Skocz do zawartości

Problem z nałożeniem tekstur


ostwid1985

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

Jestem początkujący jeśli chodzi o 3dmaxa.

Mam problem podczas nakładania tekstur.

Za pomocą UVW rozkładam powieszchnię obiektu, aby przygotować teksturę w photoshopie. Wszytsko pieknie sie rozkłada i układa, nakładam teksturę na obiekt i wygląda super, nie ma żadnych dziur.

Ale gdy Eksportuje plik do formatu VRLM i otwieram go w programie Strata 3d ukazują mi się w niektórych miejscach małe prześwity.

Czy ktoś wie w czym może leżeć przyczyna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Nieźle gęsta siatka.

Jeżeli chodzi o szpary to czasami wystepowały na kartach Ati. Przynajmniej ja tak miałem na niektórych silnikach. Druga przyczyna może zależeć jaki masz kolor za granicami tekstury. Zawsze trzeba zrobić większą teksturę niż obszar mapowania bo mipmapping ją rozmywa i pobiera też to co jest obok.

Edytowane przez Tores
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też jestem początkujący i obejrzałem sporo tutoriali odnośnie nakładania tekstur, ale niewiele mi to dało. Gdy w Map editorze ustawiam sobie jakiś jpg np betonu, to potem ten jpg rozciąga mi się na całą ścianę. A chciałbym, żeby się powtarzał. Można takie coś zrobić od razu w 3dsmaxie bez obrabiania każdej ściany oddzielnie w photoshopie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki Lucek, przetestuje jutro. A te wszystkie uvw mapping itp, to do czego to sluzy? Ja chce po prostu zeby moja sciana byla betonowa Przy uzyciu na przyklad czegos takiego: http://farm3.static.flickr.com/2804/4338268272_5a4163e27f.jpg.

A moze moglbys polecic jakis dobry tutorial do tego? Szczerze mowiac maxem bawie sie od wczoraj, wiec jeszcze nie do konca kumam wszystko tak jak bym chcial:) dzieki wielkie z gory

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach