Jump to content
xonion

[Vue 6] animacja zaimportowanych obiektów w formacie .obj

Recommended Posts

witam. mam problem importuje do programu Vue 6 obiekt w formacie .obj, traci on przy tym wszystkie właściwości nabyte w programie matce ( modo ) jest to deska windsurfingowa którą po zaimportowaniu mogę poruszać (obracać itd.) ale chodzi mi o ruch pewnej części tego obiektu(deski windsurfingowej) otóż chodzi mi o nadanie ruchu żaglowi ( co naturalnie dzieje się w przyrodzie pod wpływem eksploatowania)

 

gdyby ktoś mógł pomóc będę bardzo wdzięczny :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

jedynym wyjsciem bedzie zanimowanie zagla i exportowanie go do formatu Posera, on zawiera animacje, nie wiem jak jest w vue 6 z formatem fbx, bo jesli obsluguje, to spokojnie mozesz exportowac animacje do fbx, chyba juz odpowiadalem w podobnym temacie:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Możesz składać animację w innym sofcie ,który ma możliwość wyboru silnika renderującego i renderujesz w Vue .

Share this post


Link to post
Share on other sites

vue... hmmm... niestety nie ogarnia textur z zaimportowanego pliku z modo formatu .obj

.fbx

ma ktoś może jakąś radę??

Share this post


Link to post
Share on other sites

textur? jesli dobrze pamietam to te formaty nie zapisuja textur, co najwyzej koordynaty.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak masz koordynaty zapisane w obj albo fbx to teraz w vue w material editorze wczytaj textury i powinno grac

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja masz zapisane w alfa w teksturce to powinna jesli nie musisz w slocie transparency wczytac alfe w material editorze

Share this post


Link to post
Share on other sites

razem z plikiem .lxo zapisują mi się diffcolor'y formatu .tga

jeśli eksportuje w .obj albo .fbx to nic dodatkowego nie mam...

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak pisalem ci wczesniej i mirach obj i fbx nie zapisuja textur tylko koordynaty uv. Oznacza to ze importujac do vue dany plik z obiektem jest on juz w vue zmapowany. Teraz tylko musisz pokazac programowi gdzie znajduje sie tekstura obiektu na dysku. Jesli eksportowales texturowany obiekt do obj albo fbx to ta texturke masz na dysku.

Przypisz ja w vue do odpowiedniego slotu(color map,bump,transparency...)i masz z glowy. Natomiast jesli texturowales objekt proceduralami to w vue ich nie odczytasz.Kazdy program ma swoje proceduralne tekstury, chyba ze znajdziesz jakis sposob zeby je wypalic jako bitmapy.

  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

kiedy teraz chce eksportować w modo do formatu .fbx wyskakuje mi coś takiego....

 

'Info: Complex modo texturing cannot be exported with complete accuracy in FBX dormat'

 

który format będzie najodpowiedniejszy?

.lwo .x3d .dxf .fdx .geo .obj ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie wiem jak to jest w vue 6 w vue 9 tak dziala. Jesli u siebie nie chodzi to nie ma problemu zapisac alfa w nowym pliku i dodac go do transparency w vue.

Share this post


Link to post
Share on other sites
jak pisalem ci wczesniej i mirach obj i fbx nie zapisuja textur tylko koordynaty uv. Oznacza to ze importujac do vue dany plik z obiektem jest on juz w vue zmapowany. Teraz tylko musisz pokazac programowi gdzie znajduje sie tekstura obiektu na dysku. Jesli eksportowales texturowany obiekt do obj albo fbx to ta texturke masz na dysku.

Przypisz ja w vue do odpowiedniego slotu(color map,bump,transparency...)i masz z glowy. Natomiast jesli texturowales objekt proceduralami to w vue ich nie odczytasz.Kazdy program ma swoje proceduralne tekstury, chyba ze znajdziesz jakis sposob zeby je wypalic jako bitmapy.

a np. nie wiem czy mógłbym prosić o screeny jak to ogarnąć??

bo jak już mówiłem mam bardzo wiele tych plików .tga (czyli tekstury)

 

z góry dzięki za pomoc :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

rozumiem, ze masz otexturowany objekt importowany do vue, masz zapisane textury na dysku a w vue ich nie widzisz tak??

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.geekatplay.com/materials/

Powyzej daje ci linka dotyczacego materialow i texturowania w vue. Jest tam tego troche, napewno znajdziesz odpowiedz na swoje pytania. Moglbym podac ci screeny jak to zrobic, ale jest nieraz skomplikowane texturowanie w vue, szczegolnie bump maping i transparency, wiec najlepiej jak sam popatrzysz co ijak w tutorialach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak. eksportowałem z modo obiekt w formatach obj i fbx i w programie vue (teraz już 9) obiekt tych nadanych wartości (textur) nie ma.

dzięki za linka już go przeglądam :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy