Jump to content
dElay

Rozmyte tekstury przy ostrym kącie | vray

Recommended Posts

Hej!

To mój pierwszy post tutaj! Bawię się Vray'em już jakiś czas i po raz pierwszy napotykam na ten dziwny problem.

 

Mianowicie: tekstury/bitmapy które ustawione są pod ostrym kątem do kamery i dodatkowo oddalają się - dziwnie się rozmywają.

 

Załączam render.

blurproblem.jpg

 

DOF jest off

Motion Blur jest off

 

Dodam że tekstura asfaltu jest raczej hi-res 3000x1500 px. Proszę nie wnikajcie w tiling.

 

Czym kręcić? Please Help!

 

3dsmax + vray 1.5 sp4a

 

pzdr!

Dominik

Share this post


Link to post
Share on other sites

we wlasciwosciach textury w materiale masz Blur. Bazowo ustawiony jest na 1, zmien na 0,1 albo nawet 0,01.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wielkie dzięki za szybką odpowiedź Mirach!

Worked like a charm!

 

piona!

 

PS: Czy ten efekt może mieć jakieś pożądane zastosowanie skoro domyślnie jest 1?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blurowanie tekstur, jest znany bodajże jeszcze od kinetixowej wersji maxa. W scanline był receptą na zbyt ostre tekstury. Domyślna wartość 1 powoduje, że na obłych obiektach faktura naturalnie zmiękcza się na krawędziach, przy mniejszych wartościach wygląda to dość dziwnie.

 

Obecnie często wartości mniejsze od 1 powodują problemy z bump mapami, lub generują noise lub specyficzny flickering na teksturach przy motion blurach czy dofach. Wyszło nam to przy okazji Miasta Ruin, gdzie diffuse i bump mapy powodowały migotanie na drobnych obiektach. Przy rozdzielczości HD zupełnie rozwalając obraz.

 

Co ważne: w vrayu nie działa efekt blur > 1. bug z którym chaosi chyba jakoś sobie nie radzą :) W scanline dzięki temu można było szybko rozmyć sobie mapkę speculara czy refleksów, obecnie trzeba odpalać skrypty lub Photoshop'a.

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tweety: jak to nie działa na vRay? ja to stosuje od dawna i wszystko śmiga, zarówno poniżej wartości 1 jak i powyżej. Dodatkowo nie wychodzi nic z tych rzeczy co mówisz (noise, flickering). Trzeba dobrze AA nastawić, żeby bawić się wartością blur.

 

A co do problemu z pierwszego posta: zaznacz sobie summed area w filtrowaniu bitmapy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

co do summed area - warto pamiętać że wydłuża to czas renderowania znacznie (większa pamięciożerność też renderu, co w sumie się łączy ze sobą).

 

Ale tak jak SWRSC pisze - pomaga.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tweety: jak to nie działa na vRay? ja to stosuje od dawna i wszystko śmiga, zarówno poniżej wartości 1 jak i powyżej. Dodatkowo nie wychodzi nic z tych rzeczy co mówisz (noise, flickering). Trzeba dobrze AA nastawić, żeby bawić się wartością blur.

 

A co do problemu z pierwszego posta: zaznacz sobie summed area w filtrowaniu bitmapy.

 

o tym właśnie mówię: noise i flicker wyłazi więc trzeba podbijać AA.

 

a co do blurred powyżej 1... moja wina. faktycznie sprawdziłem teraz i bluruje. nie wiem czemu mi się wydawało, że nie :) cofam i mea culpa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy