Jump to content

Blender - NEWS oraz dyskusje


Recommended Posts

  • 3 weeks later...
  • Replies 4.6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

@Destroyer też śledzę te hasztagi na Twitterze i jest parę osób, które proceduralny workflow wyniosły na wysoki poziom, do tego te shadery są ładne.    To już widziałeś?  

No i stanęło się, kula śniegowa staje się coraz większa, do fundacji blendera dołączyło AMD tak jak nvidia na najwyższym poziome jako patron https://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&p

Chyba jeszcze nikt nie wrzucał:  

Posted Images

Na blender.org pojawił się już Blender 2.69 Release Candidate. Więcej informacji oraz download na stronie: http://www.blender.org/development/release-logs/blender-269/

 

Spośród nowości pewnie każdemu spodoba się co innego. Ja chciałbym wyróżnić nową opcję snapowania (z menu Shift+S):

Add new snap option: 'Selection to Cursor (Offset)', rather than moving everything into the cursor location, the current selection centers around the cursor.

Niby drobiazg, ale wiele razy brakowało mi czegoś takiego.

 

Poza tym cieszy również:

FBX Import support has been added and FBX/OBJ can now export split normals (without the need for the edge split modifier).

Jeszcze nie testowałem, ale dzięki tym poprawkom/nowościom wymiana plików z innymi programami będzie teraz dużo łatwiejsza.

Link to post
Share on other sites

Najnowszy news :D

 

Next target is last piece of MCMC/MLT core, pool of initial seeds for Markov chains, if it will be finished we will get almost full MCMC/MLT render solution.

 

! To by dla cycles był naprawdę spory skok doprzodu. W interiorach szum przestałby być problem to samo z kaustyką.

Link to post
Share on other sites

Ej miśki, jest sprawa.

 

https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AuS_F0ZKX-zTdGxKOEMtRmI2Tno4UUlPZzVfNXB6RHc#gid=0

 

To jest lista propozycji ficzerów które będą robione przez 2 nowo zatrudnionych programistów. To nie jest jakiś tam wątek na BA z którego nic nie wyniknie tylko już oficjalny dokument. Deweloperzy o nim wiedzą, czytają, komentują. Niektóre propozycje już zostały zrobione więc jak widać działa. ;) Dopisujcie swoje poparcie i róbcie nowe wpisy.

Link to post
Share on other sites

o! nie ma na liście Price'owego interfejsu. Cóż za potwarz dla Guru. Przebiłem się przez znaczną część tego wywiadu z Williamsonem, potem się coś wiesza i idzie od początku, ale usłyszałem, jakie plany ma Price. Straszne.

Link to post
Share on other sites
o! nie ma na liście Price'owego interfejsu. Cóż za potwarz dla Guru. Przebiłem się przez znaczną część tego wywiadu z Williamsonem, potem się coś wiesza i idzie od początku, ale usłyszałem, jakie plany ma Price. Straszne.

 

też ten wywiad przesłuchałem pierwsze 2 godziny umnie szedł bez problemu :D i podzielam twe zdanie.

 

Chociaż czekam aż będzie konkret koncept wtedy będę oceniać.

Link to post
Share on other sites

Hejo. Dodałem do gamedevowej wishlisty propozycje na konwerter obiect normali do tangent normali, to co robi HandPlane. Numer 72, "Calculate Tangent normals from Object normals" teraz jest gdzieś na końcu. Handplane jest spoko i jeszcze fajniej by było mieć to zintegrowane w blendku więc wpisujcie się dla dobra ludzkości. ;)

 

https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AuS_F0ZKX-zTdGxKOEMtRmI2Tno4UUlPZzVfNXB6RHc#gid=0

 

-------------------------------

Notki z mitingu.

http://lists.blender.org/pipermail/bf-committers/2013-October/041890.html

 

Hi all,

 

Here are the notes from today's meeting in irc.freenode.net #blendercoders

 

1) 2.69 Release Candidate status

 

- Campbell Barton will gather fixes that would go to the RC branch. He'll propose this tomorrow on this mailing list.

 

- Tuesday (possibly) we then call for another RC Ahoy, for a second release candidate.

 

- Splash for RC2 should be updated too. Campbell proposes to find a way to handle it by code (not committing pngs each time).

 

2) Next release - plans for 2.70

 

- A refresh or changes in UI startup defaults will be handled during the next weeks. Final proposal is not expected until week after Blender Conference. (Which is in 2 weeks already).

 

- Because of the upcoming conference, we propose to not move to "BCon2" (which is "release targets defined") before November 3. Might even be later.

 

- We also need time to check with the Google Summer of Code students which branches can be migrated over to trunk.

 

- Sergey Sharybin: his "threaded update" branch is almost ready for trunk!

 

- Howard Trickey mentions his student (Sketch Mesh) also started a review with him for inclusion in trunk.

 

- We also will be able to tackle compatibility issues for 2.70 (like texface, nodes, ...). That might mean that files saved in 2.7x versions won't read fully compatible in 2.6x versions - with a warning on load.

 

We will first collect all compatibility issues here in wiki for further review:

http://wiki.blender.org/index.php/Dev:2.5/Source/Development/Todo/Compatibility_Breaking

 

- Meeting ended with discussion about the menu option "reset to default value" in the UI, which seems to have issues still - mostly because it's not well defined what the default is - or where a default is being defined. Brecht and Campbell will work together on finding a good solution for it.

 

Laters,

 

-Ton-

Edited by Monio
Link to post
Share on other sites

Postanowiłem podzielić się moim pierwszym Addonem do Blendera. Przepisałem na Tool Shelf kilka przydatnych narzędzi z racji tego że lubię mieć wszystko w jednym miejscu.

Animation Panel 0.1

fpmp.png

LINK:

W przyszłości chce go rozbudować, jednak wcześniej muszę się do tego przygotować.

Mam nadzieje że komuś się przyda.

Link to post
Share on other sites

Nie wiem czy się natknęliście na filmik gościa z Blender Guru:

o zmianach UI. Czy ma on jakieś realne szanse wprowadzić to w życie? Dla mnie osobiście jego projekt jest całkiem ok za wyjątkiem jednego elementu, ponownie chce zabrać wolną przestrzeń na górze i dole ekranu kiedy w czasach monitorów panoramicznych mamy pełno miejsca po bokach, a na wysokość jest jego coraz mniej. Ogólnie jego pomysł wydaje się być kopią "3ds max-a" oprogramowania z bardzo przestarzałym interfejsem. Boję się że zrobią coś po jego myśli (to w końcu znany gość) i spieprzą UI zamiast je poprawić. Edited by JediWebster
Link to post
Share on other sites

@JediWebster za UI powinna się brać osoba która rozumie większość problemów, a nie chce robić program dla mas celem rozwoju.

 

Tym czasem dodana mała rzecz w najnowszej kompilacji. Timeline Locked Range

anim_lock-580x52.jpg

Link to post
Share on other sites

Mój komentarz na temat propozycji zmian UI (skopiowany z innego forum)

 

Pomijając już jak ten interfejs wygląda, tak daleko idące zmiany, które tak naprawdę zamieniają Blendera w inny program (może akurat zmiana preferencji programowych wyszłaby Andrewowi na zdrowie), są absolutnie ponad moce przerobowe fundacji, to nie jest ulepszenie obecnego UI, ale przepisanie wszystkiego na nowo z setkami pytań i bugów, które by pojawiły się po takim wieloletnim moim zdaniem kroku. Niektóre propozycje są OK i sam wspominam o nich często w pracy (ustawianie kursora 3D za pomocą skrótu, prawy klawisz do dodatkowego menu), ale to wszystko mrzonka i jakieś fantansmagorie autora, który poszedł na jakieś kursy, obstawił się lekturą teoretyków i teraz, będąc pod wrażeniem swoich mentorów, bo i co rusz przytacza jakieś cytaty i anegdotki, "wzięło go" na rewolucje. Inna sprawa, iż Andrew lubi chyba też przygotowywać takie prezentacje same w sobie, najwyraźniej minął się nieco z powołaniem, a może i to też jest wszystko oznaką wypalenia (ileż można w kółko robić tutki i jakieś dziwne kursy)?

 

Podsumowując - propozycja na poziomie: przerobić Sequencera na After Effectsa z dodatkowymi bajerami. Naprawdę chłopak błądzi w obłokach, spodziewałem się czegoś dużo bardziej związanego ze stanem rzeczywistym.

Link to post
Share on other sites

@mookie uważam że za propozycje co do zmian w UI może się brać tylko ktoś, kto ma choć trochę pojęcie o programowaniu. Każdy dziś może zrobić takie video i pięknie mówić, nie mając tym samym pojęcia o czym tak naprawdę mówi.

 

- podbicie czcionki o 1 w górę.

- dodanie większych ikonek

- info o podwojeniu hotkeys

- zmiany z cursorem na Ctrl + Right M - nie widzę problemu, a pod Right M menu

- splash screen na starcie przy pierwszym uruchomieniu z wyborem Right or Left select

- na splash screenie linki do video z omówieniem podstaw interface

- + kosmetyka

 

Niech ktoś na górze ogarnie wizje przyszłości. Od dawna marzy mi się aby zaczęli integrować na stałe pomysły z addonów.

Jest ich całkiem sporo i to te dodatki udowadniają że z rozbudowanym Blenderem można zrobić całkiem sporo.

To czy ktoś chce korzystać z Blendera to głównie kwestia nastawienia.

Pozostaje pytanie czy ktoś chce traktować to jako problem czy wyzwanie?

Link to post
Share on other sites

@mookie: Też uważam, że trochę za daleko poszedł. Chociaż niektóre pomysły są fajne. Poza tym co napisałeś, tzn. dodatkowy menu pod prawym klikiem, podoba mi się dodanie presetów do najczęściej używanych materiałów (przyśpieszyło by mi to częściej pracę), ale można by o tym pomyśleć w kontekście obecnego UI.

 

Pomimo, że na pierwszy rzut oka mocno mnie wizualnie odrzucił ten jego projekt, to jednak tak od razu bym tego wszystkiego nie przekreślał. Sporo pomysłów jest naprawdę fajnych. Np. pole z alertami - mogło by być mniejsze, w trochę innym miejscu, ale sam pomysł fajny. Więcej informacji podczas renderingu też by się przydało. Obecnie pojawia się progress bar - po jego kliknięciu mogło by się rozwijać pole z większą ilością informacji. No i na pewno przydałyby się opisane warstwy. To oczywiście nie pomysł Andrew, o czym sam mówił.

 

Zgadzam się, że trochę to jest oderwane od rzeczywistości, trochę ponad moce przerobowe Blender Foundation. Musieli by się tylko UI zajmować przez co najmniej kilka miesięcy.

Natomiast co do układu pionowych lub poziomych paneli... W Blenderze sprzed 2.5 mieliśmy taby i poziome panele. Pamiętam, że przy zmianie takiego layoutu przy okazji 2.5 padał argument o panoramicznych ekranach - że przy pionowych panelach będzie więcej miejsca w viewporcie. I tak jest. Teraz Andrew też przytacza argument panoramicznych ekranów -że przy poziomych panelach więcej opcji mieści nam się na ekranie i nie trzeba tyle scrollować. No i znowu racja. Zależy po prostu jak do tego podejdziemy - czy chcemy więcej miejsca w viewporcie czy mniej scrollowania opcji w panelach. Osobiście wolę obecne rozwiązanie, natomiast rzeczywiście za dużo tego scrollowanie po panelach. Trzeba by je trochę przeorganizować, zmniejszyć wysokość (np. zamieniając kilka tekstowych przycisków na ikonki). Do tego - sporym ułatwieniem pracy byłoby menu pod prawym przyciskiem - dzięki temu mniej trzeba by szukać przycisków w panelach. Tak więc coraz bardziej się przekonuję do pomysły zaznaczania lewym przyciskiem. Fakt, niektóre rzeczy, jak np. przesuwanie kursora 3D trzeba by robić skrótem, ale więcej byśmy chyba zyskali przez to menu pod prawym klikiem.

 

Powiem na koniec tak... Gdyby Andrew był głównym projektantem Blendera i ta prezentacja to byłaby lista zatwierdzonych zmian, które czekają na wprowadzenie, to byłbym trochę przerażony. Natomiast jako (jak on sam to określa) jedynie propozycje, mockupy - jestem za. Oby więcej podobnych projektów, prezentacji, burzy mózgów. Nawet niech z dziesięciu pomysłów tylko jeden będzie udany i trafi do Blendera. Jeśli ułatwi mi pracę, to tylko się cieszyć.

Nie wiem czy to przez to całe zamieszanie, którego sprawcą jest Andrew, ale w nowym Blenderze RC jest już w wersji Mac domyślnie włączone pytanie przy wyjściu o zapisanie pliku (pisano już o tym na max3d). I taka zmiana jest bardzo pozytywna. Inny pomysł Andrew - po crashu Blendera i ponownym uruchomieniu mieli byśmy być pytani czy Blender ma odtworzyć ostatnio zapisany backup. Też dobry pomysł. Naprawdę, mimo iż nie zgadzam się z wszystkimi propozycjami, to jednak sporo mi bardzo pasuje.

Link to post
Share on other sites
Gdyby Andrew był głównym projektantem Blendera i ta prezentacja to byłaby lista zatwierdzonych zmian, które czekają na wprowadzenie, to byłbym trochę przerażony. Natomiast jako (jak on sam to określa) jedynie propozycje, mockupy - jestem za.

 

 

Czyli ze jezeli to mialoby wejsc to bylbys przerazony ale popierasz te same pomysly skoro wiadomo ze nie wejda? Czy tez popierasz sama burze mozgow bez wzgledu na to czy pojawiajace sie pomysly maja sens czy nie, w nadziei ze padnie jakis fajny? Nie atakuje - staram sie zrozumiec.

 

Chyba po raz kolejny zapytam - a co stalo sie z pie menus? Zrezygnowali? Mialo zdaje sie byc w 2.68 i cos...

Edited by Nezumi
Link to post
Share on other sites
  • KLICEK unpinned this topic
  • KLICEK pinned this topic
  • KLICEK featured this topic

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy