Skocz do zawartości

Scena 3d:Sztorm na środku oceanu->TERAZ Z PIANĄ


Rekomendowane odpowiedzi

Starałem się uzyskać fotorealistyczną wizję sztormu,pisać czy mi się udało,mi osobiście trochę niepasują małowidoczne krople deszczu(wygląd,a małe bo sztorm trwo już długo i to jest po moment kiedy skończxył padać silny deszcz po oberwaniu chmury,tylko lżejszy,ale nadal przy dużej sile wiatru),ale nie wiem co z tymi kropelkami nie tak.Dlatego zamieszczam to w finished works ponieważ zmiany jeśli wogule będą w tej scenie to będą raczej kosmetyczne.

Miłego komentowania.

 

Max 6.0

Render time 35 min

Retusz w photoshopie z tego powodu że komp wysiadał dlatego mgiełka rozpryskujących się kropelek o powierzchnię wody nie sięgałą aż do horyzontu przez co było widać gdzie się kończy,retusz ograniczył się więc do zatuszowania tego przejścia(jedyna zmiana jaką wprowadziłem w ps\'ie)

Renderer:Scanline

 

[Wyedytowany dnia 6-7-2004 > Eyescream]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 54
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

1) przede wszystkim - jesli bym nie przeczytał ze to sztorm to bym sie nie zorientował

2) jest troche za ciemno, nawet w bardzo pochmurny i deszczowy dzien jest jaśniej.

3) w ogóle nie widać deszczu - nawet jesli w oryginale go widać, to przepadł w czasie kompresji JPG

4) podczas burzy tworzy się piana na wodzie, a te jasne pasy wyglądają nieco jakby było to malowane farbami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem że sztorm jest na środku oceanu a tam się nie robią bałwanki bo fala się nie grzbieci

Pokazałem to tacie(pływa na łodziach od 30 lat) bez mówienia co to i od razu wiedział że to sztorm,więc myślałem że wy też zauwżycie.Może krople faktycznie znikły podzczas kompresji,tzn.jeszcze nad tym popracuje aby tak się nie działo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za niedługo wyjeżdżam jak wróce to może dorzucę do scenki jakiś statek lub coś.

Zauważyłem że monitory o mniejszej przekątnej rysują ciemniej, na 15 calowym monitorze młodszego brata odpaliłem i zobaczyłem że nic nie widać(dziwiłem się dlaczego piszecie że nic nie widać-teraz już wiem)

A na moim 21 calowym intergraphie i 19 calowej Belinei mojego starszego brata najciemniejsza wersja wyglądała ok a najjaśniejsza była strasznie blada i jasna.

Dlatego teraz będę dawał jaśniejsze rendery :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Golluma:

Sposób dość prosty tzn.

Ściągnołem wersję demo DreamScape\'a

po stworzeniu odpowiedniego kształtu przeeksportowałem do edit-poly(ponieważ to wersja demo i jak odznaczyłem i zaznaczyłem powtórnie to się resetowały ustawienia i trzeba było robić wszystko od nowa.

Obiekt raki można też wymodelować tworząc przybliżony kształt fal i dając noise i w kanale displace też jakąś fajną mapkę.

Dalej:

Ustawiłem kamerę free camera,i w render->envirment zwykłego foga,o bardzo ciemnym niebieskawo-brudnym kolorze density ustawiamy wedle uznania.

Towrzymy zwykłym sprayem kropelki deszczu(ja ustawiłem 200 000 ponieważ więcej mi maszyna nie pozwoliła)-ustawiamy kolor zbliżony(jaśniejszy niż otocznie) do otoczenia.

Tworzymy drugiego spraya który pada od dołu na bardzo małą wysokość i ustawiamy aby to były cząsteczki 4 wieżchołkowe (100 tys cząsteczek) ustawiamy bardo mały rozmiar aby nie było ich prawie widać.

Spryowi imitującemu deszcz ustawiamy motionblur o dość dużej wartości.

 

Tworzymy rozległego plane\'a nad całą sceną ale tak aby nie było go widać w kadrze.

 

Materiały:

Woda-tworzymy materiał typu standard

W kanał diffuse ustawiamy falloff typu fresnel

kolor w środku to ciemny niebieski

a na zewnątrz jaśniejszy(imituję głębiny i światło prześwitujące przez wierzchołki)

 

W kanał reflect też ustawiamy falloff fresnel i w kanał który standardowo jest bieły ustawiamy raytrace.

zmniejszamy siłę odbić na krzywaj zjeżdżając wieżchołkim maksymalnie po prowej na 30-40% wysokości wykresu.

 

W kanał bump ustawiamy cellular.(przez to woda będzi hmm..pogięta a nie taka gładka)

glossines zostawiamy standardowy a speculara zwiększamy z 0 do 10.

 

Ustawiamy odpowiednio uvw map na falach .

 

Chmury ustawiamy w kanał diffuse noisa typu fractal ,jeden kolor ustawiamy czarny drugi to ciemny wyblakły niebieski.

 

Światło to skylight

 

Efektu specjalne:

 

W wideopoście ustawiamy kamerkę ,lens effect glow, i output.

wchodzimy do lens effect glow i ustawiamy taki material Id jaki ma spray imityjący odpryskujące kropelki od powierzchni wody.

 

Ustawiamy intensity na 10-15 ,a size na 4-7.Przez co zaraz nad wodą będzie się unosiła lekka mgiełka która będzie bardziej gęsta we wgłąbieniach między falami.

 

Rendering.

 

Tu nic szczególnego antialiasing Catmull-Rom

 

I któraś z rozdzielczości VistaVision

 

To tyle

 

[Wyedytowany dnia 4-7-2004 > Eyescream]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety efekt nie jest zadowalajacy, chciales sie zblizyc do fotorealistycznego przedstawienia sztormu jednak jeszcze sporo mu do miana takowego. Pierwsza sprawa to woda, ma jakas dziwna strukture jakby ciosane dlutem, nastepnie cos takiego przedstawia sie w nieco inny sposob aby uwydatnic potege czyli szeroki kadr skierowany w dal.

 

Napewno widziales jak sie zachowuje morze podczas sztormu: deszcz, wiatr, wszechobecna bryza utworzona przez kropelki wody, spienione fale... tego u ciebie wogole nie ma, nie czoc zadnego respektu przed tym zywiolem.

 

Tak sie sklada ze powoli zabieram sie za zwizualizowanie szalejacego na morzu sztormu, tak wiec pod wieczor zamieszcze pierwsze efekty mojej pracy nad nim w watku o animacji TERRANOVA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NIe wiem czego się czepiacie... mi się podoba, tylko klimatycznych desek brakooje albo statku (małego - żeby oddać wielkość fal). Deszcz Ci trochę nie wyszedł.... ja bym zrezygnował z tego spray\'a - po co komp ma liczyć coś czego nie widać... fajny efekt byś uzyskał gdyby te krople były na skiełku kamery... ;] Pomyśl ;]

 

Pozdr,

Beatou

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

he wodeczka troszke cieniutka :D ale teraz przynajmniej widac ze to sztorm dala ona rozmiar tym fala

 

 

DO postu nizej piszac \"nic nie widze\" mialem na mysli brak linka do obrazka a nie ze ciemno jest :D

 

[Wyedytowany dnia 5-7-2004 > rowr]

 

[Wyedytowany dnia 5-7-2004 > rowr]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe dzięki ;] Właśnie o to mi chodziło ;] łódeczka może być troszkę większa no i nie rozumiem dlaczego podczas sztormu ma postawione żagle... Chyba bys nie przeżył za długo na takim sztormie ;]

Kropelik wypas no i łódeczka też jest spoko ;]

 

Dla mnie bomba pracka... przyciemnij troszkę bo ci wszyscy wymiatacze bzdury gadają... u mnie wszystkie prace było widać... a ta ostatnia trochę przyjarana...

 

Wielkie pozdro [piwo]

 

Beatou

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość User190

Nawet nawet... ogólnie to podoba mi sie... :) Ta lodezka moglaby byc troszke wieksza... jest strasznie mala w porownaniu do tych wielkich fal... Ale jakby przyjac, ze lodeczki nei ma wcale to jest ql ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nieba chyba nie będę robił.

Zrobiłem wersję z grainem-coś ala nagrywane kamerą,niestety trochę widać kompresję,ale zaniedługo będę miał serwer ftp,to zamieszczę lepszej jakości:

 

Lepiej,czy gorzej??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te krople na kamerze coś za bardzo nie wyszły. one wyglądają troche jakby wyschły i został po nich brud. aby wyglądały przekonywująco musisz zrobić po prostu przezroczyste obiekty z odpowiednim wspolczynnikiem załamania światła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

\"Napisałem że sztorm jest na środku oceanu a tam się nie robią bałwanki bo fala się nie grzbieci\"

 

Heh... Widziałeś kiedyś sztorm :]? Bałwanki i piana robi się juz przy 4-5 stopniu w skali Beuforta, czy to jest w zatoce czy na środku oceanu to nie ma znaczenia. Wszystko to sie dzieje przez wiatr, który powoduje, ze drobinki wody rozbryzgują się na powierzchni, a czubki fal się pienią, no ale dobra, mniejsza o to. Pracka fajna, choć tą łódeczke to ja bym pod wodą bardziej widzial, bo mimo, iz nawet nie ma żagli to nie ma prawa by takie cos jeszcze pływało na powierzchni przy takim sztormie :D.

 

P.S. To ciemniejsze ładniejsze, tylko te krople troche mało realistyczne (czytaj płaskie).

 

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda to teraz o wiele lepiej:], ale jeszcze troszke przydaloby sie jakbys popracowal nad ostroscią fal, zeby to nie bylo takie rozmazane, bo nie ma na czym wzroku skupic... A te krople na ekranie zrob bardziej blurrowate, bo wygladają jak plastelina :P. Tak czy inaczej brniesz do przodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zobacz sobie filmiki z blizzarda (chodzi mi konkretnie o zapowiedzi warcrafta 3 ), jest tam scenka z kroplami na kamerze, tak to powinno wyglądać jak mi się zdaje ;)

 

P.s. sorki za brak składni ale pisze w stanie błogiego zadowolenia

P.s.2 Ja ciągle czekam na błyskawice, dzięki za tuta :)

P.s3 zwięsz ten stateczek bo te fale chyba trochę za duże są.

 

pozdro i czekam na koniec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności