Jump to content
n-pigeon

Blender - NEWS oraz dyskusje

Recommended Posts

@Ajgor Chyba chodzi o licencje indie (Australia, Canada, New Zealand, the UK, and the US) przy zarobkach poniżej 100k $ i wtedy miałaby kosztować 250$ rocznie, teraz kosztuje prawie 200 na miesiąc albo przy opłacie za cały roku z góry 130, różnica byłaby kolosalna dla freelancerów czy małych działalności w biedniejszych krajach. Z drugiej strony jak blender utrzyma tempo a autodesk się nie obudzi to nawet to na dłuższą metę dużo nie pomoże. 

Intel ma wypuszczać karty graficzne, może też niedługo dołączy 🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, Destroyer napisał:

@Ajgor Chyba chodzi o licencje indie (Australia, Canada, New Zealand, the UK, and the US) przy zarobkach poniżej 100k $ i wtedy miałaby kosztować 250$ rocznie, teraz kosztuje prawie 200 na miesiąc albo przy opłacie za cały roku z góry 130, różnica byłaby kolosalna dla freelancerów czy małych działalności w biedniejszych krajach. Z drugiej strony jak blender utrzyma tempo a autodesk się nie obudzi to nawet to na dłuższą metę dużo nie pomoże. 

Intel ma wypuszczać karty graficzne, może też niedługo dołączy 🙂

Dokładnie o to chodziło. Czyli pamiętałem, ale nie do końca 😄

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chwilę po tym jak AMD dołączyło jako patron Embark studio ze Sztoholmu dołączyło jako Corporate gold zaraz obok ubisoftu 🙂 I jeszcze udostępnią część swoich narzędzi do blednera

 

 

Edited by Destroyer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taki efekt kuli śnieżnej się robi 🙂 Ale pozytywnie dla wszystkich 🙂

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

No no. Aż ogarnąłem znowu modelowanie Blenderze z tego wszystkiego 😉
Untitled.jpg.305f97f58ad776b2626069d233841b66.jpg

  • Like 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nadciąga dodatek (pewnie za max 2-3 tygodnie) który da użytkownikom Blendera 2.80 i wyżej, namiastkę tego co Forest Pack Pro w 3ds Max. Są tam pewnie problemy jeszcze (Camera Clipping nie działa tak jak bym sobie tego życzył), ale to muszą chłopaki z blender foundation ogarnąć bo wielu rzeczy nie da się przejść ze względu na aktualną konstrukcję partikli w blenderze. A tu sam dodatek Scatter:

https://blenderartists.org/t/scatter/1177672/517

Pozdro i trzymajmy kciuki - może świat archi-wizek i producentów assetów do wizek mocniej spojrzy teraz do grajdołka Blendera ktory jak widać mocno się poszerza i na maksa leci do przodu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ten fejk z toon lightning na Totoro jest genialny. Myślałem, że koleś rozkminił oświetlenie jakoś hehe

Share this post


Link to post
Share on other sites

ten nowy extrude to super sprawa, nie musisz przejmować się jak bardzo musisz robić poprawki czy ile ci to czasu zmarnuje. Mask slice, kolejne dobre narzędzie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Garść miodnych dodatków. Z czego chyba najlepsze ten nowy extrude. Taki trochę zenonowy qmesh. Destructive extrude co prawda istnieje już jako wtyczka ale na razie to jest dziad.

Nowy sculpting obiecujacy. Ale dużo w tej materii trza zrobić żeby chociażby zbliżyć się do zenona.

Bardzo fajne retopo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obejrzę jak wrócę, zapowiada się ciekawie 🙂 Po miniaturce myślałem, że rudy ogolił się na łyso ale widzę, że nie do końca i pewnie nie dlatego że jest rudy tylko dlatego, że zakola sięgnęły już czakry korony. Nie dość, że ma dobrą pozycję w przemyśle filmowym, jest współzałożycielem fippednormals to jeszcze jest tak uduchowiony, niektórym to życie daje całymi garściami 🙂 

 

BTW Autodesk porównał mayę i blendera i jak nietrudno się domyślić maya jest lepszym wyborem, powinniście zostać przy mayi 🙂

https://www.autodeskonline.com/comparisons/maya-vs-blender.html

EIc6dRUWkAE1XxV.jpg.526e7ab43b161bc55564d355a570c005.jpg

Edited by Destroyer
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ehhh pierwsze 5 minut oglądania tego filmu od flip normals i już widzę że będzie totalna tragedia. Komentarz będę edytował na bierząco oglądając ale no więc tak.

3:30 - płacąc za program autodesku dostajesz genialny suport i  custom bla bla bla... BZDURA TOTALNA! Bug który zgłosiłem 7 lat temu dalej nie jest naprawiony. Dalej mówi o custom things develop. Sorry ale typ chyba nie rozumie co znaczy Open Source. Więc mamy 2 bullshity w ciągu jednej minuty.. Dla porównania w ciągu mojej blenderowej kariery. zgłosiłem 16 jeśli dobrze pamiętam bugów wszystkie zostały naprawione w przeciągu 3 dni.. natomiast pamiętam jeden został naprawiony po tygodniu.

6:13 - BZDURA nr 3. industry is nuke only. Osobiście znam studio które używa nuke i fusion i połowe shotów z najnowszych transformersów było zrobione w fusion. Dodatkowa dużo studiów używa AE do prewizualizacji czy precomp.

6:50 - BZDURA nr 4 że do nuke'a możesz podłaczyć vray'a etc i możesz coś w nim wyrenderować. LOL! Blenderowy composytor jest podłączony do BLENDERA więc pod względem renderingu w composytorze masz pełną funkcjonalność blendera.. a nie tylko okrojony plugin.. nie licząc tego że masz jeszcze VSE. 

7:15 - BZDURA nr 5 że, blenderowe updatey np nie przyśpieszają danego narzędzia o 30%. szkoda tylko że 2.79 a 2.8 sprawil że viewport przyśpieszył kilku krotnie podczas playblasta.. ale to tam. nic istotnego! albo że cycles jest prawie dwa razy szybszy. na kartach RTX. po za tym za miesiąc dostaniemy totalnie nowego napisanego od zera booleana i totalnie nowy system symulacji fluidów i dymu. no ale uj!

9:07 - B nr 6 że maya ma setki inżynierów którzy nad nią siedzieli xD no beka ze śmiechu.. obecny team MAX + MAYA razem to jest chyba 6 osób a przynajmniej na tyle mi się wydaje patrząc bo małych updateach... open source.. ale już w 3 minucie się dowiedzieliśmy ze panowie nie wiedzą co to opensource xD więc welp. nie wspominając o takich amatorach jak NVIDIA która napisałą implementacje optix do blendera.

25:00 - że blender nigdy nie będzie miał tyle developerów co maya.. LOL po czym sam wspomina że dział mayi i maxa to jest garstka % firmy.. obecnie blender już teraz ma więcej developerów niż maya i ma razem. bo o ile pamiętam nad maxem i mayką pracuje obecnie 6 osób.

26:00 - co on bredzi że Blender kradnie sprawy z mayki? buahaha. ciekawe jak. Jak autodesk nawet nie chce dać dokumentacji do FBX'a jest wręcz odwrotnie to autodesk od wielu lat skupuje firmy 3 i implementuje ich technologie.

Edited by Maciek Jutrzenka
  • Like 3
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

A teraz w sumie serio dlaczego blender nie jest industry standard.. czy tam zamiast mayki.. Z jednego ale to bardzo prostego powodu.. bo nigdy nie był projektowany aby być nim. To raz.. a Dwa w związku z tym Blender i IO czyli wymiana danych w pipeline nikogo nie obchodziła.. założenie blendera było takie że to był zamknięty system END-END. cały film miał powstać w Blenderze... Gdy Alembic zadomowił się na dobre.. Ton nawet niechciał tego implementować przez pierwsze półtora roku dopiero pod presją serio comunity zaczeli implementaje ale to też tak na kolanie. i to dalej jest mimo że ton sie otworzył i zrozumiał tematy.. ale dalej.. brakuje kluczowych spraw IO czyli.

Bardzo dobra implementacja Alembica... możliwość renderowania plików openVDB z np Houdiniego... możliwość renerowania DEEP, dla kompozytorów w Nuke.. do póki Blender nie będzie wspierał alembica, openVDB, deep renderingu. To nigdy nie będzie industry standard. Bo.. zwyczajnie jego narzędzia wewnętrzne są zasłabe na dzień dzisiejszy aby móc stwierdzic że yap.. robimy END-END wszystko w nim. i nie jest nam potrzebny Houdini do VFX'ów... 

Nawet jeśli by była akcja że robisz wszystko w Blenderze i np VFX'y chcesz zrobić w Houdinim. i wyrenderować je w Houdinim to nie skleisz tego do kupy w compositingu bo blender nie wspiera deepa. i tyle. to jest tak proste.. 45 minut pierdzielenia o niczym w sumie, a niewspomnieli o kluczowych kwestiach dlaczego blender nie jest industry standard

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobra nie chce mi się nawet oglądać tego do końca 🙂 Podkreślili na początku, że mówią ze swojego doświadczenia co niekoniecznie znaczy, że tak jest wszędzie, mówią nuke 100% a przecież nowego termanatora robili w premierze i after effectcie 🙂

Ogólnie oni często tak trochę mędrkują i rozwlekają temat który można by zamknąć w kilku zwięzłych zdaniach a tak to wsłuchują się we własne głosy i jest taki festiwal koniobicia 🙂 Inna sprawa, że oni też uczą w szkołach więc pewnie też po części z tego to wynika, że podchodzą jak do dzieciaczków lub nieco starszych dzieciaczków i kto już dłużej w tym wszystkim siedzi to wie, że rzadko bywa aż tak czarno biało i przewraca oczami gdy słucha. 

Zresztą w ich tutorialach do blendera też widać, że nie znają go dobrze a cała ta seria to czysta kalkulacja jak szybko skapitalizować nagły wzrost popularności softu a ludzie w komentarzach czy to na youtubie czy twitterze mają większe pojęcie i często wyprowadzają ich z błędu bądź pokazują lepsze sposoby na osiągnięcie czegoś. Sam też im kilka razy wytknąłem kilka małych  błędów w tematach mayi i raz unity bo nie mogłem ścierpieć 🙂 Nie traktował bym ich jako ostatecznej wyroczni bo mówią tylko ze swojej perspektywy, to tak jak ktoś używa jednego renderera 5 lat a potem robi testy innych niewiele on nich wiedząc i w testach wychodzi jednoznacznie że "aha mój render jest jednak najlepszy, zawsze to wiedziałem" 🙂

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cytat

BTW Autodesk porównał mayę i blendera i jak nietrudno się domyślić maya jest lepszym wyborem, powinniście zostać przy mayi

Wiecie co najbardziej mi się podoba w Maji i Maxie?:

 

  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bwahah dokładnie . Max i Maya są tak samo konkurencyjni cenowo co blender 🙂 O co kamman??!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kurde, to wszystko jest tak dobre, że aż prawie mi się chce uczyć Blendera.

Odpaliłem niedawno starszą wersję (2.79, czyli sprzed rewolucji interfejsowej) i prawie mi komputer wybuchł gdy próbowałem kręcić viewportem lub zaznaczyć kilka rzeczy.

Pozostaje mi oglądanie z otwartą japą filmików z niego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Loozack do .79 nawet nie podchodź, nie ma sensu, 2.8 jest o niebo bardziej przystępne i sprawia wrażenie jednolitej całości a nie sklejki różnych systemów jak np taka majka. Sam do końca roku już raczej nie znajdę czasu na blednera, okres przedświąteczny już się zaczął ale co chwila widzę coś co robi na mnie mniejsze lub większe wrażenie. Na tę chwilę to dla mnie osobiście bledner i houdini wyglądają najciekawiej ale póki co tylko w houdinim coś zrobiłem pożytecznego do pracy ale też zacząłem się go uczyć chyba z 1,5 roku temu z przerwami nawet po kilka miesięcy a do blendera usiadłem tylko raz na dłużej i trochę pomodelowałem i spróbowałem rzeźbić i dawał radę ale czasami ciężko znaleźć czas żeby przespać 6 godzin a co dopierouczyć się czegoś nowego 🙂 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy