Jump to content

Recommended Posts

Przygotowuję ten projekt z myślą o tegorocznym konkursie Yaf(a)raya (http://www.yafaray.org/; eksportery pod Blendera i XSI), którego tematem są insekty. Praca przedstawiać będzie żuka gnojarza siedzącego na czubku jadącego joysticka. W ten sposób będzie on sterować miniaturowym dźwigiem, przenoszącym kulkę odchodów (widoczną docelowo w górnym prawym rogu).

 

76151218.jpg

Edited by mookie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Swietny pomysl, model jak narazie tez wyglada bardzo dobrze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie bardzo wiem co napisac, bo jak zwykle oryginalny pomysl i wykonanie tez na wysokim poziomie zapewne bedzie.

Licze na fajne, leśne otoczenie, powodzenia ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bardzo fajny pomysł, może by wpleść w temat ostatnie badania dotyczące eksterminacji tych żuków: klik :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuję za komentarze; Sunedge - niestety muszę Cię rozczarować, zamiast leśnego otoczenia będzie kurz, kamienie i piasek. Vrocker - nie musisz mi podsyłać takich linków, często chodzę z psem do lasu i krew mnie zalewa jak widzę te wory ze śmieciami, niestety na głupotę jeszcze nikt nie wynalazł lekarstwa.

 

Niewielki postęp prac - dźwig zastąpiłem wędką, dodałem i pozmieniałem kilka elementów, czas na żuka lub szczypce do chwytania kuli odchodów.

 

95154698.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moja sugestia.. Zmieści ci się żuk pomiędzy górną cześcia joysticka a wędką ?? NA renterze widać straszne mała przesztrzeń.

 

Sugeruje także do kołowrotka dodać jakąś fajna zębatkę lub pasek, aby oddać wiekszy realizm mechanicznej wędki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kingston - czy ja wiem, żuk będzie siedział na szczycie joysticka (na tej gałce), jeśli trochę zasłoni wędkę, nic się nie stanie.

 

Nie bardzo wiem, o co chodzi z tą zębatką, gdybyś podesłał mi jakiegoś linka do obrazka, byłbym wdzięczny.

 

Póki co rozpocząłem prace nad szczypcami.

 

43623447.jpg

Edited by mookie

Share this post


Link to post
Share on other sites

hej bardzo fajnie Ci to idzie, z reszta jak zawsze, mam tylko jedno pytanie, mapujesz model od razu czy zostawiasz sobie "najlepsze" na koniec ?

 

salut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

indian - raczej mapowanie zostawiam sobie na koniec, aczkolwiek np. joystick zunwrapowałem już podczas modelowania. W Blenderze ten etap pracy jest naprawdę wygodny, więc nie jest to dla mnie zbyt straszna perspektywa. Zresztą tam gdzie mogę duplikuję obiekty i używam wszelkich narzędzi, aby nie ciąć tej samej siatki dwa razy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podczepiłem szczypce, czas na żuka!

 

szczv.jpg

 

I jeszcze widok wire scenki.

 

wirenk.jpg

Edited by mookie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siemanko. Śledzę twoje poczynania i bardzo mi się podoba cała idea i wykonanie ale zauważyłem jedną rzecz która wydaje mi się wątpliwa, a mianowicie chodzi o mocowanie tych szczypiec. Jest jakieś za małe i wydaje się zbyt słabe aby je utrzymać. Znalazłem taką refke i tam wygląda to troszkę inaczej: http://www.pirtek.co.uk/UserFiles/image/press/DSC_0035.JPG

 

To tylko sugestia bo być może takie mocowanie uzasadnia koncept. Pozdrawiam i czekam na dalsze postępy:)) Dobra robota:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

cześć, podpiszę się pod Stępniem - solidne mocowanie uwiarygodni koncept. od siebie dodam, że wędka imho średnio tu wypada graficznie. taki łuk wciśnięty pod krawędzie kadru wprowadza trochę zamieszania, natomiast odpowiednio ustawione ramiona dźwigu mogłyby kierować wzrokiem po obrazku tak jak uznałbyś to za stosowne. ale to tylko sugestia, pomysł i model świetne jak zawsze u Ciebie, z teksturami pewnie nie będzie inaczej.

 

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za uwagi; nie jestem pewien, jak to będzie dalej z tą wędką, czy zostanie zmieniona, czy nie. W pierwszej wersji miał być rzeczywiście metalowy dźwig, ale potem pojawiła się korba i pytanie, jak to wszystko połączyć razem, żeby miało minimalny sens. Wędka wydała mi się najlepsza, cała maszyna zaczęła sprawiać wrażenie skleconej gdzieś z różnych części. Postaram się jednak udoskonalić sam model, zobaczymy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po przerwie pierwszy etap prac nad żukiem; nie wiem jeszcze, czy będzie miał kask budowniczego czy kierowcy rajdowego, czy też w ogóle będzie bez kasku. Zobaczymy.

 

zuke.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dawaj budowniczego kaska:)) rajdowym zasłonisz całą gębę:) a mógłbyś dać jakąś fajną mine podkreślającą jego zamiary czy coś w tym stylu:)) Mookie jak tak patrze to też bym coś sobie wymodelował:) Skończymy tylko film i zabieram się za prackę do demoreela.

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK, skończyłem rzeźbić i riggować żuczka ("cebulowa"wersja rozwojowa Blendera, szczerze polecam). Ponieważ będzie on dość niewielki na scenie, a i w sculptowaniu nie czuję się mocny, uważam go za ukończonego. Dodam jeszcze włoski na brzuchu i główce, kask budowniczego podskakujący na głowie owada i czas na kulkę odchodów.

 

dungbeetle.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

calosc jak zawsze rox, bardzo podoba mi sie Twoja stylistyka i tematyka. Takie malo spotykane i bardzo indywidualne. GJ *****

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pomysł bardzo fajny. Masz do tego jakiś koncept, czy z głowy wszystko?

Co do żuka to nie wiem czy nie powinieneś bardziej pójść w stylizowany wygląd - pixarowy/człekokształtny, ale to już kwestia subiektywna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

BeetleJuice,BeetleJuice,BeetleJuice - niżej powinien wyskoczyć cały render :D bardzo podobała mi sie larwa na kryzys, jak żuczek będzie toczył qpe, będzie śmiesznie:) pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za komentarze; pomysły są moje, koncept mam w głowie, w czasie pracy zawsze coś się zmienia i nigdy nie wiem, jak projekt będzie ostatecznie wyglądał.

 

Zebrałem to co mam do jednej sceny, czas na kolejne modele i pierwsze materiały. Oczywiście kula odchodów nie jest wymodelowana, żuczek będzie miał jeszcze kępkę włosów na brzuchu i głowie rozwianą do tyłu, podłoże sceny to docelowo spękana ziemia i kamienie.

 

86853733.jpg

Edited by mookie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy