Jump to content
Winoo1

Wykluczenie odbić hdr na obiekcie w scenie, z zachowaniem odbić innych obiektów

Recommended Posts

Tak jak w tytule tematu - czy jest możliwość wykluczenia np. na podłożu odbić hdr, z zachowaniem odbić innych obiektów stojących na tym podłożu i żeby te pozostałe obiekty miały na sobie odbicia hdr? Chodzi mi o szybkie rozwiązanie, w którym nie trzeba renderować w kilku przebiegach i składać to w PS.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bym to zrobił tak: Stwórz VrayLighta typu "Dome", w kanale texture załaduj mapkę HDRI, którą chcesz do oświetlenia/odbić. I najważniejsze: daj Exclude i wyklucz obiekt podłoża. Pamiętaj że wtedy ten obiekt nie będzie oświetlony mapką HDRI. Aby go oświetlić dodaj kolejne światło i wyklucz inne obiekty oprócz podłoża.

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wystarczy w slot enviroment materiału wrzucić mapę w kolorze czarnym, a przy użyciu dome odhaczyć Affect Reflections i odbicia kontrolować przez enviroment systemu.

RK

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wystarczy w slot enviroment materiału wrzucić mapę w kolorze czarnym, a przy użyciu dome odhaczyć Affect Reflections i odbicia kontrolować przez enviroment systemu.

RK

 

To nie o to mi chodzi, bo w przypadku renderu packshotu z bardziej skomplikowanym kolorystycznie backgroundem ( które może być pożądane w odbiciach ) automatycznie zostaje zastąpione czarnym tłem. A ja chcę mieć możliwość wpływania na scenę za pomocą backgroundu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Chodzi o coś takiego ?

 

[ATTACH=CONFIG]83085[/ATTACH]

 

Nie do końca. Byłoby dobrze, gdyby na podłożu odbijały się jeszcze te chromowane obiekty wraz z odbiciami hdr, które na nich występują, natomiast aby na samym podłożu nie było hdr ze slotu environment.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nie do końca. Byłoby dobrze, gdyby na podłożu odbijały się jeszcze te chromowane obiekty wraz z odbiciami hdr, które na nich występują, natomiast aby na samym podłożu nie było hdr ze slotu environment.

A nie jest tak ? Za podłoże robi tu ten "czarny" box w którym właśnie odbijają się chromowane obiekty wraz z odbiciami hdr na nich występującymi, a nawet z odbiciami hdr odbijanymi przez box-podłoże odbijanymi w chromowanych obiektach ;).

Jeśli chodzi Ci tylko o odbicia w podłożu to chyba spokojnie dodanie matte można dodać i wystarczy.

Jeśli dalej nie tak to poproszę o jakiś przykład wizualny.

Share this post


Link to post
Share on other sites
A nie jest tak ? Za podłoże robi tu ten "czarny" box w którym właśnie odbijają się chromowane obiekty wraz z odbiciami hdr na nich występującymi, a nawet z odbiciami hdr odbijanymi przez box-podłoże odbijanymi w chromowanych obiektach ;).

Jeśli chodzi Ci tylko o odbicia w podłożu to chyba spokojnie dodanie matte można dodać i wystarczy.

Jeśli dalej nie tak to poproszę o jakiś przykład wizualny.

 

A tak tak! Sorry, Nie zauważyłem, że są odbicia obiektów. Myslałem, że są dwie sfery, dwa boxy itd jeden na drugim :) Dokładnie o to mi chodziło co pokazałeś na renderze :))) Mógłbyś opisać jak osiągnąłeś ten efekt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Crap... zapomniałem dodać drugi obrazek. Materiał podłoża.

 

[ATTACH=CONFIG]83102[/ATTACH]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Crap... zapomniałem dodać drugi obrazek. Materiał podłoża.

 

[ATTACH=CONFIG]83102[/ATTACH]

 

Dzieki serdeleczne prezesie. Od dawna szukałem szybkiego rozwiązania tego problemu. Musiałem dotychczas troszkę kombinować, żeby osiągnąć ten efekt, a teraz będę to robił szybko i sprawnie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy