Jump to content

Blender - NEWS oraz dyskusje


Recommended Posts

@Idaho

 

Z BGE było by identycznie jak z Blenderem, który też nie był jakiś super od samego początku. Gdyby nie licencja BGE miałby na pewno większe zainteresowanie i przez lata kiedy Blender zdobywał popularność i BGE by na tym korzystał, ale nie skorzystał. Powodem jest wirusowa licencja GPL.

 

Dzisiaj w końcu ktoś postanowił skrócić jego męczarnie i zmienić jego zastosowanie. Nie jest to wina samego BGE, przez to że jest archaiczny, czy nie na poziomie komercyjnych silników, bo to była by czysta głupota, z tego samego powodu Blender powinien zostać porzucony lata temu.

Wina leży po stronie złego doboru licencji...

Link to post
Share on other sites
  • Replies 4.6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

@Destroyer też śledzę te hasztagi na Twitterze i jest parę osób, które proceduralny workflow wyniosły na wysoki poziom, do tego te shadery są ładne.    To już widziałeś?  

No i stanęło się, kula śniegowa staje się coraz większa, do fundacji blendera dołączyło AMD tak jak nvidia na najwyższym poziome jako patron https://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&p

Chyba jeszcze nikt nie wrzucał:  

Posted Images

@licencja. Czytałem gdzieś urocze tłumaczenie, mniej więcej takie: Oczywiście, jeśli twoja gra korzysta z BGE, to też powinna być GPL, ale Blender Fundation raczej nie będzie cię ścigać ... Prawie każdy, kto chciał robić grę, miał jakiś pomysł i zapał, to tak trochę fantazjował, jakaż to ona będzie wspaniała i ile na niej zarobi, więc licencja GPL ...

Ale teraz kwestia, czy to na prawdę chodziło tylko o pieniądze, czy może o to, że relatywnie bardzo trudno było w BGE osiągnąć poziom "wspaniała"? A i rozwój samego silnika musiał być trudny i kosztować wiele wysiłku. To, żeby konkurować z czymkolwiek na rynku, chyba trochę za dużo było na fundację. Ale mam nadzieję, że to do czego ja i inni "3d artyści" (nie programiści) mogą używać dziedzictwa GBE, zostanie, czyli możliwość projektowania leveli, oglądania modeli i animacji, ewentualnie jakiś wirtualny spacer ... W sumie to chyba strasznie mało było takich serwantów, którzy by potrafili sami wymodelować świat gry w blenderze i potem napisać całą resztę,żeby wyszło grywalne coś.

A może się nie powinienem wypowiadać o czymś na czym się nie znam i powtarzać ja siódmy sposób coś, co już tu zostało powiedziana wiele razy ...

Link to post
Share on other sites

Ostatnio na forum Blenderowni pojawił się temat o darmowej renderfarmie dla Cyclesa http://raypump.com. Muszę przyznać, że dla mnie, jako, że nie mam odpowiedniej karty do renderowania na GPU (a wymienić w laptopie to ciężko), bardzo fajna sprawa - testowałem chwilę, co prawda nie zawsze jest w stanie łyknąć ciężką scenę ale jednak wizualizację z geometryczną trawą i drzewami wyrenderował jakieś 5 razy szybciej.

Link do tematu na Blenderowni: http://www.blender.pl/index.php?option=com_smf&Itemid=2&topic=13928.0

Link to post
Share on other sites

@Idaho nie ten wątek > Szybkie odpowiedzi na proste pytania. :P

 

 

Obczajcie sobie ten blogpost głównego programisty BGE, to samo poszło na Blender Mailing List: http://mogurijin.wordpress.com/2013/06/21/towards-tighter-blender-and-bge-integration/

 

Wygląda na to, że BGE umiera, niech żyje BGE xD

Jeśli asymilacaja BGE do Blendera potoczy się tym scenariuszem, BGE nie przestanie istnieć, a może zyskać nowe lepsze życie! :)

Link to post
Share on other sites

Ton pisał o zintegrowaniu funkcji BGE z blenderem tworząc interaction mode. Jaki pomysł na implementacje tego ma Moguri? Oddzielna aplikacja która nie będzie mogła się komunikować z blenderem... Serio? KAŻDY poważny silnik gier a.d. 2013 ma możliwość edytowania rzeczy w runtime, BGE nie będzie tego miał już na poziomie designu spieprzonego u samych podstaw.

Niech sobie gość robi co chce, nie moja sprawa ale to potwierdza że BGE nie ma żadnej przyszłości.

Link to post
Share on other sites
Oddzielna aplikacja która nie będzie mogła się komunikować z blenderem... Serio?

ke? Będzie mógł nawet edytować Blender data... tylko potrzebne będzie nowa warstwa by działało w drugą strone, ale jest to wynikiem zamiany BGE data na Blender data. (zrobienie z BGE części Blendera ktory operuje na tych samych danych)

 

Przeczytaj jeszcze raz. To to samo co proponuje Ton, to tylko szczegóły/pomysły na scalenie...

 

Wcześniej wyobrażałem to sobie bardziej na niekorzyść BGE, a tutaj jest poszukiwanie wspólnego mianownika, tak by Blender korzystał na rozwoju BGE, a BGE na rozwoju Blendera.

Edited by n-pigeon
Link to post
Share on other sites

Kramon, wth ju taking ebałt...

 

Ja nie wiem czy BGE, ma przyszłość jako silnik napędzający prawdziwe produkcje - to raczej zależy czy ktoś będzie chciał zrobić taki projekt, to raczej indywidualna sprawa - ale jako narzędzie kreatywne może ma teraz jakąś przyszłość.

Ja zawsze przymierzałem się by używać go do prototypowania i bakowania animek jak w Source Film Maker, ale przez ślimaczy rozwój, czarno widziałem jego przyszłość. Niestety potrzebuje jeszcze kilka ficzerów by wygodnie w nim prototypować, ale jak osiągnie odpowiedni poziom, to brak konieczności używania ułomnych edytorów lvli i exportowania danych będzie dużym plusem... no przynajmniej dla wieloletnich użytkowników Blendera.

 

Działanie na playstation przemilczę. :|

Link to post
Share on other sites
Hi all,

 

Here's the notes from today's meeting in irc.freenode.net, #blendercoders.

 

1) Blender 2.68 progress

 

- Brecht van Lommel: 70 bug fixes last week, tracker down to 122 open. Suggested is to do at least one more week focused bugfixing, and check next sunday on status for release (which might lead to another week of fixing time).

 

- Call for first Release Candidate build will be done tomorrow. It will be better communicated this time! Windows RC will be done in MSVC 2008 Pro still.

 

- Campbell Barton finished features for python security.

http://wiki.blender.org/index.php/Doc:2.6/Manual/Extensions/Python/Security

 

- Thomas Dinges points everyone at updating the log, it should have good info for RC testing:

http://wiki.blender.org/index.php/Dev:Ref/Release_Notes/2.68

 

- Sergey Sharybin will write the bugfix log.

 

2) Other projects

 

- Doug Gale is further working on SSE speedup of Cycles. He and Brecht both received a fast new gfx card from AMD, but they're waiting for the beta OpenCL drivers still.

 

3) Google Summer of code

 

- Everyone's invited to join the GSoC list where progress gets discussed:

http://lists.blender.org/mailman/listinfo/soc-2013-dev

 

Thanks,

 

-Ton-

Dzisiejsze notki.

http://lists.blender.org/pipermail/bf-committers/2013-June/041090.html

Link to post
Share on other sites
może w tym roku się doczekamy opencl dla amd i przestanie się przymulanie renderu

 

 

było by naprawdę świetnie już nawet nie chodzi o prędkość ale po prostu kupowałbyś jedną kartę po prostu do grafiki a nie że kurde jedna do renderingu a druga do viewportu i jeszcze 2 innych firm.

Link to post
Share on other sites

@mandragora

Nie liczył bym na to tak szybko, a szkoda, bo znajomy na farmę na radkach do bitcoinów i simlocków. każda karta jakieś 10 razy szybsza od mojej x30 sztuk albo i więcej i to w moim WLANie. Jak sobie próbuje szacować ile by trwało renderowanie na tym, jak by się dało, to mam świeczki w oczach.

Link to post
Share on other sites

Czas przetestować Blendera 2.68 RC.

 

Kilka fajnych bajerów modelarskich jak nowy bridge tool i udoskonalone proportional editing.

 

Co do cyclesa to ciekawa jest ta informacja:

 

Performance

 

Official Blender on Windows has become significantly faster, getting closer to performance on Linux and Mac OS X. Especially scenes with much geometry will benefit from the optimization, rendering often 30% faster. Linux and Mac OS X also benefit but more on the order of 10%.

 

i ta też:

 

CUDA performance is also improved, rendering 25% faster on various graphics cards and scenes.

 

Ktoś z użytkowników linuxa jest w stanie potwierdzić te 10% :) ?

 

Do pobrania: http://download.blender.org/release/Blender2.68/

Uwagi do wydania: http://wiki.blender.org/index.php/Dev:Ref/Release_Notes/2.68

Lista bugfixów: http://wiki.blender.org/index.php/Dev:Ref/Release_Notes/2.68/Bug_Fixes

Edited by alex3d
Link to post
Share on other sites
Hi all,

 

Here's the notes from today's meeting in irc.freenode.net #blendercoders.

It's summertime, or everyone is busy, so it was a short meeting!

 

1) Blender 2.68 release status

 

- Meeting agrees to extend BCon4 period (bug fix only) 1 more week.

 

- The tracker still has too many open reports (140), of which unstable viewport render should really be tackled. Ton Roosendaal will check, or consult Brecht van Lommel for help.

 

- In general, bug tracker status is: "lots of small issues that are not new (i.e. related to 2.67)". So we can conclude that people report a lot, not that Blender is in an unacceptable bad state.

 

2) Google Summer of Code

 

- Thomas Dinges (Cycles) and Sergey Sharybin (threaded object update) reported good progress. See for full reporting - or to get involved - here:

http://lists.blender.org/mailman/listinfo/soc-2013-dev

 

- Proposal: add a staging branch, for students to commit their work too, also for buildbot, so we can get more feedback. Will be further discussed and planned at the SoC mailing list.

 

Thanks,

 

-Ton-

Nuda nuda nuda ale niech tradycji stanie się zadość.
Link to post
Share on other sites

To z bardziej ciekawych informacji jest to że 2 ludzi z forum BA (główne forum blendera) pracuje nad pluginem/exporterem do corony. tak więc tydzień dwa będzie plugin do corony :>

Link to post
Share on other sites
  • KLICEK unpinned this topic
  • KLICEK pinned this topic
  • KLICEK featured this topic

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy