Jump to content

Rendery testowe, testy shaderów, rendery for fun. - 2011


Recommended Posts

  • Replies 2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Krytyki na pewno powinno być dość sporo, aczkolwiek przede wszystkim napisz w jakim programie pracujesz i czym renderujesz, bo teraz ciężko się do tego odnieść i pomóc.

Na początek proponowałbym małymi krokami popracować z samym modelem, teksturą oraz shader'ami w prostym studio zamiast brać się za bardziej skomplikowane sceny, gdzie Twoja uwaga rozprasza się na zbyt wiele elementów przez co nic w tym co pokazałeś nie jest dopracowane.

 

Pozdr

Link to post
Share on other sites

Pracuje w maxie 2010 + vray.

Ognisty sufitu nie ma to fakt bo nie wiedzialem jak doswietlic caly pokoj. A polki dojrzałem dopiero po renderingu. Przyznam sie ze światłem to moje początki. I to mi sprawiło najwięcej problemu.

Touch co byś proponował jak już wiesz jaki to soft

Link to post
Share on other sites

Przede wszystkim lektura obowiązkowa:

http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/

Polecam również zaglądać do działu Tutoriale, tak na forum max3d.pl:

http://max3d.pl/tutoriale.php?software=0&tutoriale=3ds_max

Jak również na:

http://www.3dtotal.com/

http://www.aversis.be/tutorials/vray/index.htm

http://www.evermotion.org/tutorials

 

W skrócie, jeżeli chodzi o problem z oświetleniem w tej konkretnej scenie, to najzwyczajniej w świecie rozglądaj się wokół siebie i inspiruj tym co widzisz. Jest pomieszczenie z oknem - symuluj światło słoneczne, czy otoczenia, które oświetli Ci to pomieszczenie. Brak okna? - użyj oświetlenia sztucznego (najlepsze efekty w tym przypadku daje oświetlenie IES, ale to może zostaw sobie na później.)

 

Zajrzyj sobie też do działu Light Contest: http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=10885

Miłej nauki:)

Link to post
Share on other sites

Dzięki za słowa krytyki i linki do tutoriali. Na pewno niedługo wstawię coś nowego. I tak jak pisałeś skupie się na mniejszej liczbie elementów. Już nawet mam pomysł. Touch a masz może jakieś wskazówki do mapowania. Bo tego totalnie nie ogarniam.

Link to post
Share on other sites

wersja z mnieszym sharpenem.

 

eos0k.jpg

 

ręcznik trzeba będzie widze rzucić jeszcze raz :) (ten rzucałem o 3 w nocy, i nie chciało mi się poprawiać już, ale skoro widać to, trzeba poprawić).

Link to post
Share on other sites

Loki, bardzo ładnie, na Twoim miejscu urozmaiciłbym kolorystykę światła, bo pomimo że ładnie to i tak troszkę surowo wygląda i poprawiłbym AA. Materiały spoko, za ostro w dalszym ciągu.. Tzn jakoś to razi zdaniem moich oczu ;)

Link to post
Share on other sites

Antialiasing: Area, Size 1,5

Color Mapping: Exponential

GI: Irradiance Map, 50 HSph. subdivs, 100 Interp. samples

Light Cache: 2000 Subdivs, 0,01 Sample size

 

Reszta nieruszana, czyli defalut v-rayowy :)

 

 

Acha, wszystkie 3 wersje oświetlane wyłącznie pojedynczą mapką HDRI (no i w 2 oraz 3 dodatkowo v-ray light w lampce)

Link to post
Share on other sites

no właśnie. w 2.0 znacznie poprawili kwestię samplowania renderingu (nie mam na myśli GI, bo tu raczej się wiele nie zmieniło). Wszystko jest ostrzejsze, wyraźniejsze.

Więcej się mówi o wodotryskach w 2.0 jak bloom, glara, carpaint etc, ale moim zdaniem największa zmiana na ogromny plus to właśnie ten sampling.

Link to post
Share on other sites
Reszta nieruszana, czyli defalut v-rayowy :)

 

Nie rozumiem dlaczego reszta nieruszana? Czyli mam rozumieć że tak jak defaultowo ustawiony był Adaptive subdivision? Powiem więcej, nawet defaultowy adaptive subdivision straszny syf robi.

Przykład. Jednostki w scenie i systemowe są poprawnie ustawione.

adaptivesub.th.jpg

 

O DMC obiło mi się o oczy-uszy że trzeba kręcić min subdivs więcej jak 1 czy 2, minimalnie 2, ([email protected] powiedział o takich nowościach w wątku o nowym v-rayu na forum :/) ja tak trochę nie ogarniam o co chodzi z tym nowym DMC w v-ray 2, maksymalnie (a właściwie raczej pochopnie, na razie tak zostało) ustawiam 5/6 aby zachować b. dobry detal, bo inaczej widzę poszarpane brzegi albo w pobliżu albo w oddali, jak trzymam tam teksturę proceduralną Tiles. Jeszcze tam bawiłem się niższymi wartościami, ale to muszę ponownie sprawdzić bo nie pamiętam. Lubię takie zmiany...

 

DMC 1/4

dmc14.th.jpg

 

DMC 2/4 (minimalnie 2 jak [email protected] mówił)

dmc24.th.jpg

 

DMC 5/6 - mniej syfu

dmc56.th.jpg

 

Także pytam się.. co jest grane? Leję to i wracam do swojego 1.5...

Edited by Camel
Link to post
Share on other sites
ustawiam 5/6 aby zachować b. dobry detal, bo inaczej widzę poszarpane brzegi albo w pobliżu albo w oddali

 

Miałem coś podobnego. Z niewiadomych przyczyn strzępiły się wszystkie krawędzie, też musiałem używać bardzo wysokich ustawień żeby je chociaż trochę wygładzić (widać na wszystkich budynkach otoczenia, szczególnie w tle)

kam13th.jpg

 

Okazało się (przez przypadek, oczywiście:) że wyłączenie sub-pixel mappingu pomogło. Nic a nic się nie strzępiło, przy ustawionym DMC 1/2. Zdziwiło mnie to bo zazwyczaj zostawiam sub-pixel mapping włączony, żeby nie robiły się różne przepalenia na chromach czy na krawędziach ram okiennych. A tutaj najwyraźniej przeszkadzał.

Link to post
Share on other sites

To pomaga, ale na białych refleksach w szkle/metalu schodki są. Sprawdziłem to :)

 

P.S. DMC 2/4 sharp quadratic, wyłączony subpix mapping i wszystko gra, ale ideału nie ma :D

Edited by Camel
Link to post
Share on other sites

Morphe - jak rozsypujesz liście ?

 

Wizka Pro tylko tym razem to już przegięcie wiz Budynku ?. Chciałeś raczej powiedzieć nie ujęcie z Parku tylko Parku, ale ja to się niby nie znam :)

 

P.S. jesteś MASTER i tyle, czekamy na więcej :)

Link to post
Share on other sites

tamyl: to może miałeś wyłączony subpix, jak mówił razer?

vison3d: o, a który sharp, bo rozróźniam tak - sharpen, sharpen more, unsharp mask, high pass na warstwie overlay

 

PS. Vision, to jak widać, z tym antialiasingiem jest coś za coś ;)

Link to post
Share on other sites

bawie sie na różne sposoby, troche jak malarz tu dodam tam odejme koloru, cienia itp. a ten dof to z-depth :D ale mi sie podoba,

a ten obrazek to już totalny 4fun ale tez troche postprodukcji sie uczylem z balansem koloru i calej tej reszty dopieszczaczy

a tego dofa z kamery vray to nie lubie bo jakos dlugo sie liczy

a te krzeslo żółte to z neta model bo mi sie juz robic nie chcialo po tych thonetach

 

test111111.jpg

Link to post
Share on other sites

remanent - zgadza się ;) więcej na placlitewski.blogspot.com

drumratio - fajne światło, brakuje jeszcze otwartych puszek z farbami i pędzli porozrzucanych po podłodze :) te maziaje na scianie i panelach dodawałeś w PS czy to pomalowane tekstury?

Link to post
Share on other sites

Rewelacyjna roślinność Morphe.

Tylko biedni ludzie się potem dziwią, że nie mają takiej fajnej zieleniny za oknami. ;)

Ode mnie forumowy oldschool - felgi.

 

lrgpwip001a.png

 

lrgpwip002a.png

Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy