Jump to content
n-pigeon

Blender - NEWS oraz dyskusje

Recommended Posts

Posted (edited)
57 minutes ago, KLICEK said:

te pluginy naprawde wygladaja zajebiscie 😮

Dokłądnie, jak raz mi youtube podrzuciło coś fajnego do blendera to pół dnia przesiedziałem na blednermarket i patrzyłem co tam dobrego mają 😛

Edited by Destroyer

Share this post


Link to post
Share on other sites

makak do tego jeszce zobacz hard ops, box cutter i decal coś tam w bundlu gdzieś widziałem, do hard surfaców świetna opcja ale chyab już więcje niz20$ 🙂

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skończyła się beta, można już oficjalnie ściągać 2.8 (teoretycznie, bo obciążenie jest takie, że nie da się ściągnąć ;))

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
4 minuty temu, makak napisał:

Skończyła się beta, można już oficjalnie ściągać 2.8 (teoretycznie, bo obciążenie jest takie, że nie da się ściągnąć ;))

Można spróbować tutaj (ja ściągnąłem już rano i poszło szybko):

 

https://download.blender.org/release/Blender2.80/

 

Edited by Ajgor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wyświetliło mi 55 min 🙂 Spokojnie, poczekam do jutra 😉

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam taką prośbę. Lubie te zbiorcze dyskusje, ale jeśli możecie - wstawiajcie jeśli są duże newsy apropo Blendera jako osobny wątek. W tej chwili mamy możliwość łatwej promocji takich wątków jako newsy. Być może też to pozwoli skupić w tym wątku dyskusje apropo wersji 2.8. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po nieudanych próbach pobrania znalazłem blendera na steamie. Więc jak ktoś chce już szybko zobaczyć to tam jest normalny transfer. Można też pobrać wersje 2.81 która na ten moment niczym sie (chyba) nie różni od 2.8 a da sie pobrać 🙂

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Znowu wpadłem na twita pokazującego jak dobrze działa boxcuter ,meshmachine i decal. Robi to wrazenie 🙂

 

Edited by Destroyer
  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ten viewport w Octane, to chyba tylko dla tych, którzy mają komputer w innym pokoju niż monitor i klawiaturę. Lub głuchych. Niemniej cudo!

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej, podepnę się pod dyskusję z pytaniem.

Jestem użytkownikiem Max/Maya, po tym co tu się odj%@ło na teaserach, stwierdziłem, że biorę się za Blendera. No i teraz tak, zainstalowałem, wesoły odpalam 2.8, klikam Industry Compatible, żeby nie bawić się w te ich anormalne poruszanie po viewporcie, wszystko jest git, tylko okazuje się, że skróty klawiszowe, które gdzieś tam przewijają się w tutkach, kompletnie nie mają się do tych co są w wersji Industry Compatible. Są one oczywiście aktywne. jak przełączę Key Binding na Blender, ale w momencie przejścia na IC, wszystko się sypie.

Pomyślałem, że najlepszym rozwiązaniem byłoby, jakby znaleźć podstawowy keybinding do nawigacji z Mayi/Maxa, podpiąć go z zewnątrz i zostawić całą resztę blenderowską. Pytanie czy coś takiego jest dostępne (dam sobie rękę uciąć, że tak) i przede wszystkim, czy jest już kompatybilne z wersją 2.8?

Ew. może ktoś ma inny pomysł?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

tak najlepiej jeśli będziesz uczył się blendera na domyślnej key mapie została ona opracowana pod blendera i działa po prostu najlepiej z biegiem czasu, zaczniesz sobie konfigurować wszystko pod siebie. W Blenderze morzesz dosłownie tworzyć skróty pod wszystko możesz nawet zbindować 1000 tooli jeden za drugim pod jeden przycisk.

 

robisz to np w taki sposób. polecam przejdzeć sobie dokładnie wszystkie ustawienia bo Blendera możesz skonfigurować dosłownie wszystko. Więc polecam sobie go skonfigurować żeby działał tak samo jak np inny program w którym nie możesz tego zrobić.

 

Zrzut ekranu z 2019-08-07 18-49-47.png

Edited by Maciek Jutrzenka
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Właściwie jestem za tym, żeby zostawić wszystko w Blenderze jak jest, tylko marzę o nawigacji jak z reszty softów (rotacja, zoom, pan view) i transoformach (W, E, R), ale nie umiem zmienić konfigu, bo pod keybinding wyskakuje mi kilka/kilkanaście opcji pod tą samą nazwą 😕

 

Dobra, już się nauczyłem blenderowskiego configu. 😄

Edited by piotrkujko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blenderowa key mapa jest bardzo łatwa do zapamiętania bo jest stworzona logistycznie według nazw danych tooli czyli np Grab to jest G.. rotate to jest R.. scale to jest S... i tak jest ze wszystkim... bevel to jest B... etc etc..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Dodam, że nie warto przełączać obłożenia klawiszy na mayowe, bo będziesz miał problemy z tutorialami. Po za tym często pod jednym klawiszem Blender ma dwa podobnie działające, ale jednak inne skróty. Na przykład g to jest grab, czyli przesunięcie. A g,g (dwa razy naciśnięte g), to jest slide. I tak jest w wielu przypadkach. Lepiej się pomęczyć na początku i nauczyć się oryginalnych klawiszy, a sam z czasem zobaczysz, że nie zechcesz wrócić do Majki. 

Edited by Ajgor

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

W nowych buildach  (2.81) jest w końcu UDIM. Z kolei Ptex też miał być, a się go nie doczekaliśmy w masterze przez 9 lat 🙂 ? Ostatnie podejście do Ptexa robił chyba Nicholas Bishop (twórca Dyntopo w blenderowym sculptcie) w 2015 r. https://developer.blender.org/D1071 Parę ciekawych addonów na horyzoncie. DynaClay (Bumarin) i Flexi edit Bezier. Ciekawe czy w dzieciństwie oglądali zaczarowany ołówek ✏️

Edited by alex3d
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

DynaClay wygląda ciekawie, udimy też bardzo potrzebne, ładnie się to rozwija 🙂 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

niby tak, ale to i tak lepsze niż zacinanie, gdyby tak przy 10 mln dało się swobodnie operować byłbym wniebowzięty, poczekajmy co zrobią z rzeźbieniem i jak wtedy wypadnie jego wydajność

z innych rzeczy będzie podgląd siatki o mniejszej rozdziałce

https://video.twimg.com/ext_tw_video/1159527232437719042/pu/vid/1280x720/ftK_i7n5oHKeCIrC.mp4?tag=10

 

 

Screenshot_2019-08-10 ftK_i7n5oHKeCIrC mp4.jpg

Edited by mandragora

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

xD dla wielu osób.. to jest szok że możesz mieć edga wyciągniętego albo punkt...  albo że możesz kasować primitiwy edge i punkty nie zależnie i mieć np otwartą bryłę. Czarna magia.. dla dużej grupy użytkowników xD wiesz jak dla nich takie sprawy są nowością to ja się nie dziwie że jak oni wcześniej odpalali Blendera to byli zgubieni xD A tak mówiąc serio.. no Blender przez to że ma teraz silnik realtime...to mega dużo contentu się pojawia.. przez to zauwarzyłem... ilość animacji czy renderów just for fun jest gigantyczna. przez EEVEE.... bo ludzie są ci sami. tylko że teraz mogą prezentować ten shit światu... rozmawiałem ostatnio właśnie z jednym typkiem o tym..

 

bo jeśli chodzi o ficzery to blender 2.8 praktycznie nic nie wnosi tak nadobrą sprawę poza niektórymi usprawnieniami.. Głównie to jest nowy viewport.. i wydajność całości.

Edited by Maciek Jutrzenka
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy