Jump to content
n-pigeon

Blender - NEWS oraz dyskusje

Recommended Posts

Ludki z facebooka się jarają to tu też wrzucę.

Napisałem sobie makrosy do retopologii. Wypalanie Shrinkwrapa w dowolnym trybie (leci pod hotkey), snapowanie vertów do płaszczyzny symetrii i Wrap Relax czyli shrinkwrap i smooth w pętli. Podzielę się jak skończę obecny projekt i będę miał czas na posprzątanie kodu. Czyli po 7 lipca.

 

Cc05nnH.gif

 

TNj1dq7.png

 

1. Baza z topologią. 2. Shrinkwrap na sculpcie, minuta dociągania vertów, kilka loopów. 3. Wrap Relax i 2 minuty dociągania vertów

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z jakiejs przyczyny nie dziala mi przycisk "dzieki", wiec manualnie - DZIEKI :) Pomysl w swojej prostocie wymiata i jak widac dziala. Super sprawa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Monio fajne, jak się podzielisz to widzę, że oprócz sculptu może mi to przyspieszyć robienie drzew, gdzie zwykły shrinkwrap wymaga trochę korekt ;)

 

tree_workflow_shrinkwrap.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heh... renderuje jak się należy :P (małpka, kulka i plane, jak by ktoś nie rozpoznał).

 

[ATTACH=CONFIG]104093[/ATTACH](f12)

 

A tak to powinno wyglądać :)

[ATTACH=CONFIG]104094[/ATTACH]

 

Na cpu to samo:P

Edited by HubertP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Coś musiałeś pokręcić.

Render praktycznie bez ustawień. Wstawiłem plane, kulkę i małpę, zaimportowałem materiały, dodałem dwa światła i rendernąłem.

Czas renderingu 1:48 (minuta i 48 sekund).

Żeby było ciekawiej - nie mam Radeona tylko GeForca :)

Może dlatego nie udało mi się przęłączyć na renderowanie na GPU.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Żeby było ciekawiej - nie mam Radeona tylko GeForca :)

Może dlatego nie udało mi się przęłączyć na renderowanie na GPU.

 

Wedlug opisu to ten renderer jest "Hardware agnostic – if your computer can run OpenCL™ 1.2, it can run Radeon ProRender." wiec karta nie powinna miec znaczenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites
• Microsoft Windows® 10 (non-AMD GPU)

 

• For non-AMD OpenCL™ 1.2 cards, Windows® 10 is required

Ale trzeba mieć Win10 (i OpenCL1.2) do kart nie-AMD.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajgor, a odhaczyłeś "używaj też kart gorszych niż radeony"? Tam jest coś takiego pod tym okienkiem wyboru między CPU i GPU :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

No kuźwa ale bajka. Myślałem, że to prawdziwa figurka nagrana na wideło. Tylko niestety pewnie niezły kombajn potrzebny do takiej wydajności;

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tylko niestety pewnie niezły kombajn potrzebny do takiej wydajności;

Taki sam komp jak do byle gierki teraz. Sciagnij sobie 2.8 i sam zobacz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przy okazji - jak odpalam 2.8 build mam czarny materiał na objectach , gdy próbuję ustawić mapę HDR ( nody jak w cyclesie) to wogóle mi nie doświetla. Dopiero jak dorzucę światło sun czy jakieś inne dopiero widzę texturki, ale hdr jakby nie miał wpływu w eevee na materiały. Ma ktoś tak ? Gdzieś coś trzeba odhaczyć ?Wiem że to wczesna alpha ale poza tym hdrem to świetnie wygląda i chodzi nawet szybko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie chodzi dobrze, ale też miałem ten sam problem. Co do materiałów trzeba dodać oddzielny mataterial outoput, tzn inny jest w cycles inny w eevee. Z HDR prawdę mówiąc nie wiem ja, ale naprawiło się samo. Poprzednio coś nie chciało działać gdy wczytałem plik ze starszej wersji Blendera. Na nowo odpalonym Blenderze działa bez problemu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wyglada pieknie. Juz widze jak bardzo wzrosnie produktywnosc dzieki mozliwosci ogladania godzinami w RT tego co sie zrobilo w pierwsze 2 godziny tego dnia.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Juz widze jak bardzo wzrosnie produktywnosc dzieki mozliwosci ogladania godzinami w RT tego co sie zrobilo w pierwsze 2 godziny tego dnia.
Jak odliczysz setki godzin na import-eksport pomiędzy tuzinem programów i czas zmarnowany na tweaki bo "w Marmo wyglądało inaczej" to i tak będzie na plus. ;)

 

Tak for real, proste shadery PBS pojawiły się w niektórych pakietach jakiś czas temu ale prawdziwy viewport PBR na jak razie ma tylko Modo. Ciekawe ile jeszcze wycisną w Eevee po siggraphie. Jest duża szansa że będziemy mieli najlepszy viewport. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ciekawe ile jeszcze wycisną w Eevee po siggraphie. Jest duża szansa że będziemy mieli najlepszy viewport. :)

Trzymam kciuki :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Będzie można renderować obrazek z Eevee do passów? Gdyby "tak" spokojnie może zastąpić Cycles w prostych wizkach :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No te light probes wygladaja srogo , nie jestem w temacie wiec powiedzcie mi ogólnie viewport performance podskoczy w 2.8 ? Czy dalej sculpty z 3dc nawet po decimate beda mi krztusic Blendka ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie sądzę żeby to za bardzo szkoczyło. Moim zdaniem wydajność to taki "trade off" Blendera.

Musisz mieć maga kompa, żeby śmigać jak np. marvelous w symulacji albo zbrush w sculpcie na odpowiedno słabszym i starszym sprzęcie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy