Jump to content

Wiz: kolejny pomieszczenie mieszkalne


Recommended Posts

Witam

 

Poniżej przedstawiam kolejną prackę nad którą pracuję ... i mam problem ... jak podnieść realizm tego renderu?? Mam jeszcze kilka obiektów do wrzucenia żeby więcej szczegółów dodać ale chciałem zobaczyć jak wyjdzie mi render. Czekam na wskazówki, porady, krytykę ... :)

 

03posp.jpg

 

 

Ustawienia rend.

 

ustawienial.jpg

Link to post
Share on other sites

Przede wszystkim cienie, IMO Irradiance nadaje się tylko do exteriorów, jeżeli nie stać cię na Brute Force to przynajmniej daj High w ustawieniach Irradiance map. Pokaż jeszcze zakładkę Light cache. Druga sprawa to oświetlenie, gdyby nie okna to nie wiedziałbym którędy ona wpada. Światło lamp stojącej leży i kwiczy, jak ona ma tak świecić to lepiej niech nie świeci wcale.

 

Ogólnie żadnych porad bo nie wiem co ci doradzić, jak chcesz to napisz na priv, prześlesz mi podstawowe elementy sceny a ja sprawdzę co da się z tego zrobić. To oczywiście taka luźna myśl.

Link to post
Share on other sites

Więc pierwsze co się rzuca w oczy to fakt, że nadal używasz maxowego frame buffera, używaj vreyowego bo poza podstawowymi opcjami postpro to lepiej współgra z vray, np Light Cache idzie dużo szybciej. Ogólnie to jakiś większych błędów się tam nie doszukałem, może imitacje żarówek zamiast sztandarowymi światłami rób Vray Light Sphere. I tego plane na którym masz texture otoczenia wrzuć w exclude VraySun bo rzuca ci cień do pokoju i na kanapie np nie widać słońca u ciebie.

 

Teraz przydałoby się byś wrzucił clay z tym co ci narazie doradziłem i z ustawieniami High w Irradiance map albo wypróbuj Brute Force. Vray frame buffer chyba wiesz gdzie włączyć ? Jeszcze możesz wyłączyć całkowicie maxowego w Common Parameters, prawie na samym dole jest Rendered Frame...

Tu masz clay-a liczonego właśnie Brutalną Siłą. Zgasiłem światła bo nie były mi potrzebne ;)

 

sUN11Zx.jpg

 

cieni na pewno teraz nie brakuje ;)

Edited by Bohomaz
Link to post
Share on other sites

Mały update i drobne zmiany. Zacząłem wsio od nowa i wyszło tak jak przedstawione poniżej. Wiem że jest lekko przepalone, ale nie to mnie martwi. Posłuchałem rady bohomaza i użyłem Brute Force jako Primary i LC jako secondary. Czas renderingu 20h 19 minut :( akurat miałem wolne to mogłem sobie na to pozwolić ale toć to masakra :( Przesyła również ustawienia renderingu ... powiedzcie co jest nie tak żeby nie stracić na jakości wizki ale żeby to nie trwało doby tylko max 1-2 godziny :( Z brute force nie miałem nigdy styczności i nie bardzo wiem jak to poprawnie skonfigurować :/ Czekam na pomocne komentarze i jednocześnie podziękowania dla Bohomaza za pomoc i cierpliwość :Dclayposp.jpgustawienia01.jpg

 

clayposp.th.jpg

Edited by Koszulkowiec
Link to post
Share on other sites

check out antialiasing filter daj na catmull room standardowe ustawienia, color maping exponential zaznacz w nim subpixel i clamp output standardowe ustawienia po 1 jak będzie za ciemnozwiększysz wartość bright multiplayer jak za jasno odwrotnie możesz również rozjasnić i przyciemnić cienie zapomocą darka i pobawić sie z gammą, dalej włącz enviroment i ustaw color RGB= 221,239,255, powiedzmy żeby imitował niebo zamiast brut forca dai irradiance i daj powiedzmy standardowo do prób medium do lepszych renderów high i zmień w obu przypadkach wartości subdvi na 80 i sample na 40 , dalej w advenced options odznacz multipass, light cashe może być 1200 do finału ale sample size wystarczy 0,02 zaznacz również pre-filter z wartością na początek 60, DMC sampler 0,85, noise 0,005, samples 12 ,rey cast three depth daj 60, face 2, limit 400 render region wystarczy 32 spróbuj i daj znać

Link to post
Share on other sites

Ale żeś dowalił ustawienia, wygląda to jak IR. Nie możesz się tak bardzo przejmować szumem bo to właśnie cecha Brut Force, trochę szumu musi być. Ale cieni ci już nie brakuje na pewno ;)

 

Widzę, że masz zaznaczone Don't effect colors w color mapping to czy masz też zaznaczone sRGB w frame buferze ?

 

Ostatnią zakładkę ustawiłbym tak - Adaptive amount na 0.95 (przy brut force można by nawet dać 1 ale nie warto ryzykować) , Noise na 0.007 , Global Subd na 1 , Max tree depth na 100 (c4rl0s dlaczego ma dać 60 skoro im więcej tym szybciej idzie ?) i może jeszcze w Light cache Number of passes daj tyle ile masz rdzeni czyli pewnie 4. I teraz sprawdź czas renderingu, jak szum będzie trochę za mocny to daj więcej Subd w zakładce Brut Force ewentualnie noise zmniejsz do 0.005 ale reszty nie ruszaj.

 

A po co renderujesz w tak wysokiej rozdzielczości a pokazujesz tylko ułamek tego ?

Edited by Bohomaz
Link to post
Share on other sites

bohomaz przy moim secie były w mairę zachowane proporcje czasu do jakości dlatego napisałem 60 niemożesz wyrywać jednego ustawienia z kontekstu i pytać się czemu poprostu jemu chodziło o czas renderu więc podałem ustawienia które znacząco zmniejszą czas renderu przy jednoczesnym zachowaniu jakości:

Link to post
Share on other sites

Pierwsze słyszę, że tree depth ma wpływ na jakość. W dokumentacji Vray jest tak - i ja się tego trzymam.

 

Larger values will cause VRay to take more memory, but the rendering will be faster. Smaller values for this parameter will cause the BSP tree to take less memory, but rendering will be slower.

 

I to samo tyczy się Face/level coef - podałeś mu standardowe ustawienia a najszybsze to 100 i 1 tylko, że żrą dużo więcej pamięci.

Edited by Bohomaz
Link to post
Share on other sites

dobra pobawię się i z tymi ustawieniami które przedstawił c4rl0s jak i te które dał bohomaz ... jako wykonam renderki to podrzucę i zobaczymy co z tego wyjdzie ...

 

a procka mam takiego:

 

8 rdzeniowy Intel® Core™ i7 CPU 950 @ 3.07GHz

Edited by Koszulkowiec
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy