Jump to content
wueres

Obiekt 3D: Lego

Recommended Posts

Witam! Wrzucam kolejną pracę. Tym razem Lego Crips Gangsta :):) Soft: 3ds max 2009, render: Vray

 

Czekam na krytykę i propozycje na ewentualne poprawki :) Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

:] "Lego - Mobsters ... idealne pod Choinkę"

 

Bardzo fajne to jest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mapowanie na rękawie i opasce nie pasuje. Poza tym czapka i chustki nie są wcale z plastiku.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mapowanie na rękawie i opasce nie pasuje. Poza tym czapka i chustki nie są wcale z plastiku.

 

Ktoś się na lego nie zna :D W ich świecie wszystko jest z plastiku :P A co do mapowania - to według mnie takie pasuje do klocków, gdyby było takie z ładnym przejściem to było lekko monotonne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ehhh, przypomina mi się dzieciństwo i zabawa Lego cały dzień:) Pracka fajna co prawda też jestem zdania, że mapowanie na opasce jest za bardzo rozciągnięte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Arti: Chodzi o to że w lego są a na obrazku nie. Jak ja się bawiłem Lego to jeszcze nie było murzynów. Musiałem zadowolić się podwodną bazą.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z opaską dałem radę, wygląda lepiej, kombinuje tylko z tym rękawem. Raz w unwrapie raz w uvw map ale nie umiem uzyskać dobrego efektu. No i jeszce będzie walka z czapami i chustami, zeby wyglądały jak plastik. Materiał na nich jest taki sam jak na reszcie klocków - reflect: 15,15,15 Ref. gloss. - 0,8

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak juz robisz takie studio i chcialbys fajny efekt uzyskac, to jak najbardziej rozproszone swiatło, białe otoczenie (również na odbiciach) i falloffa daj jako reflect na plastik i kombinuj.

 

(znaczy sie zrob kopie sceny i potestuj)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Arti: Chodzi o to że w lego są a na obrazku nie. Jak ja się bawiłem Lego to jeszcze nie było murzynów. Musiałem zadowolić się podwodną bazą.

 

Podwodna baza! Zawsze taką chciałem mieć! *.*

 

Co do murzyn... Afroamerykanów - sam nie mam żadnego w mojej kolekcji ( ładnie ułożona na półce - szacunek dla moich lego "4ever" ). To aż dziwne.

 

Co do obrazków - to mi się wydaje, że to są fotki prawdziwych zestawów i mocno poprawiane w photoshopie - ładnie wyginane rączki, poprawianie kolorów itp. Nie wiem czy Wueres chciał zrobić "pudełkowe" czy realną wizualizację tych ludzików, bo jeżeli realną to jest ok.

Ale jestem pewien, że taki element jak opaska byłaby nadrukowana a nie w formie klocka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sewo - mają broń bo to członkowie gangu "Crips", którego duża większość zasiedla dzielnicę Compton w Los Angeles :P

 

Arti - Zapewniam, że to nie są zdjęcia... Wszystko jest od podstaw robione. Modele - 3ds max, tekstury photoshop. Mogę wrzucić siatki itp itd. Chciałem, żeby to wyglądało realnie. Wątpie, że są zestawy takich gangsterów :P:P Co do opaski to faktycznie myślę, że chyba lepiej będzie nadrukowana na głowie ;]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Arti - Zapewniam, że to nie są zdjęcia... Wszystko jest od podstaw robione. Modele - 3ds max, tekstury photoshop. Mogę wrzucić siatki itp itd. Chciałem, żeby to wyglądało realnie. Wątpie, że są zestawy takich gangsterów :P:P Co do opaski to faktycznie myślę, że chyba lepiej będzie nadrukowana na głowie ;]

 

Nie chodziło mi o to, że ty robiłeś zdjęcie tylko, że jak robią "teksturę" na tekturę pudełka jakiegoś zestawu klocków, to używają więcej niż tylko aparatu i jednego zestawu klocków :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Próbuję wymodelować tą chustę dokładnie na podstawie klocka, ale nie mam pojęcia jak to zrobić... Wyszło mi coś takiego jak na obrazku ale nie wygląda to dobrze. Zacząłem robić to z Tuby. Jak najlepiej to wymodelować. Jeżeli macie gdzieś pod ręką ludzika z chustą to zerknijcie :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

fajna gangsta ;] pamiętam, że kiedyś gdzieś widziałem prace gościa, który wymodelował sobie cały zestaw podstawowych klocków i potem z nich składał różne modele.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Z opaską dałem radę, wygląda lepiej, kombinuje tylko z tym rękawem. Raz w unwrapie raz w uvw map ale nie umiem uzyskać dobrego efektu. No i jeszce będzie walka z czapami i chustami, zeby wyglądały jak plastik. Materiał na nich jest taki sam jak na reszcie klocków - reflect: 15,15,15 Ref. gloss. - 0,8

z tego co pamiętam to niektóre akcesoria, bronie,plecaki były z trochę innego plastiku, bardziej miękkiego i lekko matowego, ale to już czepianie się, fajna pracka :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wrzucam mały upload. Zrobiłem na nowo bandanę i czapkę, myślę, że treraz bardziej przypominają klocki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dłonie mają za małą grubość w stosunku do oryginału, pierwsze co mi się rzuciło w oczy. Opaska na jednej z główek sprawia dziwne wrażenie bo ta główka ma ten sam wyraz twarzy co inne, w normalnym lego każda główka jest unikalna, zmień wyraz twarzy i będzie okej. Chustę widzę że modelujesz na nowo, to dobrze.

Czapeczki powinny mieć większą grubość. przyjmijmy że w najchudszym miejscu (kontakt z głową) minimalna grubość takiego legosa to grubość "palców" łapki. Ja pamiętam że w tych legosach wszelakie włosy czy hełmy miały sporo większy obwód niż sama goła główka i na spodzie gdzie było łączenie zawsze było miejsce na trochę powietrza. Same łączenie na główkach w oryginale miało grubszą ściankę, przeskaluj wnętrze do środka o połowę obecnej grubości.

 

Najbardziej nie podoba mi się materiał i oświetlenie sceny. Jest tak cartoonowo że aż płasko Za to za mało plastikowo. Moim zdaniem refleksy powinny być mniejsze. Jedno światło powinno dominować a resztę niech załatwi GI, do tego jakieś boczne doświetlenie i powinno być spoko. Pomyśl czy może nie dodać jakiegoś bardzo delikatnego SSS. Ten plastik z legosów akurat był mało półprzejrzysty* ale w renderze mogłoby pomóc.

 

*Mowa o słowie "translucent", napełnianiu się światłem. Polski odpowiednik jest jakiś koślawy, szczerze to przed chwilą zobaczyłem w słowniku i pierwszy raz spotkałem się z tym słowem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wrzucam screena, który pokazuje oświetlenie sceny. Z grubością rąk faktycznie są za cienkie, zajmę się tymi szczegółami. A SSS to co to jest takiego ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dalej to wygląda trochę matowo... Mam jedno światło główne z przodu i dwa mniejsz z boku, Reflect: 20,20,20 na kazdym materiale

Share this post


Link to post
Share on other sites

pocwicz ze specularem, bo chyba jest za duzy i wychodzi płasko. swiatlo to frontowe daj moze nieco wyzej i usupelnij je slabszym od dolu ew. pozwol dzialac AO i GI.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy