Jump to content
n-pigeon

Blender - NEWS oraz dyskusje

Recommended Posts

Z tym Modo to zazartowalem (ale tylko polowicznie). Mam mala odpornosc na wszelkiego typu dramy internetowe - duperele, ktore w zyciu maja zerowe znaczenie ale ludzie rozdmuchuja je do gigantycznych rozmiarow. Wyczuwam zblizajaca sie drame z UI i funkcjonalnoscia Blendera 2.8 i juz mi sie niedobrze robi. Juz widze te przepychanki pomiedzy roznymi Endriu co by najchetniej mieli jeden przycisk "GO!" a tradycjonalistami co jak im jeden przycisk przestawic juz nie potrafia uzywac softu. Wiecie o co chodzi bo juz to przerabialismy. Poza tym nie ukrywam, ze mnie wkurza jak czytam o tym jaki to jeden z drugim devem sa beznadziejni, nie wiedza co robia i w ogole na pewno bedzie slabo. Jakos Blender caly czas sie dynamicznie rozwija, prawda? Ze mogloby byc lepiej? Wszedzie mogloby byc lepiej. W kazdym jednym sofcie znajdziesz cos co jest albo niedorobione, albo mogloby lepiej dzialac. A chaosu w developmencie innych softow nie widzimy bo nikt nam nie mowi jak to wyglada - dostajesz final i masz sie cieszyc.

 

W obozie Modo tez panuja zamieszki czasami ale widzialem ostatnio na prawde mase zwyczajnie bardzo przydatnych w modelowaniu opcji. Polecam prezentacje na stronie Gnomona (https://www.gnomon.edu/community/events/modo-live-by-the-foundry) i kilka wideo do ostatnio wydanej wersji. Poza tym w sobote mialem okazje porozmawiac z dziewczyna ktora modeluje dla wielu na prawde powaznych klientow, pracowala przy Frozen i Moanie na przyklad i tez sie zastanawia nad przesiadka z Mayi na Modo. Dla mnie na razie Blender zdecydowanie wystarcza i widze spora przyszlosc ale musze znalezc czas na jakas sesyjke modelowania w Modo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noto jakby to powiedzieć.. jest pewna grupa na discordzie w której jest dużo ludzi którzy pracowali przy filmach jak Frozen. i większych. Marvel, Star Wars, Lego Batman. Wszyscy jednogłośnie praktycznie stwierdzili że Modo jest jednak słabą opcją. z dwóch prostych powodów.

 

Jakoś Blender cały czas się dynamicznie rozwija, prawda

tak i jest to wada. w pewnym stopniu bo sporo spraw zostaje zrobionych po łebkach. na szczęście w blenderze wszystko jest jako tako wrzucane do głównego builda i zostaje ładnie przepisane, w naprawdę dobrym stopniu. W Modo wygląda to trochę inaczej na zasadzie o to jest fajne wrzucamy. kij że prowizorycznie to działa.. nic nie jest przepisywanie wszysto jest patch na patchu patchem poganiał. Efektem jest totalna niestabilność. chaos. i bardzo słaba wydajność. No i samo the foundry i podejście do klienta. No i IO z resztą. tutaj jest najgorzej.

 

Blender zastąpić maye? wątpię.. prędzej Houdini. co obecnie powoli się dzieje na topowym szczeblu.

 

sam byłem wielkim fanem Modo. ale po prostu no, ten soft stoi w miejscu od pewnego wydania, został na bardzo szybko zmotany. aby być mega z przodu konkurencji. Wielki hype na modo kilka lat temu, ale został zmotany zbyt szybko przez co dzisiaj kiedy konkurencja nadgoniła ficzerami lub prawie nadgoniła. Modo nie wypada już tak fajnie. jest niestabilne strasznie. a konkurencja jest. Modo najwyżej nadaje się do freelancerów. oczywiście to jest takie narzekanie i gadanie,, mamo mamo bo ten pan powiedział. etc...

 

aczkolwiek.. osobiście. totalnie nie widzę powodu nauki Modo jeśli zna się blendera np bo zwyczajnie nic nie wnosi.

Problem z Modo jest taki że nie wie gdzie jest i czym jest, obecnie każdy ma swoje jasne miejsce. Maya, Houdini, Blender, Cinema C4D, 3ds Max, zBrush, Clarisse fx. Każdy z tych softów ma konkretny target. i konkretną bazę użytkowników oraz specializacje.. gdzie Modo jest takim zbiorem kilku startupów/papierów. sklejonyh na kolanie do kupy.

 

 

Co do narzekania na Blendera, no tak tradycja tylko że wcześniej nie byłem jako tako przeciwny czy sceptyczny a do spraw do których miałem obawy miałem rację. więc serio się boje trochu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli wiadomo będzie jak ma wyglądać Blender 2.8 i wszystko jest tak jaśnie rozplanowane. To ja bym chciał to zobaczyć jeśli można. i wtedy wam przyznam rację.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O Modo moglbym pogadac gdybym chociaz jeden projekt w nim zrobil. Zwazywszy na fakt, ze sie zbieram do tego przez ostatnie trzy wersje moze to szybko nie nastapic :D. W modo troche renderowalem w czasach kiedy nie bylo rendererow na GPU i Modo mial na prawde bardzo szybkie czasy. Zupelnie szczerze to po prostu bym chcial zobaczyc kilka featuresow z Modo (bo tych ma na prawde sporo) w Blenderze i to chyba na tyle.

 

Proponuje zostawic Modo bo to nie o tym sofcie temat.

 

Tak zazartowalem z przesiadka - chodzilo mi o to, ze czasem Blenderowe "community" wychodzi mi bokiem. Same skrajnosci - jedni krzycza AWESOME! na byle duperele a inni z tego samego powodu rwa wlosy z glowy i obiecuja przesiadke na inny soft. Krytyka oczywiscie jest konieczna z reszta czesto deweloperzy sami o nia prosza, ale jakos w przypadku Blendera troche mnie zmeczyla polaryzacja i skrajnosci w opiniach. Bardzo rzadko spotykam sie z rzeczowa, spokojna dyskusja - zwykle to jest "TO WSPANIALE!!!" przeciwstawione "O NIE!!! TRAGEDIA!!!".

 

@Maciek Jutrzenka - podrzuc tego discorda jak nie jest jakis na zaproszenie czy cos. Ja ostatnio kopnalem sie na konwent (bo byl 10 minut ode mnie :D) i sporo konkretnych ludzi tam poznalem. Zawsze fajnie posluchac roznych opinii jesli nie sa to opinie fanbojow/haterow a wywazone i poparte argumentami a najlepiej doswiadczeniem wypowiedzi.

Co do przyznawania racji - nie wiem jak innym ale mnie nie zalezy zupelnie zeby kogokolwiek przekonac. Niczego tu nie sprzedaje ;) Mozesz miec zupelnie inne zdanie. Mnie interesuje jaki ksztalt przybierze ostatecznie 2.8 ale to sie okaze dopiero za wiele miesiecy. W tym momencie nikt tego nie wie. Znowu - moze i to wyglada to chaotycznie ale jak to jest w Autodesku - wie ktos? Albo w Pixologic? Nikt nie wie bo mamy zero wiadomosci na temat planow i procesu powstawania nowej wersji. W przypadku Blendera wszystko wiemy - nawet jesli to jest chaotyczne czasami to i tak doceniam ta transparentnosc.

Share this post


Link to post
Share on other sites
NAPRAWDĘ, dżizas;), po 10 latach w końcu nie wytrzymałem...

83507448.gif

Jak cos zobaczysz to wal - nie czekaj 10 lat :D Masz 100% racji ale i tak pewnie zapomne znowu. Moze jednak trauma po publicznym wylajaniu przelozy sie na to, ze zapamietam wiec... dzieki!

Edited by Nezumi

Share this post


Link to post
Share on other sites
Problem jaki obecnie występuje, to brak jakiegokolwiek pomysłu jak całość ma wyglądać
To tylko twoje wrażenie wynikające z braku rozeznania w temacie i wiedzy jak wygląda software development. Założenia 2.8 są dokładnie ustalone już od dawna i dostępne do wglądu publiki. Tylko trzeba wiedzieć gdzie szukać i rozumieć co się czyta, to w większości bardzo techniczne informacje.

Nie podałeś żadnego przykładu ograniczonej funkcjonalności 2.8, bo taki jak na razie nie istnieje. Idee które stoją za tym projektem to rozszerzenie funkcjonalności i zdjęcie limitacji które w ostatnich latach hamowały rozwój blendera na wielu płaszczyznach. Jedyne co jest niewiadomą to jak końcowo od strony UI będą wyglądały toole do tych usprawnionych i nowych funkcji. Rzecz w tym że takie rzeczy robi się o wiele później w procesie developmentu a jak funkcjonalność będzie już zatwierdzona, to można je dowolnie zmieniać i poprawiać. Nie zaczyna się budowy domu od wybrania modelu klamek. Prototypy fragmentów UI są już robione, to będzie iteracyjnie poprawiane jeszcze przez wiele wydań 2.8.

 

https://wiki.blender.org/index.php/Dev:2.8/

Tu znajdziesz wszystko na temat 2.8.

 

oni sami nie wiedzą co chcą stworzyć

To zdanie jest po prostu głupie, Dunning–Kruger effect . Ludzie z BF dokładnie wiedzą jak działa blender, pracowali przy najbardziej wymagających projektach jakie powstały w tym sofcie, znają jego limitacje jak nikt inny, wiedzą jak je naprawić, mają na to plan i nieustannie działają. Oni wiedzą co chcą stworzyć tylko to jest poza zakresem pojmowania 99,99% użytkowników tego softu. Jak chcesz mieć obrazek jak będą wyglądać ikonki w 2.8 to wróć za rok. Na razie zostaw rozkminianie ludziom którzy napisali trochę więcej programów do 3D niż ty.

Share this post


Link to post
Share on other sites
A ja właśnie przestałem zastanawiać się nad MODO, nie wiem czy widziałeś

 

To samo w Blenderze:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
To tylko twoje wrażenie wynikające z braku rozeznania ...

 

Hej dzięki za długi post, i linka przeczytam wszystko i dam znać co o tym myślam. po prostu miałem okazję przez chwilę pogadać z developerami. i no zadałem kilka pytań i na każde była odpowiedź, We don't know yet. co mnie trochę przeraziło... bo potem są takie kwiatki jak np obecnie w VSE nie można robić offsetu wstecz ale można do przodu, WTF?! Innymi sprawy te całe czyszczenie UI kiedyś w wyszukiwarce pod spacją było wszystko a teraz praktycznie niema tam nic. Na pytanie dlaczego zostało usunięte, dostałem odpowiedź bo było zbyt wiele rzeczy. yyy serio? wyszukiwarka która ma zbyt dużą bazę? tha faq?

Share this post


Link to post
Share on other sites

bevel shader

No panowie, jak niedługo to wejdzie do oficjala to będzie jazda MODO naprawdę ma coraz mniej do zaoferowania

https://blenderartists.org/forum/showthread.php?436279-V-ray-got-rounded-hard-edge-shader

a tutaj win build imho jest kapitalnie

https://blenderartists.org/forum/showthread.php?436279-V-ray-got-rounded-hard-edge-shader&p=3230347&viewfull=1#post3230347

 

to plus hardops, box cutter i blender wymiata

Share this post


Link to post
Share on other sites

ściągnołem sobie najnowszą wersje 2.79 RC2 aby potestować sobie denoisera i nowy poprawiony alembic.. mojemu ździwieniu okazało się że nowy Blender nie wczytuje alembicków które stary blender wczytywał! nie no zajebisty ten progres.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ściągnołem sobie najnowszą wersje 2.79 RC2 aby potestować sobie denoisera i nowy poprawiony alembic.. mojemu ździwieniu okazało się że nowy Blender nie wczytuje alembicków które stary blender wczytywał! nie no zajebisty ten progres.

 

Nie ma rady - musisz kupic Maye. Jesli przez ten caly czas dalej nie kumasz jak dziala zglaszanie bugow i po co jest RC to mysle ze nie masz co sie dalej meczyc na Blenderze.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Taka tam pierdoła.

 

Ta, widzialem ta "pierdole" ;) Mam nadzieje ze znajdzie sie w Blendku kiedys (w zasadzie juz jest ale nie publicznie).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nie ma rady - musisz kupic Maye. Jesli przez ten caly czas dalej nie kumasz jak dziala zglaszanie bugow i po co jest RC to mysle ze nie masz co sie dalej meczyc na Blenderze.

 

no ale sorry piszą ze poprawili alembic i nie powinno być żadnych problemów.. już jest RC2... a on nawet nie potrafi wczytać czegoś co wcześniej wczytywał?

 

- - - Połączono posty - - -

 

ale Alembic z Mayki sie wczytuje, bo sprawdzalem. Po co komu Alembic pomiedzy Blenderami.

Wazne, zeby f te i we fte dzialalo :-)

 

ke? mówie o alembicu z houdiniego.

Share this post


Link to post
Share on other sites
no ale sorry piszą ze poprawili alembic i nie powinno być żadnych problemów.. już jest RC2... a on nawet nie potrafi wczytać czegoś co wcześniej wczytywał?

Rozumiem frustracje, ale wez zglos buga, zlinkuj pliczek i pomozesz wszystkim ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maciek - Read The Fucking Manual

 

przepraszam cie bardzo ale co ma manual do tego, którego zresztą czytałem. i niewidze tam niczego co by rozwiazywalo problem

Share this post


Link to post
Share on other sites

#Monio,jako że się dobrze orientujesz w development blendera czy jest możliwość żeby w blenderze przywrócili właściwe szukanie pod spacja, bo to co jest obecnie można uznać za bezużytecznie - ilość funkcji jaka tam jest zindeksowana to ułamek ułamka. Ewentualnie gdzie zgłosić ten problem, a raczej komu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
#Monio,jako że się dobrze orientujesz w development blendera czy jest możliwość żeby w blenderze przywrócili właściwe szukanie pod spacja, bo to co jest obecnie można uznać za bezużytecznie - ilość funkcji jaka tam jest zindeksowana to ułamek ułamka. Ewentualnie gdzie zgłosić ten problem, a raczej komu.

 

zgłaszałem.. zanim to weszło do officialnego.. dostałem odpowiedź że było tam zadużo opcji hahaha. blender robi się coraz gorszy.. eh... wyszukiwarka która ma zadużo opcji śmiech na sali. ale może monio spyta to będzie inaczej.

 

oni pokasowali takie opcje jak copy material to others :o zajeło mi 2 dni na znalezienie gdzie ta opcja jest w blenderze xD. jako przycisk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fajny ficzer pojawił się wczoraj w MACHIN3tools, usprawniający Surface Snap objektu. Dostępny jest pod spacebarem.

https://github.com/machin3io/MACHIN3tools

a tutaj jakby ktoś chciał zobaczyć jak to działa "dłuższą drogą".

a przy okazji polecam sprawdzić viewport blendera 2.79. Zdziwiłem się jak wyświetlił mi displacement we viewporcie (o ile dobrze pamiętam nie było tego wcześniej )

Share this post


Link to post
Share on other sites
blender robi się coraz gorszy.. eh...

Pewnie dlatego coraz wiecej ludzi go uzywa.

oni pokasowali takie opcje jak copy material to others :o zajeło mi 2 dni na znalezienie gdzie ta opcja jest w blenderze xD. jako przycisk

Google ci nie dzialalo przez dwa dni? Bo po wpisaniu "blender copy material button" to mi wyskakuje jako pierwszy wynik...

https://blender.stackexchange.com/questions/43839/how-can-i-make-a-copy-of-a-material

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiadomo że możesz wszystko odszukać w google jednak wywalenie opcji z wyszukiwarki opcji jest zwyczajnie słabe, to narzędzie bardzo przyspieszające pracę, teraz skoro nie będzie w szukajce wszystkiego dochodzi zastanawianie się "czy tą opcję zlikwidowali czy skasowali z szukajki"?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy