P.I.W.O. 8 Posted November 29, 2011 Share Posted November 29, 2011 Jak zrobić w maxie (2010) sportowe paski na samochodzie. Używając materiałów lub textur. Mam samochód sportowy (czerwony meatlic) i chcę na nim zrobić dwa białe paski, pośrodku, wzdłuż pojazdu. Jak tego dokonać? Link to post Share on other sites
pecet 245 Posted November 29, 2011 Share Posted November 29, 2011 Zmapować pojazd i wrzucić na niego teksturę z wymalowanymi paskami? Link to post Share on other sites
Orangegraphics 463 Posted November 29, 2011 Share Posted November 29, 2011 blend material i narysuj sobie maske dla tych pasków. poczytaj o blend materiale Link to post Share on other sites
P.I.W.O. 8 Posted November 29, 2011 Author Share Posted November 29, 2011 Uważam że drugi sposób (XizOr) jest łatwiejszy, ale poczytam także o tym co podał pecet. Dzięks. Link to post Share on other sites
piko84 204 Posted November 29, 2011 Share Posted November 29, 2011 w diffuse wrzucasz materiał 'mix', ustawiasz kolory, a jako mix amount dajesz 'gradient ramp' (ustawiasz na zmianę 100% kolor biały i czarny), szybkie nałożenie uv mappingu - planar. Największy plus tego zastosowania to możliwośc bardzo szybkiego zwężenia poszerzenia pasków lub ich dodawania i odejmowania - za pomocą kilku kliknięć w gradient ramp bez konieczności X-krotnego malowania jakiś tam map. Dotyczy oczywiście jedynie takich pasków przechodzących wzdłuż samochodu, jak w viperach. Link to post Share on other sites
P.I.W.O. 8 Posted November 29, 2011 Author Share Posted November 29, 2011 Każda-y pomysł wezmę pod uwagę. Dopiero zaczynam zabawę z mapowaniem. Link to post Share on other sites
Sebazx6r 1,568 Posted November 30, 2011 Share Posted November 30, 2011 Ale i tak bedziesz musial zmapowac Link to post Share on other sites
P.I.W.O. 8 Posted November 30, 2011 Author Share Posted November 30, 2011 Wiem - domyślam się. Jednak używając - jak na razie - metody piko84 doszedłem do momentu w którym nie mogę dać sobie rady. Na filmiku jest pokazane o co kaman - sory złą jakość, film może się ciąć nawet po załadowaniu, nie wiem czemu ale mniejsza z tym. [url]http://vimeo.com/32927716[/url] Link to post Share on other sites
piko84 204 Posted November 30, 2011 Share Posted November 30, 2011 masz skopane to że masz zaznaczone przy coordinates zamiast texture environ. Powinno być texture[x] environ[ ] Link to post Share on other sites
P.I.W.O. 8 Posted November 30, 2011 Author Share Posted November 30, 2011 Wii, działa. Dzięki, teraz muszę zrobić to samo na samochodzie i zastosować to na innych obiektach aby mieć wprawę. Link to post Share on other sites
piko84 204 Posted November 30, 2011 Share Posted November 30, 2011 Tylko zamiast od razu pchać gradient ramp trzeba było puścić najpierw materiał "mix", a gradienta dać w mix amount. Materiał 1 - kolor biały, materiał 2 kolor czerwony, mix amount - gradient ramp. Przy tym co masz drobna zmiana koloru jakiegokolwiek paska to masa klikania. Przy metodzie opisanej powyżej to zaledwie zmiana koloru w jednym z materiałów - 3 kliknięcia. Obie metody działają poprawnie ale druga jest bardziej elastyczna na zmiany. Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now