Jump to content

Film promujący polską prezydencje w UE


Recommended Posts

Kolejna produkcja Tomka Bagińskiego i kolejna zrealizowana przy współpracy z Agustinem Egurrolą.

Dość luźna impresja na temat naszej prezydencji...

 

http://www.motionfreaks.pl/artykuy/newsy/568-taniec-i-animacja-promuj-polsk-prezydencj

 

Edit:

Nie chciałem tworzyć nowego wątku zamieszczając informację więc podpinam tutaj. Oficjalna informacja prasowa: http://www.max3d.pl/news.php?id=1851&lang=pl

Edited by Adek
Link to post
Share on other sites
  • Replies 266
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

anime + rubik ;)

chyba dobrze, ze tyle wychodzi z PI, przynajmniej wiadomo, ze będzie porządnie zrealizowane (z punktu widzenia zwykłego oglądacza obrazu).

Wracam do słuchania GlichMob'a

Link to post
Share on other sites

Wygląda to jak promocja Posera a nie prezydencji , dość dziwaczne stylizowane modele postaci .

 

Całość wymęczona i po prostu brzydka , mocapowy taniec i ruch to jedyny plus .

Link to post
Share on other sites

Luki Luki, znowu mowisz jakbys nie znal realiow i jakbys nie pracowal w polskiej firemce postpro ;), przypuszczam ze chlopaki z pi mieli na cala produkcje okolo 7 dni, przynajmniej tak to wyglada.

 

Poza tym nie wiem po co wyciagasz nazwiska ludzi ;) cisniesz im obciach

Link to post
Share on other sites
Guest Chrupek3D

podobała mi się tylko muzyka...

Szkoda, że nie pokusicie się o coś rzeczywistego, a nie tylko pseudo komiksowe bajeczki.

Jak powstała płyta Madonny, wszyscy w tym kraju grali jak Madonna... teraz Wy będziecie robili wszystkie animacje stylizowane na 'promocje polski'.

 

Agurole to bym wysłał w kosmos, żeby se z gwiazdami potańczył...

Link to post
Share on other sites

Dzisiaj o 19 w Kinie Kultura na Krakowskim Przedmiesciu mozna zobaczyc wersje 3D i maly makingof projektu. Polgodzinne spotkanie maks. Nie wiem czy da sie wejsc tak z ulicy, ale jak nie bedzie tlumu to nie powinno byc problemow. W razie czego wystarczy zlapac za kaptur kogos z PI. Tak pisze, gdyby ktos akurat przechodzil w okolicy i chcial sie dowiedziec, ktorej wersji Posera uzywalismy.

 

t.

Link to post
Share on other sites

Odkąd zrobiliście te tańczące ludki dla Pendereckiego, to motyw z tym zaczyna się przewijać wszędzie. To Was zaszufladkuje.

Wasi zleceniodawcy naprawdę myślą, że w życiu wszystko można przedstawić za pomocą tańca?

Może czas, by Polska poszła dalej, a nie zatrzymywała swojej kultury na "Tańcu z Gwiazdami".

  • Confused 1
Link to post
Share on other sites

w disneyu postaci tańczą od 70lat :)

znow krucjata - projekt jak projekt, a ze klienci inni niż u większości, to możecie komentować każdy nawet mniej udany produkt.

Link to post
Share on other sites

czemu znów tańczą ? i dlaczego nie np kujawiaka! gdybym nie przeczytał tytułu/opisu nie skojarzyłbym z Polską a tym bardziej z prezydencją (po przeczytaniu też średnio ale może ja głupi jestem) ;) jak budynki zaczęły się rozpadać to myślałem że chodzi o to że zrujnujemy Europę naszą prezydencją ;)

 

a postacie fakt jakoś tak słabo się ruszają.

Sama w sobie animacja ładna

Link to post
Share on other sites

A ja kreskówkową stylistykę bardzo lubię. Niekiedy postacie ruszają się bardzo dziwnie, trudno uwierzyć, że to mocap.

Wy dostaliście projekt jak ma to wyglądać czy mieliście pełne pole do popisu, byle na końcu były strzałeczki od bezrobocia, korupcji itp.

Link to post
Share on other sites

wiecie to ma niby symbolizować coś takiego ,że Polska chce przekonać do Siebie Europe która jej nie ufa i siedzi sfochowana na ławce.

W Końcu kiedy się to udaje zaczyna się taniec, w którym dominuje Polska i prowadzi w tym ze tańcu Europe jako i tera ją prowadzić będzie w świecie:]

Link to post
Share on other sites

"Odkąd zrobiliście te tańczące ludki dla Pendereckiego, to motyw z tym zaczyna się przewijać wszędzie. To Was zaszufladkuje. "

 

Mam tak samo jak ty. No nieeeee, znowu?

Nie chce kopac lezacego ale pewnie mieli krotki termin :)

 

Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

btw. LOGO jest ok! Nie wiem czemu sie czepiacie. W przeciwienstwie do filmu jest na temat i ma pozytywny wydzwiek. Wlasnie ono pokazuje, ze w minimalistycznej formie mozna przekazac duzo oraz stara prawde, ze najwazniejszy jest pomysl. Moze za duzo siedzicie w illustratorze? ;]

Link to post
Share on other sites

Może być, ale daliby coś inniejszego niż taniec, bo to już jest nudne

Mogliby pokazać rozwijającą się europę w czasie prezydencji w unii np od pistoletów po miecze świetlne :D to już by było ciekawsze

Link to post
Share on other sites
Guest i-riss

Pewnie zostanę ukamienowany. Bardzo szanuję Platige i samego Tomasza Bagińskiego. W wielu wywiadach pokazał, że jest człowiekiem z klasą.

 

Ostatnie produkcje jednak mówiąc delikatnie, nie podobają mi się. Są zrobione na "jedno kopyto" w podobnej cukierkowo - kiczowatej stylistyce. Mam tu na myśl Historię Polski, inne i tą. Ogrywacie do znudzenia ten sam patent -mocapową choreografię. Domyślam się, że to też pewnie rozwiązanie "ekonomiczne", czyli korzystanie z wypracowanych metod.

Nie chcę nikogo obrażać, kto przy tej animacji pracował, bo to najlepsi specjaliści. Chodzi mi bardziej o sam koncept całości.

 

 

ps

ktos wczesniej pisal ze modele sa slabe. Moze całościowo prezentuje się to cukierkowo, ale np. rysy twarzy tancerki są zrobione rewelacyjnie.

Edited by i-riss
Link to post
Share on other sites

O nowa zajawka do You Can Dance.

Nie nie to chyba do 48 sezonu tańca z gwiazdami.

Zaraz co tutaj jest napisane? ....

"Film promujący polską prezydencję" Ale... ale... co? ... jak? ...why?

Aaaaa już kapuję teraz wszystko się zgadza.

Na arenie europejskiej jesteśmy sami, a teraz wszyscy wokół nas będą skakać i się przystawiać lecz na koniec i tak zostaniemy sami. Budynki na początku i końcu są identyczne, czyli nic się za Naszych rządów nie poprawi.

Lepiej faktycznie odwaracać uwagę od wszelkich aspektów gospodarczych poprzez zwrócenie uwagi na taniec.

 

Tyle offtopu i luźnych przemyśleń.

Lipny pomysł nawet w dobrej oprawie, to nadal lipny pomysł.

Do mnie zupełnie to nie dociera.

Ciężko o ile wogóle jest to możliwe domyśleć się że to o naszą prezydencję chodzi.

Baggins czy nie odlatujecie czasami za bardzo w kosmos z takimi interpretacjami???

Jak zwykły zjadacz chleba ma to połączyć z prezydencją PL - poprzez logo na koniec???

Może się przyznajcie, że to miała być zajawka właśnie jakiegoś tańca z gwiazdami, klient się rozmyślił, to wykorzystaliście tutaj.

 

Pozdro

Link to post
Share on other sites

hehehe chyba PI sobie za wysoko ustawiło poprzeczkę, bo nawet jak zrobi coś na bardzo wysokim poziomie (ale nie zajebistym) to dostaje zjebki. No nic takie życie.

 

Co do samego filmiku to ładny, nawet bardzo. Ale nie mam zielonego pojęcia jak to się wiaże z naszą prezydencją w Unii...

Link to post
Share on other sites

O matko. Ogladajac uznalem, ze film jest bardzo doslowny w swojej symbolice, a okazuje sie, ze dla niektorych jest odwrotnie;)

 

Z konstruktywnych uwag to takie, ze glowy momentami troche zbyt sztywne i animatorzy mogli troche poszalec z tym mocapem, dorobic jakis drag na layerach. Przydalby sie tez czasami jakis wyraz twarzy.

Link to post
Share on other sites

Nie raz nie dwa fanbojowalem PI ale....

No nie bede sciemnial - za cholere nie rozumiem przekazu. Oswiec mnie Reanimator bo nie wiem i nie bede tu potakujaco kiwal glowa i udawal.

Pierwsza reakcja na prawde bylo "znowu taniec? Hmmmm..". Druga "koles wystylizowany na Posera... Hmmmm..." Podczas tych synchronicznych tancow kojarzylo mi sie to raczej z Chinami i ZSRR niz z Polska - i nie mowie tego zlosliwie ale po prostu jak widze tlumy podobnie ubrane i robiace to samo to widze Mao automatycznie. Nie jestem fanem tanca wiec moze dlatego.

Znudzila mnie juz ta tanecznosc po prostu a ogladam kazda wasza produkcje i wiekszosc bardzo mi sie podoba. Z tymi budynkami latajacymi nie wiem o co chodzi - mozna to interpretowac na milion sposobow albo wcale. Jak widze jednak samotna postac na koncu i dodatkowo zamknieta w 4 scianach (ostatnie przejscie sie zamyka tuz przed koncem) to ni cholery nie wyglada mi to pozytywnie.

Co autor mial na mysli? Reanimator - wyjasnij mi prosze, na serio chce wiedziec.

 

[edit]

Wiem czego mi brakuje. Brakuje w tym wszystkim radosci. Twarze sa napiete, powazne, usta rownie dobrze moglyby byc zaszyte. Wszyscy sa w tym samym wieku - nie ma staruszkow i nie ma dzieci - wszyscy od linijki, podobni jak europejskie, znormalizowane marchewki. Wszyscy maja pare, nikt sie nie komunikuje. Nie ma w tym zycia, roznorodnosci - jest wyrezyserowana powaga, milczace postaci o zaszytych niewidzialna nicia ustach, wznoszace sie w tancu a muzyka zdaje sie spelniac role zagluszacza - grajcie glosno i tanczcie - starcow i dzieci ukryjemy gdzies w tych betonowych klocach, zamkniemy szczelnie okna nie bedzie nic slychac. Tanczcie, tanczcie - cala Europa patrzy! ;) Brrrrrr... Powialo mi Twilight Zone :P

 

Jak wrzucicie balet do Hardkor44 to slowo daje ze przestane fanbojowac :D

Edited by Nezumi
Link to post
Share on other sites

Mnie razi jedna rzecz. Jak na taką zbliżoną do realizmu stylistykę kobieta ma nienaturalnie i karykaturalnie długą szyję. w 0:47 widac to najwyraźniej i najbardziej razi. Nie wiem, pewnie się nie znam, ale mi się to nie podoba i razi mnie. Ładnie zrobiona postać, ładna buzia, a ta szyja jak łyżka dziegciu w beczce miodu. Co do tej animowanej scenerii to od razu miałem skojarzenie z incepcją :P To akurat nie wiem co by miało tu znaczyć (przebudowę aktualnego porządku w unii?), jak ktoś zauwazył mozna to interpretowac na wiele sposobów.

 

/Nezumi: kobieta to unia europejska, dlatego ubrana jest na niebiesko, mężczyzna to Polska, dlatego ubrany na czerwono z białymi szlaczkami. Resztę sobie dopowiedz.

Edited by Maksym
Link to post
Share on other sites

Maksym - ta to z Polska jako facetem skumalem. I z tym ze zaprasza do tanca a ona niby nie chce, ma opory ale w koncu daje sie porwac i wiruja w tancu - milczacym, chlodnym, pozbawionym namietnosci tancu. A razem z nimi reszta znormalizowanych ludzi od linijki... Moze to i oddaje nature UE? Na koncu smutek i cisza czekanie na nastepny taniec ktory niczego nie zmieni? W zasadzie to chyba filmik trafia w sedno. Jest europejsko.

Link to post
Share on other sites

Szanuję pracę PI i Tomka Bagińskiego. Nie wiem ile mieli na to czasu,

ale wyszła im z tego straszna wieś. Nie wiem co się dzieje ale filmiki wychodzące z PI coraz mniej mi się podobają.

Link to post
Share on other sites

Tak jak miałem na twarzy WTF po historii Polski (że niby 90% naszej historii spędziliśmy jeżdżąc na koniach i machając szabelką), tak tu mam WTF jeszcze większy. Muzyka rzeczywiście, Rubik na Wspólnej. Sama stylizacja nawet mi się podoba. Ale tak poza tym, podobnie jak inni użyszkodnicy, nie mam pojęcia o czym jest to wszystko.

 

IMO, skoro potrzeba do tego takiego opisu, to już jest pewnego rodzaju fail.

 

Może warto byłoby wreszcie zatrudnić do reżyserii kogoś, nie wiem, po kulturoznawstwie, specjalistę od semiotyki itd. — w każdym razie kogoś, kto umiałby operować toposami i symbolami tak, żeby osoby jako tako zorientowane w naszym kręgu kulturowym mogły przynajmniej powiedzieć "o, niezłe!".

 

Póki co jestem zdania, że jako podatnicy wywaliliśmy lekką ręką jakieś 600 tyś.

Link to post
Share on other sites
Jak na 9 miesięcy pracy w 20 osób to powiem, że szału nie ma.

 

1min 40sec przyjemności - 7 miesięcy pracy 30-tu osób. Toolkit: ołówek i papier, Photoshop, Maya, Zbrush, Vray, After Effects, Smoke.

 

P.S. Przepraszam, nie mogłem się powstrzymać :)

Link to post
Share on other sites

Kurde... Nie podoba mi się to. Nie trafia do mnie ten film. Kibicuję Tomkowi. Trzymam kciuki za Platige Image. Jesteście profesjonalistami, robicie świetną robotę, ale ten film jest... kiepski. Sorry, to może mocne słowo, ale nie wiem jak go nazwać. Filmy z Move your imagination były naprawdę fajne. Jedne podobały mi się mniej, inne bardziej, ale były naprawdę spoko. Pomysłowe, odjechane. Trailer do Wiedźmina 2 też super. Parę osób marudziło, ale mi się podobał. Spełniał na pewno swoje zadanie. Natomiast ten film...

 

Żeby nie było, że niekonstruktywnie... Przede wszystkim przekaz. Zupełnie nie skumałem o co miałoby chodzić w tym filmie. Może jakiś nierozgarnięty jestem, ale nie wpadłem początkowo na to, że ta para to Unia i Polska. Że czerwona koszula i niebieska sukienka? Ale czemu Unia to jedna osoba? A Polska nie jest częścią Unii? Czemu reprezentuje ją inna, osobna postać? Może się czepiam, ale to wygląda, jakby pierwszy był pomysł, że trzeba taniec pokazać, a potem dokleiliście do tego na siłę jakąś fabułę. No i czemu jest tak ponuro, smutno? I barwy i muzyka nie nastrajają pozytywnie. Rozpadające się budynki - nie załapałem o co ma chodzić. Z tekstu i z wypowiedzi twórców dowiedziałem się, że Polska ma poprowadzić Unię (tak jak tutaj w tańcu) przez trudny okres, w którym się znaleźliśmy. Tylko czemu nie pokazaliście tego w odwrotnej kolejności? Jakby się najpierw wszystko zaczęło sypać, a potem by się Pan Polska pojawił i tańcem wyprowadził Unię z opresji, to rozumiem. Ale w filmie apokalipsa się zaczyna jak Polska zaczyna tańczyć ;-) Czytaj: doprowadzimy Europę do ruiny.

 

Muzyka... bardzo fajna sama w sobie. Scorpik to świetny muzyk. Tyle, że po pierwsze średnio mi się ta muzyka zgrywa z obrazem, a po drugie z przekazem. Za bardzo to patetyczne. Zbyt ponure. Dla mnie przekaz jest jasny: "porzućcie wszelką nadzieję". Patos, smutek, dramat, melancholia. Ja bym od filmu promocyjnego oczekiwał dokładnie odwrotnych cech i emocji. I te smutne twarze. Niby końcówka filmu jest żywsza, bardziej kolorowa, ale nie jest radosna, jest tylko bardziej kolorowa i bardziej patetyczna. A Pani Unia na końcu jest tym jakaś zdołowana i przybita.

 

Taniec... Znowu? Też chyba zaczyna mnie męczyć wciskanie tańca gdzie się da. Nie tylko o Platige mi chodzi, ale taniec jest teraz wszędzie. I po co powtarzać te same klisze, schematy, ograne emocje? A jeśli już się upieracie przy tańcu... Taniec to ruch, dynamika. Tutaj tej dynamiki mi zabrakło. Może to ruch kamery, może coś nie tak z mocapem, ale strasznie ten taniec wygląda. Jak się ogląda You Can Dance, to tam to jest naprawdę z powerem zrobione. Fajna praca kamery, emocje wyrażana w tańcu przez ŻYWYCH ludzi. Gdzieś się po drodze zgubiła dynamika, energia. Te animowane ludki ruszają się jak marionetki. Nie czuć ciężaru postaci. Kamera porusza się na jakimś gumowym ramieniu. Brak mi tu zaakcentowania rytmu w tańcu, brak drgań kamery - zbyt statycznie, czasami coś tam zawiruje, czasem lekko się obraz pochyli, ale przecież to taniec - powinno być bardziej dynamicznie, naturalnie, a jest sztucznie.

 

Klimat... Nie gra mi to ze sobą. Widać, że jest z rozmachem zrobione, widać, że zdolni ludzie przy tym pracowali. Widać, że kasy i czasu to sporo pochłonęło. Poszczególne elementy są niby fajne, ale razem mi to nie gra. Brak spójności, jasnego przekazu. Wszystko to składa się w jakąś dziwną całość. Jakiś dziwny mix M jak miłość, Tańca z gwiazdami, reklamy funduszu emerytalnego z Incepcją i grami video. Przerost formy nad treścią, niestety.

 

Mam nadzieję, że się nikt przez te moje uwagi nie obrazi. Robicie w PI bardzo fajne rzeczy. Na wysokim światowym poziomie. Ten film to dla mnie wypadek przy pracy. Jest też w tym Wasza wina - przyzwyczailiście odbiorców do wysokiego poziomu ;-)

 

Oby następne filmy były bardziej udane, czego Wam życzę.

Edited by mallow
Link to post
Share on other sites

cyt..."Póki co jestem zdania, że jako podatnicy wywaliliśmy lekką ręką jakieś 600 tyś"

 

...ostatnio miałem przyjemnoiść "poznać" lepiej niż kiedyś budżdety na takie produkcje sponsorowane

przez państwowe instytucje i fundacje :)

Dr Judym... to nie było 600 tyś...

 

Ps. Duży szacunek dla ludzi pracujących przy projekcie.

Z punktu widzenia "szarego podatnika" jak i polaka jestem bardzo "zniesmaczony" samym pomysłem na taki film animowany, który wedle mojej opini ma się ni jak do tematu.

Link to post
Share on other sites

Nie wiem o co chodzi z tym tańcem. Wiadomo przynajmniej że ktoś z polskich wielkich decydentów stał za tym ("fajnie było, zróbcie to jeszcze raz"). Grafika mnie nie gryzła w oczy, wręcz przeciwnie. Bardzo fajne listki drzew.

Podobało mi się, jak wszsytko się sypało. Zastanawiałem się czy to jakaś sugestia do tego, że ten cały ledwie zipiący system się wali, a nasz Kraj odgrywa w tym znaczącą rolę (nie żartuję). Ale później się popsuło. Nadal łudzę się, że jest to pewnego rodzaju symbol rozpadu UE i powstania nowej normalnej Europy.

Szkoda, że inne krajowe studia nie dostają takich zleceń. Mogłaby powstać z tego ciekawa, bogata i różnorodna wizja naszego Kraju, a i gotówka rozeszłaby się też w inne jego konty. (A może dostają, tylko się tym nie chwalą, jeśli tak, to dajcie znać, bo szkoda, żeby to ominęło nasze forum)

Link to post
Share on other sites

Najmniej mi się podoba ta Europa (wychodzi, że ona to Europa a on to Polska?)- po prostu zero witaminy. Kolo też nie lepszy, ale na szczęście udało się go nie pokazac z bliska.

No i na koniec ten taniec klonów (kopiuj, wklej, zmień kolor koszuli)

Jaki budżet był?

Link to post
Share on other sites

Cała ta prezydencja Polski w Unii to nieciekawa sprawa - unia się sypie (patrz. Grecja) i kiedyś ktoś powie "Polacy dostali się do władzy w Unii i wszystko pieprzło" z tym będziemy się pewnie Europie kojarzyć... tak więc film wbrew opiniom właśnie to pokazuje... i pozytywnym aspektem nie jest to, że po naszej prezydencji będzie lepiej niż teraz, ale że wytrzymamy w trudnych czasach i wszystko wróci do "normy"... i najwyraźniej taniec wskazuje że ubawu będzie po pachy ^^... i tak to widze...

 

Koleś w czerwonej koszuli z tymi tribalami bardziej przypominał mi jakiegoś Włocha - tylko blond włosy nie pasują...

 

 

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy