Jump to content
n-pigeon

Blender - NEWS oraz dyskusje

Recommended Posts

Posted (edited)

@mandragora robi się ciekawie - w parę tygodni blender zyska tyle narzędzi w sculptcie co przez ostatnich parę lat.

Addon do fotogrametrii:

Ktoś używał już armorpaint ? Chyba się skuszę i ściągnę sprawdzić jak/czy to działa. https://armorpaint.org/download.html

Taki lepszy bridge dla krzywych:

 

Edited by alex3d
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Blender Eevee

 

Edited by makak
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

@makak wygląda fajnie, póki co Eevee robi mi za podgląd Cyclesa, ale ma speeda.

 

Jednak jakieś pęknięcie nastąpiło. Czas na Japończyków. Khara Studio/Project Studio Q (Evangelion itd.) przestawia się na blendzia. W takich klimatach japońskich na styku 2D/3D grease pencil przyspieszy im robotę.

ab1a4d6f.jpg

https://translate.google.com/translate?depth=1&hl=en&rurl=translate.google.com&sl=auto&tl=en&u=https://japanese.engadget.com/2019/08/14/blender-khara/%3Fguccounter%3D1 14

Edited by alex3d
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Voxel remesher z 2.81 w takim tempie do końca roku będzie zbrush brushes converter/ importer dla tych co chcieliby się przesiąść ale mają za dużo nakupionych brushy 🙂

 

 


 

Edited by Destroyer
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tyle przesiedziałem na beta 2.80, myślałem, że teraz trochę czasu spędzę na finalnej wersji, a tutaj się okazuje, że beta 2.81 już zaczyna kusić, żeby jej używać. Świetnie to wygląda.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Mam wrażenie, że jak czegoś mi brakuje w blenderze to następnego dnia już to do niego trafia 🙂

Usprawnienia outlinera których mi brakowało , w końcu można zaznaczać większą ilość obiektów tzn dało się po naciśnięciu b i rysowaniu ramki ale teraz jest to bardziej zintegrowane i przemyślane

Range select. Selects all visible elements between the active element and the shift+clicked element.
Box select by click+drag by clicking in empty space in the outliner
and much more 😛
https://wiki.blender.org/wiki/Reference/Release_Notes/2.81/UI

Mały tip, szybkie dzielenie, zamienianie czy odłączanie okien, o odłączaniu i scalaniu w ten sposób nie wiedziałem a trochę przyspiesza pracę 🙂

 

----------

uv
Akurat zaczynałem się wgryzać w uv, znalazłem kilka dodatków i wyszedł niezły tutek do 2.8, może komuś też się przyda 🙂

Magic UV
http://nutti.github.io/Magic-UV/

TexTools 
https://blenderartists.org/t/textools-for-blender/700811
http://renderhjs.net/textools/blender/

Path Tool
https://www.youtube.com/watch?time_continue=4&v=KjfCMwGkbSk

 

 


 

Edited by Destroyer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobrze, że usprawniają outlinera, bo faktycznie przydałoby się go rozbudować. A narzędzia do UV (dodatki) są super w blenderze 🙂 Jak porównam je do tego co jest w C4D... to w sumie nie ma co porównywać 😉

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Zaktualizowany do B 2.8 addon optiloops https://github.com/vilemduha/optiloops

711f4aec59904dd8809d38e47c41f3a3-h.png

 

W jakimś eksperymentalnym buildzie z graphicall używałem voxel remeshera jako modyfikatora (nawet z włączonym dyntopo 🙂), w zwykłych buildach 2.81 jeszcze tego nie widzę - jest tylko statyczna opcja remesh. Co do workflow to wbrew temu co pisze Pablo nie byłbym taki w 100% pewny, że Dyntopo ma iść do kosza zupełnie.

 

Edit: ok sprawdziłem, w masterze 2.81 nie ma jeszcze voxel remeshera jako modyfikatora. Voxel remesher jako modyfikator (live remesh) nie będzie działał z dyntopo.

 

voxel_remesher_modifier.png

Edited by alex3d

Share this post


Link to post
Share on other sites

Całe mnóstwo zmian w tym tygodniu. Musiałbym przeklnąć, ale jeśli nie da się tych ikon przywrócić/ustawić to spartolili przeglądarkę plików (oczywiście jest to build 2.81 i wszystko się może zmienić). Sporo innych zmian na plus.

https://devtalk.blender.org/t/9-september-2019/9398

87d9f64e8c8092c712e56c52b0577f198f556634

 

 

Edited by alex3d

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 minut temu, Maciek Jutrzenka napisał:

jakich ikon w sensie nie bardzo rozumiem w czym masz problem? 

Ikon do filtrowania w file broswer. Włącz sobie 2.8 i porównaj ze zrzutem, który podlinkowałem. Wygląda biednie, Ikony były szybsze w obsłudze. Chyba, że będzie to konfigurowalne, ale nie widzę, żeby było.

Edited by alex3d

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 minut temu, alex3d napisał:

Ikon do filtrowania w file broswer. Włącz sobie 2.8 i porównaj ze zrzutem, który podlinkowałem. Wygląda biednie, Ikony były szybsze w obsłudze. Chyba, że będzie to konfigurowalne, ale nie widzę, żeby było.

prawy 2 ikony masz :) do filtrowania :P dziala to dużo lepiej bo po mimu używania blendera z kilka lat ciągle nie pamietałem która ikona była od czego xD ateraz jest klarownie.

Edited by Maciek Jutrzenka

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Maciek Jutrzenka nie jest to wcale klarowne. Ta nowa przeglądarka przypomina mi taką, jakby była wyciągnięta z jakiegoś prostego file managera na distro linuxa, który jest zaprojektowany dla "debili", którzy tylko mają umieć klikać na strzałki w lewo, prawo i do góry i trzeba im zostawić nie więcej niż 3 opcje do wyboru. Taki minimalizm może być na smartfonie, a nie w programie do 3D. @Maciek Jutrzenka chcesz używać blendera na telefonie :)? Podobna sytuacja jest w głównych ustawieniach, gdzie jest małe menu z trzech kresek - czyżby w erze 4K brakowało miejsca na przycisk zapisz ustawienia? Wątpię, żeby te zmiany weszły w takiej postaci. Przy ikonach masz jeden klik i już. Trzeba będzie dorzucić swoje trzy grosze tu https://devtalk.blender.org/t/lets-talk-a-bit-about-the-new-file-browser-2-81/9489 i tu https://developer.blender.org/rBee8f69c96cba62b083fb089432cddd0bce5d08e1

 

Edited by alex3d

Share this post


Link to post
Share on other sites

trochę za późno się tym zainteresowałeś xD teraz to już po ptakach.. raczej... dyskusja odnośnie nowego file managera ciągneła się z 3 miesiące a teraz jak już jest zakodowany to no cóż, słabo widzę zmiany. właśnie dobrze że menager jest bardizej kompaktowy bo można go mieć otwartego jako małe okno do assetów nie wiem czy o tym wiesz :D że tak się da.. 

to czego mi serio brakuje wnowym file brwoserze to ../ który wracał do poprzedniego lvlu.

Dla mnie osobiście nowy menago jest dużo bardziej klarowniejszy :P a znam blendera nie od wczoraj :D

 

Główny polem ze starym menagerem był taki że zajmował on zdecydowanie za dużo miejsca przez co słabo się go użytkowało jako element interfaceu.. po za tym było za dużo ikonek i było to mylące. dla ludzi którzy nie są wzrokwcami. 

Edited by Maciek Jutrzenka

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Maciek Jutrzenka, późno? To jest świeży temat sprzed paru dni (zmiany w kodzie zaczęły pojawiać się od 4 września). Jedni wolą Dolphina inni Nautilusa, nie dogodzisz wszystkim, natomiast są takie fundamentalne kwestie jak ergonomia, których się nie przeskoczy. Jeśli nowa przeglądarka ma ładnie (minimalistycznie) wyglądać to spoko, ale jak ulepszeniem ma być to, że trzeba klikać parę razy po całym ekranie, zamiast wcisnąć jedną ikonę to  dla mnie jest to lipa i nieprzemyślane rozwiązanie. Poza tym, Blender ma pilniejsze potrzeby niż redesign przeglądarki plików.

 

Jakby ktoś chciał dodać jakieś uwagi to tu jest najodpowiedniejsze miejsce:

https://developer.blender.org/T69652 (File Browser GUI: Planned Changes for 2.81)

Edited by alex3d

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przyznam, że mi średnio podchodzi ta blenderowa. Jak przeczytałem, że mają zmieniać, miałem nadzieję, że będzie to co jest w systemie. Choć to co proponują to przynajmniej dla mnie na plus.

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, alex3d napisał:

@Maciek Jutrzenka, późno? To jest świeży temat sprzed paru dni (zmiany w kodzie zaczęły pojawiać się od 4 września). Jedni wolą Dolphina inni Nautilusa, nie dogodzisz wszystkim, natomiast są takie fundamentalne kwestie jak ergonomia, których się nie przeskoczy. Jeśli nowa przeglądarka ma ładnie (minimalistycznie) wyglądać to spoko, ale jak ulepszeniem ma być to, że trzeba klikać parę razy po całym ekranie, zamiast wcisnąć jedną ikonę to  dla mnie jest to lipa i nieprzemyślane rozwiązanie. Poza tym, Blender ma pilniejsze potrzeby niż redesign przeglądarki plików.

 

Jakby ktoś chciał dodać jakieś uwagi to tu jest najodpowiedniejsze miejsce:

https://developer.blender.org/T69652 (File Browser GUI: Planned Changes for 2.81)

rozmowy odnośnie przeglądarki ciągneły się już dawnoo dawnoo temu. teraz tylko to zostało zaimplementowane 😄

mówisz że teraz trzeba wykonać 2 kliknięcia myszy... zamiast 1 kliknięcia.. bo trzeba otworzyć menu z opcjami...

oh boy.... cały 2.8 jest pod tym względem regresem od 2.79 którego tak wszyscy hejtowali że ujowy interface... to teraz jest jak w mayce i maxie... menusy i zabawka w klikanie myszką i inne pierdoły. Masę operacji które w 2.79 można było zrobić 1 kliknięciem w 2.8 wymagają 2-3 kliknięć... ale jest begginer friendly. i jest trochę logiczniej i mniej człowiek się męczy prawdę mówiąc.. bo nie musisz się skupiać tak bardzo i przypominać sobie wszystko z głowy co jest mega przydatne jeśli interface jest low lvl.. kiedy pracujesz w wielu programach i po prostu ci się miesza.

 

nie wiem ja osobiście zdecydowanie wole nową przeglądarkę plików jedynie mi brakuje tych ../ aby skoczyć do poprzedniego poziomu. ale no trudno. Te ikonki serio były mylące... wszyscy je klikali często na oślep bo nikt nie pamiętał która co robiła... i dyskusja o tym aby to zmienić ciągneła się już od kilku lat. i narzekanie na to.. a teraz jest nice w jednym menu wszystko ponazywane...

2 godziny temu, makak napisał:

Przyznam, że mi średnio podchodzi ta blenderowa. Jak przeczytałem, że mają zmieniać, miałem nadzieję, że będzie to co jest w systemie. Choć to co proponują to przynajmniej dla mnie na plus.

broń boże nie.. systemowe przegladarki plików to szrot straszny.

Edited by Maciek Jutrzenka

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Maciek Jutrzenka Ja robię szybkie prace, bo kilka dziennie. Binduję folder w quick acces i mam z pod każdego programu do niego dostęp. A tak jak każdy soft miał swój system to byłaby dla mnie lipa, co program przebijając się do folderu z pracą.

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, makak napisał:

@Maciek Jutrzenka Ja robię szybkie prace, bo kilka dziennie. Binduję folder w quick acces i mam z pod każdego programu do niego dostęp. A tak jak każdy soft miał swój system to byłaby dla mnie lipa, co program przebijając się do folderu z pracą.

jeśli otwrzoysz daną pracę chociążby raz to pojawia się ona automatycznie w lewym menu. potem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy