Jump to content

Blender - NEWS oraz dyskusje


Recommended Posts

Grooming to oddzielna gałąź3d i dobry groomer możne naprawdę dobre pieniądze robić więc i taka wiedza też jest bardzie unikalna, specjalistyczna, mniejszy target i dlatego to jest w cenie, ale fakt że jak zaczynasz to możesz masę kasy utopić a niekoniecznie coś tego będzie. 

Ale 120$ to jeszcze nie tak dużo, co powiesz na 300-400$? 🙂 Do tego kursy cgma czy rebelway 600-1000$ ale to nie tylko nagrane tutoriale ale kontakt z mentorem, zadania domowe, pomoc, wskazówki, poprawki itd. choć czasami jakość nie jest aż taka super szczególnie jakieś wprowadzające bo można wykupić dostęp do do bazy tutoriali + youtube i będzie to samo albo nawet lepiej a taniej ale już musisz sam szukać co i jak i możesz stracić trochę czasu, ale wszystko się rozbija o to czego masz więcej czasu czy pieniędzy bo można się wszystkiego samemu nauczyć z youtuba, for, grup i dokumentacji ale to trwa

1064359950_Screen20_11.20200003.thumb.png.d0d32c05582930b77fb8ffb9b2df6df2.png

 

 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
  • Replies 4.6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

No i stanęło się, kula śniegowa staje się coraz większa, do fundacji blendera dołączyło AMD tak jak nvidia na najwyższym poziome jako patron https://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&p

@Destroyer też śledzę te hasztagi na Twitterze i jest parę osób, które proceduralny workflow wyniosły na wysoki poziom, do tego te shadery są ładne.    To już widziałeś?  

ładnie odje.. wykonane 🙂

Posted Images

Włączę się 🙂

 

Moim zdaniem, po tylu tutkach przerobionych, 120 to z jednej strony drogo. Bo.. Kilkutygodniowe kursy offline potrafią kosztować kilkaset dolców ale tam miałbyś powiedzmy modelowanie, rigowanie i groomowanie.

Takie tematyczne są zwykle tańsze, ale nie każdy chce ochłapy 😉 i trzeb to uszanować. Widoać pani woli sprzedać 1 niż 2-3 i wyjdzie na to samo albo i lepiej.

A druga strona jest taka, że jak już mamy swój workflow, brakuje nam wiedzy właśnie z groomowania i szykuje nam się taki projekt to why not?  Taki skill nie jest tani.

 

Taki ja co z groomem nie ma nic wspólnego i raczej miał nie będę, rzeczywiście za 120 dolców nawet nie podejdę, ale za 10 może z ciekawości bym kupił 😉 Taka to zasada.

 

Ja też to tak ważę. Przygarnąłem tutorial From Basics to Advanced 3D Stretching Grassettiego i nie zastanawiałem się nad ceną bo chciałem zobaczyć bliżej jego workflow i parę rzeczy podchwyciłem (chociaż cena ze 2 x niższa niże akurat ten z gepardem) . Miałem też jego kurs anatomii ale on był miarę budżetowy.

Jego wiedza jest zwięzła i konkretna. Nie lubię  tutorialów w real time za abrdzo bo tam jest ciągłe owijanie w bawełne.  Chyba, ze to wykład.

 

Także, jak jakaś wiedza jest potrzeba to cena jest drugorzędną sprawą, imho.

 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

@Nezumi z jednej strony 99% procent płatnych tutoriali dla blendera to chłam, z drugiej tego za 120 dolców będę bronił 🙂Zajmują się VFX i ich workflow jest oparty na Houdinim i Blenderze. Nie znajdziesz zbyt wielu osób, które wymiatają w Houdinim i vfx i jeszcze przenoszą to na grunt blendera, robią specjalistyczne addony i chętnie dzielą się tą wiedzą, nawet za pieniądze. Ich tutorial dla Houdiniego to jakieś 300-500$.

Mentorzy są różni, ceny są różne. Trzymając się już przykładu VFX, chcesz się czegoś nauczyć i szukasz konkreta z branży z doświadczeniem w wielkich produkcjach, który ogarnia Houdiniego, Maya itd. to poza ceną kursu nie masz problemu, możesz przebierać. Szukasz kogoś takiego w odniesieniu do blendera i ...jest brak takich ludzi. Może za jakiś czas będą jacyś pracownicy Tangent Animation etc. To co oferuje Blender Foundation to też jakieś oderwanie od rzeczywistości.

Reasumując, dopóki stare cwaniaki nie przejdą na blendera, małe studia nie zaczną robić wielkich rzeczy w blenderze dopóty nie będzie wielu tutoriali, za które warto płacic gruby pieniądz. Inna sprawa, że darmowe tutoriale robią pasjonaci i nawet te płatne wymiękaja, ale nie są to raczej rozbudowane kursy. Game art, wizualizacje tu chyba łatwiej o jakiś materiał, ale dobry kurs vfx albo sculptu w blenderze... 🙂

 

@michalomasz rację z tymi tutami real time.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Wiekszosc kursow online, bez wzgledu na ich cene, jest przynajmniej w stanie przeniesc czlowieka z punktu A do B jesli chodzi o poziom wiedzy. Ich cena w porownaniu z kursami stacjonarnymi to pusty i gluchy smiech na sali.

Poza tym szanujmy sie, zawod grafika to cos, czego podstaw mozna wyuczyc sie w kapciach i pizamie w ciagu kilku miesiecy. Przy sredniej jakosci laptopie, komunikatywnym angielskim i podlaczeniu do sieci, mozna po roku - dwoch zarabiac, jako freelancer, naprawde przyzwoite pieniadze. Oczywiscie przyzwoite zalezy od punktu siedzenia kazdego indywidualnie, ale jest to zawod na pewno perspektywiczny jesli chodzi o stabilnosc zatrudnienia jak i zarobki. Przy odrobinie skilla i szczescia kazdy grafik jest w stanie wylapac klienta za te 1500€ - 2000€ miesiecznie, klepiac w porywach 4-5 wizek, pracujac max 3 tygodnie w miesiacu.

Porownajcie to sobie z jakakolwiek inna branza poza IT i moze online marketingiem. Ile branz ma w ogole podejscie do tego co oferuje czlowiekowi freelancing jako grafik 3D? Dziadowanie tych 120€ za podniesienie swoich kwalifikacji, ktore i tak zwroca sie przy okazji pierwszego lepszego zlecenia, jest po prostu smutne.

Edited by le_chu
Link to post
Share on other sites

Pare rzeczy w chodzi tu w gre.
Po pierwsze to faktycznie spojrzalem na ten kurs jako ktos kto z ciekawosci by sobie kotka poglaskal w domowym zaciszu 😄 a nie jako tutorial dzieki ktoremu posiade wiedze ktora mi pomoze w pracy. Czesania chce sie nauczyc ale bardziej dla siebie wiec to $120 za tutek ktory obejrze i cos sobie pogrzebie dla przyjemnosci to duzo.
A co jesli ten kurs ma byc podstawa do pozniejszej pracy? To faktycznie te $120 to jest nic. Tutaj pelna racja i nie ma dyskusji.
Z jednym (nie tak znowu) malym "ale". To jest kurs Blendera.
Jak bardzo fani Blendka by sie nie napinali to na dzien dzisiejszy nie jest soft, ktory otworzy ci drzwi do wielkich produkcji i pracy w duzym studio. Nie dzis i jeszcze spory czas nie. Tangent Animation nie zatrudni wszystkich 😉
Z jednej wiec strony przyznaje racje, ze wiedza z tego kursu jest warta nawet wiecej a z drugiej strony kiedy ostatni raz widzieliscie propozycje pracy dla groomera w Blenderze?..
Dlatego kurs do Houdiniego czy xgena moze kosztowac wiecej bo wiecej ci daje na rynku pracy, podnosisz swoje kwalifikacje ktore sa poszukiwane. Ten sam temat w Blenderze, nawet z takim super efektem jaki osiagneli przy tym jaguarze nie da ci wielu perspektyw tak na prawde.

@le_chuprzytacza przyklad z wizkami. Nie wiem jak sie to ma do tematu czesania, ale spoko. Rozumiem, ze chodzi o fakt mozliwosci zarobku. Ten temat walkowany juz byl milion pincet razy na forum. Pomine fakt, ze nie kazdy czuje sie spelniony ustawiajac cale zycie meble i kwiatki w wizkach. Jakbym mial robic cos czego nie lubie za kase to jest sporo innych, bardziej intratnych zawodow od grafika 😄
Osobiscie oceniam produkty nie przez pryzmat tego czy mnie na to stac czy nie, tylko przez pryzmat tego jak bardzo mi sie to przyda. A kurs czesania w Blenderze przyda mi sie raczej srednio i - z powodow wspomnianych wczesniej - przyda sie on srednio wiekszosci ludzi ktorzy go kupia.

A wszystko to nie zmiania faktu, ze jaguarek im wyszedl zajebisty i nigdy bym nie pomyslal, ze to w Blenderze. 😄

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

@Destroyerz redshiftem to fajne wieści, sprawdzaliście już jak śmiga z blenderem? To chyba następny w kolejce będzie renderman, chyba że wcześniej będzie gotowa nieoficjalna wtyczka do arnolda.

Edited by alex3d
Link to post
Share on other sites

@alex3d patrząc na posty na forum redshifta i grupie facebookowej to jeszcze bym się wstrzymał z używaniem 🙂 ale z drugiej strony użyłem redshifta do renderowania reklamy telewizyjnej z postaciami w wersji Alpha do Maryi i to jeszcze jednocześnie ucząc się jego obsługi i oczywiście z ciasnym deadline 🙂 ach co to były za emocje gdy zupełnie przypadkowo w kilku klatach postać nie ma buta a potem jednego oka 🙂 ale wystarczyło zrenderować te klatki raz jeszcze i w większości przypadków samo się naprawiło za pierwszym razem a jak nie to za drogim 🙂 prawdziwy chrzest ognia i duże ryzyko ale się udało a w tamtym czasie nic nie stało nawet w okolicy szybkości redshifta mimo że miał 2 opcje na krzyż i wspierał tylko podstawowe rzeczy 

  • Like 2
Link to post
Share on other sites

@RaVirr ogólnie jadę na skrypcie, który z automatu ściąga paczki z daily builds, usuwa z dysku poprzednią wersję, codziennie blender się dzięki temu "aktualizuje", ale szczerze powiedziawszy dopiero przy takim podsumowaniu informacji o wydaniu widać jaka masa funkcji dochodzi i o sporej części z nich dowiedziałem się dopiero dzisiaj. Co do wysypywania programu to właśnie mimo, że działam na takich mniej stabilnych wersjach to generalnie nie miałem jakiegoś problemu z crashami w 2.91 czy 2.92.  Może powinieneś działać na eksperymentalnych buildach 😁

Edited by alex3d
Link to post
Share on other sites

Najlepsza wiadomoscia z ostatnich dni jesli o mnie chodzi bylo wydanie Retopoflow3 🙂 Jeszcze nie probowalem ale ten toolset zawsze mi lezal. Wydajnosc podobno wzrosla a ja tez nie wpadlem wczesniej na to, ze w zasadzie mozna przeciez zrobic decimate przed retopo i tez bedzie git a wszystko bedzie smigac szybko.

https://blendermarket.com/products/retopoflow/

  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites

@alex3d fajne podsumowanie, dużo tego, dużo dobrego aż miło popatrzeć 🙂 Ja czekam co autodesk pokaże w nowej mayi 2021, już prawie 12 miesięcy minęło od wersji 2020, max zaraz dostanie wersje 2022 a mayi ani widu ani słychu, czyżby szykowali prezent na święta? i czy to będzie węgielek? 😛 

  • Haha 1
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy