EthicallyChallenged 1,270 Posted November 7, 2020 Author Share Posted November 7, 2020 48 minut temu, KLICEK napisa艂: masz wylaczona opcje wysylania wiadomosci prywatnych, wiec musze wyslac to tutaj 馃槃 Widze ze do galerii wrzucasz PNG, nei wiem czemu ale czasem silnik nie jest wstacznie czytac PNGOw. Nie wiemy gdzie jest blad, ale najlepiej wrzucac jpg 馃槈 Dzi臋ki, nie wiem kiedy i jak to wy艂膮czy艂em 馃. Czy to jest po艂膮czone z wy艂膮czeniem 艣ledzenia os贸b odwiedzaj膮cych profil? Spr贸buj臋 w galerii z jpgami. 38 minut temu, RaVirr napisa艂: Klimat w tym renderze strasznie kojarzy mi si臋聽z Path of Exile 馃槷 JAKA DOKOKSANA ANIMACJA W OG脫LE 鉂わ笍聽 聽 Dzi臋kuj臋 za komplementy. Nie wiem co to te Path of Exile, jak widz臋 mmorpg to trac臋 zainteresowanie :) Ja sam r贸wnie偶 nie nale偶a艂em do szcz臋艣liwc贸w maj膮cych na w艂asno艣膰 PS1, chodzi艂em do salonu gier, gdzie p艂aci艂o si臋 za granie na czas, co by艂o pewnie nielegalne, ale w latach 90 nikogo to nie obchodzi艂o lol.聽 Link to post Share on other sites
RaVirr 712 Posted November 7, 2020 Share Posted November 7, 2020 Path of Exile to takie Diablo 2 na radzieckich sterydach 馃檪聽Je艣li lubisz hack'n'slashe to polecam, nie ma lepszego na rynku. Link to post Share on other sites
EthicallyChallenged 1,270 Posted November 13, 2020 Author Share Posted November 13, 2020 Czacha zrobiona na szybko dla zrelaksowania si臋: 聽 I jeszcze statyczny obrazek: 2 Link to post Share on other sites
EthicallyChallenged 1,270 Posted January 11 Author Share Posted January 11 Moje pierwsze pr贸by robienia retopo i teksturowania, rozk艂dania map UV itp. Ch臋tnie bym wys艂ucha艂 wszelkiej krytyki odno艣nie topologii, UV itp. Na przyk艂ad, wiem, 偶e trzeba tak roz艂o偶y膰 UV aby nie zmarnowa膰 偶adnego pixela, ale nie wymy艣li艂em nic lepszego, ni偶 to: Jedyne co mi przychodzi do g艂owy to powi臋kszy膰 jeszcze z臋by i poupycha膰 je po rogach, ale nie wiem, czy jest to warte zachodu聽馃 聽 Link to post Share on other sites
Destroyer 1,623 Posted January 11 Share Posted January 11 Spoko renderek, co do topo i uv to zdrowym podej艣ciem jest " na opdier**l i do kasy" 馃檪聽a tak powa偶nie to jak dzia艂a聽to zostaw 馃檪聽To ju偶 nie te czasy co trzeba robi膰 symetryczne uv, dzieli膰 na wysypy tak 偶eby by艂o ich jak najmniej聽ale jednocze艣nie nie by艂o du偶ych zniekszta艂ce艅 偶eby malowa膰 w photoshopie, topo te偶 nie musi by膰 100% quad贸w, jak dzia艂a i wygl膮da to mo偶e by膰 jak jest. Mo偶esz zrobi膰 idealnie do portfolio lub social media ale jak dla siebie a zw艂aszcza jak nie ma deformacji przy postaci czy twarzy to nie ma absolutnie 偶adnego powodu 偶eby czas marnowa膰. Automatyczne retopo i packowanie nie do艣膰, 偶e wystarczy to cz臋sto da nawet lepsze efekty tj pakowanie, retopo to nadal troch臋 loteria 馃檪 Ju偶 nie te czasy gdzie trzeba ka偶dy piksel ratowa膰, pod gry nadal tak ale te偶 nie tak dziko jak kiedy艣 a pod reszt臋 to 10 UDIM贸w podzielonych 偶eby by艂o 艂atwiej teksturowa膰/ dzieli膰 obiekty na sekcje/ materia艂y w substance czy innym quixcelu i jedziesz, nie ma co w艂osa na czworo dzieli膰 je艣li nie ma z g贸ry wytycznych jak co艣 ma wygl膮da膰 i jakie parametry techniczne spe艂nia膰. 1 Link to post Share on other sites
EthicallyChallenged 1,270 Posted January 11 Author Share Posted January 11 Wiekie dzi臋ki @Destroyer, bardzo mi to co napisa艂e艣 pomo偶e gdy bed臋 robi艂 reszt臋 szkieletu, zaoszcz臋dz臋 troch臋 czasu, zamiast marnowa膰 go na trzymanie si臋 archaicznych metod. Musz臋 jeszcze rozkmini膰 jak sie pos艂ugiwa膰聽UDIMami. Link to post Share on other sites
Destroyer 1,623 Posted January 11 Share Posted January 11 jak chcesz vua艂ki przy drobnicy dognie艣膰 do oporu ale bez r臋cznego d艂ubania to mo偶esz wypr贸bowa膰 uvpack master聽https://uvpackmaster.com/uvpackmaster-for-blender/ dodatkowo to polskiej produkcji jest 馃檪 聽 1 Link to post Share on other sites
blood_brother 122 Posted January 11 Share Posted January 11 To ju偶 nie te czasy, 偶e rzuca si臋 checkera i patrzy, czy wszystko, z grubsza, trzyma proporcje? Link to post Share on other sites
EthicallyChallenged 1,270 Posted January 11 Author Share Posted January 11 16 minut temu, blood_brother napisa艂: To ju偶 nie te czasy, 偶e rzuca si臋 checkera i patrzy, czy wszystko, z grubsza, trzyma proporcje? Robi艂em co艣 takiego, 偶eby sprawdzi膰, czy wsz臋dzie jest podobna g臋sto艣膰 pixeli: Czy to o to chodzi? Wn臋trza oczu potraktowa艂em po macoszemu, bo nie zale偶y mi tam zbytnio na rozdzielczo艣ci. Link to post Share on other sites
Destroyer 1,623 Posted January 11 Share Posted January 11 @blood_brother聽przy robieniu seam贸w i krojeniu na cz臋艣ci jak najbardziej mo偶na kontrolowa膰, czy nie ma overlap贸w albo gdzie艣 si臋 nie przeci臋艂o i ca艂y model nie聽jest gdzie艣 pozwijany. Pytanie czym i jak teksturujesz bo jak malujesz w 3d czy wypalasz proceduralk臋聽 to rozci膮gni臋cia ju偶 nie robi膮 takiego wra偶enia ale jak to bazuje na uva艂kach a nie na tr贸jwymiarowej teksturze czy innym tripalanar mappingu to uva艂ki maj膮 du偶e znaczenia a nawet ich orientacja, wszystko zale偶y od wszystkiego 馃檪聽Ale jak przepalasz z polypaina czy innego hipoly to jeden grzyb jak te uva艂ki wygl膮daj膮 byle tylko seam贸w przy wypalaniu nie by艂o, frame padding si臋 zgadza艂 i tyle 馃檪聽 Wielko艣膰 pixeli na wyspach mo偶na robi膰 r臋cznie ale i tak s膮 do tego narz臋dzia kt贸re wszystkie wyspy mog膮 jak najbardziej do siebie zbli偶y膰 skal膮, i tak np na czubku nosa b臋d膮 bardziej 艣ci艣ni臋te a blisko ci臋cia rozci膮gni臋te, idealnie takie same mo偶na zrobi膰 uva艂kuj膮 jak w zbrushu dawniej automatyczny mappping tj ka偶dy polygon to oddzielna wyspa uv 馃檪聽Ale i tak si臋 robi艂o tak 偶e na twarz zostawia艂o si臋 wi臋cej przestrzeni bo wiadomo detal, a na sk贸r臋 pod w艂osami bardzo ma艂o聽a ty艂 ga艂ki ocznej czy sp贸d guzika par臋 pikseli, ale teraz w czasach gdy szale艅cy potrafi膮 nawet ze 100 udim贸w waln膮膰 do jednej postaci to troch臋 szkoda czasu tak si臋 o ka偶dy piskel szarpa膰 馃檪 3 Link to post Share on other sites
EthicallyChallenged 1,270 Posted January 12 Author Share Posted January 12 Renderek dla zabawy 1 Link to post Share on other sites
EthicallyChallenged 1,270 Posted February 19 Author Share Posted February 19 Co by艣cie powiedzieli na tak膮 topologi臋 ramienia? Chc臋 posta膰 kt贸ra b臋dzie si臋 jako tako trzyma艂a kupy prszy deformacjach, ale nie musi wygl膮da膰 idealnie, robi臋 j膮 偶eby mie膰 manekin do sprawdzania jak padaj膮 cienie, do pomocy w rysowaniu: 聽 Link to post Share on other sites
EthicallyChallenged 1,270 Posted February 20 Author Share Posted February 20 (edited) Posiedzia艂em troch臋聽d艂u偶ej, ale jeszcze si臋聽nie bra艂em za rigowanie, wi臋c ponawiam pytanie , ale odnosnie ca艂okszta艂tu. Mimiki nie b臋dzie, g艂owa si臋 b臋dzie rusza膰 jako jednolita bry艂a, wi臋c topo twarzy mnie nie martwi jakby co. Edited February 20 by EthicallyChallenged 2 Link to post Share on other sites
EthicallyChallenged 1,270 Posted February 22 Author Share Posted February 22 Lajk na zach臋t臋 wpad艂, wi臋c pomy艣la艂em raz kozie 艣mier膰, zobaczmy co z tego wyjdzie. Jestem zadowolony, oczywi艣cie o poprawnych deformacjach ramienia i d艂oni mog臋 pomarzy膰 z moj膮 wiedz膮 o rigowaniu i ca艂o艣膰 jest mocno ko艣lawa,聽ale model spe艂nia swoje zadanie. Na pocz膮tku pracy palce zgina艂y si臋 w bok, wi臋c s膮 post臋py 馃槃 聽 2 Link to post Share on other sites
blood_brother 122 Posted February 22 Share Posted February 22 Jak na laika i amatora to ca艂kiem nie藕le Ci wysz艂o 馃檪 1 Link to post Share on other sites
EthicallyChallenged 1,270 Posted February 22 Author Share Posted February 22 Dzi臋ki! A jakby kto艣 mia艂 ochot臋 co艣 skrytykowa膰, to te偶 ch臋tnie pos艂ucham, ka偶da uwaga si臋 przyda! W艂a艣nie zrobi艂em unwrap i powoli go maluj臋, mo偶e spr贸buj臋 mu potem doda膰 jaki艣 pas i szmat臋 na ty艂ek. 1 Link to post Share on other sites
Destroyer 1,623 Posted February 22 Share Posted February 22 Topologia wygl膮da ok, mo偶na si臋 pokusi膰 偶eby edge lecia艂y po mi臋艣niach np bicepsie wtedy gdyby艣 chcia艂 to animowa膰 dok艂adnej 艂atwiej by by艂o kontrolowa膰 deformacj臋 w tym miejscu, ale mo偶na te偶 mocnej zag臋艣ci膰 siatk臋 i te偶 powinno wystarczy膰 albo animowa膰 dispa/ normala/ sculpt. Ale je偶eli potrzebujesz tego dla siebie pod rze藕bienie, czy na statyka czy 偶eby by艂o widoczne bardziej z daleka to chyba nie ma sensu, r贸b聽tak 偶eby by艂o dobrze tj dobrze wygl膮da艂o do tego co chcesz zrobi膰, najlepszy efekt najmniejsz膮 ilo艣ci膮 pracy. Cz臋sto w animacjach zdarza si臋, 偶e postacie maj膮 inne topologie w zale偶no艣ci co maja zrobi膰 w uj臋ciu, szczeg贸lnie przy du偶ych deformacjach i zmianach kresk贸wkowych i nie zawsze jest zgodnie z nauk膮 jak ci膮gn膮c topologie po twarzy czy gdziekolwiek 馃檪 Je偶eli robisz obrazek to r贸b obrazek a nie skupiaj si臋 tak bardzo na aspektach technicznych bo mo偶esz w tym uton膮膰 i si臋 zrazi膰, ja tak robi艂em bo musz膮 by膰 same quady, bo musi by膰 idealna topologia i anatomia i ludzie pomagaj膮, doradzaj膮, ka偶dy ci膮gnie w swoj膮 stron臋 i mijaj膮 dwa tygodnie a ja mam tylko stop臋 zrobion膮 馃檪 A s膮 i takcy co topologicznie czy technicznie to straszna abominacja w scenie ale efekt ko艅cowy jest dobry i koniec ko艅c贸w nikogo to nie obchodzi聽czy na trzecim palnie obiekt na idealn膮 topologi臋, uva艂ki i tekstur臋 pbr z ka偶dej聽 strony 馃檪聽 jak uda si臋 zrobi膰 co艣聽jak w Ian Hubert na szybko i po tanio艣ci ale z dobrym efektem to nie my艣l dwa razy tylko r贸b 馃檪 聽 1 Link to post Share on other sites
EthicallyChallenged 1,270 Posted Tuesday at 08:13 PM Author Share Posted Tuesday at 08:13 PM Wielkie dzi臋ki @Destroyer, jak zwykle bardzo pomocny koment. Te偶 tak my艣l臋, 偶e najwa偶niejszy jest efekt ko艅cowy i zastosowanie i zamiast stara膰 si臋, 偶eby wszystko by艂o jak najbardziej wszechstronnym modelem do ka偶dej sytuacji, lepiej chyba zrobi膰 tyle ile wystarczy a potem w razie potrzeby doszlifowa膰. Ian Hubert kt贸rego tutoriale zawsza ogl膮dam jak wrzuca te d艂u偶sze na patreona wydaje mi si臋 uosobieniem takiego podej艣cia, jak potrzebuje posta膰 na szybko to skleja j膮 ze skanu cz艂owieka w high poly, riga z 4 ko艣ci i bum, zrobione :D. Za jego przeciwie艅stwo uwa偶am Chrisa Jonesa, kt贸ry robi jeden projekt latami, ale jak ju偶 sko艅czy to masakra. Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now