Jump to content
Sign in to follow this  
Boss91

Teczka- nauka, sculpt

Recommended Posts

Witam

 

Idąc śladem innych użytkowników postanowiłem zbierać moje prace w jednym wątki.. Bardzo was proszę o opinie i pomoc. Chciałbym się podszkolić w rzeźbieniu, a sporo wymiataczy zagląda na to forum ;)

 

Na początek pierwsza głowa:

 

prev2y.jpg

 

animacja głowy:

 

 

 

oraz ucho:

 

prev2va.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czoło zbyt cofnięte i broda chyba trochę zbyt szpiczasta. Z oczami też coś nie dobrego się dzieje. Jedziesz dalej :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ładnie ładnie. Na ostatnim coś masz nie tak u nasady nosa i z uszami.

 

tr3buh - to jest sculpt. Ciężko chyba pokazać siatkę - chyba, że chodzi Ci o basemesha ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

troche zaplatalem, chodzilo mi jaka ma topologie ten sculpt, ale basemesh zalatwi sprawe, to jak mozesz to poka

Share this post


Link to post
Share on other sites

tr3buch: zamieszczam base-mesha.. nie starałem się o zbyt piękny rozkład siatki. bryła może być podręcznikowym przykładem jak nie należy modelować, ale chciałem szybko zacząć sculpt ;)... następne base-meshe już będą porządniejsze. Zagęściłem w miejscach gdzie potrzebne jest dużo poly do szczegółów.

 

prevx.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

oh, fuck...

Drogi kolego, to... jest... chore...:) wywal ten basemesh przez okno, zakop, spal i wybij sobie podobne mroczne pomysly do basemeshowania ;]

Basemesh musi posiadac jak najwiecej czworakatnych scianek, zeby ladnie sie zageszczal, wtedy dobrze sie rzezbi i nie powstaja artefakty na powierzchni

Po drugie lepiej jak basemesh nie jest za bardzo zageszczony jezeli jest jak u Ciebie prosta bryla, im mniej scianek tym lepiej, reszte robi sie w zbrushu

Mozesz wczesniej oczywiscie przygotowac sobie basemesh ktory ma podstawowe ksztalty czlowieczka, ale musi posiadac dobra topologie i CZWOROKATNE scianki!!

Niestety twoj przyklad jest idealny jak NIE nalezy robic basemeshow

Przejrzyj sobie forum z basemeshami albo poszperaj sobie w sieci zeby zobaczyc jak to robia profesjonalisci

Jak pomysle ze mialbym na takim czyms rzezbic, brrrr....

Share this post


Link to post
Share on other sites

hyhy :D Baraka wins!, trochę twój basemesh przypomina Voldo z SC ;) ooooko, teraz poważniej :]

thumb3k.png

thumb1qn.jpg

 

Nie wiem w jakim sofcie rzeźbisz ale ogólnie, do sculptu wypada tworzyć taki basemesh, który utrzymuję mniej więcej podobną powierzchnie polygonów, dzięki temu na wyższych sbdivach siatka będzie podobnie zagęszczona. Dzięki temu będziesz mógł tworzyć takiej samej jakości detal. Jak masz ćwiczyć tylko sculpt to najlepiej byś wychodził z prostego klocka(boxa), sphery, albo jak wyżej, z takich główek. Trójkąty? hm to w sumie zależy, czasami ich używam w basemeshu (np. dłoń) (wiedząc że kolejnym basem będzie SDiv2), jednak kompletnie nie tak jak wyżej "Baraka" :) Jeżeli stworzysz w basemeshu loopy na usta, oczy,.. to też musisz pamiętać by umiejętnie je rozprowadzić do odpowiedniej formy ukształtowanej topologicznie na pierwszych lvl gęstośći siatki .. ;) inaczej dodana gęometria może wręcz przeszkadzać, jakkolwiek chyba najlepszym rozwiązaniem byłyby proste basemeshe jak wyżej, w końcu to nauka sculptu, a na retopologie przyjdzie czas. pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzięki wielkie za rady.. zrobiłem retopo i dokończyłem rzeźbić na zretopologizowanej (tak sie pisze? ;) ) siatce.. następne sculpty będą na nowej bazie..

 

kobitka:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy