Jump to content
n-pigeon

Blender - NEWS oraz dyskusje

Recommended Posts

Godzinę temu, michalo napisał:

Niektóre z tych rzeczy są naprawdę imponujące. Jakby w kwestii proceduralnych tekstur blender wyprzedzał SD. Prawda to czy tylko złudzenie?

Powiedziałbym że jednak substance jest tutaj górą.. jako iż działa w przestrzeni 2D.. i pozwala dzięki temu mieć takie bajery jak Blur. którego Blender np nieposiada. Z drugiej strony Blender pracuje na shaderach co też pozwala na pewne sprawy które substance nie jest w stanie zrobić. ciężko to porównać

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie na bieżąco próbuję eksperymentować w Blenderze z materiałami, żeby mnie nie kusiło na kupienie licencji Painter + Designer na kolejny rok, gdy wyjdzie wersja 2020, ale mimo tego, że bardzo bym chciał, to zauważam moim amatorskim okiem, że SD ma na prawdę sporą kolekcję bardzo mocno konfigurowalnych node'ów, które znacznie przyspieszają realizację pomysłu, gdy się już SD trochę zna.

 

Robię sobie teraz takie wizualne notatki, bo mam czas na tyle rzadko, że co się czegoś nauczę to zapominam i np. parę dni temu ogarniałem, jak zrobić, aby uzyskać jakiś kształt bazowy (tutaj padło na okrąg) i następnie zrobić "circular pattern" z opcją szybkiej zmiany ilości powtórzeń. Chwilę szukania po tutorialach i mam coś takiego, co sobie zanotowałem na przyszłość:

 

Substance_designer_radial_pattern.png

 

Teraz jeśli chciałbym to odtworzyć w Blenderze, nie mam na szybko pomysłu, jak do tego podejść. Są niesamowici magicy, którzy ostatnio się mega uaktywnili z okazji nodevember, którzy robią takie rzeczy, Namiksują mnóstwo math nodes, operacji na wektorach itp. i w efekcie uzyskają to samo. Potem można coś takiego zgrupować no i jest node realizujący podobne rzeczy, co jego odpowiednik w SD. Ale to jest niemal wiedza tajemna.

 

Wydaje mi się, że coś, co by tutaj mogło pomóc Blenderowi, to opcja łatwego tworzenia, zarządzania i dzielenia się biblioteką node'ów, które ludzie by tworzyli. Te node'y z SD też jakiś programista zaimplementował i pojawiły się w aplikacji. One pod spodem też mają ten ogrom zwykłych operacji matematycznych. Jako, że na co dzień siedzę w programowaniu, ogarnięcie takiej logiki, żeby zrobić fajny node, jest dla mnie całkiem przyjemną zabawą. Pewnie nie raz bym coś takiego podłubał i się podzielił. Ale, gdy się chce osiągnąć efekt docelowy z materiałem, wtedy nie chce się na takie zabawy poświęcać czasu, a wtedy Substance jest jednak górą.

Edited by VGT
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

VGT jednym z problemów jaki Blenderowy shader editor ma jest to.. że jest on po prostu shaderem... nie wiem czy zdajesz sobie sprawę.. ale...

Tak jak w substance gdy pracujesz na materiałach nie? to na koniec klikasz bake.. czekasz i masz teksture.... natomiast w cycles jako shader... ten proces następuje zakażdym razem gdy dany obiekt.. i jego shader trafi ray... czyli setki tysięcy razy... dlatego.. takie sprawy jak blure... i inne skomplikowane nody nie są implementowane bo by po prostu rendering trfał absolutną wieczność... to nie jest że ktoś nie chce pisać kodu... to po prostu jest coś czego nie da się przeskoczyć.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, wiem, jest to dla mnie jasne. I pewnie to może być jeden z powodów dla których ciężko byłoby developerom przyjąć argumenty za stworzeniem takiego feature'a dzielenia się node'ami, bo wtedy wiedzą, że zaraz pojawi się mnóstwo narzekań, że ktoś sobie pościągał jakieś fajne node'y zrobione przez innych i render jest strasznie wolny. A będzie wolny, bo to jednak składanie algorytmu z klocków, które same w sobie już mają narzut i nie są zoptymalizowane do takiego użycia.

Ja tutaj z automatu rozważałem flow, gdzie zrobiłbym to samo, co w substance. Gdy już skończę pracować nad takim materiałem, na koniec byłby bake w Blendku. To i tak się dzieje, gdy robi się pod game development, więc tutaj z automatu. Oczywiście problem pozostaje, gdy ktoś chce wcisnąć "render" w Blenderze i taki krok by pominął.

Edited by VGT

Share this post


Link to post
Share on other sites

ważna informacja aby nowe narzedzia sculpt działały w pełni poprawnie podobno trzeba zresetować ustawienia blendera :X prawdopodobnie chodzi o hotkeye

Edited by Maciek Jutrzenka

Share this post


Link to post
Share on other sites
41 minutes ago, Maciek Jutrzenka said:

ja nie wiem co jest grane ale dzisiaj wszystko ma awarie.. mi dzisiaj prawie laptop dysk umarł... ale houdiniowa facebookowa grupa pomogła 😄

Zwolnij ze sciąganiem tych megascanów, nie zginą 🙂

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
48 minut temu, Destroyer napisał:

Zwolnij ze sciąganiem tych megascanów, nie zginą 🙂

szczerze? troche rozczarowany tymi mega scanami jestem.. wiekszosc jest po ostrej obróbce i nie są ostre.. polygon dużo lepsze tekstury robi.. a wogole to wracam do proceduralek... tekstury to jest meh.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Robiłem w zasadzie jeden projekt mocniej oparty na megascanach w przeszłości i też nie byłem zachwycony ale jak nawalisz dużo trawska czy innych gratów to daje radę. Najlepszy ma chyb exporter do houdiniego, dla drobnicy ma nawet wbudowany scattering, czy tam inne LOD-y, fajna sprawa a nie importuje sam model z teksturami i zadowolony jak w innych dcc 🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites

A tam pierdoły, każda nawet mała rzecz której używasz 150 razy na dzień się liczy np zaznaczanie i odznaczenie w outlinerze z shiftem czy ctrl głupotka a od razu jak przyjemniej 🙂 

Zresztą jak chcesz modelować to symulacja tornada ci nie potrzebna 🙂 ale miło popatrzeć jak szybko idzie rozwój we wszystkich kierunkach.

Ale strona blendera nadal mi nie działa, ddos  autodesku czy takie zainteresowanie? 🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites
38 minut temu, Destroyer napisał:

(...)

Ale strona blendera nadal mi nie działa, ddos  autodesku czy takie zainteresowanie? 🙂

U mnie działa. Mam nadzieję, że pomogłem 😉

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, dziękuję 😘
😄

 

a tak serio to nie czym bym nie próbował to nie mogę wejść, pewnie spisek masonów z autodesku, trzeba będzie na jakimś emule czy innym kazaa poszukać blednera 🙂

1677075037_Screen22_11.20190004.png.58a5f1cc6f91096f90fe3332a6765830.png

 

Edited by Destroyer

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minut temu, Destroyer napisał:

(...)

a tak serio to nie czym bym nie próbował to nie mogę wejść, pewnie spisek masonów z autodesku, trzeba będzie na jakimś emule czy innym kazaa poszukać blednera 🙂

 

Spisek jak nic. A próbowałeś wyłączyć i włączyć komputer? Nie no... Próbowałeś może wyłączyć firewalla na chwilę i ewentualne dodatki w przeglądarce? Sprawdź też może w przeglądarce na telefonie, żeby wykluczyć awarie ich serwerów akurat w sekundzie, kiedy wchodzisz 😉

Share this post


Link to post
Share on other sites

Coś jest spartolone w UPC bo na komórce czy przeglądarce edge na kompie gdzie ciasteczek nie ma bo nie używam też nie mogę wejść, pewnie to przez tę ustawę o blokowaniu pornografii w internecie, blender już się łapie na software porn? 🙂

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki już ściągnąłem na siłowni 🙂

 sdf.jpg.7a3b9cf2225694e969d59a4c462a2376.jpg

Nawet przy instalacji windows coś kręci nosem, nie wiem, coś jest nie tak 

92257078_Screen23_11.20190002.png.c6fed085e40cd4a7bedfd106ed51c1c2.png

Ac-PqYwJtp2M_cC2MctlPHJywidGSu9rBh2AsUO_a4A.jpg.b5ae32398b96d982c4996043a7b08508.jpg

 

  • Like 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy