Jump to content

Kącik moich pytań (początkujący w Zbrushu) Problem z zapisaniem textury


Recommended Posts

Witam.

Na początku zaznaczam, że wiem co to grafika 3d siedzę już kilka lat na programie Blender, ale ostatnio zauważyłem Sculptrisa, a następnie Zbrusha...

I jak zobaczyłem jak się łatwo teksturuję w Zbrushu 4.0 To mnie zatkało...

 

Więc zrobiłem sobie model postaci w blenderze następnie zaimportowałem go do Zbrusha i otexturowałem go...

 

Tutaj pytanie: Ja zapisać gotową teksturę i jak zapisać model w .obj razem ze zmapowaną siatką... Bo jak zrobiłem export modelu to ani nie było tekstury ani zmapowanej siatki.

 

Jeśli ktoś będzie tak miły i pomoże mi to będę niezmiernie wdzięczny.

Pozdro.

Link to post
Share on other sites

Próbowałem wszystkiego tam są te okienka takie jak Normal map, Geometry itd.

 

Ale nie mogę znaleźć zapisu textury która się utworzyła i tez zapisu modelu w .obj ze ustawioną siatką mapy textury pod texturę która mi wyszła...

 

I jeszcze jest problem: Zrobiłem głowę 1300 TRI jak ją otexturowałem to ma strasznie słabą jakość teksrury (słaba rozdziałka) na tym modelu.

Ale jak w Zakładce Geometry ustawiłem na 700 000 POLY to już wyglądało normalnie ale jak zmniejszałem poziom ilości poly to tekstura była coraz brzydsza o co tu chodzi ?

Link to post
Share on other sites

Ale czy te programy które polecacie nadają się do tworzenia textur np. głowy...

Bo Zbrush 4.0 ma opcję rozciągania zdjęcia pod model bardzo przyjemnie się texturuję w zbrushu? Acha czyli dlatego że maluje sie poly jest taka słaba jakość przy 1300 Poly a przy 700 000 już coś widać :D dzięki za proste wytłumaczenie już przynajmniej wiem na czym to polega bo wcześniej myślałem że to maluję nie poly a trójkąty...

Link to post
Share on other sites
Ale czy te programy które polecacie nadają się do tworzenia textur np. głowy...

 

Lepiej niż zbrush:D

 

Co nie znaczy że w zbrushu się nie da,da się tyle że może mniej wygodnie;)

Link to post
Share on other sites

Dzięki za podpowiedź że się maluję poligony od razu mi to rozjaśniło umysł i sobie wypaliłem mapkę na modelu 1 mln poly a potem dałej texture ON i zmniejszyłem go do 1300 POLY...

Odnośnie zmpowania siatki głowy to skapnąłem się że program sam nie mapuję siatki więc zrobiłem to wcześniej w blenderze :D

 

 

Ale teraz drugi problemik już trochę mniejszy: Jak zapisać powstałą texturę z Poly?

 

Ogólnie Zbrush mi się podoba jeżeli o texturowanie się rozbija ;D

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy