Jump to content
n-pigeon

Blender - NEWS oraz dyskusje

Recommended Posts

Nie sądzę żeby to za bardzo szkoczyło. Moim zdaniem wydajność to taki "trade off" Blendera.

Musisz mieć maga kompa, żeby śmigać jak np. marvelous w symulacji albo zbrush w sculpcie na odpowiedno słabszym i starszym sprzęcie.

 

niemasz racji. Wydajnośc viewporta wzrośnie i to bardzo. W ogóle tyle zajebistych rzeczy nowych jest a wy wrzucacie jakieś stare filmiki :D

 

[video=youtube_share;BLLstpvUpQE]

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

[Lekki Offtop]

Ja tak z innej beczki. Na blenchmark.com pojawił się w zestawieniu procesor AMD pod nazwa kodową 67ef:cf (to podobno Vega). Wynik jest bardzo zadowalający, bo lepszy niż 1080Ti. Ceny kryptowalut lecą od wczoraj na łeb na szyję, może w końcu ceny kart też wrócą do stanu sprzed kilku miesięcy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja bym tak bardzo się nie cieszył bo to psuje mój misterny plan jeśli chodzi o GPU... :D AMD/NVIDIA miały puścić karty specjalnie dla górników. Ich jedyną różnicą od standardowego wydania miał być brak wyjść wizyjnych. Taka karta jest niesprzedawalna właściwie na rynku wtórnym wiec ich cena będzie śmieszne niska, a dla nas taka karta jako druga przeznaczona tylko do obliczeń to super sprawa. Szczególnie ze miały to byc karty przeznaczone do ciągłej pracy, zoptymalizowane pod kontem zużycia energii. Niestety jak padnie teraz hossa na crypto-walutę to tych kart nie będzie i mój misterny plan zakupienia takowej na rynku wtórnym za jakieś poł roku pójdzie się paść.. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Udostępniono "Attract" i "Flamenco" - dwa narzędzia używane przy produkcji animacji w BI

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakoś nie śledziłem szczególnie tematu 2.8. Dzisiaj odpaliłem na dłużej najnowszy build blendera 2.8, wrażenia różne, raczej słabe, bardzo słabe. Te wielkie vertexy i grid rysowany na modelu i ten grubaśny obrys obiektu, to dla grafików po 80-tce :)?

 

Nie bardzo kumam tę ideę, viewport shading zniknął na dobre, czy to kwestia rozgrzebanego kodu? Jeżeli ma zniknąć na dobre i trzeba będzie się przełączać pomiędzy silnikami, to trzeba przyznać, że to ch****y pomysł i gość (czytaj Dalai Felinto ) tak samo zwali temat jak z bejkowaniem w cyclesie. Cycles render liczący sample w object mode, edit mode itd. itd., komu to potrzebne? Zresztą w tej chwili wybranie w "engine" blender internal i trybu edit mode powoduje wysypanie programu. Jak dla mnie lepszym pomysłem byłoby po prostu dodanie nowego silnika (EEVEE) bez zmieniania UI - po tylu latach korzystania z blendera wybieranie trybu (mode) w górnej belce jest niewygodne - tam były opcje, które ustawiało się na początku projektu lub takie, które ewentualnie klika się kilka razy w trakcie sesji. Blender bez viewport shading? Parafrazując, Blenderze nie idź tą drogą! :)

 

@Groh fajne i kawał roboty, ale szkoda, że większość to fejkowanie, a nie symulacje z prawdziwego zdarzenia.

 

2.8_no_viewport_shading.png

Edited by alex3d

Share this post


Link to post
Share on other sites

z tego co wiem fizyka ma zostać przepisana i zunifikowana. w sensie, że różne rodzaje symulacji będą ze sobą oddziaływać. no i całość ma być oparta na nodach. nie odpalałem tych nowych buildów ale to nie jest tak, że wchodząc w edit mode po prostu przełączy się shading na ten napisany z myślą o modelowaniu? chyba nie trzeba będzie ręcznie wybierać eevee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

tez mam nadzieje ze to tylko build`y testowe.. no i tez mam nadzieje ze UI jak zmienia, to zastawią magiczny ptaszek aktywujący standardowy układ. Puki co to eevee nadaje sie do robienia ładnej volumetrii, bo nawet z cieniami ma problem...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Draw modes nie są jeszcze zaimplementowane. Na pewno nie bedzie tak że przy przełączeniu na cyclesa będzie cały czas działał render, przecież z tego nie dałoby się korzystać. Wyluzujcie. Najazd na Dalai bezpodstawny na maksa. Gość teraz ogarnia o wiele bardziej złożony projekt i poświęca temu maksimum uwagi. Bez niego Eevee i usprawnienia viewportu nie stałyby sie rzeczywistością. Jak nie jesteście gotowi na testowanie rozgrzebanego 2.8 to poczekajcie z ocenisniem do końca roku czy początku nastepnego bo wtedy ma wyjść dopiero BETA. To że teraz można w ogóle tego builda uruchomić i testować to tylko dobra wola developerów i świetna organizacja projektu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czytajac narzekania/obawy co do wczesnego buildu 2.8 przypomnialem sobie klientow, ktorym nalezy wyjasnic, ze szkic pomyslu/wip to nie to samo co skonczony produkt. Mimo, ze "oczywiscie rozumieja" wciaz traktuja szkic jakby to byla faza koncowa...

Albo tych co kupujac gierke Early Access dziwia sie, ze jakas ona nie skonczona taka...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chłopaki po to są buildy, żeby je testować i krytykować.

@Nezumi mam napisane skrypty, które ściągają daily builds albo kompilują blendera z określonymi patchami i z wielu branchów korzystam we wczesnej wersji, więc takie porównanie do Klienta, trochę nie trafione jest.

 

Chciałem poruszyć dyskusję, ale widzę, że jeszcze nie korzystaliście z 2.8, więc jest za wcześnie. W momencie jak używałem pierwszych buildów 2.5 (alpha wyszła w 2009 r.), to też byłem krytyczny (słaba wydajność itd.), ale odczucie miałem pozytywne co do ergonomii i ogólnego pomysłu na UI. W przypadku builda 2.8 te odczucie jest po prostu kiepskie.

 

@Monio, gdyby Dalai nie był krytykowany przy robieniu bejkowania to też wiele rzeczy byłoby spieprzonych jeszcze gorzej :)

 

Ciesze się bardzo, że powstaje blender 2.8 i EEVEE, bardzo przyda się PBR, ale robienie dwóch kroków do przodu, żeby jeden zrobić w tył to jest fajne w tańcu ;) Jak Wam pasują te wielkie vertexy to spoko :), mnie nie bardzo.

 

@Monio, gdzie można poczytać, że mają być zaimplementowane draw modes, bo tego też mi brakuje i nie znalazłem nigdzie informacji jaki ma być design tego wszystkiego?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Monio gdzie jest info, że "draw modes" mają być zaimplementowane? Z tego co czytam to jednak draw modes będą/mają być porzucone w ich aktualnym kształcie. Będzie to wyglądało tak (foto poniżej; modes/engines) i będzie zarządzane z poziomu nowego systemu warstw? Nie upieram się czy ma coś być tak zrobione czy inaczej jeżeli to ma poprawić wydajność viewportu, ale to zmienia zupełnie workflow. Brakuje dobrej informacji na temat tego jaki jest zamysł, dlatego community zacznie się wkurzać. Czyli co clay do modelowania/rzeźbienia, EEVEE do tekstur i renderowania, a cycles tylko do renderowania? Gość zabrał się za zmiany a zostawił znak zapytania przy trybie "edit" Teoretycznie mogło by tak być, ale wtedy musi być 100% kompatybilność pomiędzy silnikami jeżeli chodzi o materiały. Na tę chwilę nie mam do tego przekonania, ale jak jest jakieś info co zamierza Dalai w tym względzie to chętnie poczytam. PS. żeby nie było, że tylko marudzę to potestowałem EEVEE i jest potencjał.

 

 

This also means we are dropping the current draw modes, and in particular the per-object maximum draw.

"Render to View" and "Render to Image"

Since we are no longer supporting the old "draw modes" (wire, solid, textured, ...) an engine like Cycles will always be in the former "Rendered" mode.

 

That means the engine can make the best of the situation and implement a separate faster drawing loop for when drawing to view. Apart from that the only difference between the two methods is their outputs.

 

The draw manager still needs changes to allow for image rendering (e.g., for Clay and Eevee F12), as well as view rendering (e.g., for Cycles) - see Depth Buffer below.

 

Evaluate if we still need a better replacement for wire, solid, … draw modes. If we need it, design and implement new engines accordingly, or as extra passes for the existing engines.

 

https://wiki.blender.org/index.php/Dev:2.8/Source/Layers

https://code.blender.org/2016/11/layers-and-beyond/

https://wiki.blender.org/index.php/Dev:2.8/Source/Viewport/ExternalEngines

https://code.blender.org/2016/12/viewport-project-plan-of-action/

 

image2-e1479483875696-1024x529.jpg

 

I jeszcze coś od Bartona:

 

Edited by alex3d

Share this post


Link to post
Share on other sites
Chłopaki po to są buildy, żeby je testować i krytykować.

Zgadzam sie. Po jakims czasie 'odbiornik' krytyki sie dostraja i ignoruje szumy wiec nie ma sie co spinac.

BTW cieszmy sie, ze tyle dyskusji w tym watku. Nie liczac postow w dziale MAXa dot. pustych scen zajmujacych XXX MB to jest tam znacznie spokojniej. Nowe przyszło :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

alex3d - Beta 2.5 o której piszesz była upubliczniona już w bardzo zaawansowanym stadium i same zmiany miały dużo mniejszą skalę niż przy 2.8.

 

Nigdzie nie pisałem że draw modes bedą działały tak samo jak teraz. Wiemy że nie będą ale wireframe, solid view czy cyclesowy material preview powrócą w przyszłości. Jak pisałem, jest bardzo wcześnie. Na razie pracują jeszcze na bebechach kodu wyświetlania, do tego w niepełnym składzie / mocy bo jeszcze kończą 2.79. To gdzie i jakim guzikiem będzie się przełączało na widok siatki będzie rozkminiane później jak będą mieli już gotową bazę.

 

By default Blender 2.80 ships with two render layers as of now, “RenderLayer” for regular rendering and “Viewport” for (guess what) viewport display. Their collections are linked, so adding/removing an object from one render-layer will add/remove it from the other two.

The drawing options for the viewport that used to be spread out everywhere in the UI will mostly become render-layer and render-engine options in the future.

 

I’m not sure how exactly you’ll switch between e.g. solid and wireframe display in future, but I guess it’s going to be a per render-layer option by using passes. That way you’d be able to customize your own display modes (e.g. solid with wireframes and with grease pencil, but without lamps and manipulators, …).

https://code.blender.org/2017/05/viewport-past-present-and-future/

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Monio, dzięki za info; chodziło mi o przejście z Blendera 2.49 na 2.5, a nie o betę ;) Ok, czyli pieśń przyszłości. W moim workflow i podejrzewam, że u wielu innych osób przełączenie pomiędzy poszczególnymi trybami odbywa się w ułamku sekundy i przy pomocy skrótu klawiszowego i jest to opcja pełniąca określoną rolę i bardzo często wykorzystywana. Teraz (2.79) też możesz sobie zmienić sposób wyświetlania danego obiektu czy grupy (chociażby "wire"; zakładka object=>display), ale robisz to w zupełnie innym celu niż przełączając się na "wire" pomiędzy draw modes. Wychodziłoby zatem, że sposób wyrysowania modelu w blenderze pełni jednak dwie funkcje - w trakcie jego tworzenia i na etapie układania sceny/renderowania. W 2.80 tracimy jedną z tych opcji. Jak czytam traktat Da Vinci w przełożeniu Wojciecha Gersona z 1874 r. to widzę przenikliwość tematu i spójność w każdym zdaniu (przy okazji polecam https://polona.pl/item/35114531/6/, tak jak i odwiedzenie wystawy prac Józefa Chełmońskiego w Radziejowicach z odnalezioną po 140 latach "Nocą Księżycową" ). Tutaj nie rozumiem sposobu podejścia do tworzenia nowych narzędzi, nie jestem pewien czy sam autor kodu to ogarnia ;) Pogadamy na koniec roku jak coś się zmieni :).

Edited by alex3d

Share this post


Link to post
Share on other sites

coś czuję że na 2.8 przesiądę się dopiero gdzieś za 2 lata.. bo będzie taki clusterfuck logiczny i ograniczona funkcjonalność. w ogóle jak do tego będzie odnosił się VSE?

Share this post


Link to post
Share on other sites

alex3d- Będą overridy per kolekcja, w której możesz mieć jeden lub więcej obiektów, więc nic nie tracisz.

 

Maciek Jutrzenka - Jaka ku**a ograniczona funkcjonalność?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Chłopaki po to są buildy, żeby je testować i krytykować.

Oczywiscie. Tylko warto wiedziec najpierw cos o tych buildach, bo jak nie wiesz co jest a czego nie ma to mozesz na przyklad zaczac testowac i narzekac ze w 2.8 nie dzialaja modyfikatory. Juz przesadzasz co bedzie w koncowej fazie, psy wieszasz na Felinto jakby to conajmniej byl RC. Spokojnie, cierpliwosci.. Potestuj sobie eevee, potestuj sobie kolekcje (pamietajac ze nie ma jeszcze ustalonego konkretnego UI pod nie) i tak dalej.

@Nezumi mam napisane skrypty, które ściągają daily builds albo kompilują blendera z określonymi patchami i z wielu branchów korzystam we wczesnej wersji, więc takie porównanie do Klienta, trochę nie trafione jest.

Ja nie sugeruje ze nie masz pojecia o niczym (jak wielu klientow :D) ale podejscie mi sie skojarzylo. Chyba kumasz jak wczesny to jest build 2.8 prawda? I jak wiele sie jeszcze zmieni. I jak wiele brakuje. Jesli tak to po co przesadzac jakby 2.8 mial wychodzic za miesiac.

Chciałem poruszyć dyskusję, ale widzę, że jeszcze nie korzystaliście z 2.8, więc jest za wcześnie.

Za wczesnie to jest na korzystanie z 2.8 :D Mozna sobie wrzucic model w eevee i sie nim pobawic ewentualnie scene przeorganizowac na kolekcje ale tak na prawde to tyle chyba na razie. Zbyt wiele rzeczy jest niedorobione jeszcze zeby mowic o "korzystaniu".

 

Juz widzialem gdzies na Twitterze Andrew Guru zaczynal sie nad GUI zastanawiac. Jak to przeczytalem to natychmiast zaczalem sie zastanawiac nad MODO...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Nezumi w rozwoju softu na poziomie profesjonalnego użytkowania powinna byś pewna kontynuacja. Mam wrażenie, że Dalai ma to w d***e. Gość niby zmienia "tylko" podejście do viewportu, a tak naprawdę wpływa to na podstawową ergonomię korzystania z softu i innych narzędzi, które już były napisane wcześniej. Zważywszy na specyficzny rozwój i otwartość Blendera, lepiej od razu takie rzeczy krytykować. Przykładów Blendera i deweloperów jest wiele. Czekałem np. na ukończenie meshera przez Kevina Dietricha (bardzo bystry gość) i co się okazało, że niepotrzebnie robił to w formie modyfikatora i w ogóle niepotrzebnie siedział nad tematem kilka miesięcy, bo z uwagi na ograniczenia w modyfikatorach jak i zmiany w kodzie, które szykują się blenderze stracił tylko czas i odpuścił temat. W to, że w finalnej wersji jednak doczekamy się jakichś rozwiązań to ja nie wątpię, tylko dyskusja toczy się o to czy coś zajmie 1,5 roku czy 3 :)

Edited by alex3d

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jak to przeczytalem to natychmiast zaczalem sie zastanawiac nad MODO...

A ja właśnie przestałem zastanawiać się nad MODO, nie wiem czy widziałeś

poza tym

Asset Manager

HardOps

Speedflow

plus masa darmowych addonów i nie wiedzę potrzeby przechodzenia na inny soft.

Share this post


Link to post
Share on other sites
A ja właśnie przestałem zastanawiać się nad MODO, nie wiem czy widziałeś

Gdyby jakiś maksowiec się zdenerwował, że do maxa nie ma analogicznego pluginu:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Monio, zadługo by tu pisać, mam

Nadzieje że się mylę ale w przeszłości się zgadzało więc mam pewne obawy. Problem jaki obecnie występuje, to brak jakiegokolwiek pomysłu jak całość ma wyglądać wygląda to tak że każdy ma swój projekcik, a potem jakoś to skleimy do kupy, sorry ale to tak nie zadziała, brakuje jasnej i klarownej deklaracji, odnośnie tego jak ma wyglądać blender 2.8. Panuje ogólny chaos mam wrażenie że oni sami nie wiedzą co chcą stworzyć.

 

Dlatego przesiadlem sie na houdiniego w momencie premiery wersji H16. Jedna z lepszych decyzji ever. Dalej co prawda renderuje w blendku. I używam VSE jak i kompozytora. Jest dużo ograniczonej funkcjonalności w VSE bo po prostu ktoś nie woadł na pomysł że może być komuś potrzebna taka opcja. Patrzac na to jak wyglada obecny chaos, mam mieszane uczucia.

 

Jeżeli jesnak okaże się że wszystko będzie sie trzymało kupy i nie bedzie tragedi i wszystko co dzialalo bedzie dzialac. To bedzie to wedlug mnie jeden z najlepszych programow do 3D. Silnik realtime i doskonaly pathtracer ktory uzywa tych samych materialow i jednym klikiem sie zmienia? Dla mnie boski sell point, w ogóle troche mnie smuci jak ludzie nie widzą możliwości jakie stoją za tym wszystkim.

 

Co do Modo, serio. Niepolecam nikomu. Moge sie rozpisac why ale, jak ktos potrzebuje to niech da znac.

Share this post


Link to post
Share on other sites

trudno powiedzieć, że ton i spółka idą na spontan kiedy oni realizują obecnie plany sprzed lat. niektóry kod będzie w trunku szybciej, inny troche później. ale zamysł jest znany od dawna i raczej robią tak, żeby wszystko ze sobą współgrało. myślę że krytyka jest potrzebna, tylko pamietajmy ze obecne buildy 2.8 nie odzwierciedlaja gotowego produktu w 100%. a po 2.8 przyjdą kolejne wersje. hype jest spoko ale warto tez miec realistyczne oczekiwania i nie spodziewac sie ton planuje za rok wygryźć blenderem maye. mysle ze z biegiem miesiecy i lat bedzie tylko lepiej, a przeciez juz jest bardzo dobrze

https://code.blender.org/2015/07/blender-2-8-the-workflow-release/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy