Jump to content
Molp

Autodesk Revit Architecture - problem z tworzeniem obiektów i inne

Recommended Posts

Nie potrafiłem znaleźć odpowiedzi ani wątku dot. tego programu więc postanowiłem założyć własny.

Mam problem ze zrobieniem pary rzeczy w tym programie, a domyślna pomoc nie jest wystarczająca.

 

Mianowicie czy jest możliwe stworzenie ukośnej ściany inaczej niż przez zaznaczanie powierzchni pochyłej z wcześniej utworzonej bryły przestrzennej?

Dlaczego ściana kurtynowa lub przeszklenie zewnętrzne nie może być utworzone na pochyłej powierzchni?

Nie potrafię również rozgryźć tworzenia obiektów wzdłuż ścieżki - żeby stworzyć jakiś kontur który ma być wypchany wzdłuż linii muszę zmienić płaszczyznę roboczą. A żeby ją zmienić musiałbym mieć już wcześniej utworzoną np. ścianę z której mogę zaznaczyć taką płaszczyznę która jest pod danym kątem. Jest to dosyć kłopotliwe, a już nie potrafię nic innego wymyślić.

Słyszałem, że wersje programów są dosyć mocne zmieniane więc wspomnę, że mam wersję 2012.

 

Z góry dziękuję za jakąkolwiek pomoc,

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. niestety ściany pochyłe da się zrobić tylko z bryły przestrzennej.

2. ścianę kurtynową da się zrobić pochyłą. tworzysz obiekt Mass. Następnie w zakładce Home wybierasz Curtain System, zaznaczasz płaszczyznę, na której ma być stworzona pochyła ściana kurtynowa i wybierasz Create System.

3. co do sweepów (obiekt wzdłuż ścieżki) płaszczyznę roboczą możesz sobie stworzyć. Home>>Work Plane>>Ref Plane. najlepiej ją sobie jakoś nazwać. Następnie przechodzisz do tworzenia obiektu. Najlepiej wrysować sobie model linem całą ścieżkę. Następnie tworzysz obiekt sweep. Jako ścieżkę wybierasz wcześniej stworzoną model line. profil albo rysujesz albo wczytujesz sobie. w taki sposób, mając wcześniej wrysowaną ścieżkę można cały sweep kontrolować właśnie przez tą linię. są jakby na stałe połączone.

Share this post


Link to post
Share on other sites

co do ściany pochyłej, jeśli nie musi w niej być okien lub drzwi to zawsze możesz robić ja jako dach ekstrudowany z profilu, o układzie warstw takim jak ściana, ja robiłem tak kilka razy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a wlasnie. sobie jeszcze przypomniałem inny patent co do ścian pochyłych. mianowicie można ją od podstaw wymodelować jako Component>>Model In Place. i jako typ wybierasz Walls.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super, o to mi chodziło, dzięki wielkie.

 

Mam jednak nowe pytanie - czy da się wycinać obiekt w drugim tak jak to się dzieje np. w 3D MAXie? W sensie mam już stworzone dwa obiekty i jeden wycinam w drugim. Wiem, że da się tak wycinać w zakładce tworzenia bryły, ale wtedy nie mogę np. wyciąć obiektu obrotowego. Ostatecznie doszedłem do efektu przez wycinanie geometrii i dzięki temu powstały powierzchnie na których mogłem stworzyć oczekiwane ściany ale trochę to bardziej skomplikowany sposób. Daje nowe możliwości, ale jeśli mam skomplikowany obiekty to po prostu ciężko zaznaczyć docelowe płaszczyzny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

no to Component>>Model in Place. Główną bryłę tworzysz Solidami, a wycinasz Voidami. Tylko nie do konca wiem co rozumiesz przez obiekt obrotowy. Jeżeli masz już pochyłą ścianę to wszelkie otworowanie można np robić przez okna czy drzwi. Robisz odpowiednia rodzine, w ktorej jest sam otwór. Chyba nawet w standardowych bibliotekach jest takie cos.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem na myśli, że nie chciałbym wycinać otworu tylko bryłę poprzycinać jakimiś bryłami obrotowymi o niesprecyzowanym kształcie, np. kielicha czy coś podobnego.

Sprawdzę w takim razie ten sposób, bo nie próbowałem szczerze mówiąc nic budować przez komponent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powiem tak. Mass w Revicie są jak dla mnie dość ciężkie w użyciu. Chyba że musisz stworzyć jakąś organiczną formę. Jeżeli nie to ja osobiście większość rzeczy modeluje jako Component. Jakoś bardziej logiczne to wszystko jest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przyznam, że faktycznie, najpierw modelowałem jako Mass, to długo mi zajęło osiągnięcie tego co planowałem i musiałem się po prostu zastanowić jak to tam wykonać. W komponencie jakoś są wszystkie opcje od razu i nie trzeba tyle kombinować. Jestem na wczesnym etapie poznawania tego programu i jeszcze pewnie długo nie będę potrafił czegoś zrobić w najprostszy sposób :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

spoko. program jest dość intuicyjny mimo wszystko. chociaż czasami robi dziwne rzeczy. ale trzeba się do tego przyzwyczaić. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy