Jump to content

Blender - NEWS oraz dyskusje


Recommended Posts

  • Replies 4.6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

@Destroyer też śledzę te hasztagi na Twitterze i jest parę osób, które proceduralny workflow wyniosły na wysoki poziom, do tego te shadery są ładne.    To już widziałeś?  

No i stanęło się, kula śniegowa staje się coraz większa, do fundacji blendera dołączyło AMD tak jak nvidia na najwyższym poziome jako patron https://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&p

Alembic info https://code.blender.org/2020/06/changes-to-the-alembic-exporter/     Force Fields w Flip Fluids        

Posted Images

Jak wasze wrażenia z wersją 2.92?
Ja niestety na razie wracam do 2.90.1, jakoś bardzo mało stabilna wydaje mi się najnowsza wersja, a o dziwo nie odczułem tego przy przesiadce z 2.7 na 2.8 i z potem na 2.90. W moim przypadku znacznie pogorszyła się również wydajność viewportu (w tej samej scenie ok 15-20fps podczas playbacku w 2.90.1, a w 2.92 spadek do 5fps).
Za to czasy renderingów w 2.92 znacząco lepsze.

Link to post
Share on other sites

Oczywiscie, musialo sie pojawic... Po tym jak Blender zniszczyl ZBrusha swoim cloth brushem, teraz zmiazdzy Houdiniego swoimi kilkoma nodami 🤡

 

  • Haha 4
Link to post
Share on other sites

Z serii "rewelacyjnie wygladajace rzeczy dla ktorych nie znalazlbym zastosowania" 😄 :

 

Edited by Nezumi
Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Destroyer napisał:

Mata hjuman w blenderze 🙂

 

 

Ktoś z Was to kupił i wypróbował? Właśnie miałem się zabierać za swoją pierwszą w życiu postać w 3D i teraz się zastanawiam, czy jest sen się w ogóle zabierać za naukę tego :D

Link to post
Share on other sites

Nie ma 🙂 tzn jak chcesz robić postacie to tak ale jak potrzebujesz ludka w scenie to metahuman, daz czy inny gotowiec, dodajesz ubranka, akcesoria czy czego tam potrzebujesz i jedziesz. Ale jak chcesz iść w postacie to się nie zatrzymuj tylko rób, ta wiedza jeszcze długo będzie potrzebna i przydatna nawet gdy będziesz robił goblina czy innego stwora, generatory póki co chracter artistów z torbami nie puszczą tzn nie wszystkich, jak ktoś robił słabe rzeczy to generator może być lepszy ale też customowej postaci nie zrobi - jeszcze 🙂

  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites

Dzięki za rady, chyba spróbuję najpierw staroszkolnymi metodami. Tak czy siak wydaje sie taki generator dobrym punktem wyjscia, nawet jeśli docelowo będę robił coś bardziej fikuśnego, to chyba szybciej zacząć od takiej wygenerowanej postaci niż "od kulki".

Link to post
Share on other sites

Dokładnie tak, taka staroszkolna wiedza nie zginie, bo jak generator nie da rady to będziesz wiedział jak to zrobić ręcznie a zawsze można sie gotowcami posiłkować gdy nie ma czasu czy ochoty. Jak chcesz zrobić obrazem z górami i postawić ludka na szczycie dla oddania skali to nie zaczniesz go modelować z kulki bo szkoda czasu tylko albo stary model bierzesz albo jakiegoś gotowca i przystosowujesz do sceny. 

  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites

@EthicallyChallenged Jako podstawkę polecam daza i export do blendera- nie jest to szczyt marzeń, ale daje radę, zwłaszcza, że masz full rig z biedamimiką 🙂

no i najważniejsze- DARMO

Edited by RaVirr
zapomniałem dodać, że DARMO
  • Like 3
  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites

@EthicallyChallenged Wiesz co, nie chciałbym wyrokować, ale Daz (przy wtyczce do modyfikacji ciała i twarzy- te były płatne) może robić to nawet lepiej. Jeśli masz czas i ochotę to mogę Ci zrobić krótkiego streama jak wygląda modyfikacja, eksport do blendera i sam rig 🙂 

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

Trzymając się tematu VFX, Blender, Houdini i symulacja fluid. Blender Bob rzucił wyzwanie i uproszczony plik blend, gdzie przy robieniu reklamy poległ w blendku na zrobieniu splasha (jacht uderzający o taflę wody). Akurat co jak co, ale splasha w addonie flip fluid da się zrobić. Ściągnąłem ten plik i w wolnej chwili się pobawie. Jak ktoś chce zerknąć to link jest w opisie na youtube.

Twierdzenie, że blender to kombajn do wszystkiego to mijanie się z prawdą. Dobrze, żeby Ton Roosendaal wziął to sobie wreszcie do serca, bo ta gromada ludzi, która się przesiadła na Blendera z Maya, za chwilę odwróci się na pięcie 🙂

Natomiast póki co mało jest w sieci informacji o produkcyjnym zastosowaniu Blendera i Houdiniego. Oprócz Tangent Animations i VFX Grace nie znalazłem zbyt wielu przykładów. Trzeba przecierać szklak 🙂

 

I mały wykładzik o flowmapie Houdini + Blender

I jeszcze jedno pytanie, używacie Redshifta w Blenderze?

Edited by alex3d
  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Jakoś umknęło to mojej uwadze (wydawało mi się, że były beta testy i odrazu wersja licencyjna), ale na koniec stycznia wyszła wersja demo redshifta (v3.0.36) dla blendera i  zanim wybuli się 500$ na licencję można potestować wersję z watermarkiem.

https://www.redshift3d.com/demo

Przebrnąłem przez instalację redshifta na linuxie. Jak chcecie zaoszczędzić 2 godziny z życia, to wbrew temu co proponuje instalator, nie dajcie się namówić i nie wybierajcie innej ścieżki niż domyślna /usr/redshift, bo później addon wyrzuca błędy z bibliotekami 🙂

Widzę, że trzeba też uważać z plikami - otworzyłem jakiś stary projekt, zmieniłem renderer na redshifta i stworzyłem node tree dla materiału i mój materiał w cycles został nadpisany.

 

redshift.jpg

Edited by alex3d
  • Like 2
Link to post
Share on other sites

No redshift od jakiegoś czasu już tak średnio z jakością updatów, ostatnio już ponad 2 miesiące plugin do mayi ma problemy z widocznością obiektów, nie wyświetla instancji albo raz wyświetla a raz nie, losowo renderuje ukryte obiekty/ grupy itd. inna sprawa że było tak, że kilka miesięcy pod rząd nie było nic do mayi poza bugfixami. Team jest mały i za bardzo się rozbił na 10 dcc i rozwój bardoz mocno zwolnił a ilość błędów i problemów wzrosła, jak tak dalej będzie to rok, dwa i arnold gpu albo renderman może redshiftowi zabrać trochę rynku bo od jakiegoś czasu coraz więcej ludzi już głośno wyraża swoje niezadowolenie. 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

To czekamy na rendermana nowego, chociaż ze wszystkich opcji to najchętniej przywitałbym jednak Arnolda 🙂, oficjalnego rzecz jasna. Poza jego wszystkimi cnotami jest też najbardziej zbliżony do cyclesa, integracja mogłaby być najbardziej spójna. Mimo, że rendarman ma ostatnio bardziej ludzką twarz to jednak przy mniejszych projektach nie wiem czy jego prędkość nadrobi czas na zabawy techniczne z ustawieniami.

Edited by alex3d
Link to post
Share on other sites

No gdyby arnold gpu był trochę wolneijszy od redshifta i tylko trochę gorszy od arnolda cpu to by była bajka 🙂 za arnoldem stoją i większe pieniądze więcej ludzi niż za redshiftem więc jest szansa że cos tam zdziała. Kiedyś już się napaliłem na arnolda gpu bo na prezentacji nawet nawet to dawało radę a potem się dowiedziałem że to szło na dwóch Pascalach po 24gb każda czy coś takiego a nie 2080ti więc emocje nieco opadły 😛 

Pożyjemy zobaczymy co to tam siepodziej, bo na razie to coś mi się widzi ze cpu rendering będzie wracał do łask gdy za topowe gamingowe gpu można teraz prawie kupić nowy samochód z najniższej półki 🙂

 

  • Haha 1
Link to post
Share on other sites

Jako ze zaczalem niedawno (z pewnoscia autodestrukcyjna) przesiadke z najlepszego (i D-A-R-M-O-W-E-G-O!!!!) softu 3D na Maye 😛 musze powiedziec, ze Arnold jest bardzo ok, smiga na mojej wysluzonej 1070ce ale... Albo jest wyraznie wolniejszy od Cycles albo ja nie umiem go jeszcze porzadnie ustawic. Wciaz rzeczy do pracy renderuje w Blendku - do wyboru 3 rozne odszumiacze, puszczam render i nawet herbaty nie zdaze zrobic 😄 Zawsze jak mowili o przyspieszeniu Cycles nie odczuwalem tego jakos znaczaco. Ale przez lata uzbieralo sie tych malych przyspieszaczy i teraz jak porownam czasy sprzed kilku lat to jest na prawde ok.
Z Arnoldem mam troche tak jak z ZBrushem - mozna rzezbic w roznych softach ale jakos ZBrush ma
najfajniejszy "feeling". Najbardziej mi sie podobaja rendery z Arnolda i tyle 🙂 I mimo ze ludzie mowia "mozesz miec TO SAMO w Cycles czy RedShift" czy co tam jeszcze odpalaja to renderery maja dla mnie wlasnie ten swoj "feeling", male duperele ktore skladaja sie na to, ze koniec koncow podoba mi sie ten konkretny renderer bardziej niz inny. Jakby byl Arnold y xgen pod Blendera to by byl dla mnie ideal chyba. Szkoda ze LuxCoreRender nie jest bardziej popularny w Blenderowym swiatku. Nie mam pojecia dlaczego. Mozna osiagnac lepsze efekty jak w Cycles... (TEZ JEST ZA DARMOOOO!!!! 😛 ). I tez bardzo fajnie sie rozwija.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy