Jump to content

Blender - NEWS oraz dyskusje


Recommended Posts

  • Replies 4.6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

@Destroyer też śledzę te hasztagi na Twitterze i jest parę osób, które proceduralny workflow wyniosły na wysoki poziom, do tego te shadery są ładne.    To już widziałeś?  

No i stanęło się, kula śniegowa staje się coraz większa, do fundacji blendera dołączyło AMD tak jak nvidia na najwyższym poziome jako patron https://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&p

Alembic info https://code.blender.org/2020/06/changes-to-the-alembic-exporter/     Force Fields w Flip Fluids        

Posted Images

niezly render, zwlaszcza ze czuc klimat flesha. Nezumi, zastanawiales sie nad swoim fanboystwem blendera lub antyfanboystwem? czesto tu przytaczasz uwagi dotyczace glupiego fanboyowania ku blenderowi, a ja zauwazylem, że to w Twoich postach czesto musi być nawiazanie do blendera. po co ta uwaga"...Chyba czas zaczac sie uczyc Blendera" powie pierdylion osob znowu XD" . masz z tym jakis problem?skad wiesz ze powie, a jak powie to co? a jak o czym innym powiedza to dobrze czy zle, że powiedza? 

Link to post
Share on other sites
11 hours ago, drakul said:

1. masz z tym jakis problem?
2. skad wiesz ze powie, a jak powie to co?
3. a jak o czym innym powiedza to dobrze czy zle, że powiedza? 

Odpowiedzi:
1. Bawi mnie to.
2. Statystyka.
3. Zalezy co powiedza.

Edited by Nezumi
Link to post
Share on other sites
6 hours ago, Nezumi said:

"...Bawi mnie to...."

Dobra, dobra i tak wiemy, że jak tylko zobaczysz, że ktoś choć trochę się z czegokolwiek cieszy to masz taką reakcję 🙂

giphy.gif.7e4d6d6d83bee79460eb337272b5239d.gif

" Jest piękna pogoda jedziesz z nami wszystkimi nad jezioro? -nie, nie będę uczestniczył w tym hypetrian-ie, sam sobie pójdę kiedy będę chciał, najpewniej pieszo, zimą i w środku nocy a nie tak jak to bezmyślne bydło i hołota robiące to co im reklamy każą" :)

Najgorsze, że ja też powoli zmieniam się w takiego starego dziada szczególnie jak widzę dziewczyny z barwami odrysowanymi od rondla czy chłopców w leginsach tańczących fortita czy inne tiktokowe coś. A kiedyś sobie mówiłem, że ja taki nie będę, bo jestem na bieżąco z trendami i nic mnie nie zaskoczy 🙂

  • Haha 4
Link to post
Share on other sites
29 minut temu, Destroyer napisał:

Najgorsze, że ja też powoli zmieniam się w takiego starego dziada szczególnie jak widzę dziewczyny z barwami odrysowanymi od rondla czy chłopców w leginsach tańczących fortita czy inne tiktokowe coś. A kiedyś sobie mówiłem, że ja taki nie będę, bo jestem na bieżąco z trendami i nic mnie nie zaskoczy 🙂

Normalna kolej rzeczy 🙂 Podobne obserwacje mam u siebie, po przekroczeniu magicznej granicy 40 lat 🙂  

  • Haha 2
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

@Destroyerdrzewo fajne, chociaż w tym przypadku gość je modelował z ręki z modyfikatorem skin, więc powinien podpisać to jako semiprocedural, co nie zmienia faktu, że takie drzewo można zrobić w 100% proceduralnie i je modyfikować przez geometry nodes.

 

Nic o tym nie wspomnieli w tej liście 2021, ale jednym z ważniejszych tematów jak dla mnie jest obsługa pixarowego USD i Hydra z delegowaniem rendererów zapoczątkowane w formie addona przez AMD.

 

Druga sprawa to narzędzia do animacji, fajnie że się za to wezmą.

Trzecia to wydajność viewportu, nic konkretnego nie wiadomo.

 

Ton chciałby stworzyć swój industry standard,  ale to utopia, więc albo blender wreszcie pójdzie w profesjonalnym kierunku albo przegra swoją szansę. Pytanie jaki kierunek obiorą i czy jak już obiorą to znów będzie potrzeba przepisywania kodu blendera od nowa.

 

Chociaż fakt, że tego typu osoby jak Robert Rioux (Blender Bob) https://www.imdb.com/name/nm0727947/?ref_=fn_al_nm_1, będące w branży VFX i korzystające z Maya od 1995 r. przechodzą w jakieś części na blendera i widzą w nim jakis potencjał świadczy, że może Blender wywalczy sobie jakieś miejsce. 

Z drugiej strony jest wiele osób pracujących w Maya i szybko zniechęcających się do blendera  niezależnie czy to wersja 2.8 czy 2.92, dla których nielogiczne jest np. jak działają grupy/kolekcje. Blender ma swoje rozwiązania, które różnią się zupełnie od tego co można nazwać standardem i to jest jego zaleta i pięta achillesowa zarazem.

 

Jeszcze z innej beczki, do końca grudnia 2020 miał być wydany nieoficjalny addon Arnold for Bender, ale goście po raz kolejny polegli z terminem, więc albo to szybko ogarną albo w końcu nic z tego nie będzie. W między czasie zajęli się projektem Wingg, który ma być takim frameworkiem/bridgem między rendererami w oparciu o USD jak Hydra.

 

https://media.discordapp.net/attachments/715585215317147698/785326072165826571/2020-12-06_19-04-20.mp4

Edited by alex3d
  • Like 1
Link to post
Share on other sites

@alex3d bardzo dobrze napisane, blender ma teraz szansę która może się już nie powtórzyć albo zagarną trochę profesjonalnego rynku i albo stracą cały rozpęd jaki ostatnio zbudowali. Blender nie może być jak zbrush i wszystko robić po swojemu bo zbrush praktycznie nie ma konkurencji a blender ma i to bardzo silną pierwszy krok w kierunku industry standard zrobili ale starym blednerowcom się nie spodobało jak w nim grzebią ale bez tego będzie ciężko się przebić i w innych sprawach też powinni wyjść naprzeciw nowym ludziom nawet kosztem starych wyjadaczy bo jeśli się uda to koniec końców wszyscy na tym zyskają gdy przypłynie więcej użytkowników, tylko to jest trochę hazard bo nie można przewidzieć czy się uda, a jak nie to można stracić starych i nie zyskać nowych 🙂 

Pożyjemy zobaczymy ale USD i wszelkie sposoby bezbolesnej wymiany assetów między innymi dcc to podstawa żeby blender gdzieś znalazł swoje miejsce w piplinie poza wymodelowaniem i zuvałkowaneim asssetów zanim trafią do solarisa, omniversa czy innej katany.

  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Sofcik, nie stricte blenderowy, ale stanowiący element workflow z blenderem.

 

Details Capture is a software for creating textures with professional photometric stereo techniques, capturing high-quality albedo, normal map, and displacement map from multiple images taken from the same angle of view with lights from different angles.

https://www.vfxgrace.com/details-capture

https://drive.google.com/file/d/1nKOq5lDc0e_1HjSIGqOhYfctS8yJtTuD/view

image.png.21135d8cb6acd25b54726f46327e1fd1.png

 

Edited by alex3d
  • Like 1
Link to post
Share on other sites

To, że są różne softy to jedno, ale Detail Capture skopiowało wszystko jak leci z Dabarti Capture, które jest już na rynku ponad 2 lata, nawet nazwa jest bardzo podobna. Żeby zrzynać też prezentację pokazując listki, praktycznie taką samą miskę i deskę, to już trzeba być wyjątkowym człowiekiem...

Edited by Loozack
Link to post
Share on other sites

@Loozacknikt nie lubi plagiatu, dabarti capture nie używałem, więc nie oceniam, ale z tego co widzę, to różnica jest taka, że tam jest tylko command line bez GUI? W sumie jakby się uprzeć to w byle programie graficznym też można to zrobić

 

Co do miski to masz rację, że trochę zbieg dziwny.

Natomiast te pomysły tak czy inaczej bazują na myśli Lamberta (XVIII w.)

4778e.jpg?v=1557737410

 

 

Edited by alex3d
Link to post
Share on other sites

Orientuje się ktoś, kiedy dodadzą w Blenderze usprawnienie w outlinerze, aby można było rozmieszczać obiekty w nim jak się chce? Teraz jest albo po dacie dodania albo alfabetycznie. Swego czasu czytałem, że w ramach kasy od googla ktoś miał to ogarnąć, ale widze, że pojawiąją się nowe wersje Blendka a tej opcji nie widzę 🙂  

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

@Destroyer GI w Eevee wygląda rewelacyjnie. Jeśli chodzi o renderowanie w blenderze to Brecht przestaje być w BF głównym devem od wszystkiego i ma się z powrotem skupić na Cyclesie. Cycles w wersji standalone co prawda kariery nie zrobił, ale może znów nabierze dynamiki w rozwoju.

 

Brecht ma drugą szansę dla Cyclesa, skoro większa liczba osób ma nad tym pracować, bo tej okazji parę lat temu po zakończeniu współpracy z Marcosem Fajardo nad Arnoldem w Solid Angle nie wykorzystal i takie kwestie jak prędkość, skalowalność silnika, ciężkie sceny, prostota w obsłudze, ciągle są na liście todo. Może być ciekawie.

 

https://code.blender.org/2021/02/render-modules-update/

Edited by alex3d
  • Like 2
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy