Jump to content

"Mały" problem z oświetleniem


Recommended Posts

Witam,

 

czy ktoś z was ma pomysł jak powinnam zmienić ustawienia żeby, chociaż w „minimalnym” stopniu ta kuchnia przypominała prawdziwą?:) Jestem początkująca w 3ds maxie (max11, vray), próbowałam różnych ustawień z innych wizualek z tego forum, youtuba i wszystko na marne, zawsze wychodzi mi wnętrze albo za bardzo rozświetlone, albo za ciemne..

 

Moje ustawienia:

-Global switches:

*default lights: off

 

-Image sampler:

*Adaptive DMC

*Catmull-Rom

 

-V-Ray: Environment:

*GI Environment skylight(kolor jasny żółty 245-237-154)

*Reflection (kolor 32-29-23)

*Refraction (kolor 52-60-68)

 

-Color mapping:

*Type: HSV Exponential

*Dark multiplier 1,0

*Bright multiplier 1,0

*Gamma 1,0

*Mam zaznaczone Sub-pixel mapping, clamp output, affect background

 

-Indirect Illumination

*Post-processing Saturation 0,8, Contrast 0,8, Contrast base 0,2

* Ambient occlusion (nie jest włączone)

 

-Primaty bounces

* multiplier 1,0 GI engine Irradiance map

 

-Secondary Bounces

*multiplier 1,0 GI engine Light cache

 

-Light cache

*subdivis:100

*sample size:0,02

*numer of passes 4

*mam zaznaczone: store direct light I show calc.phase

*Filter: nearest

 

-DMC Sampler

*Adaptive amount:0,85

*noise threshold: 0,001

*min samples:8

*global subdivs multiplier 1,0

 

-Vray system

*max.tree depth:80

 

 

Wszelkie uwagi mile widziane!

Link to post
Share on other sites

Witam,

przede wszystkim niebieskiego za dużo. Jeżeli to wina krzeseł to daj na nie vray override material. Przepal widok za oknem i na final render zwiększ lc do 1000. Na początek V-Ray Environment bym wyłączył i pobawił sie color mappingiem. Powodzenia.

Link to post
Share on other sites

ok.

przepalony widok za oknem tzn. powinnam zrobić jaśniejszy?? Sorki jestem zbyt początkująca, nie znam takich określeń :))

Kolor widoku za oknem (w vray materials) mam ustawiony na 1,5

 

Mam Vray 1.5

Link to post
Share on other sites

Wszystko bardzo przejarane. To nie koniecznie wina ustawień. Opisałaś tylko swoje ustawienia w Vray'u ale chyba nie wspomniałaś nic o kamerze i światłach...

Używasz kamery fizycznej czy zwykłej? Jakie światła masz w scenie i jak je ustawiłaś? Jak ustawiłaś kamerę? Napisz coś więcej :)

Edited by Dusia
Link to post
Share on other sites

faktycznie, miałaś rację ustawienia były raczej ok.. Nie renderowalam z kamery.. tylko tak na szybko z okna perspective.. Gdy wyłączyłam irradiance map to robił się ciemny sufit i nie potrafiłam ustawić jasności z color mapping..

 

Jeśli chodzi o światło to lepiej to będzie widać na zał. prtsc.

Link to post
Share on other sites

Cześć

widzę że mamy dużo świateł w scenie a to oznacza prawdopodobnie że Starałaś sobie poradzić z ciemnymi renderami pomimo załączonej globalnej iluminacji w scenie. Widzę też gammę ustawioną na 1.0 czyli warto by zapoznać się z info o gammie i linear workflowo oto linki

to tak na rozgrzewkę warto pooglądać jakieś tutoriale o vray i oświetleniu scen jak co to podam linki do takich które uważam za warte obejrzenia :)

Bez tej wiedzy to będzie błędne koło z poprawianiem świateł kamer i materiałów a i tak wizualizacje i rendery nie będą tak cukierkowe i ładne jak te na necie. Bo albo będą jak to Koledzy opisują często "przejarane" z wypranymi kolorami i teksturami albo za ciemne

Edited by Janek
Link to post
Share on other sites

:D

No widzisz! Po co komu forum? Wystarczy poczytać tutoriale i wszystko będzie git buahaha. Posłuchaj Janka xD

albo po prostu :

wywal wszystkie światła

daj vray sun'a

kamerę vrayową koniecznie fizyczną (na początek zostaw wszystko standardowo,

-film gate- przybliżasz oddalasz ujęcie

-guess vertical shift - to korekcja perspektywy

- f-number - im mniejszy tym jaśniejsze wnętrze (sugerowane gradacje 8, 5.6, 4, 2.8, i dla bardzo ciemnych małych pomieszczeń jedyneczka)

 

Teraz tak w oknie i wszystkich otworach przepuszczających światło dawaj vraylighty ale uwaga zaznacz opcję skylight portal.

 

sugerowałabym też ustawić sobie gamę na 2.2 i używać frame buffera.

 

jak gdzieś będzie za ciemno to zmniejszaj w kamerze f number, a już w ostateczności doświetl niewidzialnym vrayplanem

 

Pozdrawiam :)

Dusia

Link to post
Share on other sites
Widzę też gammę ustawioną na 1.0 czyli warto by zapoznać się z info o gammie i linear workflowo oto linki

 

przy Exponential color mapping gamma 1.0 spokojnie sobie radzi. To tak na uboczu uwaga.

Link to post
Share on other sites
Dusia chętnie popatrzę co wyjdzie z tej twojej nauki / rad które będziesz tu serwować bo coś mi się wydaję że to co napisałaś nie wystarczy xD

 

ohoho Ojej tylko proszę mnie nie bić:) Czy ktoś powiedział, że to co napisałam wystarczy? Ja tylko mówię, że tutoriale to według mnie nie jest najlepsze rozwiązanie. Osobiście przerobiłam wszystkie dostępne tutoriale związane z interiorami i to w czterech językach! I szczerzę mówiąc nie wiele mi to pomogło bo większość z tych tutków pokazuje krok po kroku co zrobić i jak ustawić a nic nie ma o tym co za co odpowiada albo jest napisane ale pobieżnie. I szczerze? Kiedy pierwszy raz odwiedziłam to forum miałam wielką nadzieję, że ktoś mi wyjaśni i pomoże zrozumieć pewne kwestie ale 70 % ludzi odsyłało mnie do tutoriali które już czytałam i do stron, które już odwiedziłam :)

 

Także linki mój drogo towarzyszu Janku, to może zostaw jako ciekawostkę i i sam od siebie napisz coś przydatnego :)

Pozdrawiam serdecznie

Duśka ;)

Link to post
Share on other sites

Oj to ty aż cztery języki znasz to skoro taka z Ciebie mądra osoba to zerknij czy to co podałem to właśnie taki przykład tutoriali, które pokazują jedynie jak coś zrobić krok po kroku czy taki który tłumaczy sedno sprawy i naturę danego problemu - bo najlepiej kogoś obśmiać choć wiem że nawet nie spojrzałaś na to video o którym napisałem

Link to post
Share on other sites

Sory Janek. Nie wiedziałam, że weźmiesz to tak do siebie ...

Ale udzielaj rad, bo przecież się znasz co nie? A poza tym Jestem pewna że wszyscy wiedzą jak korzystać z youtube'a...

Jeszcze raz przepraszam nie chciałam w żaden sposób urazić Twego ego kolegoooo :P

 

PS Nie niestety nie jestem taka mądra nie znam czterech języków! Ale żyjemy w czasach google chroma który tak się składa całkiem nieźle tłumaczy ;)

Link to post
Share on other sites

Podrzucę coś takiego - podstawy - nie wiem czy to przerabiałaś.

http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/examples_lights.htm

http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/index.htm

często gęsto ludzie rzucają się na tutoriale które pokazują konkretne projekty ale nie tłumaczą co i jak tylko wymuszają stosowanie rozwiązań które nijak się mają do naszego projektu.

Na dokładkę pomimo tego że to yafaray ale warto poczytać

http://www.yafaray.org/documentation/userguide/objects#Lights

http://www.yafaray.org/documentation/userguide/lightingmethods

Link to post
Share on other sites

dziękuję Wam za podpowiedzi!wyłączyłam Environment, wstawiłam kamerę fizyczną, f number zmniejszyłam na 5.6,ale już wiem że powinnam była zrobić na 8, bo jest zbyt jasno, gamma 2,2.Wyrzuciłam oświetlenie górne, włączyłam opcję skyportal i frame buffer Nie wiem tylko dlaczego widok za oknem w pokoju jest czarny? Szukałam informacji o tym na forum, jednak oprócz opcji, które inni sugerowali a które mam i tak zaznaczone, ktoś napisał, że trzeba wył.Ignore light normals, jednak to też nie pomogło. Poza tym zniknęły mi światła górne a wnętrze stało się trochę rozmyte, niewyraźne (mimo iż mam włączony catmull) a renderowałam ok. 6 godzin. Próbowałam potem różnych kombinacji z tymi ustawieniami, ale coś mi nie wychodzi...

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy