Jump to content

Problem z artefaktami oraz dziwnymi cieniami


Recommended Posts

Witam! Niespodziewanie natknąłem się na taki problem:

beznazwy1av.jpg

Jak widać występują dziwne artefakty/czarne plamy, czarne cienie tam gdzie ich nie powinno być oraz dziwne "przenikanie tła" xD. Nie mam zielonego pojęcia czego to może być wina, ale najbardziej prawdopodobne wydają mi się ustawienia renderera (mental ray) dlatego umieściłem wątek w tym dziale. Na drugim renderze sytuacja się poprawiła, powód- usunąłem jeden z dwóch Area spot'ów, jednak jak widać problem nie do końca się rozwiązał, zwłaszcza na kasku widać nadal czarne "trójkąty":

beznazwy2f.jpg

Oprócz tych Area spot'ów jest tam jeszcze Skylight, ale jego usunięcie nic nie daje więc to raczej nie jego wina. Dodam, że przy defaultowym świetle problem w ogóle nie występuje. Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam serdecznie!!!

Link to post
Share on other sites

Nadal nie udało mi się znaleźć rozwiązania, ale myślę czy może to nie wina materiału? Materiał jaki jest na modelu to composite a w slotach kolejno:

Base material - standard

1. materiał siatki na dnie (standard z mapą opacity),

2. kombinezon (blend - w jednym slocie arch & design, w drugim standard z zerowym opacity i w masce mapa krycia)

3. standard z self-ilumination i mapą opacity.

Nie wiem czy taki materiał jak opisałem jest najlepszą drogą do uzyskania takiego efektu, bo dopiero się uczę, więc jeśli ktoś wie jak to lepiej zrobić to bardzo proszę o radę! Ewentualnie jakieś wskazówki, uwagi, co sprawdzić żeby "zdiagnozować" problem. Proszę o pomoc! Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy