sivek4ever 21 Posted March 18, 2011 Share Posted March 18, 2011 Witam! Po wielu nie przespanych nocach skończyliśmy animacje postaci do reklamy Vibovit Pstryczki Języczki na zlecenie BrosFX. Reklama już śmiga na Cartoon Network i możemy co nieco pokazać. Poniżej postacie oraz finalna reklama. Miłego oglądania :) Link to post Share on other sites
olaf 4,029 Posted March 18, 2011 Share Posted March 18, 2011 z ciekawosci zapytam ile Wam to zajeło? Link to post Share on other sites
sivek4ever 21 Posted March 18, 2011 Author Share Posted March 18, 2011 ...około 3 tygodni. Link to post Share on other sites
asblaze 254 Posted March 18, 2011 Share Posted March 18, 2011 zazdroszczę skila :) Link to post Share on other sites
olaf 4,029 Posted March 18, 2011 Share Posted March 18, 2011 Nie chce byc złośliwy ani trolować, ale kurcze, wiecej jak trzy dni nie da sie nad tym siedzieć moim zdaniem. Link to post Share on other sites
sivek4ever 21 Posted March 18, 2011 Author Share Posted March 18, 2011 Nie chce byc złośliwy ani trolować, ale kurcze, wiecej jak trzy dni nie da sie nad tym siedzieć moim zdaniem. dlaczego? brakuje cierpliwości czy twierdzisz że zrobiłbyś to w 3 dni??? :) Link to post Share on other sites
olaf 4,029 Posted March 19, 2011 Share Posted March 19, 2011 kiedyś musiałem zrobić coś podobnego, ale animowałem Kubusia dla maspex'u. Postać była znacznie bardziej skomplikowana (+animowane scenerie i różne postaci w tle) i musiała być najpierw pokrojona, później zaanimowana, ale animację mocniej tweenowałem więc była płynniejsza od Vibo. Tam były klipy o podobnym zakresie pracy jak ten spot więc mam porównanie jako takie. No ale dobrze wiedzieć, ze można robić takie rzeczy bez ciśnienia czasowego. Link to post Share on other sites
biglebowsky 1,184 Posted March 19, 2011 Share Posted March 19, 2011 Bardzo fajnie zanimowane i same postacie też sympatyczne. Chętnie bym zobaczył 3dniową wersję Olafa :> Link to post Share on other sites
magdzik 10 Posted March 19, 2011 Share Posted March 19, 2011 Nie znam się zbytnio na animacji... to są postaci animowane w 2d czy 3d wyrenderowane tak cartoonowo ? I w jakim programie animowane jeśli można widzieć ? Reklama bardzo fajna, jak jakieś dopalacze ;) Pozdrawiam. Link to post Share on other sites
lisu 183 Posted March 19, 2011 Share Posted March 19, 2011 I w jakim programie animowane jeśli można widzieć ? raczej to jest 2d, ale do pytania się dołączam. Toonboom? Link to post Share on other sites
fps 226 Posted March 19, 2011 Share Posted March 19, 2011 animacja i charaktery bardzo fajne ;) Link to post Share on other sites
sivek4ever 21 Posted March 19, 2011 Author Share Posted March 19, 2011 animacja to czyste 2d, rysowane klatka po klatce w programie ToonBoom Animate - możliwe, że powstanie mały making off do tej animacji oraz do dwóch innych reklam Vibovitu (3d) Ola-f: również chętnie bym zobaczył Twoją 3-dniową animację... Link to post Share on other sites
Scatmax 102 Posted March 19, 2011 Share Posted March 19, 2011 Świetna robota:) sivek fajnie ,że klasyczna animacja jeszcze znajduje sobie miejsce.Takie reklamy to nawet jakbym miał tv to by przyciągnęły mój wzrok:)- warsztatowo nie mówię o zażywaniu witaminek:) Nie omieszkam tu jeszcze coś do Olafa napisać;) Olaf: A może dla porównania masz jakieś 30 sekund animacji postaci frame by frame zawierająca pewnie w sobie rough pass i clean-up i kolorowanie? Wtedy Twoje porównanie miało by jeszcze sens. Rozczłonkowanego cut-out'owego kubusia i do tego tweenowanego(co nie jest zaletą bynajmniej a raczej zbrodnią:D) ciężko porównywać z rzeczami Wormotion. Pewnie oni też musieli te postaci zaprojektować.Twoja wypowiedz przypomina trochę zagrywki J,Kaczyńskiego z takim rzuceniem w eter prowokacji. pzdr. Kuba Link to post Share on other sites
Pawel Lipka 150 Posted March 19, 2011 Share Posted March 19, 2011 Fajnie wyglada:) Moze dlatego, ze postacie stoja w miejscu nie ma wrazenia jakby powstawalo tygodniami, ale zrobione jest fachowo i przyjemnie dla oka. Gratulacje! Link to post Share on other sites
olaf 4,029 Posted March 19, 2011 Share Posted March 19, 2011 No nie chciałem wywołać burzy, może po prostu mamy inne spojrzenie na produkcję. Oczywiście, jezeli ktos zabiera głos, powinien jakoś to uzasadnic, bo inaczej jest to tak jak napisałeś Scatmax na poziome Kaczyńskiego. Na dole zatem pod linkiem animacje, gdzie główna z lokacjami powstała w ok 3dni (miałem stillki finalnych etapów przygotowane, animacja główna jest klikalna, mozna przechodzić po lokacjach i wraca się czerwonym guzikiem/flagą etc. nie zawsze w tej wersji była strzałka, budowanie się głównego ekranu zajęło jakoś 9godzin, pamiętam, bo pracowałem wtedy tak, ze wstawałem o 4rano w dniu oddania etapu pracy i siadałem do zlecenia i na 9-10 rano miało być, a jakoś mi sie wtedy przeciągnęło), animacje dodatkowe z ruchami kubusia zajęły średnio (na podstawie 2-3 klatek kluczowych jakie dostałem) 4-8godzin. Oczywiście mogła być sytuacja, gdy musieli tworzyć postaci - w drugim linku jest gra, gdzie machnąłem postać na podstawie głowy jaką dostałem ze studia animacji. Postaci, kolor, mała animacja i kod pod grę zamknął się w 1dniu. Ale wystawiam tylko jako głos w dyskusji, NIE UPIERAM SIĘ, ZE MIELI ZROBIĆ TO W 3DNI (to dla czytających tylko fragmenty) tylko, ze mogli, bo szkoda siedzieć nocami nad praca jak można się wyspać albo jechać na wczasy. Ze Scatmaxem się nie zgodzę co do tweenów - to jakby wypierać się mieszania betonu w betoniarce na budowie. To oczywiście moje zdanie i każdy ma własne. Jeżeli kogoś uraziłem, to przepraszam, bo nie taki był zamysł. uzupełnienie dyskusji: Nie twierdze, że teraz zrobiłbym to szybciej czy lepiej, bo w webie jest tak mało animatorów, ze nie ma zwyczajnie takich zleceń, a jak są to oczekiwania klientów są na tyle niskie, ze nie ma się co spinać, szczególnie ze taka realizacja jest dość droga (bo jak napisałem w webie jest mało animatorów). Materiał sprzed ok 7lat: http://www.dontfuckmydog.com/ita2/kubus.zip Materiał sprzed 5 lat: http://www.dontfuckmydog.com/ita2/skoki.zip Link to post Share on other sites
biglebowsky 1,184 Posted March 19, 2011 Share Posted March 19, 2011 Czyli że jak oczekiwania klienta są niskie to należy odwalić kloca i jechać na wczasy? Link to post Share on other sites
olaf 4,029 Posted March 19, 2011 Share Posted March 19, 2011 dlaczego kloca? chodzi o to, ze jak Vibo mozna poklatkowo strzelić w 1dzień to po co nocami siedzieć. Jak sie zna i dobrze stosuje timingi (tu mam uwagi ale nie ma co 30sek rozkladac na czesci pierwsze), a klepany był storyboard to i poprawek nie ma, bo niby do czego. Wiec mozna jechac na wczasy. Mieszasz to z druga czescia wypowiedzi o cenach i dobierancyh do wycen technologii i wypaczasz sens tego co napisałem. Cartoon network zaniżyło oczekiwania klientów co do akceptowalnego poziomu animacji i wystarczy takie coś puscic. Link to post Share on other sites
sivek4ever 21 Posted March 19, 2011 Author Share Posted March 19, 2011 widzę, że gorąco :) Ola-f: powiem tylko tyle - są animatorzy którzy wolą rysować animację tygodniami i są tacy którzy wolą składać kukiełki z obrazków w 1 dzień... obie opcje są OK. a skoro nie widzisz między nimi różnicy to słabo :) i wolałbym raczej konkretne uwagi a nie gadkę Kaczyńskiego :) pozdrawiam! Link to post Share on other sites
Scatmax 102 Posted March 19, 2011 Share Posted March 19, 2011 (edited) Sivek: Z przyjemnością zobaczyło by się ten making of. Może napiszesz coś więcej na temat waszego workflow. Jak to jest ,że jak widać udaje się wam na rynku utrzymać/odnaleźć siedząc w 2d głównie jak się domyślam.Jest w polsce parę takich firma które głównie 2d robią jak Grupa Smacznego , Esy Floresy itd.Ciekawi mnie jak funkcjonujecie , świetnie ,że w polsce coraz więcej takich mniejszych inicjatyw jest. Przepraszam za pisanie w Twoim wątku Sivek nie na temat ale tylko ostatnie słowo:) Olaf: Oni zrobili A . Ty zrobiłeś B i teraz twierdzisz ,że zrobiłeś to B w 1 dzień to A nie powinno zajmować Im 3 tygodni.Oni zrobili A do animowanej reklamy telewizyjnej ,a Ty zrobiłeś B pod webową aplikację(trace'ując z podanych klatek/póz kluczowych , a timing w kubusiu pozostawia bardzo wiele do życzenia.) i to się rządzi innymi prawami. Nie kwestionuje i nie oceniam tego co zrobiłeś ale nie widzę też kompletnie związku. Pewnie świetnie programujesz nie wątpię ale to co piszesz o animacji(która jest jakby oddzielną dziedziną wiedzy) jest strasznie spłycone. Ostatnio widziałem Jeża Jerzego i tam bije po oczach puppet tool i pozostawienie interpolacji komputerowi(film ten jednak jest genialną inicjatywą i mam nadzieje podwaliną na więcej pełnych animowanych metraży).Dlatego tween uważa się za "zbrodnie" na animacji autorskiej/kinowej;) nie webowej. To nie Cartoon Network , a w ogóle telewizja(lata 50 czy 60 chyba) zabiła animację i nadała jej status "bajek dla dzieci".Po wprowadzaniu telewizji ze względów technicznych posługiwano "Limited animation" takie studia jak UPA itd.(nowe formalne rozwiązania(plastycznie dużo lepsze od blockbusterów disneya) ale jednak pod dzieciaki - niemniej niektóre produkcje CN to majstersztyksy)Dodatkowo wyświetlano je w ramówce porannej przez co musiano je dostosować pod dzieci. Potem internet i limited stało się jeszcze bardzie limited;) pzdr. Kuba Edited March 19, 2011 by Scatmax 1 Link to post Share on other sites
biglebowsky 1,184 Posted March 19, 2011 Share Posted March 19, 2011 (edited) Olaf, taki sens wyciągam z twojej wypowiedzi. Sivek mógł zrobić stolec w 3 dni albo mógł zrobić porządnie w 3 tygodnie. Wybrał to drugie, zarzucasz mu że niepotrzebnie. IMO dobrze zrobił że nie poszedł twoim tokiem rozumowania. Z zarzutów do filmiku to raczej reżyserski bym miał niż animacyjny. wszystko dzieje się niemal w jednym kadrze, w jednym plenerze, niby są różnice ale dość symboliczne. Od pierwszego kadru mamy całą akcję na tacy. Może może bardziej trzeba było przenosić akcję od postaci do postaci, dodać jakąś interakcje między nimi, ot, chociażby przekazywanie sobie paczki. Bardziej wykorzystać te elementy które masz w scenie, jak np. ślizgawka. Teraz niby dzieje się bardzo dużo ale przez całe 15 sek jest monotonnie. Edited March 19, 2011 by biglebowsky Link to post Share on other sites
olaf 4,029 Posted March 19, 2011 Share Posted March 19, 2011 Jeżeli odnieść się do filmiku, może dlatego padł taki zarzut, bo zabrakło mi tam płynności, czegoś ciekawszego i dopracowanego. Stąd pierwsze pytanie o czas. Moim zdaniem zabrakło tam wiele zabawy animacją jak na 3tygodnie pracy, szczególnie że jest tam tylko jeden kadr bez interakcji między planami. Przepraszam, ze offtop, ale o animacji i tak mało sie tu rozmawia więc następna okazja bedzie odległa pewnie. Scatmax nie zgodzę się do konca, bo 2/3 klatek kluczowych postaci Kubusia budowałem sam, a budowana sceneria jest prawie w całości poklatkowa. Oczywiście reszta w ruchu postaci była niejako tweenowana, ale to stwierdzenie też upraszcza proces, bo klatki czasem miały full keyframe tylko nie były rysowane co ujęcie. Tween uważam za super rzecz - nawet jeżeli ktoś się skupi na poklatkowej animacji, wystarczy sobie podłożyć tweena, by w produkcji (nie mówię o robieniu dla własnej przyjemności) wyglądało to super, tu zabrakło takiego prostego zabiegu. Bigleb: nie zarzucam, że nie potrzebnie, tylko ze tego nie widać. Mozna było zrobić to metodą B (tween) czy nawet poklatkowo w jeden dzień (trzy strzeliłem by nie trolowac za mocno) a resztę czasu odpoczywać albo (jeżeli takie chęci) dopieszczać plany, płynność, dodawać smaczki itp. tam nie widać zabawy animacją. Postaci mają pewnie tylko jedną klatkę kluczową góra dwie - więcej nie jest potrzebne - wystarczy mailem opisać resztę animacji, bo jest banalna i nie widać ani pracy z modelami postaci ani z jakąkolwiek przestrzenią czy bryłą postaci. Nawet to chowanie się w puszkę było narysowane bardzo prymitywnie i bez miękkości, a było dość proste i tu mam zarzut, że jest zrobione byle jak - dlatego nie uważam, ze poszli na jakość kosztem trzech tygodni, tylko ze wolno pracują na średni efekt. To główny zarzut. Link to post Share on other sites
biglebowsky 1,184 Posted March 19, 2011 Share Posted March 19, 2011 Byle jak czyli ze za mało inbeetwinsów czy jak? Link to post Share on other sites
CzAk1 713 Posted March 19, 2011 Share Posted March 19, 2011 Najpierw naklepałem tekstu, aby dać temu tutaj filmikowi jakąś konstruktywną krytykę. Jednak zamknąłem sobie zakładkę i wszystko poszło się paść... Ogólnie jednak napiszę, że żal to czytać. Link to post Share on other sites
lisu 183 Posted March 19, 2011 Share Posted March 19, 2011 no framesów pośrednich owszem jak na moj gust przydało by się tu i ówdzie.. Link to post Share on other sites
magdzik 10 Posted March 19, 2011 Share Posted March 19, 2011 Ja jako zwykły odbiorca reklamy, może trochę starszy niż docelowy target, nie znający się na animacji podejrzewam, że większa ilość framesów pośrednich lub ich mniejsza ilość nie zrobiła by żadnej różnicy w odbiorze animacji przeze mnie. Uważam, że to czepianie dla samego czepiania... Chętnie zobaczę making offa. Pozdrawiam. Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now