Jump to content

Recommended Posts

Wizualizacje do projektu indywidualnego, domu jednorodzinnego.

Wersja "standardowa" powstała dość dawno temu - ostatnio w ramach eksperymentów i do portfolio - wziąłem się zań jeszcze raz.

 

Za wyjątkiem krzeseł - wszystkie modele własnej produkcji.

 

soft: 3d max 2009, vray 1.5sp5, photoshop cs3.

 

c&c mile widziane.

 

 

1

prw_domstd_kamera_01.jpg

2

prw_domstd_kamera_02.jpg

3

prw_domstd_kamera_03.jpg

4

prw_domstd_kamera_04.jpg

5

prw_domstd_kamera_05.jpg

6 (wycinek z pełnej rozdzielczości ujęcia 1)

prw_domstd_kamera_06.jpg

7 (wycinek z pełnej rozdzielczości ujęcia 1)

prw_domstd_kamera_07.jpg

8 (wycinek z pełnej rozdzielczości ujęcia 5)

prw_domstd_kamera_08.jpg

Edited by Loki
Link to post
Share on other sites

Mocne ujęcia, ale na Twoim miejscu pokazał bym bardziej zdecydowanie światło we mgle (tak jak napisał kolega na górze). Dlaczego? Pokazujesz wszystko zamglone, niewyraźne, brakuje czegoś co 'przetnie' to 'wiszenie' w powietrzu

 

Najlepsza 4, głównie przez to domowe światło - zachęca, a lewa strona - niedopowiedziana.

Link to post
Share on other sites

A ja trochę krytycznie;)

Efekt mgły wyszedł ciekawy, moze nie w 100% realistyczny ale wygląda plastycznie i go kupuję. Psują to nudne IMO kadry i kilka banalnych niedociągnięć. Opaska ze żwiru płaska jak decha, trawnik też płaski. Osobiście nie podchodzi mi również odcień trawy i tekstura drewna. Pokręcona roślina na murku miała przykuwać uwagę, ale trąci plastikiem. I na koniec mam wrażenie, że coś jest nie tak z głębią ostrości - ale nie potrafie ukierunkować dokładnie zarzutu;)

 

Ogólnie tak jak pisze pabulo - eksport do wipa, bo włożyłeś w to kupę roboty i warto poprawić te pare baboli :)

Link to post
Share on other sites

No ja niestety zgadzam się w całości z Kozioo'em i Sebą, szczególnie z Sebą. Jakoś płasko/mdło przez tą mgłę, zabrakło jakby kontrastu. Ten żwirek, szczególnie na 6tym ujęciu, płaski całkowicie. Zrobiłbyś ręcznie kilka kamyszków, rozwalił tam scatterem, fajniej by wyglądało. ;) Troszkę mógłbyś całą scenę zróżnicować, nasycić bardziej światła w kierunku pomarańczu, i wzmocnić je; może jakąś winietkę dodać. No i materiały i aa pozostawiają conieco do życzenia. Fajna bryła budynku, ale wiem, że potrafisz lepiej takiego zwizualizować. ;)

 

Sz.

Link to post
Share on other sites

Dwa słowa opisu - bo widzę, że go brakuje.

 

Założeniem tych obrazków (przynajmniej z takim siadałem do ich robienia) było nie robienie cukierkowych landszaftów jak z katalogu domków jednorodzinnych. Takie robię codziennie. A i projekt mało ma z katalogowym wspólnego.

 

Chodziło mi o osiągnięcie pewnego klimatu - takiego mglistego poranka - z mocnym overcastem. Coś, co przynajmniej w mojej opinii udało się w pewien sposób w ujęciu 4.

 

Dzięki wszystkim za trud napisania kilku słów - bo w sumie na tej podstawie jest szansa się czegoś nauczyć i przy kolejnych pracach nie popełniać tych samych błędów.

 

Prace nie wrócą do WIP'a - możliwe że lekko podkręcę kontrast krzywymi jeszcze w photoshopie, ale na razie muszę odpocząć od tych obrazków i nabrać dystansu do nich.

 

 

a teraz po kolei:

 

Morphe - dzięki. Tutoriala raczej nie będzie w najbliższym czasie - z prozaicznej przyczyny braku czasu właśnie. Jak chcesz podeślę Ci PSD'ka z któregoś obrazka i zobaczysz jak mgła powstawała.

 

ThoR_ - projekt nie jest mój (w sensie nie ja projektowałem budynek).

 

żółty - no to jak przysłowiowej papy nie żeli to już git :) Nie renderowałem ich już po raz kolejny, część z obrazków (poniżej 5) to kawałki wycięte z pełnej rozdzielczości - dla pokazania detalu - choć po opiniach tu zamieszczonych widzę że zabieg był mocno nie trafiony :)

 

cieply - też 4 podoba mi się najbardziej. Pewnie dlatego że wyszło to tak jak chciałem żeby wyszło (w sensie klimatu).

 

!Ewert - dzięki -

 

pabulo - Jakies konkretne powody?

 

kozioo - hmm, jesli się sugerujesz tym że na ujęciach od 6 w dół żwir wyszedł płasko to, wyjaśniam - to kawałki wycięte z ujęcia 1 i 5. Na żwirze (realnie pewnie miał by z 1cm średnicy ziarna) jest displacement (ustawiony na 1.5cm), ale ponieważ ujęcie 1 jest z odległości około 15m od budynku robione, to poprostu perspektywa "wyrównała" (ten displacement widać wyraźnie na ujęciu 5. To samo z trawą (choć ona akurat ma nieco więcej niż 1cm oczywiście :)

Co do DOF'a - renderowane mapki zdepth (do każdego ujęcia z 4-5 mapek, i wybrana jedna, podkręcona w photoshopie i użyta jako kanał w DOF'ie photoshopowym )

 

@[email protected] - kostka jest "własna" - tak jak wszystkie pozostałe tekstury i modele w scenie (za wyjątkiem wspomnianych krzeseł na tarasie)

 

 

WIERZBA - dzięki. Mógł byś rozwinąć temat niedociągnięć?

 

Touch - dzięki. 3 z ostatnich ujęć to jak pisałem wyżej, wycinki z 1 i 5, (wycięte już po całej postprodukcji w tym po dołożeniu DOF'a). W 5 z kolei przyznaję, wyblurowałem za dużo trawy - już po złożeniu obrazka - widać błąd :)

 

pressenter - nie wiem czy robisz zdjęcia, ale mgła ma generalnie to do siebie (zwlaszcza jesli aparat znajduje się w jej wnętrzu) że spłaszcza perspektywę, wymywa kolory i rozmywa całość - ot taki ośrodek nieco inny niż krystalicznie czyste górskie powietrze (cały pomysł na te obrazki powstał kiedy oglądałem ostatnio wrocławską mgłę właśnie o poranku).

co do ujęcia 6 - odpowiedź wyżej.

 

Winiety i aberracji chromatycznej nie dodałem z rozmysłem.

 

W którym miejscu AA pozostawia co nieco do życzenia? (obrazki renderowane do 3000x2000px, przeskalowane na potrzeby forum).

 

Pozdrawiam i zachęcam do dalszych komentarzy - Loki

Edited by Loki
Link to post
Share on other sites

To ja też dołączę do grona. Ogólnie mgła daje dobry efekt ale ma takie pasemka nie fajne co widać gdy tłem jest blacha. Dispa nie ma na kamyczkach w 6. Co do ich płaskości to dlatego tak wyglądają ponieważ nie zastosowałeś jednego warunku czyli niedoskonałości. Wcale nie muszą one być płaskie jak patelnia. Zagęść siatkę, daj noisa i niech ta równa linia zniknie. Efekt będzie o wiele realniejszy. To samo dotyczy blachy na budynku. Jeżeli nie jest to panel to można ją zniekształcić. Schody wyglądają jak otynkowane. Drewno ma za duży ząbek i boki by się przydały z innej tekstury. Trochę zacieków w paru miejscach i byłyby malinki:)

Ogólny odbiór pozytywny.

Link to post
Share on other sites

Udało Ci się Krzychu osiągnąć bardzo fajny klimat. Bardzo czuć poranną mgłę - ta trawka w pierwszym ujęciu wydaje się być oszroniona (!) - kapitalny efekt. Śliczny projekt i bardzo ładnie opracowana wizka. Podoba mi się shader elewacji i to ciepłe światełko z wnętrza. Jedyne co mi nie pasuje to skala roślin i krzeseł - wydają się być przeskalowane. Ale to jedyna rzecz. Niemniej bardzo ładna wiza :)

Piter

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy