Jump to content
zeus32

Materiały do mentala raya

Recommended Posts

Witam,

 

Całe wieki nie zajmowałem się tematem 3D maxa , po powrocie mam pierwszy problem:

Gdzie mogę znaleźć materiały (typowe) z teksturami do mental raya?

Może ktoś bieglejszy podrzuci - mam wersje 2012 maxa.

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wystarczy wpisać w google frazę "Mental Ray Materials" - polecam na przyszłość.

 

ten link jest godny zaufania: http://www.mrmaterials.com

 

Pozdrawiam

 

Dziękuje Kolego.

Tak oczywiście sprawdzałem w goglu , ale wolę stronę poleconą przez kogoś.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, podczepie się pod wątek.

 

czy mógłby mi ktoś powiedzieć jak powinienem prawidłowo tworzyć model z myślą o realistycznym renderingu w mental ray. Potrzebuje zrobić jakąś atrakcyjną wizualizację przestrzeni publicznej. Problem polega na tym, że w zasadzie nie wiem w jaki sposób powinienem ponadawać te materiały ( bo to chyba podstawa, żeby dobrze wszystko wyglądało?), mam maxa 2010, tam jest mental ray, ale nie wiem teraz jak nadać te materiały. Czy np. jak stworze model, to mogę go standardowo oteksturować i na końcu dopiero włączam jakąś opcję i wsadzam jakieś dodatkowe materiały z mental ray, czy mam ich szukać w material browserze? Czy może koniecznie muszę coś pobrać z internetu jak kolega wyżej?

 

Czy gdzieś można przeczytać, najlepiej po polsku jak takie wizki przygotowywać, jakie są podstawowe ustawienia na które trzeba zwrócić uwagę?

 

Za bardzo nie interesują mnie jakieś tam szczegóły o fotonach itd. to dla mnie czarna magia i przyznam szczerze, że jak trafiam na jakiś super zaawansowany tutorial to trochę mnie to zniechęca, bo brakuje mi podstaw. Potrafię sobie wszystko wymodelować, ale w renderach to nic nie mogę zdziałać poza podstawowymi w miarę ustawieniami i budynki itd. są takie bez polotu, niewyraźne krawędzie, po prostu mało to atrakcyjnie wygląda i sztucznie.

 

Z góry dziękuje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy