Jump to content
n-pigeon

Blender - NEWS oraz dyskusje

Recommended Posts

Posted (edited)

@mandragora robi się ciekawie - w parę tygodni blender zyska tyle narzędzi w sculptcie co przez ostatnich parę lat.

Addon do fotogrametrii:

Ktoś używał już armorpaint ? Chyba się skuszę i ściągnę sprawdzić jak/czy to działa. https://armorpaint.org/download.html

Taki lepszy bridge dla krzywych:

 

Edited by alex3d
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Blender Eevee

 

Edited by makak
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@makak wygląda fajnie, póki co Eevee robi mi za podgląd Cyclesa, ale ma speeda.

 

Jednak jakieś pęknięcie nastąpiło. Czas na Japończyków. Khara Studio/Project Studio Q (Evangelion itd.) przestawia się na blendzia. W takich klimatach japońskich na styku 2D/3D grease pencil przyspieszy im robotę.

ab1a4d6f.jpg

https://translate.google.com/translate?depth=1&hl=en&rurl=translate.google.com&sl=auto&tl=en&u=https://japanese.engadget.com/2019/08/14/blender-khara/%3Fguccounter%3D1 14

Edited by alex3d
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voxel remesher z 2.81 w takim tempie do końca roku będzie zbrush brushes converter/ importer dla tych co chcieliby się przesiąść ale mają za dużo nakupionych brushy 🙂

 

 


 

Edited by Destroyer
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tyle przesiedziałem na beta 2.80, myślałem, że teraz trochę czasu spędzę na finalnej wersji, a tutaj się okazuje, że beta 2.81 już zaczyna kusić, żeby jej używać. Świetnie to wygląda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam wrażenie, że jak czegoś mi brakuje w blenderze to następnego dnia już to do niego trafia 🙂

Usprawnienia outlinera których mi brakowało , w końcu można zaznaczać większą ilość obiektów tzn dało się po naciśnięciu b i rysowaniu ramki ale teraz jest to bardziej zintegrowane i przemyślane

Range select. Selects all visible elements between the active element and the shift+clicked element.
Box select by click+drag by clicking in empty space in the outliner
and much more 😛
https://wiki.blender.org/wiki/Reference/Release_Notes/2.81/UI

Mały tip, szybkie dzielenie, zamienianie czy odłączanie okien, o odłączaniu i scalaniu w ten sposób nie wiedziałem a trochę przyspiesza pracę 🙂

 

----------

uv
Akurat zaczynałem się wgryzać w uv, znalazłem kilka dodatków i wyszedł niezły tutek do 2.8, może komuś też się przyda 🙂

Magic UV
http://nutti.github.io/Magic-UV/

TexTools 
https://blenderartists.org/t/textools-for-blender/700811
http://renderhjs.net/textools/blender/

Path Tool
https://www.youtube.com/watch?time_continue=4&v=KjfCMwGkbSk

 

 


 

Edited by Destroyer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobrze, że usprawniają outlinera, bo faktycznie przydałoby się go rozbudować. A narzędzia do UV (dodatki) są super w blenderze 🙂 Jak porównam je do tego co jest w C4D... to w sumie nie ma co porównywać 😉

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaktualizowany do B 2.8 addon optiloops https://github.com/vilemduha/optiloops

711f4aec59904dd8809d38e47c41f3a3-h.png

 

W jakimś eksperymentalnym buildzie z graphicall używałem voxel remeshera jako modyfikatora (nawet z włączonym dyntopo 🙂), w zwykłych buildach 2.81 jeszcze tego nie widzę - jest tylko statyczna opcja remesh. Co do workflow to wbrew temu co pisze Pablo nie byłbym taki w 100% pewny, że Dyntopo ma iść do kosza zupełnie.

 

Edit: ok sprawdziłem, w masterze 2.81 nie ma jeszcze voxel remeshera jako modyfikatora. Voxel remesher jako modyfikator (live remesh) nie będzie działał z dyntopo.

 

voxel_remesher_modifier.png

Edited by alex3d

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy