Jump to content

Blender - NEWS oraz dyskusje


Recommended Posts

Cały czas myślałem że już nie będę narzekać na program ale straszliwe rzeczy się dzieją (...) zostawię tylko znaczki na mój obecny stan o nowej wersji ***********************************

 

Zgłosiłeś na bug trackera?

Link to post
Share on other sites
  • Replies 4.6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

@Destroyer też śledzę te hasztagi na Twitterze i jest parę osób, które proceduralny workflow wyniosły na wysoki poziom, do tego te shadery są ładne.    To już widziałeś?  

No i stanęło się, kula śniegowa staje się coraz większa, do fundacji blendera dołączyło AMD tak jak nvidia na najwyższym poziome jako patron https://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&p

Chyba jeszcze nikt nie wrzucał:  

Posted Images

Generalnie to jest karta GTX titan 6 giga. jest też teraz wersja dual core GTX titan 6 giga, i to w sumie renderuje sceny tak że pstrykasz palcem i jest. :D Jest też potem quadro k6000 z 12 giga ramu.

 

Ale głownym bohaterem jest AMD od paru dni ^^ i ich karta z 16 giga ramu

 

Jeśli ktoś zastanawiał się dlaczego najnowsza karta AMD ma 16 giga ramu. kiedy wszystkie pozostałe mają 6 lub 3

 

Reason is!! AMD nie potrafi zrobić sterowników, przez co kernel, od Silnika renderującego Cycles, nie mógł zostać skompilowany. na karty AMD, kod potwierdziło AMD wszystko było poprawne tylko ich sterowniki używały tyleee ramu że kernel się wykrzaczał.. więc co zrobiło AMD a żeby zdobyć rynek 3D? Bo do dzisiaj silnik tylko na kartach nvidia działał... Dowalili tyle ramu żeby przeszło xD

Link to post
Share on other sites

Reason is!! AMD nie potrafi zrobić sterowników, przez co kernel, od Silnika renderującego Cycles, nie mógł zostać skompilowany. na karty AMD, kod potwierdziło AMD wszystko było poprawne tylko ich sterowniki używały tyleee ramu że kernel się wykrzaczał.. więc co zrobiło AMD a żeby zdobyć rynek 3D? Bo do dzisiaj silnik tylko na kartach nvidia działał... Dowalili tyle ramu żeby przeszło xD

Zaraz zaraz czyli w końcu udało się czy dopiero uda się skompilować Cyclesa ? Są już może jakieś wyniki w postaci działającego cyclesa na Radeonach ? Rozumiem że po skompilowaniu będzie chodzić także na innych kartach AMD np R9, R7 czy starsze HF7000, itp czy tak ?

Link to post
Share on other sites

Nie będzie na tej karcie działającego poprawnie Cyclesa. To nie tak działa. Nie chodzi o całościową ilośc ramu na karcie tylko o to że jeden rdzeń obliczeniowy openCL w wydaniu AMD jest na tyle okrojony (hardwareowo lub sterownikowo) że nie może przyjąć tak zaawansowanego kodu jak cycles. Teoretycznie da się rozdzielić ten kod na kilkadziesiąt mniejszych elementów tylko wynikiem tego będę chore czasy renderu, rosnące wykładniczo względem skomplikowania materiałów i ilości obiektów na scenie. Produkcyjnie nieopłacalne nawet w porównaniu do renderu na słabym CPU.

 

http://wiki.blender.org/index.php/Dev:2.6/Source/Render/Cycles/OpenCL

 

AMD musiałoby przedefiniować architekturę swojego hardwareu lub stery żeby Cycles działał w pełni poprawnie. Na razie żadna ich karta nie jest opłacalna do Cyclesa.

 

-----------------------

 

http://www.blenderartists.org/forum/showthread.php?279453-Polydrive-advanced-procedural-polymodeling-remeshing-%28-possibly-development-funding%29

Tak bardzo bym chciał!

Edited by Monio
Link to post
Share on other sites

Mam najnowszą wersję nox rendera dla blendera i nox render nie renderuje texture a wy material edtiorze się rendeują.

Ściągnąłem najnowszy plugin ale dalej jest to samo co robić?

 

- - - Połączono posty - - -

 

Mam najnowszą wersję nox rendera dla blendera i nox render nie renderuje texture a wy material edtiorze się rendeują.

Ściągnąłem najnowszy plugin ale dalej jest to samo co robić?

Link to post
Share on other sites

Miło. Trochę nie pojmuję dlaczego Blender nie importuje ASCII FBX, skoro eksportować sam potrafi. Prowadzi to do absurdalnej sytuacji konwertowania FBXów z Blendera do formatu binarnego by móc je znów wczytać do Blendera.

Link to post
Share on other sites
Hi all,

 

Here are the notes from today's meeting in irc.freenode.net #blendercoders.

 

1) Blender 2.70a update

 

- Check the long list of fixes already:

http://wiki.blender.org/index.php/De...e_2.70_release

 

- Proposal is to do the 'a' release mid this week. Sergey Sharybin and Campbell Barton will coordinate it.

 

2) Release targets for 2.71

 

- Updated the project page:

http://wiki.blender.org/index.php/Devoc/Projects

 

- We should move to "BCon2" now, but several developers have to confirm wheter their proposed projects for 2.71 will make it (Compositor, Multiview, Baking, ...).

 

- Martijn Berger tested new OpenCL drivers (private beta). Even though it's a big step forward, it won't justify enabling OpenCL in Blender for the next release.

 

 

3) Other projects

 

- Per April, Tamito Kajiyama works for Blender Development fund on Freestyle targets.

http://wiki.blender.org/index.php/Us...DevFundProject

 

Everyone who's interested in his work can join the NPR mailing list.

http://lists.blender.org/mailman/lis...bf-blender-npr

 

Thanks,

 

-Ton-

 

mailingv2 4142141214

Link to post
Share on other sites
Guest Chrupek3D
Miło. Trochę nie pojmuję dlaczego Blender nie importuje ASCII FBX, skoro eksportować sam potrafi. Prowadzi to do absurdalnej sytuacji konwertowania FBXów z Blendera do formatu binarnego by móc je znów wczytać do Blendera.

 

Zainstalowałem w Mayce 2014 plugin OpenCollada i ku mojemu zdziwieniu, przeniósł on siatkę, kosteczki i animacje do Blendera... wypada sie upić z tej radości ;)

Link to post
Share on other sites
Zainstalowałem w Mayce 2014 plugin OpenCollada i ku mojemu zdziwieniu, przeniósł on siatkę, kosteczki i animacje do Blendera... wypada sie upić z tej radości ;)

 

blender bardzo dobrze wspiera collade :D Więc nie dziwota :D świetna wiadomość ! a sprawdzałeś czy działą to w obie strony :D?

Link to post
Share on other sites
  • KLICEK unpinned this topic
  • KLICEK pinned this topic
  • KLICEK featured this topic

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy