Jump to content

Recommended Posts

W Twoich ostatnich pracach wydaję mi się, że jest za dużo takiego rozmycia/blura. Spróbuj twardszego pędzla gnieniegdzie.

 

 

Podkręciłem poziomy i nasycenie. I sharpen. Czarna plama się zrobiła z prawej za głową, ale wiadomo chyba o co mi chodzi :)

 

2-15.jpg

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
  • Replies 279
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Siemka, przejrzałem sobie całą teczkę od początku. Spore postępy udało Ci się zrobić. Oczywiście nie obeszło się bez trafnych uwag, które i ja sobie przy okazji poczytałem, bo w wielu wypadkach mamy chyba podobne problemy, niemniej gratuluję zapału i samozaparcia. Epickie opisy przy martwych mnie uśmiały ;) Rysuj dalej cukierasy :D Przy okazji i ja mam ochotę na poważniejsze ćwiczenia ;)

Link to post
Share on other sites

@Wish69-dzięki-o tak uwagi siłą napędową ale i tak w moim starczym wieku cierpliwość skandalicznie się skraca i człowiek chce efekt od razu ;)

@twi -dzięki!zdaje sobie sprawę,że sinusoida ;) ale narazie mój level pozwala tylko na coś takiego heh więc można się spodziewać nie jednego koszmaru ;)

@tr3buh- o fajnie ,że tak mówisz chociaz moja Żona juz zupelnie mi niepodobna wyszła, to z tymi kolorami to fajnie,że coś pasi

 

ok kilka ćwiczeń

 

martwiecv.jpg

pirat1.jpg

bigubn.jpg

bojownik1.jpg

Link to post
Share on other sites

Spróbuj używać trochę więcej twardych pędzli. Ostatnia martwa trochę 'lata' przedmiotom brakuje cieni bezpośrednio pod nimi. Sam rendering jest całkiem w porządku. Na Twoim miejscu na tym etapie wyeliminowałbym na jakiś czas kolor i pracował tylko w walorze. Jedna zmienna mniej, a sporo więcej wniosków. Powodzenia! :)

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

Dobre rysunki, coraz lepiej Ci wychodzi. :)

Uspokój cieniowanie, nie maluj pędzlem na mocnym opacity. Maluj płaskie kształty odpowiednim walorem i potem modyfikuj granicę, odpowiednio stopniując ich miękkość, ale głównie trzeba przyłożyć się do walorów.

 

Dajesz kiepskie tło, ciężko Ci będzie na nim załapać walor, znaczy te białe są spoko, mówię o tej średniej szarości.

 

Zrobiłem over. Nie mam refki z której malowałeś, wiec zmieniłem formy twarzy. Zmieniłem prawdopodobnie oświetlenie, z twojej pracy nie potrafiłem ocenić gdzie jest światło, refleksy wydają się być przypadkowe, możliwe, że to wina źle dobranych walorów tych odbić. Dlatego dałem oświetlenie od lewego, górnego, rogu, twarz jest w cieniu.

Tak wiem upiękrzyłem go :/ taki przymus mam xB

 

muzincostampareb.jpg

Edited by n-pigeon
Link to post
Share on other sites

W tym przypadku się po prostu zlewa, wszystko ma ten sam walor, żadne tło nie jest złe z reguły, wszystko zależy od tematu. Na pierwszej wersji od razu widać bardzo jasne refleksy i fragmenty koszulki, a nie głowę, na jaśniejszym tle w tym przypadku, hierarchia ważności zmienia się na korzyść całości portretu, a nie białej koszuli czy refleksów.

 

Często słyszę opinię, że np. białe tło jest złe, na średniej szarości lepiej widać walory..., nieprawda, nie jest złe z reguły. Właściwie wolę każde inne tło niż średnią szarość, bo wtedy mogę ważne elementy zrobić jaśniejsze jeśli tło jest ciemne, lub odwrotnie, jak ma się szary to nie wiadomo w którą stronę iść, ale to nie znaczy, że nie należy używać środkowej szarości, ważne jest jak chce się ją wykorzystać.

 

Walor/kolor tła wpływa na kompozycje, nie ocenę walorów.

Edited by n-pigeon
Link to post
Share on other sites

n-pigeon, akurat spieprzyłeś tą głowę :D

jak ją upiększyłeś to stała sie strasznie nudna i przewidywalna. Uważam że poprzednie formy (w tym fajny zakrzywiony nos) wyglądają znacznie lepiej, o ciemnej kresce pod okiem nie wspominając ;)

 

Gołębiu, gołębiu, czy Ty używasz kredki do oczu swojej siostry? :D

Link to post
Share on other sites

Pisałem żeby się nie przejmować zmianą formy :P nie lubię brzydali, a rysowałem to dla siebie ;), ale wiesz o czym mówię ;], nie tylko ja hehe, a robiłem to szybko i bez refki więc się nie bawiłem w wysublimowane formy.

krecha pod okiem to resztki z oryginału po zwiększonym kontraście :D

A co do ostatniego pytania, to tak, używam :)

 

poprawiłem kontrasty na twarzy

Edited by n-pigeon
Link to post
Share on other sites

Dzięki za uwagi! i za upiększenie mnie LOL heh no ale cóż naprawdę mam złamany nos :)

 

tu kilka rzeczy mniej lub bardziej konkretnych -rysuje aktualnie różne bryły itp ale tego chyba wrzucać nie będę -muszę bardziej starannie ćwiczyć bo się wszystko sypie

goliath1.jpg

anatomia.jpg

anatomia2.jpg

barbarstudy.jpg

glowasy.jpg

inidann111211.jpg

klatoslaw.jpg

kolesie.jpg

smokinkillsq1-1.jpg

vampiras.jpg

Link to post
Share on other sites

Oj sorry xD to twój autoportret? Jeśli tak to wybacz, brzydal był tylko skrótem myślowym ^^', mam głupią manierę z prostowaniem wszystkiego :D, ale z tym walczę >: [, jak mi nie wychodzi to dostaje po zadku od przyjaciół : >

 

Co do starannych ćwiczeń to masz rację, są bardzo ważne, sam kiedyś marnowałem czas na ilość, a nie jakość.

 

Przyglądając się całej wrzucie to coraz fajniejsze formy i proporcje Ci wychodzą. Podoba mi się też obrazek z palaczem i upiorem, ma potencjał.

 

Teraz co bym poprawił. Komplikujesz sobie prace, widzę, że używasz 3 walorów, w rigu mającym tylko 2 światła, główne i otoczenia/wypełniające. Najlepiej Ci wyszedł ten koleś w niebieskich portkach, tam jest jak powinno być, na jedno światło, jedna zmiana waloru dla każdego materiału.

Formę buduję się zmieniając miękkość granic 2 walorów tak jak to zrobiłeś na tamtym rysunku, a nie domalowując nowe plamy waloru, nawet jeśli jest to walor pomiędzy jasnym, a ciemnym walorem. Trzeci walor nie ma prawa istnieć, jeśli istnieje na refce, to są tam trzy światła, albo jedno nie jest światłem kierunkowym, lecz odbitym, np. od podłoża czy, blisko położonego do powierzchni, obiektu.

 

Dużo komplikują w tutkach dzie pokazują kulkę i mówią o 3 walorach, światła, midtones i cieniu, ale tam są 2 walory, midtones to przejście (gradient) tych dwóch.

 

Może przyda ci się over który niedawno komuś zrobiłem, masz od razu 2 wersje xD Tylko tam jest rig 3 świateł, główne, otoczenia i rim od tyłu od lewej strony obrazka.

 

http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=71689&page=3&p=1063492&viewfull=1#post1063492

 

Przy rigu 2 świateł materiał może mieć 3, a nie 2 walory, ale trzeci walor jest po prostu cieniem który powstaje ponieważ nie pada na jego powierzchnię światło główne, a światło otoczenia/wypełnienia, ma ograniczony dostęp do tego rejonu i zachodzi miękkie przejście z waloru ciemnego (światła otoczenia/wypełnienia). Takie zjawisko może wystąpić pod pachami, pachwinami, miedzy stykającymi się fałdami, piersiami, miedzy kończyną dotykającą ciała, słowem od zbliżonych powierzchni, ale oczywiście w zależności od kontekstu cień będzie miał różne natężenie i przejście.

Zjawisko Ambient Occlusion, do poszperania.

Edited by n-pigeon
Link to post
Share on other sites

heh ależ nie ma problemu zawsze twierdziłem ,że wyglądam jak "idź stąd i nie wracaj" :)

dzięki za opis choć musiałem poszukać o co Ci chodzi bo nic mi zwroty typu rig, ambient o... itd nie nie mówiły :D ale do wiedzy zawsze trzeba się dokopać :)

 

a tu taka seria którą rozpocznę ćwiczenia różnych komandosów itd - taki pozytywny oddciągacz od Battlefielda 3 który kusi by w niego zagrać tym bardziej,że cicho się pochwalę iż miałem przyjemność brać udział w dubbingu tej gry choć zapewne dla polskich graczy nie jest to powód do chwały a raczej wstydu ;) bo z tego co się zorientowałem to chyba nie lubią specjalnie polskich dubbingów -ok mniejsza to WIP pierwszego komadoska taki wsumie bardziej do call of duty nawiązujący-legły proporcje -poprawię to bo to początek

 

gijoe1.jpg

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy