Skocz do zawartości

Hard edges - problem ze zniekształconymi powierzchniami (3dsmax)


Gość nbarox

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

pracuję właśnie nad swoim drugim modelem w 3d studio max'ie i mam problem z ostrym przejściem między powierzchniami.

Przypadek wygląda tak:

http://imageshack.us/photo/my-images/856/54976849.jpg/ (przepraszam za jakość tych screenów)

Chcę aby krawędzie nie były zaokrąglone

 

Próbowałem zrobić to 4 metodami:

 

Smoothing Groups: (starałem się zmienić poziomy smoothing groups dla tych sąsiadujących poligonów ale albo nie potrafię się z tym obchodzić albo to nie działa :/)

http://imageshack.us/photo/my-images/231/2smoothinggroups.jpg/

 

Crease (zmieniałem ustawienia dla linii na kantach ale ogólnie wygląda to strasznie :/)

http://imageshack.us/photo/my-images/691/3crease.jpg/

 

tessellation (tutaj chyba wygląda najlepiej ale też niestety przejście nie jest naprawdę ostre)

http://imageshack.us/photo/my-images/692/4tesselation.jpg/

 

Chamfer: (dolne przejście wygląda fajnie niestety u góry powierzchnie się deformują nie wiem dlaczego. Może z tego powodu że Poligony są przy tym przejściu większe? Tzn większe na "masce samochodu".)

http://imageshack.us/photo/my-images/705/5chamfer.jpg/

 

 

Czy jest jakiś konkretny sposób na zrobienie takiego przejścia czy w zależności od sytuacji trzeba kombinować i wykorzystywać różne techniki? Bo te zniekształcone powierzchnie już mnie dobijają :).

Z góry dziękuję za jakieś wskazówki i pomoc. Wrzucam również sam plik .max jeżeli ktoś miałby czas spojrzeć na niego i stwierdzić czy coś się da zrobić i jak wykonać takie przejścia byłoby super ( http://www.megaupload.com/?d=8CKP3TPU ).

 

Pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

jesli nie chcesz tam miec zaokraglaenia to koniecznie musisz dodac tam troche geometrii. zaznacz jakakolwiek pionowa krawedz tej wneki-grilla, daj ring, powinno zaznaczyc 11 edges, daj connect, ustaw na 2, pinch na jakies 85 a slide na 0. brzegi powinny przybrac bardziej prosty kat ale to dopiero połowa roboty bo zeby miec "idealnie" proste te brzegi to musisz zrobic to samo z krawedziami w poziomie. jest tez problem z wnetrzem reflektora-po właczeniu subdivisions czesc wnetrza wychodzi przez maske, masz tez polygon z 5 wierzchołkami w dolnej czesci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności