Jump to content

Recommended Posts

Witam,

 

Od paru tygodni (w tak zwanych wolnych chwilach) tworzymy model Palacio Güell. Jest to mniej znany budynek projektu Antonio Gaudiego.

 

Etap modelowania jest na ukończeniu, brakuje paru drobiazgów, teraz zabawa z texturami i światłem.

 

Postarm się wrzucać systematycznie kolejne podglądy zaawansowania prac.

 

Konstruktywna krytyka mile widziana :-)

 

P.s: Jeżeli przyjdzie ci do głowy kiedyś pomysł wykonania modelu któregość projektów Gaudiego, moja rada, odpuść sobie :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest kakaku

odpuść sobie?;) przez porywanie się na takie objekty wychodzą właśnie cakie cuda jak na tych renderach;) mógłbyś wrzucić większa rozdziałke? Jak dla mnie bomba, nie śpieszcie się z texturowaniem i światłem bo musi to wygladać super!:) będę obserwował

Share this post


Link to post
Share on other sites

Faktycznie piękne. Warto to teraz byłoby dopieścić jeśli chodzi o render. To chyba będzie trudniejsze od modelowania, ale powodzenia.

 

Projekt wybrałeś sobie niezbyt łatwy ze względu na to, że architektura Gaudiego jest specyficzna. Powodzenia i czekamy na postępy z prac.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ładnie się zapowiada i też liczę, że to odpowiednio dokończycie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

no no no, zapowiada się świetna praca :) model bardzo fajny, życzę powodzenia ;) i trzymam kciuki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam prośbę o pomoc. Na przeciwko tematu naszej pracy umieściłem kamienic. Aby niezakłucała ujęcia w Object Properties odznaczyłem Visible to Camera i Recieve Shadows .

 

Pomimo to pojawiają się zabrudzenia od tego obieku ( dobrze to widac na tle niema ). Miał ktoś już wcześniej tego typu problem ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najprawdopodobniej to efekt pokrywających sie poligonów w modelu. Coś co nie przeszkadza normalnie bo jest niewidoczne. Ale niestety wyłazi kiedy obiekty są przezroczyste ale niewidoczne dla kamery.

Czyli np że jak ustawisz jednego boxa dokładnie na drugim to chodzi o te te poligony w środku, między nimi.

Nie udzielam gwarancji ale stawiam że to jest problem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po dłuższej przerwie wrzucam dodatkowe ujęcia.

Prace dobiegają końca, tak więc proszę o konstruktywną krytykę. Co byście dodali lub zmienili itd.

 

Podglądy nie są w docelowej jakości. Bedzie to jeszcze ponownie renderowane i ewentualnie bajerowane w Photoshopie.

 

07092011night01.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

07092011night02.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

brama05092011.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

preview06092011.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

wejscie.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noo wygląda super.

Pytanie, te bramy i to coś pośrodku ze smokiem czy jakimś ptakiem... ro ręczna rzeźba na podstawie referencji czy jest na to jakiś sprytny sposób?

Mógłbyś pokazać jak wygląda siatka tych elementów?

 

pzdr.

illusion

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niezła ilość detalu. Jakbyś dał chamfer na brzegi elementów z kutego metalu to byłoby bardzo na plus.

Ogólnie elegancko to wygląda.

Edited by pionix

Share this post


Link to post
Share on other sites

W temacie bramy i detalu. Jest to ręczna robota. Niema innego patentu na tego typu elementy. Załączam podgląd siatki.

Fakt Chamfer przydałby się w niektórych miejscach na bramie. dzięki

 

siatkag.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zamiast używać chamfera i zwiększać ilość poly, możesz użyć, jeśli korzystasz z mental ray'a opcji rounded corners w materiale Arch & Design - chyba w zakładce Special Effects. ;)

 

BTW Dla mnie 5 gwiazdek. :P

 

Pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pięknie to zaczyna wyglądać. Nie poddawaj się!

W razie czego zawsze chyba możesz Chico poprosić o referencje :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zebym to ja wiedzial gdzie to jest.... o.0 Ale fakt, jak trzeba pojade i popstrykam co trzeba :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie jestem ekspertem, ale wydaje mi się, że na ostatnim zdjęciu tekstura nad lewą bramą się rozjeżdza.

 

A pozatym praca jest świetna :) Będę zaglądać, żeby zobaczyć finał :)

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zamiast używać chamfera i zwiększać ilość poly, możesz użyć, jeśli korzystasz z mental ray'a opcji rounded corners w materiale Arch & Design - chyba w zakładce Special Effects. ;)

 

BTW Dla mnie 5 gwiazdek. :P

 

Pzdr

 

No to niestety raczej sie nie uda w vrayu a o ile wiem o nim mowa

Ale może warto spróbować tego:

http://forums.cgarchitect.com/40580-arch-design-round-corners-vray.html

Nie testowałem tego jeszcze w prawdziwym życiu ale na trzech boxach działa

 

Obrazki zaczynaja wyglądać naprawde fajnie. Rzeczywiście tak czy inaczej fajnie byłoby cos zrobić z tymi metalowymi elementami na krawędziach.

No i dla mnie jest zdecydowanie za czarno w cieniach na dole

Share this post


Link to post
Share on other sites

No coraz lepiej to wygląda. Aczkolwiek oświetlenie, to chyba będzie trudniejsze od modelowania. Ale to może inni, którzy się na tym znają coś podpowiedzą. Myślę, że z takim modelem, tak dokładnym można stworzyć naprawdę mocny jakościowo render (nawet nie jeden)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Piekna robota, kocham Gaudiego - wiekszość dzieł zwiedziłem osobiście

Share this post


Link to post
Share on other sites
Piekna robota, kocham Gaudiego - wiekszość dzieł zwiedziłem osobiście

piksar to Ty żyjesz ?

 

Zaczyna wychodzić coraz lepiej.

Czekam na finał.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy