Jump to content
n-pigeon

Blender - NEWS oraz dyskusje

Recommended Posts

nie wiem czy bylo 😄 ale to jest eleganckie 🙂 

 

 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nieźle, nieźle ale to "tylko" składanie z gotowych klocków, houdini byłby znacznie lepszym i bardziej eleganckim rozwiązaniem ale hudy został stworzony do takich rzeczy 🙂

I dodatkowo w hudym nie jest tak strasznie super trudno generować różne wersje geometrii a nie tylko składać z gotowych części

https://twitter.com/i/moments/1061998840780226562

 

Dodatkowo w hudym możesz sobie zrobić jakiś setup czy to generowanie geo czy symulację, zrandomizować różne opcje, pościć na noc na farmie i rano powybierać co lepsze przebierając jak w ulęgałkach, jak stara baba wiosłująca w bułkach w lidlu 🙂

https://gnss.smvi.co/

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chudy jest rozwijany od 1996 roku a Blender 1998. Poczekajmy 2 latka 😏

  • Like 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

A w sumie co tu jest takiego, czego nie da się zrobić w Blenderze?

Share this post


Link to post
Share on other sites
30 minut temu, michalo napisał:

Chudy jest rozwijany od 1996 roku a Blender 1998. Poczekajmy 2 latka 😏

Przez ten czas na development Hudego wydano setki milionów dolarów. Na blendera kilka milionów.

edit: Zagalopowałem się. Na majkę i maxa wydano ponad miliard dolców. Houdini ma malutką popularność w porównaniu do Autodeski. Tak czy inaczej Blender rozwija się najszybciej ze wszystkich pakietów pochłaniając ułamek kosztów developmentu Autodesku czy SideFX.

Edited by Monio

Share this post


Link to post
Share on other sites

jako użytkownik houdiniego i Blendera wielo letni... tak jak kocham blendera... to jeśli chodzi o możliwości... to Blender nie jest nawet blisko Houdiniego... zresztą żaden program nie jest..  możliwości jakie daje Houdini są po prostu kosmiczne. 

tutaj nie chodzi o to kto ile wydał pieniędzy na dany soft. a sam design logistyki w programie to jak ona funkcjonuje... 

ujme to tak... W Houdinim do każdego punktu możesz przypisać nieskończoną ilość danych... te dane może odczytać i użyć do sterowania parametrami narzędzia każdy tool w Houdinim.. Dodaj do tego fakt że jest to system nodalny więc masz dostęp do danych z całego timelienu operacji... Ten prosty system daje nieograniczone możliwości. 

I tyle :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dla użytkownika końcowego nie powinno mieć żadnego znaczenia jak stary jest program czy ma 15 lat czy 5 miesięcy liczy się co może zrobić tu i teraz. Houdini wyrósł z jego poprzednika tj Prism który został wydany w 1987, maya z power aniamtora 1988, 3ds max zastąpił 3d studio maxa 1988-1990, a modo z lightwave 1990, co może być tak pożyteczne jak i problematyczne bo pamiętam jak jeszcze używałem pierwszych wersji modo czasami sypał dokładnie takimi samymi błędami jak ligtwave, o majce, maxie a tym bardziej houdinim nie mogę się wypowiedzieć  bo tak stary jeszcze nie jestem 🙂

Tak samo jak nie powinno mieć znaczenia ile pieniędzy poszło na rozwój, wymyślenie nowej technologi jest dużo bardziej wymagające gdy nie ma nic podobnego niż "tylko" odtworzenie jakiejś funkcji i jej dopracowanie, koniec końców nie powinno to mieć znaczenia bo to tak jakby się tłumaczyć po przegranej w zawodach, że to przez to ze nie miałem czasu trenować ani pieniędzy żeby dobrze się odżywać i suplementować🙂

Blender już teraz ma narzędzia i funkcje których się nie znajdzie czy to w houdinim czy jakimkolwiek innym dużym sofcie więc od dawna nie ma powodu do wstydu i można stać obok bez kompleksów z podniesioną głową  i nie trzeba zawzięcie bronić dobrego imienia Blednera 🙂 A wszystko wskazuje na to ze rozwój tylko będzie przyspieszał więc nic tylko się cieszyć 🙂

 

A żeby nie było tak całkiem offtopowo to Pablo dalej tłucze nowe narzędzia do rzeźbienia 

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Houdini jest niedościgniony, o wiele bardziej rozbudowany pod tym względem, ale w blenderze można robić sporo rzeczy proceduralnie (a z czasem będzie można jeszcze więcej, nody itd.) tylko mało osób korzysta z blendera w ten sposób i nie jest to zbyt popularne https://blendersushi.blogspot.com/

Dwa addony: fizycznie poprawna atmosfera, ciekawa alternatywa do HDRI 

i trochę VFX

 

Edited by alex3d

Share this post


Link to post
Share on other sites

holy shiet ten blender wymyka sie z pod kontroli ta apka sie rozwija w takim tmpie że ni *uja tego ogarnąć powoli.

Edited by Maciek Jutrzenka

Share this post


Link to post
Share on other sites

kolejne nowości, na razie laguje i ludzie piszą o wyrzuceniu trybu malowania skoro on już lepiej działa tutaj, problem w tym, że malowanie nie tylko służy do kolorowania glutów które robimy

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kurczę, developerzy Blendera próbują naśladować każdy inny możliwy soft. To taka jakby inwazja w świat 3d 😉

 

Jest już taki plugin dla zbrusha (i standalone) w pytkę drogi.

To powyżej to też komercyjny plugin czy tak ma być w Blenderze?

 

Edited by michalo

Share this post


Link to post
Share on other sites

nbie wiem co to jest, ale wydaje mi sie ze lepiej dziala niz xwrap 🙂 przynajmniej jest bardziej interaktywny, masakra

Share this post


Link to post
Share on other sites

@KLICEK fajne to, wygląda zupełnie jak R3dS Wrap, linie ciągnące się od  źródła do targetu spoko dla pierwszych 5-8 punktów bo potem robi się nieczynny gąszcz kresek.

Kiedyś nawet zrobiłem upośledzony skrypt do majki który eksportował geometrię, blendshapy, punkty z lokatorów i można było szybko wczytać to wszystko w Wrapie i puścić hurtowo dopasowanie nowej topologii. Wrap under the hood traingualziuje geometrię zanim zacznie na niej rozciągać nową siatką  za pomocą algorytmu naive fan triangulation a maya używa innej metody dlatego żeby było szybciej traingualizowałem targety w majce, uvałki nie są potrzebne bo punkty na siatce są rozmieszane za pomocą współrzędnych barycentrycznych, ogólnei więcej było z tym problemów niż to było warte ale przynajmenij miałęm od klienta tymczasową licencje na Wrapa przez kilka miesięcy - której użyłem nigdy 😛

Inna sprawa, że Wrap indie kosztuje 370$ to do blendera nie sądzę żeby kształtowało nawet połowę tego 🙂 Dodatkowo w blendrze już są narzędzia do sculptowania, wygadzania siatki a Wrap dopiero teraz coś takiego wprowadza w wersji 3.4 i jeżeli algorytm dopasowania w blenderze okaże się porównywalny to dni Wrapa będą policzone 🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzieje się, każdy chce umieć blendera 🙂

całkiem przyzwoicie to wygląda

 

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teraz czas na ruch ze strony Autodesku 😁

Ile im jeszcze dajecie czasu?

Share this post


Link to post
Share on other sites
26 minut temu, Wojiech napisał:

Teraz czas na ruch ze strony Autodesku 😁

Ile im jeszcze dajecie czasu?

Założę się, że mają teraz burzę i lecą opierdole 😛

 

Jaki ruch? Już chyba za późno na zmianę polityki. Adobe też sobie szkodzi.. i co? I nic?

Zero refleksji, brną w to dalej.

 

Jeśli poważne studia zaczną przenosić  się na blendera, wtedy pójdą za nimi szkoły i użytkownicy. Jeśli nie to żaden sponsor nie pomoże.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak widzę wzrastającą częstotliwość pojawiania się nowych patronów, to zaczynam odnosić wrażenie, że teraz dużym firmom z branży powoli już nie wypada nie być patronem. :) Ciekawe, kto kolejny. Może któryś niższy tier wykona upgrade.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Wojiech napisał:

Teraz czas na ruch ze strony Autodesku 😁

Ile im jeszcze dajecie czasu?

Przecież już wykonali ruch. Nie pamiętam, gdzie o tym czytałem, ale ponoć mają testować gdzieś w Australii nową formę sprzedaży. Max i Maya będą bezpłatne, dopóki nie zaczniesz na nich zarabiać powyżej jakiejś tam kwoty. Ale zabij mnie. Nie pamiętam, gdzie o tym czytałem. Może nawet to nie jest prawda, a tylko ktoś sobie jaja robił. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy