Jump to content

Blender - NEWS oraz dyskusje


Recommended Posts

Idaho- Dlatego że teraz gry na konsole mają po 280 blendshapeów... ;) Weź teraz wyłączaj wszystkie i baw się suwakiem wybranych po kolei żeby wyszukać ten konkretny.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 4.5k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

No i stanęło się, kula śniegowa staje się coraz większa, do fundacji blendera dołączyło AMD tak jak nvidia na najwyższym poziome jako patron https://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&p

@Destroyer też śledzę te hasztagi na Twitterze i jest parę osób, które proceduralny workflow wyniosły na wysoki poziom, do tego te shadery są ładne.    To już widziałeś?  

Rzeźbienie dostanie tryb przyspieszający działanie gdy nie cała siatka jest widoczna Pablo tłucze te updejty jak maszyna 🙂       Takie proste narzędzie a wydaje się

Posted Images

http://wiki.blender.org/index.php/User:Apinzonf/Gsoc2014/proposal

 

Nie jaram się już tak bardzo. To będzie przydatne ale zupełnie nijak ma się do jakości siatek generowanych przez ZRemeshera czy Autopo w 3D-Coacie.

 

Wątek z gorzkimi żalami:

http://blenderartists.org/forum/showthread.php?334754-Quad-Remeshing-in-Blender-GSoC-2014-Suggestions

 

e tam te z zbrusha też o kant dpy można... nawet jak zrobisz kreski krzywe i wszystko to i tak często są never ending spirale.

Link to post
Share on other sites
Hi all,

 

Here are the notes from today's meeting in irc.freenode.net #blendercoders.

 

1) Blender 2.71 targets & planning

 

- Planning and targets overview:

http://wiki.blender.org/index.php/Dev:Doc/Projects

 

- Campbell Barton: we move to Python 3.4 this week. The platform maintainers have been notified for it. (windows, osx)

 

- The planning was to move to BCon3 today - but that means all branches and release targets should be applied to git master. Paint tools, Cycles Bake and Freestyle texture brush is still missing.

 

After careful deliberations, meetng agreed on moving the release planning a week.

 

2) Google Summer of Code and other projects

 

- Reminder for students and mentors to get their proposal in our wiki!

 

- Overview page:

http://wiki.blender.org/index.php/Dev:Ref/GoogleSummerOfCode/2014

 

Thanks,

 

-Ton-

 

Ja tam nie widzę sensu umieszczania Cyclesowego Bakeu w masterze. Wszystko jest jeszcze zajebiście niestabilne i niedopracowane. Nadal brakuje podstawowych funkcji.

Link to post
Share on other sites

Też mi się nie podobają te taby. Serio. Po co wyciągać na interface, cos z czego cię korzysta raz na kilka tygodni?

Na przykład jak robię postać z animacją, to zanim wymodeluje/wysculptuje, to trwa jakiś czac. Dopiero potem bym wlączał preset do UV unwrap, znów jakiś czas a potem przez wiele dni z presetem do animacji, który i tak ustawiam po swojemu. Nie przełączam się w nich jak na srakę co 5 minut, żebym musiał mieć tab na interfejsie. Zresztą pamiętam skrót control i strzałki. To jest po prostu clutter, który by wyparł potrzebne informacje wyświetlające się w tym miejscu.

 

Od czasu gównoburzy andrew price to strach się bać o interface, co sie może stać.

Link to post
Share on other sites

Z klasykami powiadasz, no nie wiem jak długo będą klasykami jak miłościwie nam panujący A nie odetnie im głów. Taby już powstają na modłę jakiś ciuli co to nawet po menu nie chcą się poruszać, ja rozumiem przyjazny interfejs itd ale jak już się człowiek przebije czy to blender czy jakikolwiek inny program da się zauważyć że zaczynają te pomagacze więcej przeszkadzać

Link to post
Share on other sites

Jak dodali te ostatnie tabsy to jakos bezinwazyjnie dla mnie to sie odbylo. Ale jak beda co wersje zmieniac koncepcje - raz beda z boku, raz na gorze, jeszcze inaczej floatujace czy cholera wie co tam - to bedzie slabo troche. Wedlug mnie para idzie w gwizdek. Zdecydowac sie na jeden koncept i dzialac a nie co chwile jak komus cos wpadnie do glowy to zmieniac.

I tak sie trzeba nauczyc skrotow a jak komus nie chce sie softu uczyc to przeciez kurde nie musi. Wszystko co jest nowe jest trudne - pierszy raz to nawet podtarcie tylka slabo wychodzi. Trzeba pocwiczyc a nie zalic sie producentom papieru toaletowego...

Link to post
Share on other sites

Pomysł na tabs bardziej z Modo ;) W Mayce to bardziej minimalistyczne jest. Hmm... co do samych tabsów kwestia przyzwyczajenia, ale pomysł całkiem pomocny jak robisz sporo rzeczy chociaż jak na moje wersja w stylu Maya/XSI/Houdini z małym zasobnikiem z layoutami jest nieco praktyczniejsza i mniej miejsca zajmuje.

 

 

BTW. Wiec ktoś o tych nodalnych particlach co mieli robić do glossenbery czy jak to się zwie? :D Jak miałyby te nody wyglądać i to miałoby by być w stylu TP, Hudego, Pflow czy wielkich nodów jak z Mayi?

Link to post
Share on other sites

Paskudne te taby. Gość zaimplementował najmniej ważną i najbardziej niepewną z koncepcji Brechta. Gdzie pójdą info o scenie?

Ja chce pieprzony Redo panel pod info barem, tam gdzie powinien być od początku. Teraz trzeba mieć widoczne 3d view żeby ustalić przestrzeń pomiędzy rozkładanymi UVkami.

 

Wiec ktoś o tych nodalnych particlach co mieli robić do glossenbery czy jak to się zwie? :D Jak miałyby te nody wyglądać i to miałoby by być w stylu TP, Hudego, Pflow czy wielkich nodów jak z Mayi?

Lukas Tönne. Wyglądać będą jak nody blendera. ;)

http://phonybone.planetblender.org/

 

XSI. Z klasykami się nie wygra ;-)
Jak nie wygra to w takim razie chyba się przesiądę na XSI... wait, blender już z nim wygrał... walkowerem bo XSI przestało istnieć. ;)

 

 

------------------------

Przeczytałem dyskusje na stronie tego patcha i jestem trochę spokojniejszy. Ten patch pojawi się dopiero razem z resztą zmian związanych z modernizacją top-bara. Wtedy to będzie sensownie współgrało.

 

Nezumi- Nie zmieniają koncepcji tylko ją doszlifowują. Obecne taby toolbara były inspirowane konceptem Brechta dotyczącym właśnie Top-Bara. Po prostu były łatwiejsze do zaimplementowania. Teraz czas na właściwy Top-Bar.

Edited by Monio
Link to post
Share on other sites

Przez błędy w kodzie nie udało mi się skompilować tego patcha, żeby go przetestować i coś więcej móc powiedzieć, niedługo ma się ukazać nowy. Nie da się ukryć że interface pewnych zmian wymaga, choć i tak jak większość operuję głównie na skrótach i ikonek klikał nie będę. Dla mnie informacja o tyle dobra, że jest to oparte o pomysł Brechta i pewnie będzie to w jakiejś części pilotował, który wie co robi i budzi zaufanie w przeciwieństwie do jednorękiego bandyty w stylu słynnego Andrew. Co do ewentualnej implementacji to jeszcze długa droga z wieloma zmianami. To bardziej otwarcie dyskusji w której warto wziąć udział, żeby mieć wpływ na przyszły wygląd blendera, tylko tym razem oddolnie a nie z punktu widzenia jakiegoś pseudo-guru.

 

@Monio takie nody to byłoby coś pięknego :) No właśnie jak się miewa Gooseberry?

Link to post
Share on other sites
  • KLICEK unpinned this topic
  • KLICEK pinned this topic
  • KLICEK featured this topic

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy