Jump to content

Problem z UVWs orazz Unwarp UVW


Recommended Posts

Modeluję sobie jakąś broń (z tutoriala - patrzę uważnie) i w momencie edytowania obiektu narzędziem Unwarp UVW u mnie robi się inaczej niż na tutku z którego się uczę - aktualnie. Wszystko ustawiam jak na filmiku i po przejściu do okna Edit UVWs jest prawie wszystko inne.

 

Nie bardzo wiem jak to bardziej obrazowo opisać.

Program w którym to robię to max 2010.

Link to post
Share on other sites

Tutek (cały) nosi nazwę: DT-Creating Game Weapons in 3ds Max and Mudbox. Aktualnie staram się przerobić 3ci filmik i tu właśnie mam problem.

Znalazłem co jest główną prawdopodobną przyczyną, mojego błędu jednak w ciąż nie wiem jak się tego błędu pozbyć. Na filmiku obiekt ma jednolity kolor (po zaznaczeniu "Face" w modyfikatorze Unwarp UVW) natomiast u mnie jest zielona kreska, która coś zaznacza.

Oto screeny:

u mnie jest tak:


[img=http://z1.przeklej.pl/prze985/3d718b3a000ce1f54d681fe2/umnie.png]
















a na filmiku tak:

[img=http://z1.przeklej.pl/prze1556/e88e368e001138774d681fde/nafilmiku.png]


Link to post
Share on other sites

Coś plątasz, kręcisz i cholera wie dalej o co chodzi. Zielona kreska to seam (szef) twojej uv`ki. Czyli miejsce, w którym siatka jest rozcięta dla potrzeb UV. Koleś w tutku pewnie ma wyłączone Show map seam i dlatego w tutku ich nie widać, albo zwyczajnie ma inaczej rozłożoną uv`kę i seam wypada w innym miejscu.

Link to post
Share on other sites

Możesz zresetować UVWs ,wyłączyć show map seam (odptaszkować :P),i dopiero zrobić point to point seam ,którym narysujesz własne seamy ...jak masz już podzielone to zaznaczasz feac-a i klikasz Exp.Face Sel To Seams .A poza tym to chyba w dziale texturowanie powinno być a nie modeling ..

Link to post
Share on other sites

Udało się. Film w pewnym momencie się ciął i nie było widać co on tam robi. Jak włączyłem go w innym playerze usłyszałem że nie można używać mirror-ów - ja ich używałem. Robiłem jeszcze raz bez mirrorów i działa jak trzeba.

Ale pojawił się problem z importem do mudbox-a.

Link to post
Share on other sites
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy