Jump to content
Berger

Mercedes-Benz CLS63 AMG 2011

Recommended Posts

Eh maciek.m zepsułeś nieco niespodziankę ;P Myślałem o czymś podobnym do drugiego shotu tyle, że w nieco innej kolorystyce. Render jednak pewnie będzie typowo broszurkowy.

edit

A co do strumieni powietrza to poprostu powyginane plane'y z materiałem vraymtl, w slot diffuse i opacity ta sama mapka gradient.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No kurcze sorki, trzeba bylo powiedziec to bym nie pisal :P(moge zmienic posta, malo osob widzialo pewnie jeszcze :P) Ja mam 10 pomysłów na scena dla swojego, o tunelu aero tez myslalem z takimi ogromnymi wentylatorami za autem. no ale nic, powodzenia i czekam na wiecej detalu w modelu no i te renderki :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, baza przekonwertowana i nieco pochamferowana, teraz zaczne dodować coś detalu i poprawiać to co skaszaniło się po konwercie. Generalnie przód jest ok, tył troche się gnie ale myślę, że to kwestia poświecenia troche czasu na żmudne przesuwanie wertexów:

 

77531129.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, niektórzy tutaj już kończą, więc czas zabrać się za model:

 

85738894.jpg

 

edit

Mały up:

 

27592443.jpg

 

edit

Następny:

 

52355939.jpg

Edited by Berger

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak patrzę na takie rzeczy to zastanawiam się kiedy tak będę umiał. A teraz właśnie złapałem się na tym że jak wrzucam swoje wipy to nie daję zbliżeń po to by nie pokazywać błędów, uproszczeń i niezgodności z oryginałem. Tutaj wszystko wydaje się być super gładkie i właściwie odwzorowane, tylko wydaje się bo nie próbuję nawet porównywać... Możesz zdradzić jak długo dochodziłeś do takiego poziomu, i to jest poly-model, tak? Nie nurbsy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokaż siatkę to przynajmniej się czegoś nauczę :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

kosi: Dzięki, może model wygląda na gładki ale nie sądze żeby było to na 100% :) Napewno też nie jest super zgodny z oryginałem, przód jest nieco wypłaszczony ale mam nadzięję, że da się to jeszcze załatwić FFD. Najbardziej boli bok z tyłu bo tam ewidentnie jest za płasko, zobacze co się tam jeszcze da zrobić.

Tak czy siak, uważam, że do dobrego modelu podstawą jest solidna baza. Jeśli ona będzie miała dobrze rozmieszczoną siatkę, bez żadnych pajączków, krzywizn to modelowanie w przekonwertowanej bazie to czysta przyjemność. To co jest teraz po konwercie to ok 9h modelowania, a myślę, że na baze napewno było z 15h. Nie ukrywam też, że staram się model szybko robić, tak żeby zacząć wnętrze, na tym tutaj mi najbardziej zależy :)

 

32246675.jpg

 

88627019.jpg

 

58060129.jpg

 

53010310.jpg

 

17412261.jpg

 

25810036.jpg

 

10407107.jpg

 

57560510.jpg

 

39614445.jpg

 

41916145.jpg

Edited by Berger

Share this post


Link to post
Share on other sites

Widzę po obrazkach że technika to jednak PM, tak wogóle dużo wątpliwości one rozwiewają, np. cięcia wokół świateł żeby nie pokrzywić nadto modelu. Ale czy nawet jak najstarnniej zrobiony model będzie w stu procentach zgodny z oryginałem, tego nie wiem, osobiście uważam że modelowanie z priorytetem na idealne odwzorowanie oryginału to jakaś wyrafinowana forma masochizmu. Dobra, a powiedz jeszcze, bo w swoim video tutorialu raz posługujesz się Mesh, a raz Turbo Smoothem, w czym jest różnica?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Generalnie różnica jest taka, że TS jest szybszy w viewporcie i pod tym kątem jest zoptymalizowany, pozatym widać na dłoni zagęszczenie, więc jeśli coś jest nie tak to widać to od razu na siatce, na MS ciężej wyłapać niektóre błędy. Jednak efekt finalny wygładzenia jest taki sam, tak jak liczba poly.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No Berger długo czekałem na twoje "5 groszy" w tej bitwie i było warto :) bardzo ładny model i siatka ładnie poukładana

Dzięki za siatki na pewno sie przydadzą :)

Edited by martix69

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie znalazłem niestety większych refek pudła od drzwi, tak więc tworze praktycznie własne, nie muszą być dokładne ale lubie jak jest coś między wnętrzem, a karoserią:

 

21107333.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Piękny model, jedynie zakończenie ostrej krawędzi na zderzaku takie sobie, ale wiem że to ciężkie miejsce i nie łatwo uzyskać tam kształt jak z nurbsów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pecet: ano niestety, tamto miejsce chyba najcięższe do przejścia w całym modelu, później z nim powalcze ;)

 

Tymczasem dalej pudło:

 

95452630.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

O kurcze ale pociagnales :) Widze bude juz masz skonczona, ladnie ladnie :) No to czekam na srodek i juz sie boje :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki, tutaj jeszcze szybki test sprawdzenia odbić, w sumie nie narzekam, wygląda na to, że faluje nieco miejsce pod światłem i jakiś bug przy nadkolu:

 

69912230.jpg

 

Aktualny stan:

 

27415465.jpg

 

93029653.jpg

 

79445300.jpg

 

Spać nie zabardzo mogę, więc zrobiłem mały testowy:

 

71113198.jpg

Edited by Berger

Share this post


Link to post
Share on other sites

mam wrażenie, że ogniskowa zdjęcia nie zgadza się z ogniskową kamery. Do tego:

- felgi zbyt płaskie. Przypatrz się tutaj: http://www.netcarshow.com/mercedes-benz/2012-cls63_amg/800x600/wallpaper_01.htm

- listwa przednich ledów za cienka.

- za na górnej linii atrapy chłodnicy nie ma ostrego kantu, tylko jest łagodna linia

- ogólnie przejście z maski do atrapy chłodnicy (tuż za linią podnoszenia maski) różni się od oryginału

- górna linia reflektorów jakoś dziwnie wygląda (choć może to wina screena z viewportu)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, mały update, ruszyłem nieco dyfuzor i tylnie światła, światła wymagają jeszcze dużo pracy przy ich kształcie zanim zaczną ładnie wyglądać, a chce je dopieścić bo to najbardziej "sexowny" element dla mnie w tym modelu :)

 

38725423.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy