Jump to content
n-pigeon

Blender - NEWS oraz dyskusje

Recommended Posts

makak do tego jeszce zobacz hard ops, box cutter i decal coś tam w bundlu gdzieś widziałem, do hard surfaców świetna opcja ale chyab już więcje niz20$ 🙂

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skończyła się beta, można już oficjalnie ściągać 2.8 (teoretycznie, bo obciążenie jest takie, że nie da się ściągnąć ;))

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
4 minuty temu, makak napisał:

Skończyła się beta, można już oficjalnie ściągać 2.8 (teoretycznie, bo obciążenie jest takie, że nie da się ściągnąć ;))

Można spróbować tutaj (ja ściągnąłem już rano i poszło szybko):

 

https://download.blender.org/release/Blender2.80/

 

Edited by Ajgor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wyświetliło mi 55 min 🙂 Spokojnie, poczekam do jutra 😉

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam taką prośbę. Lubie te zbiorcze dyskusje, ale jeśli możecie - wstawiajcie jeśli są duże newsy apropo Blendera jako osobny wątek. W tej chwili mamy możliwość łatwej promocji takich wątków jako newsy. Być może też to pozwoli skupić w tym wątku dyskusje apropo wersji 2.8. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po nieudanych próbach pobrania znalazłem blendera na steamie. Więc jak ktoś chce już szybko zobaczyć to tam jest normalny transfer. Można też pobrać wersje 2.81 która na ten moment niczym sie (chyba) nie różni od 2.8 a da sie pobrać 🙂

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Znowu wpadłem na twita pokazującego jak dobrze działa boxcuter ,meshmachine i decal. Robi to wrazenie 🙂

 

Edited by Destroyer
  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ten viewport w Octane, to chyba tylko dla tych, którzy mają komputer w innym pokoju niż monitor i klawiaturę. Lub głuchych. Niemniej cudo!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej, podepnę się pod dyskusję z pytaniem.

Jestem użytkownikiem Max/Maya, po tym co tu się odj%@ło na teaserach, stwierdziłem, że biorę się za Blendera. No i teraz tak, zainstalowałem, wesoły odpalam 2.8, klikam Industry Compatible, żeby nie bawić się w te ich anormalne poruszanie po viewporcie, wszystko jest git, tylko okazuje się, że skróty klawiszowe, które gdzieś tam przewijają się w tutkach, kompletnie nie mają się do tych co są w wersji Industry Compatible. Są one oczywiście aktywne. jak przełączę Key Binding na Blender, ale w momencie przejścia na IC, wszystko się sypie.

Pomyślałem, że najlepszym rozwiązaniem byłoby, jakby znaleźć podstawowy keybinding do nawigacji z Mayi/Maxa, podpiąć go z zewnątrz i zostawić całą resztę blenderowską. Pytanie czy coś takiego jest dostępne (dam sobie rękę uciąć, że tak) i przede wszystkim, czy jest już kompatybilne z wersją 2.8?

Ew. może ktoś ma inny pomysł?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

tak najlepiej jeśli będziesz uczył się blendera na domyślnej key mapie została ona opracowana pod blendera i działa po prostu najlepiej z biegiem czasu, zaczniesz sobie konfigurować wszystko pod siebie. W Blenderze morzesz dosłownie tworzyć skróty pod wszystko możesz nawet zbindować 1000 tooli jeden za drugim pod jeden przycisk.

 

robisz to np w taki sposób. polecam przejdzeć sobie dokładnie wszystkie ustawienia bo Blendera możesz skonfigurować dosłownie wszystko. Więc polecam sobie go skonfigurować żeby działał tak samo jak np inny program w którym nie możesz tego zrobić.

 

Zrzut ekranu z 2019-08-07 18-49-47.png

Edited by Maciek Jutrzenka
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Właściwie jestem za tym, żeby zostawić wszystko w Blenderze jak jest, tylko marzę o nawigacji jak z reszty softów (rotacja, zoom, pan view) i transoformach (W, E, R), ale nie umiem zmienić konfigu, bo pod keybinding wyskakuje mi kilka/kilkanaście opcji pod tą samą nazwą 😕

 

Dobra, już się nauczyłem blenderowskiego configu. 😄

Edited by piotrkujko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blenderowa key mapa jest bardzo łatwa do zapamiętania bo jest stworzona logistycznie według nazw danych tooli czyli np Grab to jest G.. rotate to jest R.. scale to jest S... i tak jest ze wszystkim... bevel to jest B... etc etc..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Dodam, że nie warto przełączać obłożenia klawiszy na mayowe, bo będziesz miał problemy z tutorialami. Po za tym często pod jednym klawiszem Blender ma dwa podobnie działające, ale jednak inne skróty. Na przykład g to jest grab, czyli przesunięcie. A g,g (dwa razy naciśnięte g), to jest slide. I tak jest w wielu przypadkach. Lepiej się pomęczyć na początku i nauczyć się oryginalnych klawiszy, a sam z czasem zobaczysz, że nie zechcesz wrócić do Majki. 

Edited by Ajgor

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

W nowych buildach  (2.81) jest w końcu UDIM. Z kolei Ptex też miał być, a się go nie doczekaliśmy w masterze przez 9 lat 🙂 ? Ostatnie podejście do Ptexa robił chyba Nicholas Bishop (twórca Dyntopo w blenderowym sculptcie) w 2015 r. https://developer.blender.org/D1071 Parę ciekawych addonów na horyzoncie. DynaClay (Bumarin) i Flexi edit Bezier. Ciekawe czy w dzieciństwie oglądali zaczarowany ołówek ✏️

Edited by alex3d
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

DynaClay wygląda ciekawie, udimy też bardzo potrzebne, ładnie się to rozwija 🙂 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

niby tak, ale to i tak lepsze niż zacinanie, gdyby tak przy 10 mln dało się swobodnie operować byłbym wniebowzięty, poczekajmy co zrobią z rzeźbieniem i jak wtedy wypadnie jego wydajność

z innych rzeczy będzie podgląd siatki o mniejszej rozdziałce

https://video.twimg.com/ext_tw_video/1159527232437719042/pu/vid/1280x720/ftK_i7n5oHKeCIrC.mp4?tag=10

 

 

Screenshot_2019-08-10 ftK_i7n5oHKeCIrC mp4.jpg

Edited by mandragora

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

xD dla wielu osób.. to jest szok że możesz mieć edga wyciągniętego albo punkt...  albo że możesz kasować primitiwy edge i punkty nie zależnie i mieć np otwartą bryłę. Czarna magia.. dla dużej grupy użytkowników xD wiesz jak dla nich takie sprawy są nowością to ja się nie dziwie że jak oni wcześniej odpalali Blendera to byli zgubieni xD A tak mówiąc serio.. no Blender przez to że ma teraz silnik realtime...to mega dużo contentu się pojawia.. przez to zauwarzyłem... ilość animacji czy renderów just for fun jest gigantyczna. przez EEVEE.... bo ludzie są ci sami. tylko że teraz mogą prezentować ten shit światu... rozmawiałem ostatnio właśnie z jednym typkiem o tym..

 

bo jeśli chodzi o ficzery to blender 2.8 praktycznie nic nie wnosi tak nadobrą sprawę poza niektórymi usprawnieniami.. Głównie to jest nowy viewport.. i wydajność całości.

Edited by Maciek Jutrzenka
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
13 minut temu, Maciek Jutrzenka napisał:

bo jeśli chodzi o ficzery to blender 2.8 praktycznie nic nie wnosi tak nadobrą sprawę poza niektórymi usprawnieniami.. Głównie to jest nowy viewport.. i wydajność całości.

Możliwe, ale jakoś prezentuje się lepiej 🙂 To moje 3 podejście, ale czuje w kościach, że tym razem udane 🙂 I nie mówię, że zmotywowała mnie Cinema przechodząca na subskrypcję (nowym szefem Maxona, jest ex gość z Adobe, więc temat ma opracowany) 😉 btw na CGSociety, ładnie się rozrasta na forum C4D wątek z tutorialami do blendka 😉

Edited by makak
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja zauważam, że to jest najlepszy moment na zachęcanie do zapoznania się z blenderem, co też staram się robić, gdy mam w otoczeniu osoby zainteresowane 3D. W czasie bety co prawda miałem z tym trochę problemów, gdyż nie za bardzo wiedziałem, co podesłać, gdy taka osoba pytała "A może jakiś tutorial - jak zacząć?". Sam poznawałem blendera nieco ponad rok temu jeszcze na 2.79 i kowadło od Blender Guru świetnie się dla mnie sprawdziło. Natomiast 2.8 z oczywistych względów (beta) takich materiałów nie miało. Ale widzę, że aktualnie powstaje tego bardzo dużo, więc pewnie już uda się coś dobrego wybrać do tych celów.

 

Na 2.79 spędziłem nieco ponad pół roku, potem przesiadłem się na betę 2.80 i dla mnie ta zmiana jest rewelacyjna. Może to po części przez to, że moja historia w 2.79 jest krótka, więc nie zdążyłem się tak bardzo do niego przyzwyczaić. Rzeczy, które z mojej perspektywy amatora 3D tak bardzo lubię:

- LPM - widywałem w różnych miejscach, że z tego prawego przycisku zrobił się trochę kult, który tę opcję wychwalał. Dało się do tego przyzwyczaić, gdy spędzało się kilka godzin w Blendku, to już było w zasadzie naturalne, tylko najgorszy był ten moment, kiedy robiło się ALT+TAB do czegokolwiek innego. Ta ciągła konieczność przełączania się w głowie była męcząca.

- warstwy - te 20 kwadratów na dole okna było dla mnie chyba jeszcze większym brakiem intuicyjności. Lubię trzymać porządek z setkami obiektów i to w żaden sposób mi tego nie umożliwiało. Próbowałem wtedy używać grupowania w starym outliner, ale też nie do końca byłem z tego zadowolony. Kolekcje w 2.80, to dla mnie świetne rozwiązanie. Nazywanie i zagnieżdżanie kolekcji pozwala dużo lepiej trzymać organizacyjny porządek w scenie

- eevee - to chyba najmocniejsza marketingowo rewolucja. W teorii piękny feature, który już ma wiele świetnych prezentacji na youtube. A tylko "w teorii", bo tutaj jeszcze jestem daleko od wykorzystywania pełnych jego mocy. Widzę, że będzie pewnym wyzwaniem nauczenie się, jak dobrze dostosować ustawienia pod konkretne sceny zamiast testowych boxów, żeby można było taki render puścić, zamiast machnąć na koniec ręką i zostawić na noc włączony cycles. Ale jestem dobrej myśli.

 

Podoba mi się też, że mimo mocnej zmiany zbliżającej soft do bardziej intuicyjnych standardów nadal zostało pod maską to wszystko (albo przynajmniej znakomita większość), czego "power user" używał w 2.79. Te rzeczy, które zdążyłem poznać, nadal tam są i mogę z nich korzystać.

 

Ah. I dlaczego jestem właśnie w Blenderze? Dawno temu, jak zakładałem tutaj konto i spędziłem kilka dobrych lat w tej społeczności, poznałem w zadowalającym stopniu max'a siedząc na wersjach od 2.5 do chyba 6. Gdy teraz postanowiłem znowu amatorsko się pobawić, zajrzałem na stronę Autodesk w poszukiwaniu jakiejś fajnej licencji do niekomercyjnego użytku, za którą nie musiałbym zbyt dużo płacić. Stwierdziłem, że skoro mam PS + Lightroom za 11 Euro miesięcznie, to znaczy, że świat przez te 15 lat poszedł do przodu i będzie dobrze. No i figa. Więc odwróciłem się w kierunku Blendera i nie żałuję. 🙂

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy