Jump to content

Blender - NEWS oraz dyskusje


Recommended Posts

  • Replies 4.6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

@Destroyer też śledzę te hasztagi na Twitterze i jest parę osób, które proceduralny workflow wyniosły na wysoki poziom, do tego te shadery są ładne.    To już widziałeś?  

No i stanęło się, kula śniegowa staje się coraz większa, do fundacji blendera dołączyło AMD tak jak nvidia na najwyższym poziome jako patron https://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&p

Chyba jeszcze nikt nie wrzucał:  

Posted Images

Wyglada na to, ze Pablo w koncu oderwal sie od cloth brusha (ktory to, jak wiemy, zainspirowal caly swiat, zmienil bieg historii, skonczyl z glodem na swiecie i pogodzil Palestyne z Izraelem ze wymienie tylko kilka zaslug) i napisal dla odmiany cos bardzo przydatnego. Trim brushe sa juz w swojej pierwszej wersji i oby je dopieszczal. Tutaj faktycznie nalezy pochwalic Blendera, bo jak walniemy koleczko takim trim brushem to zrobi dziure w siatce - cos czego z nieznanych mi przyczyn ZBrush nie potrafi, mimo ze booleany ma najlepsze jakie widzialem gdziekolwiek.
Mam nadzieje. ze beda sie teraz pojawialy nowe narzedzia do sculptu kiedy juz zakonczyla sie rewolucja cloth brushowa 😛 Znowu moge zaczac sledzic z zainteresowaniem rozwoj tej czesci Blendera. Trim brush juz jest, jakis cut jeszcze by sie przydal no i kurde nie pogardzilbym dodawaniem nowej geometrii bez wychodzenia ze sculpt mode... Fajnie to zaczyna wygladac, smialo mozna powiedziec, ze poza dedykowanymi softami zaden nie ma takiej rzezby. W sumie mysle sobie, ze super bylby jakis taki "mini blender" tylko do rzezby. Ze swoim interfacem, dedykowany do jednego zadania.

Link to post
Share on other sites

Blender zbliża się do ZBrusha - to fakt który sam teraz potwierdzam u udowadniam.

Zainspirowany newsem o Rendermanie, i nowym 2.9 postanowiłem dać mu kolejną szansę. Ściągnąłem sobie program i tą scenkę na pustyni, tak do wglądu. Włączyłem scenke, render w viewporcie, ruszyłem timelinem i wyje**ło program 🙂

Technicznie jest już prawie jak zbrush. Jeszcze tylko narzędzia.

 

  • Haha 3
Link to post
Share on other sites

@michalo z tą wtyczką do rendermana to jeszcze pieśń przyszłości. Co do stabilności programu. Blender sam z siebie jest bardzo stabilny, z użyciem addonów albo wielu addonów jednocześnie, z tą stabilnością jest różnie (w zależności na ile dobrze są napisane), ale jak wywala program przy renderowaniu to w 99% przypadkach bezpośrednią przyczyną jest brak RAM w danym momencie. To czy przy ruszaniu timelinem może zabraknąć albo nie powinno zabraknąć pamięci to już osobna kwestia, bo praca nad wydajnością viewportu, edycją gęstych siatek, wydajnością modyfikatorów itd. jest w toku i niektóre operacje na meshu to w tej chwili mordęga.

 

 

 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

J/w, zazwyczaj chodzi o RAM.
Miałem kiedyś problem ze sceną, cały czas mi się wywalała i zupełnie nie mogłem pojąć co się dzieje. Byłem wtedy zafascynowany przeróżnymi modyfikatorami i testami- to był pierwszy raz gdy użyłem modyfikatora ocean. Dorzuciłem do pieca z ustawieniami i w doskonałym humorze postanowiłem renderować swoje dzieło...pan komputer powiedział nie. Pomyślałem "chwilowa słabość, następnym razem będzie dobrze". Po 6 razie stwierdziłem, że coś jest jednak nie tak. Koniec końców znalazłem przyczynę- zatwierdziłem modyfikator na obiekcie, skopiowałem skrawek mojego oceanu (żeby nie skłamać) co najmniej x10 (za pomocą shift+d zamiast alt+d) przez co moja scena miała jakoś 250 mln wielokątów :))) Spaniała, poruszająca historia, w razie czego nie róbcie tak.

  • Like 1
  • Haha 3
Link to post
Share on other sites

Kurde z tym ramem to mogę mieć problem. Dokupiłem ostatnio 32 i mam teraz 64, ale już wcześniej podejrzewałem że  może być ram skopany (ktoś mi podpowiedział tutaj na forum).

Miałem zrobić memtesta ale oczywiście nie zrobiłem. Teraz to zrobię bo się zmartwiłem. 😞

Link to post
Share on other sites

Też kiedyś programy mi się wywalały częściej niż powinny własnie z powodu ramu, ale miałem też tak, że przy renderingach GPU przez dogrywającą kartę graficzną czasami sypało mi błędami lub renderer się crashował, niestabilny zasilacz, procesor czy nawet jakiś błąd z podpięciem dysku przez sata może powodować błędy dlatego jak komputer jest katowany dzień w dzień to staram się w miarę możliwości wymieniać podzespoły co kilka lat gdy jeszcze są na tyle sprawne, że łatwo je sprzedać bez dużej straty i nie mnożą problemów. 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
15 hours ago, michalo said:

Kurde z tym ramem to mogę mieć problem.

Jak masz problem z RAMem to powinienes miec problemy z wywalaniem sie roznych softow. Jesli chodzi o Blendera to na grupie Facebookowej kilka osob mowilo dzis o wywalaniu sie przy renderingu w 2.9.
Sam nie moge tego potwierdzic - poki co (odpukac) nie mialem przypadku wywalenia sie. Ale najwyrazniej wiecej osob ma problemy z renderem i stabilnoscia 2.9 .

Link to post
Share on other sites

Okazuje się, że nie mam problemu z ramem. Przynajmniej mem test nic nie wykazał (musiałem przerwać przy ostatnim passie - test 7)

Z blenderem to pewnie przypadek - ale nie mogę potwierdzić bo bardzo rzadko go odpalam.

Softy które mi wywala to właściwe tylko zbrush, jednak go używam non stop. Innych problemów nie mam.

8 godzin temu, alex3d napisał:

  propaganda. Po tym jak 80lev zignorował update zb węszę tam spisek 😛

  • Haha 1
Link to post
Share on other sites

https://devtalk.blender.org/t/2020-09-08-tuesday-talks-modules-meetings/15158

Brzmi dobrze, ciekawe jak wyjdzie w praktyce. Jak jeszcze coś z bejkowaniem się poprawi to już będzie całkiem fajnie. 

 

Fast mesh editing

  • The (new) goal is to allow basic mesh editing in high poly objects (superior than the original goal of 2.7 performance).
  • The plan is still the same, to avoid redudant calculations.
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Houdini 18.5 jest jak myśliwiec 6 generacji, ale wygląda, że NanoVDB  może niedługo będzie również w blenderze. 

 

https://developer.blender.org/D8794

https://www.aswf.io/news/nanovdb/

bunny.png

 

NanoVDB allows for GPU acceleration of OpenVDB workflows such as ray tracing, filtering and collision detection, while maintaining compatibility with the core OpenVDB data structure and existing pipelines. It has no external dependencies, works with different graphics APIs including CUDA, OptiX, OpenCL, OpenGL, and DirectX, and supports both voxel and point data. NanoVDB is open source and available for download on the OpenVDB GitHub.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

@Maciek Jutrzenka troche spierałem się z tobą o tego Blendera, ale musze stwierdzić, że popróbowałem, popatrzyłem i sie zakochałem (ver 2.9). 

Ale co do programu Maya to sie nie zgadzam, rozwija sie bardzo dobrze i wcale nie musi mieć najnowszych nowinek, bo idąc za filozofią blendera to im więcej, tym gorzej!

To tak na uśmiech na niedzielna noc!

 

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy