Jump to content
n-pigeon

Blender - NEWS oraz dyskusje

Recommended Posts

Też spodziewałem się, że będzie lepszy wizualnie i animacyjnie. Jednak to nie jest jeszcze "TO".

Share this post


Link to post
Share on other sites

mega dobre. widać, że w stylistyce fotoreal blender się odnajduje. ale wyłączyłem po drugiej minucie, dopiero się obudziłem nie mam jeszcze mocy na happy ending

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Moc Cyclesa w nocnej odsłonie. Full CGI. Dobre oświetlenie, eleganckie shadery, renderowali na 1000-1200 sampli - wygląda czysto.

 

 

Edited by alex3d

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Zmiany, zmiany, zmiany...https://vimeo.com/195264268

 

- Clicking in empty space to deselect now works in all editors, not just the 3D viewport. (Bastien Montagne)

- Remove Doubles was renamed to Merge by Distance, and is part of the Merge menu. (William Reynish)

 

[/yt]

 

I te kolorowe ikony :), a już przez chwilę myślałem, że znów pracuje na czarno-białym monitorze :)

Edited by alex3d

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wszystko piekne dla piętnastolatka... jak włączam podstawowy "move tool" to płacze...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myślę że to kwestia nauki programu. Kiedyś, 100 lat temu śmigałem w blenderze jak ryba w wodzie. Teraz, w 2.8 nie mogę nic zrobić. Kompletnie NIC.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja zobaczyłem 2.8 i wyłączyłem to...

Dawno temu mówiłem że sculptowy grab jest do bani, to mexykanskie blend fiutki naigrywały się...Lata mijają, teraz latynoskie blend fiutki wprowadzają gówno warte ficzery a podstawy leżą...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Używał ktoś tego? wygląda jak marveous ale bez tej topornośći 3d no i nie trzeba importować i eksportować 🙂 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Ten dodatek jest całkiem interesujący bo poszerza standardowe możliwości Blendka...ale jak spojrzysz na pierwszy tutorial to tego dodatku tutaj:

to czar pryska...te symulacje są tak powolne, że ten T-Shirt widać że jest maksymalnym osiągnięciem dla tego dodatku:( Jakakolwiek większa kołdra czy pierzyna z 4 razy większą ilością poligonów i ten dodatek nie da rady tego ruszyć 😞 Czekam na inne tutoriale do tego dodatku, ale póki co silnik do symulacji tego dodatku jest w powijakach (pewnie bazuje na silniku Blendka) . Rewelacyjne jest to że można nakładać kieszenie i inne dodatki i dla nich też przeprowadzać symulację łącząc je z już symulowanym ubraniem. Do Marvelousa to jednak mu moooocno daleko - warto spojrzeć jak się tworzy szwy spajające osobne kawałki materiału w Marvelous'ie ( po prosut klik w edytorze 2D i się łączą) a jak w tym dodatku - szukasz co ma się z czym lączyć w widoku 3D, musisz obracać model by odszukać miejsce łączenia. Edytor rozkroju materiału w Marvelous'ie to jego wielka moc . No nic, może za 2 lata jak już kasa od Epic'a i Ubisoft'u zacznie działać to silnik Blednka do symulacji też ruszy do przodu (a w raz z nim też i takie dodatki).

Takie moje pięć groszy w tym temacie:)

 

Edited by Hris

Share this post


Link to post
Share on other sites

no firemki wyczuly oszczednosci 🙂 u nas polowa dzialu pracuje na blenderku, widze ze inne firemki tez poszly po rozum do glowy i wrzucily troche hajsu w rozwoj. Finalnie zaoszczedza na tym kupe szmalu. 🙂

 

co do plugsa, fajnie niech sie rozawija 🙂 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szkoda że wszystkie wypowiedzi z dwóch ostatnich tygodni "wypadły" z przenosin forum, ale pisałem tam chyba 2 dni temu, że od 6 miesięcy siedzę co 2-3 dni w Blendku 2.8. I już 6 miechów temu u nas w firmie wieszczyłem że jak 2.8 pojawi się na salonach, to świat CG (3D i 2D, compositing, real time, wizki, game dev i etc.)  zacznie spoglądać mocno w stronę Blendera. Ostatnie wieści mnie dokładnie w tym utwierdziły (kasa od Epic'a i Ubisoft). Zabawne jest to że zbiega się to z wieściami od Autodesk'u który za 18 miesięcy ubije wszystkie wersje wieczne swojego softu do 2018 włącznie. Przypadek? Nie sądzę. Jeśli Epic i Ubisoft mają swoje biura po całym świecie, i zakładam że jadą na tych chorych subskrypcjach od Autodesku to stwierdziły (tak zakładam) że 1/10 budżetu na soft jaki wydają co roku, pójdzie na to rozwój softu którym można trochę posterować - i za 2 lata będą mieć cały pipeline przełożony na Blendera. Teraz już tylko ruch ze strony ITooSoft (ForestPack'a), SIdeFx, Chaos Group (Vray, Phoenix plus Corona) by świat spojrzał na Blendera jako na 100% soft ktory można użyc tak samo jak 3Ds Maxa. Ja jestem wizko-człek, i bez ForestPack'a jak bez ręki 😞 Corona niby już teraz jako Standalone da się użyć z Blendkiem 2.79. Czekam tez aż Evermotion zacznie masowe przerzucanie swoich kolekcji dla Blendera 2.8 (Cycles plus Eevee) i jesteśmy w domu.

Jak tak robię sobie wycieczki po Artstation to widzę jak mocno Blender jest popularny. Ludzie dlubią w samym Blendku kosmiczne prace, ale widzę też że wiel osób ma caly pipeline sprzężony Blender-ZBrush-Substance-Houdini. Kto by pomyślał 10 lat temu że Blender będzie tak mocnym graczem na rynku CG 🙂 Coś czuję że już powinniśmy kupować granit na pomnik Ton'a Rosendaal'a by świat pamiętał kto upokorzył Autodesk'a 🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myślę, że świat nie zapomni 🙂

Też mnie to cieszy, że można się nim wspomóc w każdym pipeline. Mi do uv, jakiś zmian w siatce dobrze służy. Choć opieram się głównie na zbrushu.

Nie powiem, że zadowala mnie jego wydajność 😉 Nie jest dla mnie żadną alternatywą dla np. zbrusha. Chyba lekko pokonuje Toolbaga bo masz większą kontrolę nad materiałami.

Do Marvelousa podbija bardzo groźnie 😉 Ale jeśli będzie tak okrojony jak sculpt mode to mu raczej nie zagrozi, chyba, że kogoś cena skusi żeby się przesiąść.

VFX robią mega wrażenie ale nikt nie pokusił się na nic poważnego, żeby zrobić to dobrze. Czyli  tylko brakuje dużego studia, które wdroży Blendera.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

dobrze powiedziane Michało - Blendka można wepchnąć w tyle miejsc w pipeline, że aż szok. Nie koniecznie 3D, bo nawet animacje 2d czy cartoon concept art.

Czekam na narzędzia do pixelartu hehe

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Wiadomo, że te dodatki do blendera to nie zawsze są doskonałe ale jest tego naprawdę dużo i się rozwijają a jak np wejdę na highend3d i zobaczę skrypt który zmienia zaznaczone polygony w koło za 20$ to mi cycki opadają 🙂 Łatwiej wyłożyć 20-50$ na interesujący dodatek do darmowego blendera niż tyle samo na dodatek do czegoś co miesięcznie pochłania kilka stówek

Edited by Destroyer
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Co ja mogę powiedzieć o blendziorku... Od początku uczyłem się i korzystałem z 3ds maxa i wydawało się, że nie ma dla mnie nic lepszego. Wcześniej próbowałem swoich sił w blenderze 2.7, ale jakoś nie mogłem się odnaleźć i kilka rzeczy mnie odpychało jak UI i inne bzdety. Jednak w biurze pojawił się wymóg blendera, więc musiałem jednak się go nauczyć. Całkowite przejście z maxa na 2.8 zajęło mi 2 dni. Minęło już 6 miesięcy od kiedy zacząłem w nim pracować i jestem zachwycony 🙂 nie wyobrażam sobie powrotu do maxa. Wydaje się nawet, że trzaskanie modeli, mapowanie itd idzie mi o 30% szybciej niż zazwyczaj. Cudowny soft i do tego za friko.

Edited by damian85osg
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Też z racji nowej wersji zrobiłem do niego podejście, postanowiłem w wolnych chwilach w pracy przysiąść przy nim i powoli go ogarnąć. Ja akurat siedzę na C4D i nie mam w planach jej porzucania, bo bardzo lubię na niej pracować, ale chciałbym zrobić z blendka wsparcie 🙂 Muszę przyznać, że nowa wersja znacznie bardziej mi się podoba od poprzedniej.

edit: wow nieźle idą. Rano bawiłem się na RC2, wieczorem RC3 i bum i rozbudowany tryb wyświetlania obiektów.

Edited by makak
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Społeczność blenderowa spięła się z dotacjami; dodatkowo branża sypnęła jakąś kasą, więc zapowiada się złoty wiek Blendera. Ton wreszcie będzie miał odpowiednią pulę deweloperów zatrudnionych na stałe (https://www.blender.org/download/releases/2-80/quest/#meet-the-team). Prawie 72 tysiące euro miesięcznie https://fund.blender.org/ Wygląda na to, że prace nad sculptem przyspieszą - Pablo Dobarro dostał granta. https://twitter.com/pablodp606

 

Tekst o próbie integracji pixarowego USD (Universal Scene Description) w Blenderze. 

 

https://code.blender.org/2019/07/first-steps-with-universal-scene-description/#update_20190726

 

Edited by alex3d

Share this post


Link to post
Share on other sites

super, że jest grant dla pablo może teraz nie będzie haxów jak do tej pory i będzie mógł spokojnie się skupić na tym co najważniejsze czyli klepanie literek i cyferek 😛

Share this post


Link to post
Share on other sites

te pluginy naprawde wygladaja zajebiscie 😮

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
57 minutes ago, KLICEK said:

te pluginy naprawde wygladaja zajebiscie 😮

Dokłądnie, jak raz mi youtube podrzuciło coś fajnego do blendera to pół dnia przesiedziałem na blednermarket i patrzyłem co tam dobrego mają 😛

Edited by Destroyer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy