Jump to content
adek

Question/Answer - Wiedźmin 2 - praca nad grą

Recommended Posts

Heja.

I ja z pytankami.

Ale najpierw gratulacje świetnej roboty. Tymi kilkoma malkontentami się nie przejmujcie. Niech najpierw sami pokażą, co potrafią, a później krytykują :)

A teraz kilka pytanek.

1. To pytanie już padło, ale albo ja przeoczyłem odpowiedź (w pewnym momencie przeglądarka zaczęła mi w wątku wyświetlać 6 stron, zamiast 16), albo odpowiedź nie padła: Czy będzie edytor przygód do Wieśka 2? W rodzaju D'Jinniego z jedynki?

Tym bardziej mnie to interesuje, że Wiki D'jinniego to moja robota :) Chociaż teraz już ja się tym nie zajmuję.

 

2. Pytanko sępa ;) Istnieje jakaś szansa, żebyście się podzielili na przykład... obiektem Geralta pod Maxa? ;) Wiem. Ktoś w niego włożył masę pracy, a ja na sępa. Nieładnie. Ale korciło mnie, żeby spytać :) Jak bym siostrzenicy - maniaczce Wiedźmina, i... żonie prawdziwego pasowanego rycerza pokazał swoje zdjęcie z Geraltem, to by mnie na rękach nosiła hehehe :) Jak ja kiedyś ją ;)

 

3. Nieco bardziej prywatnie. Czy Paweł Majak jeszcze jest w CDPR? Od jakiegoś czasu nie ma z nim kontaktu. Nawet z Googlowego kaermorhen.com - The Witcher Community zniknął (zresztą stamtąd prawie wszystko zniknęło :( I wszyscy :(

 

P.S. Reanimator - uwielbiam Cię za to, co napisałeś o Liberi Fatali. Ja bym dopisał podobnie o One Windged Angel - muzyce podłożonej pod walkę Sephirotha z Cloudem w filmie FF7: Advent Children:

 

http://www.dailymotion.pl/video/x5epl4_ffvii-advent-children-combat-final_shortfilms

 

Tyle, że tu muzę robił sam wielki Nobuo Uematsu :)

He.. Od lat nie mogę się zdecydować, czy Final czy Wiesiek. Nie da się zrobić czegoś w stylu Geralt VS Sephiroth?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Czy będzie edytor przygód do Wieśka 2? W rodzaju D'Jinniego z jedynki?

Tym bardziej mnie to interesuje, że Wiki D'jinniego to moja robota :) Chociaż teraz już ja się tym nie zajmuję.

 

O prosze, milo nam:) Edytor chcielibysmy udostepnic, ale w tej chwili jeszcze nie jest do tego przygotowany.

 

 

2. Pytanko sępa ;) Istnieje jakaś szansa, żebyście się podzielili na przykład... obiektem Geralta pod Maxa?

Heh, to pytanie do Pawla, ale nie sadze;) Takich rzeczy chyba nikt nie robi;)

 

 

3. Nieco bardziej prywatnie. Czy Paweł Majak jeszcze jest w CDPR? Od jakiegoś czasu nie ma z nim kontaktu.

Nieee, nie ma go w CDPR od dluzszego czasu. Pewnie dlatego sie odpial od community;)

 

 

P.S. Reanimator - uwielbiam Cię za to, co napisałeś o Liberi Fatali. (...) Nie da się zrobić czegoś w stylu Geralt VS Sephiroth?

Heh, to by bylo ciekawe, ale Wiesiu chyba nie powalczylby dlugo;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

A właśnie. Takie jeszcze pytanko mnie naszło. Z czystej ciekawości... Zdarzało się Wam po pracy po powrocie do domu, że odpalaliście 3ds, lub inne oprogramowanie, żeby podłubać jakieś swoje prywatne projekty, czy po pracy już nie mogliście na oprogramowanie do 3D patrzeć? :)

 

Szkoda Pawła Majaka. Super gościu był (znaczy się jest, ale już nie w CDPR).

O obiekt Geralta już nawet się nie będę dopytywał :) Fajnie by było, ale to by już była namolność :)

 

A wracając do edytora - podejrzewam, że razem z edytorem eksportery i importery do Maxa itp? Do D'Jinniego mam komplet :) Zrozumiałe, że edytor nie jest gotowy. Mieliście inne sprawy na głowie, a nie tworzenie edytora w wersji zrozumiałej dla kogoś spoza zespołu...

Dzięki za błyskawiczne odpowiedzi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zdarzało się Wam po pracy po powrocie do domu, że odpalaliście 3ds, lub inne oprogramowanie, żeby podłubać jakieś swoje prywatne projekty, czy po pracy już nie mogliście na oprogramowanie do 3D patrzeć? :)

 

Pewnie. Jedni robili fuchy, drudzy cos na rozne konkursy, trzeci dla siebie, jak ich tworczo roznosilo;)

 

Byl taki okres pracy nad Wiedzminem, ze nie bylo wielkiej spiny i bylo wiecej sil na zabawe w domu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witajcie!

 

Jak wszyscy tak i ja pogratuluję świetnej roboty ;] Drugi raz przechodzę gierkę i ciągle coś nowego, ale nie o tym miałem pisać :)

 

Czytając ten wątek dowiedziałem się że głównie robiliście tą grę w 3ds max + Zbrush. Wiem że 3ds jest ogólnie popularniejszy w Polsce, ale mi jakoś nie leży ten soft. Ja wolę Maye - fakt mam wersje 7, ale na moje potrzeby wystarcza - która jest dla mnie bardziej "czytelna" i "przejrzysta" niż 3ds.

 

Moje pytanie brzmi tak:

Czysto teoretyzując jeśli pracuję na maya to jakie mam szansę dostania się do takiego rynku jakim są gry komputerowe?

Do robienia wizualizacji jakiś tam stanowisk handlowych + własne projekty to spoko wypuszczam render i klienta nie interesuje w jakim to jest programie zrobione, ale jak to jest z tymi wszystkimi eksportami do edytorów, których używacie przy pracy nad taką gierą?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witajcie!

 

Jak wszyscy, tak również i ja gratuluję doskonałego projektu jakim jest najnowszy Wiesiek :) Zachwycił mnie bogactwem detali, architektura, teren, postacie... Na to wszystko patrzę z błyskiem w oku, motywuje mnie to mocno do rozwijania swoich umiejętności. Za to wszystko Wam bardzo mocno dziękuję!

 

Mam pytanie trochę z innej beczki...

 

Czy po CD Projekt RED czasami kręcą się praktykujący studenci? Marzeniem niejednego studenta grafiki byłoby odbyć praktyki z Waszą ekipą :) Czy jeśli do tej pory żadni studenci nie pałętali się pod nogami, czy istnieje szansa, że takie praktyki można by było u Was odbyć? ;)

 

Pozdrawiam serdecznie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moje pytanie brzmi tak:

Czysto teoretyzując jeśli pracuję na maya to jakie mam szansę dostania się do takiego rynku jakim są gry komputerowe?

Do robienia wizualizacji jakiś tam stanowisk handlowych + własne projekty to spoko wypuszczam render i klienta nie interesuje w jakim to jest programie zrobione, ale jak to jest z tymi wszystkimi eksportami do edytorów, których używacie przy pracy nad taką gierą?

 

(z punktu widzenia environment art'u)

Branza gamedev'owa pod katem oprogramowania 3d jest podzielona miedzy Maxem i "Maja". Niektorzy uzywaja rowniez Softimage'a, czy Modo. Doradzalbym opanowanie majki w stopniu zadowalajacym- znacznie zwiekszy Twoja wartosc jako pracownika. Reasumowujac: max, maya, photoshop, zbrush i ewentualnie crazy bump to taki standard branzowy, nalezy go znac i nawet jesli firma nie wymaga ich znajomosci to w perspektywie czasu ich znajomosc i tak sie przyda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Czy po CD Projekt RED czasami kręcą się praktykujący studenci? Marzeniem niejednego studenta grafiki byłoby odbyć praktyki z Waszą ekipą :) Czy jeśli do tej pory żadni studenci nie pałętali się pod nogami, czy istnieje szansa, że takie praktyki można by było u Was odbyć? ;)

 

Pozdrawiam serdecznie :)

 

Z tego co sie orientuje to praktykantow w dziale grafiki nie szukamy- zanim taki pracownik sie wdrozy juz bedzie musial rezygnowac. (chociaz sprobowac zawsze mozna..)

Natimiast przy zwyklej rekrutacji nie ma znaczenia czy jestes studentem czy tez nie- liczy sie portfolio i dyspozycyjnosc (!). Zatem jesli masz zdolnosci a studiujesz zaocznie to masz takie same szanse jak inni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pytanko odnośnie easter egg'ów. Czy musieliście kontaktować się np. Ubisoftem, czy Pudzianem żeby wpleść postaci assasyna i Naizdupa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, rozumiem ;)

Padło jedno pytanie, na które nie widziałem odpowiedzi, a jestem tego ciekawy. Czy po zakończeniu Wiedźmina graliście w niego jeszcze, czy mieliście go już dosyć/nie było sensu, bo znaliście go od początku do końca?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dużo osob w niego grało. Ja jeszcze nie:)

 

Wbrew pozorom poza testerami i paroma innymi osobami ludzie nie znali całej gry. Każdy zajmuje sie jakas dzialka i niekoniecznie przechodzi grę w trakcie produkcji. Ja zrobiłem kilkadziesiąt cutscen, znałem początek, zakończenie i kilka zwrotów, ale niewiele pomiędzy tym.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No chłopcy, właśnie skończyłem Wiesia ... po prostu JEDEN (albo nawet kilka) WIEEEEEEEEELKI SZACUNEK z UKŁONEM! Piękna gra! Gratuluję i dziękuję!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostatni dwa pytania. Chyba...

 

1. Mówiliście, że gra była tworzona z myśą o przeniesienu jej na konsole. Czy to wprowadzało jakieś ograniczenia w Waszej pracy? Bo dużo się mówi o tym, że konsole hamują rozwoj gier.

 

2. Ktoś wcześniej mówil o tym ile czasu tworzone są postacie i wynikało z tego, że drugoplanowe zabierają kilka dni więcej niż pierwszoplanowe. Dlaczego tak? Wydawało mi się, że to te pierwszoplanowe powinny pochłaniać więcej czasu, żeby je idealnie dopieścić, bo z nimi mamy styczność przez większość czasu w grze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Nie, zupelnie nie. Robilismy gre na PC, teraz robimy na konsole.

 

2. Powinien wypowiedziec sie Pawel, ale nie wiem, czy jeszcze tu zaglada. Wyobrazam sobie, ze po prostu postacie drugoplanowe, jak np. wiesniaki, maja mnostwo roznych wersji, zeby nie wygladac jak klony. Stad pewnie ten dluzszy czas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, to prawda. Nie pozwalamy im robic tego co my. Czas spedzaja w kuchni piekac nam ciasta, niektore, jezeli chca (dajemy im wybor), moga prac skarpety.

 

 

 

Przepraszam, nie moglem sie powstrzymac, zeby nie odpowiedziec w ten sposob na tak postawione pytanie z teza ;)

 

Nie wiem co znaczy, ze kobiety w gamedevie sa dyskryminowane. W REDzie z pewnoscia nie, przynajmniej z mojej perspektywy, a jestem mocnym feminista;) Zatrudniamy wszystkich, bez wzgledu na plec, wyznanie, orientacje, itp. Wazne sa umiejetnosci i osobowosc.

 

W firmie kobiety sa w mniejszosci, jest ich 9: 1 concept artist, 1 designerka, 1 animatorka, 2 testerki, 2 panie w lokalizacji i 2 w HR i PR ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, mnie najbardziej ciekawi czy atmosfera w pracy podczas tworzenia Wiedźmina 2 była raczej luźna czy napięta z kłótniami ?

 

Tak przy okazji to już skończyłem drogę Iorwetha i zacząłem drogę Roche'a(kurde nie wiem jak to napisać;d) i tu spotkałem dziwny bug, gdy podchodzę pod namiot ludzi Roche'a widzę i słyszę jak żołnierze trenują, gdy do nich zagadam i chce się z nimi "spróbować" to nagle jest czarny ekran jakieś głosy i lipa, ile razy bym nie wczytywał to tak jest ;d

A i droga Iorwetha, obóz kaedwańczyków, gdy docieram do momentu gdy muszę uśpić kucharza i poczekać aż z bramy wyjdą strażnicy to oni po prostu sobie tam stoją 2h się z tym męczyłem i w końcu zrozumiałem że to bug i wybrałem drugą drogę wszystko na patchu 1.2.

 

Ogólnie to gra wam wyszła SUPER! tylko mam naprawdę wielkie zastrzeżenie!!!

GDZIE WÓDKA?! czemu nie mogę się ** kiedy chce? :D

 

A teraz najlepszy cytat z gry "Ale najpierw.... wódki?"

 

Pozdro i powodzenia przy trójce o ile będzie ;]

Edited by n-pigeon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na poczatku atmosfera byla luzna, a im blizej deadline`u tym atmosfera sie zageszczala. Normalne ;)

 

Bugi zglaszaj prosze do supportu, ja nie pomoge:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy