnienie sculptu. Mieć ten detal co w zetce ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dlatego ja od większego już czasu totalnie wycofałem się z brania udziału w tym cyrku.
Ja w też ale gdzieś trzeba szukać newsów, śledzić development blendka i addonów. Kiedyś miałem czas czytać wszystkie commity, teraz wole sprawdzić BA. Niestety przy okazji trzeba przebrnąć przez sterty bullshitu.

 

Nie każdy jest zorientowany w wymaganiach.

Co nie zmienia faktu że to akceleracja sprzętowa GPU i widać to jak na dłoni. Rozumiem że osoba zaczynająca zabawę z 3D może tego nie wiedzieć ale gość który kręci tutoriale do softu? WTF.

 

P.S. nadal czekam na usprawnienie sculptu. Mieć ten detal co w zetce ...
Też bym chciał ale to wymaga kilku składowych. Sam wydajny viewport tego nie załatwi, obracanie kamery to jeszcze nie rzeźbienie. Potrzebny byłby "przynajmniej" refactoring multiresa i mechaniki deformacji pędzlami żeby to płynnie działało.

Teraz 2 gości działa w temacie sculptu w ramach GSoC. Jeśli im się teraz uda to może kiedyś wezmą się za usprawnienie tych bebechów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciekaw jestem czy eevee, jakby sie okazało, że działa jakoś niebywale cudowne, mogło by być podłączone pod inne softy 3d. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fajną rzecz znalazłem przydatną do renderingu jakby ktoś potrzebował

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobra rzecz. Napisałem sobie kiedyś coś podobnego (OBJ i FBX) i od tamtego czasu wszystko tym eksportuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nowy raczej nie jest, bo filmik ma już prawie rok. Ale fakt, że ciekawy :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nowy raczej nie jest, bo filmik ma już prawie rok. Ale fakt, że ciekawy :)

Nie chodziło mi o filmik a o feature surface deformer modifier. Ten filmik od Arrimusa3d oglądałem właśnie ok roku temu i szukałem odpowiednika w blenderze. O ile dobrze pamiętam to tego modifiera w 2.77 nie ma i nie było (mam go cały czas zainstalowanego). Ale w którym momencie się pojawił też nie potrafię określić. Zresztą zastanawiam się ile jeszcze rzeczy nie znam bo nie widziałem ich praktycznego zastosowania na YT. Oglądam Arrimusa3d by podpatrzyć techniki jakie stosuje i czy da się to powtórzyć w blenderze. Ma świetne filmiki o retopologii. Polecam to i jego give awaye co ileś tam subów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jarałem się bym modyfikatorem właśnie dlatego że można robić takie rzeczy ale zapomniałem że można już z niego korzystać. :P Dzięki za info, idealnie się sprawdzi w moim obecnym projekcie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nawet nie pomyślałem że można to tak wykorzystać. Obłędnie wyszło.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heh... W trzeciej wojnie światowej będą walczyć ludzie w plastikowych zbrojach rodem z gier RPG :) Które w dodatku sami sobie zrobią w domu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy