Jump to content
n-pigeon

Blender - NEWS oraz dyskusje

Recommended Posts

@Destroyer flipfluids ma potencjał. Miał być jakiś eksperymentalny update addona, ale coś się temat przesuwa w czasie. Force fields bardzo dużo wniosą do tej wtyczki, natomiast najbardziej czekam na możliwość blendowania flipa z ocean modifierem. Z kolei Mantaflow powinna trafić do B2.82, ale w sumie to nie wiem czy można się po niej czegoś spodziewać szczególnego - jest integrowana z blenderem przez Pythona, a nie przez C++, co nie wróży jakiejś wydajności/prędkości szczególnej. Z całym szacunkiem dla takich osób jak Nils Thuerey i Sebastián Barschkis, ale Mantaflow wydaje się być jakimś przestarzałym projektem.

Edited by alex3d
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rzeźbienie dostanie tryb przyspieszający działanie gdy nie cała siatka jest widoczna Pablo tłucze te updejty jak maszyna 🙂

 

 

 

Takie proste narzędzie a wydaje się być super poręczne

 

 

 

 

 


 

  • Like 3
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nvidia dołaczyłą jako jeden z głownych sponsorów.. efekt taki że mamy 2 full time nowych developerów poziomu core.. czyli.. generalnie.. Cycles stanie się najlepszym silnikiem GPU 😄

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie, Cycles nie stanie się najlepszym silnikiem gpu bo testy jednoznacznie wskazują że już jest 🙂

  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

@Maciek Jutrzenka Nvidia zrobiła mocne wejście. Z ogólnym budżetem ponad 80 klocków euro miesięcznie Ton może coś fajnego zdziałać. Na wykresie https://fund.blender.org widać proporcje między grantami od firm a indywidualnymi darczyńcami. Robi się coraz ciekawiej.

Edited by alex3d
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

No dla Nvidi to jest no brainer... Za darmo mają możliwość implementowane swojej technologi.. do najpopularniejszego programu 3D na świecie.. Nie istnieje lepszy marketing niż to... mogę się założyć o wszystko że przy premierze... 2 generacji RTX'ów Blender będzie jednym z głównych prezentacji. 

5 godzin temu, Destroyer napisał:

Nie, Cycles nie stanie się najlepszym silnikiem gpu bo testy jednoznacznie wskazują że już jest 🙂

xD bez spoilerów tutaj xD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Coraz większa forsa kręci się wkoło Blendera. Ciekawe kiedy diabelski kapitalizm zniszczy ten soft.. 😈

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, michalo napisał:

Coraz większa forsa kręci się wkoło Blendera. Ciekawe kiedy diabelski kapitalizm zniszczy ten soft.. 😈

 

ale co masz na myśli że kapitaliz zniszzy ten soft. że o development pojdzie w zlym kierunku?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Że w końcu model otwarty przestanie być otwarty pod naporem sponsorów, którym nie koniecznie dzielenie się może odpowiadać.

Albo presja na developerach może dowolnie kierunkować ten soft.

IDK. To tak pół żartem.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
3 minuty temu, michalo napisał:

Że w końcu model otwarty przestanie być otwarty pod naporem sponsorów, którym nie koniecznie dzielenie się może odpowiadać.

Albo presja na developerach może dowolnie kierunkować ten soft.

IDK. To tak pół żartem.

 

było by to nielegalne. Licencja Bledera, jest nie do ruszenia, jest to fizycznie niemożliwe.. a nakazuje ona aby soft był zawsze opensource.

Edited by Maciek Jutrzenka
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Były już takie sytuacje, społecznośc zawsze wygrywała. To OpenSource więc zawsze powstanie jakiś fork.

Taka sytuacja miała miejsce gdy OpenOffice został wykupiony przez Oracle. Powstał LibreOffice, który ma się dużo lepiej. Przez chwile sytuacja była nie do końca klarowna, ale większość developerów przeszła do Libre. 

Sponsorzy przy oprogramowaniu to nic nowego ani też nic strasznego. Szczególnie jeśli chodzi o obsługę danego sprzętu. Powiedziałbym, że to raczej mocny pstryczek dla komercyjnej konkurencji. 

  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może i tak. Nawet jakby główni developerzy odeszli od Blednera, to na ich miejsce znajdą się następni.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te granty nie działają jak akcje spółki. Korporacje nie mogą wymusić na BF żadnych rzeczy który BF nie chciałoby robić. Ton wcześniej ugaduje z tymi sponsorami na co pójdzie kasa, jeśli to pasuje sponsorowi to daje grant, jak nie pasuje to grantu nie ma, easy as that.

Na pewno kasa od NV pójdzie na obsługę CUDA/ OptiX / RTX w Cyclesie i Eevee. Zakładam że część pójdzie też na przeportowanie blendera na Vulkana na czym zyskają nie tylko właściciele kart od NV.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wszystko brzmi niesamowicie 😉  Cycles i eevee już robią fenomenalne wrażenie, w odpowiednich rękach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No optixa już zaimplementowali wchodzi wraz z 2.81 boost jest srogi bo ponad 1.5x Ciekaw jestem czy EEVEE też dostanie akceleracje rdzeniami RT.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zależnie od sceny. Jak masz jedną sferkę z materiałem proceduralnym i włosami to zysku nie będzie w ogóle. Rdzenie RT to sprzętowa akceleracja intersekcji promieni z trójkątami. Zysk będzie tym większy im więcej geometrii jest na scenie. Jakby podsumować wszystkie możliwe scenariusze to pewnie dostalibyśmy widełki od 0% do 300% lub więcej. Jeszcze kilka miesięcy developmentu zanim benchmarki będą miarodajne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie mam doświadczenia z Armory3D ale siedzę trochę w gamedevie więc taka rada - Wybierz silnik który ma największy support. Gamedev to rozwiązywanie problemów 24/7.
Armory to jeden ziomek, jak mu się odwidzi albo coś stanie to projekt umiera. Jest też mniejsza szansa że gość będzie miał czas zająć się twoimi problemami.
Godot ma całe community developerów i rozwija się bardzo aktywnie.



 

SCR848.png

SCR849.png

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szybki tutorial jak zrobić kulę w blenderze 🙂 Nieźle się ten boolean trzyma ale aż boli od samego patrzenia na proces tworzenia 🙂

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy