Jump to content
n-pigeon

Blender - NEWS oraz dyskusje

Recommended Posts

Nowa wersja Retopoflow.

 

Chcialem potestowac z githuba ale cos chyba zle robie bo 2.0 mi sie nie instaluje... Wyglada rewelka na filmiku. Udalo sie komus sprobowac?

Share this post


Link to post
Share on other sites
mi także za to jak pobrałem ostatni commit z brancha 2.0 jest ok

 

O, dzieki wielkie! No, jest konkret jesli tylko nie bedzie sie wywalac tak czesto jak poprzednia wersja. Ogolnie Blender jest solidny i rzadko kiedy pada, ale retopoflow udawalo mi sie wywalic po kilku minutach pracy... 2.0 wyglada na prawde super.

Share this post


Link to post
Share on other sites
O, dzieki wielkie! No, jest konkret jesli tylko nie bedzie sie wywalac tak czesto jak poprzednia wersja. Ogolnie Blender jest solidny i rzadko kiedy pada, ale retopoflow udawalo mi sie wywalic po kilku minutach pracy... 2.0 wyglada na prawde super.

Można gdzieś to potestować ? Na githubie widzę wersję tylko 1.3.2

Share this post


Link to post
Share on other sites

szczuro mnie ubiegl :) I tak - polecam potestowanie. Na prawde dziala super. Wciaz udaje mi sie wywalic go na plecy ale ma autosave'a teraz. Dziala duzo lepiej niz poprzednia wersja, bardzo duze zmiany. Relax brush (czy jakos tak - nie pomne nazwy dokladnej w tej chwili) - kapitalna sprawa. To, ze mozna przez kilka obiektow jedno retopo smigac tez super.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To co niedźwiadki lubią najbardziej :) Zbliżają się betatesty addona FLIP Fluids (A liquid fluid simulation tool for Blender). Jak ktoś jest zainteresowany to szczegóły znajdują się pod tym linkiem https://blenderartists.org/forum/showthread.php?445158-FLIP-Fluids-Addon-(Beta)-A-liquid-fluid-simulation-tool-for-Blender Zapowiada się bardzo mocne narzędzie - ciekawe jak będzie zachowywał się mesher. Ja już się zgłosiłem, czekam na info :)

 

 

[video=facebook_share;1676675019065954]

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Edited by alex3d

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem zrobić takie "pfffff..." a zaplułem się i mało mi szczena nie opadła ;)

 

Świetnie to wygląda, zwłaszcza te gęste ciecze. Teraz tylko komp za 20k, który to "Kowalskiemu" policzy ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

gdzies widzialem na tweeterze te "geste" rzeczy i myslalem sobie jaki ten Houdini jest swietny... Powaznie. Nie wiedzialem ze to Blender. Niezle sie zapowiada.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Już jakiś czas temu widziałem wpisy o tym na reddicie.

 

https://www.reddit.com/user/Rexjericho

 

 

Wrzucał tam też Np. szczegóły tej symulacji z rozlewającą się wodą po blokowym kanionie:

Simulation Details

Frames 763

Fluid Simulation Time 7h57m

Whitewater Simulation Time 2h16m

Meshing Time 9h39m

Render Time 31h3m (525 frames (40-564), 1080p, 30fps, 300 samples)

Total Time 56h29m

 

Simulation Resolution 710 x 392 x 195

Mesh Resolution 1420 x 784 x 474

Peak # of fluid particles 14.2 Million

Peak # of whitewater particles 4.3 Million

Mesh bake file size 29.4GB

Whitewater bake file size 17.4GB

Total bake file size 46.8GB

 

Computer specs: Intel Quad-Core i7-7700 @ 3.60GHz processor, GeForce GTX 1070, and 32GB RAM.

 

 

Jak to ma się do hudiniego? bo nie interesują mnie za bardzo fluidy itp. więc nie wiem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Zuorion, Houdini w tej materii jest nie do pokonania, natomiast te czasy, które podajesz jak na sprzęt i symulację z whitewater, która ma paręnaście czy parędziesiąt milionów cząsteczek nie są złe. Szkoda, że obecna wersja nie jest dostępna na linuxa, co będzie miało wpływ na czasy obliczeń i użycie RAM-u. Ciekawi mnie też na ile użyteczne w obliczeniach będzie GPU. Porównując na pierwszy rzut oka wygląda lepiej niż mantaflow. Niezależnie od tego, że nie jest i nie będzie to poziom Houdiniego, ani w sensie możliwości, ani w sensie wydajności, to fakt, że w blenderze będzie można zrobić symulację wody w większej skali, która faktycznie przypomina wodę, a nie gluta, będzie można machnąć jakąś reklamę jogurtu, piwa albo miodu, każdą inną bardziej zaawansowaną symulację cieczy zapowiada się interesująco. Pytanie, na ile to narzędzie będzie zintegrowane z innymi w blenderze, np. z ocean modifier, dynamic paint, innymi symulacjami w stylu rigid body i co z mesherem. Mesher do tej pory był killerem wszystkich blenderowych projektów - albo w ogóle nie było meshera albo jak był, to projekt kończył się na wczesnej fazie (pionierem był Farsthary z cząsteczkami SPH i robił podejście w 2009/10 roku, część kodu trafiła później do blendera); kolejne projekty to wycieki z pamięci albo niewydajność, porzucanie tematu (OpenVBH i Kevin Dietrich). Co do addona to przekonamy się 13 lutego, jak ruszą beta testy. Jak ktoś poważnie myśli o symulacjach cieczy to lepiej się skupić na Houdinim i korzystać z blendera przez alembica. Wprowadzenie fluidów z prawdziwego zdarzenia wymagałoby pomysłu i integracji na poziomie Tona Roosendaala - pojedyncze osoby, mimo chęci, geniuszu i poświęconego czasu nic w tak skomplikowanym temacie nie wniosą - ważna jest integracja z innymi narzędziami w [email protected] Eevee wygląda coraz lepiej, co do testu trochę wali w oczy flickering szkła, ale to może bardziej brak umiejętności tego kolesia od testu w zrobieniu dobrego shadera, niż wina samego silinika. Jakiś czas temu rozpoczęły się betatesty addona Flip Fluid. Niestety jestem w trakcie wyjazdu i do poniedziałku będę testował tylko na laptopie. Szybki test z whitewater: FortunateNeglectedLeafhopper-size_restricted.gif Natomiast zaczynają pojawiajać się dość ciekawe rezultaty u innych testerów. ConsiderateFlickeringAmberpenshell-size_restricted.gif

Edited by alex3d

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak się teraz zastanawiam czy pewien forumowy fanboy blendera teraz płacze, jak się okazało, że jednak left click będzie defultowo :) tyle argumentów, że right click lepszy, że to jest największa zaleta Blendera nad innymi softami, a tu psikus, Blender się dostosował do standardu :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

zaginął w akcji :p niemniej ciężko jest się przestawić, nie ma co kombinować bo i tak pewnie będą zmiany, może tycie pewnie coś się znajdzie. Szkoda, że nie ruszyli sculptu liczyłem na to bardzo

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mandragora, szkoda i możliwe, że prędko nie ruszą, no chyba, że się znajdą sponsorzy (widać, że nie da się dzisiaj robić open source bez kasy, ale blender to szczególny przypadek):

 

 

 

If the development fund grows beyond 30k:

Particles and hair nodes

Texturing tools and tools for procedural textures

Painting and Sculpting improvements

Better snapping and precision modeling

Cycles: denoising

Compositor

 

Kilka słów od Tona z wczoraj:

 

https://code.blender.org/2018/12/blender-development-fund-projects-for-first-half-2019/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja tam cały czas jadę na 2.77 :D Całego blendka pod siebie skonfigurowałem (skróty, kolory i inne takie) i jakoś nie chciało mi się tego od nowa ustawiać w nowszych wersjach :D Ta walka o lewego klika naprawdę była bardzo dziwna. Rozumiem, że można pewne rzeczy zrobić inaczej, ale to jest taki sam uniwersalny standard jak ctr+z, czy ctr+c i ctr+v. Z tego co wiem, to i tak wszyscy sobie to w opcjach przestawiali, ale dla pierwszego wrażenia i tak fajnie, że to jest już defult. Zawsze mnie ta elitarność Blendera śmieszyła. "Blender jest nasz i my nie chcemy powiększenia bazy użytkowników" xD. Co do rozwoju blendera, to jak na open source rozwija się lepiej niż te softy od dużego korpo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elitarność? "Blender jest nasz..."? Pierwsze słyszę o czymś takim. Raczej miałem wrażenie, ze jest dokładnie odwrotnie. Użytkownicy Blendera mieli poczucie niższości. Że ich soft jest niedoceniany, i za wszelką cenę starają się do niego przyciągnąć jak najwięcej ludzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wg mnie ta elitarność to inne podejście do wszystkiego co można w nim zrobić plus klawiszologia teraz to już wygląda w miarę, laik może pojąć o co chodzi, ale wrażenie niższości to fakt bo sam miałem, podchodziłem do różnych softów 3dsmax maya silo itd, żadne mi nie odpowiadało a zaczynałem w maya i trwało to dość długo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wszystko wzięło się stąd, że wersje Blendera przed 2.5 (czyli przede wszystkim 2.49) miały interface z kosmosu. Kompletnie inny niż cokolwiek innego na pececie. Mało kto sobie w nim radził, bo nikt nie mógł znaleźć podstawowych opcji. Każdy popróbował godzinkę, a że nic nie szło, więc go wywalał z przekonaniem, że "to coś" się do niczego nie nadaje. . I ta opinia ciągnie się do dziś, chociaż ostatnio trochę się zmienia.

Co do "standardowego" interface'u, to Maya czy Max nie mają bardziej standardowego niż Blender, ale te programy były standardem w studiach filmowych, więc z góry miały opinię profesjonalnych. Jak ktoś do nich podchodził, to z nastawieniem, że w nich można wszystko.

A że w Blenderze, znając kilka podstawowych skrótów można, na przykład, modelować o wiele szybciej i wygodniej, to mało kto wie (zaznaczam, to jest moja opinia, i nie każdy musi się z nią zgadzać).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam taką teorię:

że blender, tak jak linux, miał opinię programu przeznaczonego dla geeków, hobbystów itp. Nie jako narzędzie pasujące do pipelineu.

Nawet jak ludzie ze studia ruszali w freelancerkę to używali programów co już znają. Tak samo ci po uczelniach. Raczej max/maya im w głowie.

 

Co innego hobbyści, którzy ruszyli w profesjonalizm. Oni obdarzają blendera innymi uczuciami bo z nim zaczynali przygodę (tak jak ja na ten przykład).

 

Druga sprawa to wewnętrzna blokada nie pozwalająca docenić blendera. Taki sprany mózg ;)

Tak samo jak ubóstwianie Adobe (pomimo tańszych alternatyw w wielu dziedzinach graficznych, dających sobie z nim radę na tym polu) lub Wacoma (strach ruszyć te tanie tablety, a podobno świetnie dają radę).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy