Jump to content

Teczka: Monio Sculpt Sketches / Update 5 strona


Recommended Posts

  • Replies 94
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hatt3r- Chciałbym nagrywać co którąś sesje ale jest taki problem że mam jeden monitor i zdjęcia ludzi wrzucam sobie do zety jako imageplane, na środek dokumentu. Czyli umieszczając filmik na YT jednocześnie rozpowszechniałbym zdjęcia tych osób. Jak na razie z nikim nie gadałem o czymś takim. Za jakiś czas jak trafie na kogoś bardziej otwartego to pogadam z nim o takiej możliwości.

Dobry pomysł z tymi oznaczeniami tygodni i siatką miniaturek, jak dojdzie jeszcze trochę główek to ogarnę to jakoś. :)

 

będziesz robił jeszcze taki projekt z całym ciałkiem ?

Kiedyś może i tak. Poza tymi główkami w planach jest jeszcze rekonstrukcja anatomiczna całego ludzika. Głównie kości i mięśnie ale jak złapie rozpęd to organy pewnie też naszkicuje. :) Mam już kilka kości które zrobiłem w tamte wakacje, zabiorę się za to w drugim kwartale ale i tak priorytet w tym roku mają główki.

 

Dzięki wszystkim. :)

 

BTW. Wczoraj na WSSG przybyłem z lapkiem i tabletem. Zrobiłem sobie setup w zecie że używam wyłącznie tabletu i guzików na nim. W zscripcie napisałem sobie trochę macrosów i zrobiłem małe guziczki zamiast dużych żebym miał więcej miejsca na ekranie. Poczyszczę te skrypty i wstawię tutaj za jakiś czas. Komp na kolana, na klawiaturze kładę intuosa i śmigam. :)

Wcześniej zdarzało mi się tak sculptować w metrze czy poza domem ale wczoraj pierwszy raz rzeźbiłem kogoś na żywca. Przez dwie godziny nie udało mi się za wiele zrobić ale fajnie było się tak pobawić. Nie wliczam tego do projektu z portretami bo modelowałem kumpla i mniej niż 4h.

W temacie modelowania na żywo 2 lutego jest bardzo fajna akcja, AlterPose. Będę tam rzeźbił w zecie podłączony do rzutnika. Zapraszam! :)

 

BxXxmFZ.jpg

Link to post
Share on other sites

eMka. Klawiszy mało ale większość najczęściej używanych opcji mam w UI zetki. Jeszcze trochę szlifów, parę skryptów i będę mógł komfortowo pracować. Jednak przyzwyczajenia mam mocno wyrobione, jak tylko widzę klawiaturę to z niej odruchowo wybieram pędzle (B). Trzeba będzie to zmienić. Przez 90% czasu i tak używam głównie 3 brushy więc napisze sobie macro które będzie mi po nich kolejno przeskakiwało. Jak ustale te pędzle na sztywno to do napisania w 10 minut. Zrobie to teraz.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

siWepOn.jpg

 

w398MLU.jpg

 

Dla odmiany rzeźbione w blenderze. Dynamic topology. Samo rzeźbienie jest dużo słabsze i mniej wydajne od zbrusza. Za to rendery poglądowe w cyclesie to jest magia. Jeden skrót i po 3 sekundach widzę bryłkę oświetloną. Wiejec info tu.

 

Z główkami mam trochę zaległości. Musze zrobić jeszcze 2 i wrzucę tutaj 5 nowych jako duży update. ;)

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

Dawno mnie tu nie było, musiałem sobie odłączyć neta na jakiś czas. ;) Ładna galeria z główkami dopiero za jakiś miesiąc na moim sajcie. Tymczasem wrzucę co bardziej udane.

Cały czas coś mi się nie podoba w moim studio do renderu, poprosiłbym o feedback odnośnie 2 ostatnich renderów. Dobrze by było żeby na stronie wszystkie główki były wyrenderowane tak samo więc muszę to ogarnąć na dniach.

 

ZRy3eyo.jpg

008. To był pierwszy pan jaki zgodził się na zrobienie mu fotek. ;)

 

BNKeBJ2.jpg

010. Bez symetrii! :) Super zajawka z tym była.

 

kZxFhwH.jpg

011. Niełatwa głowa do wyrzeźbienia, przez pierwsze 3 godziny wyglądało jak nic ale potem się poprawiło.

Edited by Monio
Link to post
Share on other sites
Guest fishinthewater

Dokładnie, pierwszy gościu najlepszy... może tylko ucho trochę zbyt duże. Pozostałe dwie też spoko. Szkoda że nie możesz pokazać zdjęć bo by można było ocenić podobieństwo.

 

pozdrówki.

Link to post
Share on other sites

008. zdecydowanie najlepszy, w pozostałych niestety popełniasz podobne błędy - ostro wykończone usta oraz powieki; oczy widać, że sculpotwane [imo warto chociaż w początkowej fazie wstawić tam sphere, żeby właściwe opisać formę, wtedy oczy nie będą takie płaskie] - ale jest progress więc o to chodzi :)

Link to post
Share on other sites

Dzięki wszystkim. :)

fishinthewater- No niestety taką metodę sobie wybrałem że fotek nie będę mógł pokazywać. Na razie jednak sam widzę że tym rzeźniom raczej do podobieństwa daleko. Pan z numerkiem 008 serio miał bardzo duże ucho i tak zrobiłem je mniejsze. ;P

andy_a- Sculptowane oczy ma tylko pani 010, reszta ma sferki. To że pewnie złej wielkości to już inna sprawa. Nadal nie mogę znaleźć dobrych refek dotyczących wielkości i położenia gałek ocznych więc działam na czuja. Będę musiał wreszcie mocniej poguglać lub się pobawić skanami mri na własną rękę.

 

 

g9tSuFR.jpg

 

Tymczasem dla odmiany taki misiek. WIP bardzo. Następne detale i fakturę na rogach będę robił już bez symetrii jako kolejny etap. W międzyczasie feedback do głównej bryły byłby bardzo pomocny. :)

Link to post
Share on other sites

ten misio, ma więcej nawalonego detalu niż wyraźnej bryły, don't take that wrong :) jako że to misio a nie Jan Kowalski, może mieć znacząco odchyloną anatomię, ale i tak musi to działać, byle że robisz mesha i mapaćkasz detalu , w tedy sam detal się broni, don't take that wrong :)

Uszka mają słaby kształt z frontu, z boku jeszcze się bronią. Usta wyglądają fajnie, ale mega dziwnie wyglądał by z zamkniętymi, inaczej, zaznacz mocniej linię ust :) Oczka zbyt daleko od siebie, i ciutkę za małe. Ogólnie okolice oczodołów są mega dziwne, to wszystko powinno iść w głąb czachy, a u ciebie zrobił się z tego taki łuczek, don't take that wrong :)

 

Ogólnie nie jest źle, jak napisałem są potwory które bronią się konceptem i funkcjonalnością, i są takie które mają na swoją obronę masę detalu, mi bardziej podchodzi podejście z funkcjonalnością :)

 

and, don't take that wrong :)

Link to post
Share on other sites
  • 4 months later...
  • 1 month later...

Blender Cycles. Wyliczyłem sobie wydajność na swoim kompie tak robie decimate możliwie najgęstszą siatę jaką łyknie mi blender i eksportuje przez obj, żadnych textur czy displace.

Niestety projekt upadł. To było planowane jak byłem na freelance a od paru miechów mam etat i wyprowadziłem się na swoje więc nie sposób mi wygospodarować te 8h tygodniowo. :(

Link to post
Share on other sites

Ha, czułem że to Blender Cycles! Tak w duchu sobie planowałem render następnych modeli :)

 

No przyjacielu, znam twój ból. Ja wróciłem do freelancerki teraz ale czasu mi jakoś nie przybyło hehe :) Z ciekawości, gdzie ty pracujesz teraz? (jeśli można)

Link to post
Share on other sites
Guest Chrupek3D

człowiek rzeźbi w zbruschu, a później musi to zdegradować do nintendo... znam ten ból :-)

Jak wygląda sprawa licencji na nintendo, trzeba być bogatym?

Link to post
Share on other sites
Działam od 5 miesięcy w QubicGames. Robimy gierki na nintendo 3ds. :)

 

Co do tych renderów to mogę w niedzielę podrzucić scenkę z setupem materiałów i oświetleniem żebyś sobie zobaczył.

 

Jeszcze nie zdążyłem ogarnąć materiałów pod cycles, jakieś tylko testowe rendery paliłem. Chętnie bym zerknął na to. Dzięki !

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Miałem chwilę wolnego więc porzeźbiłem trochę. Szybkie ćwiczenie, godzina zabawy z refkami. WIP, to pierwszy etap. Potem rozdzielę model na osobne kości, zęby itd. Będę teraz w czasie wolnym (którego mało) sukcesywnie rzeźbił kość po kości cały szkielet. Najpierw wszystko na szybciocha jako pierwszy pass, potem poprawianie proporcji i anatomii jako drugi, jak już będę miał to zrobione to dopiero detale. Taka metoda żebym nie utknął na miesiąc rzeźbiąc detal kości paliczka. ;)

 

Renderki:

DS7sNOf.jpg

 

 

Udostępniam pliczek blend z studiem w którym to renderowałem. W środku sculpt czaszki, lowpoly wyplute z zremeshera i oczywiście studio ze światłami i prostym materiałem. Licencja CC BY-SA 3.0

 

http://www.blendswap.com/blends/view/70050

 

---

 

Chrupek - Od paru lat Niny jest bardzo indie friendy. Na licencje może sobie pozwolić nawet małe studio, kiedyś trzeba było spełnić warunek wydania jednej pudełkowej gry na konsole i wyłożyć 100.000$ + devkity na start.

Edited by Monio
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy