Jump to content

Recommended Posts

Witam, zamieszczam pracki z prośbą o jakieś podpowiedzi, czy komentarze. Bawię się tabletem od jakiś 3 miesięcy, więc póki moim priorytetem było pewnego rodzaju rozrysowanie się i poznanie warsztatu. Wiem, że są statyczne, ale mam nadzieję, że to będzie się zmieniać z czasem. Jednak przed pójściem w bardziej skomplikowane kompozycje, słuchając się porady znajomych, postanowieniem moim zostało zaczerpnięcie opinii u bardziej doświadczonych, znających się na rzeczy ludzi. Pozdrawiam i kłaniam się nisko. :) kruk1a.jpg

 

krlowa1.jpg

 

lala1n.jpg

Edited by Iss
Link to post
Share on other sites

Kruk i pani na drugim mi się podobają, trzeci nie, ale głównie dlatego, że nie lobię modelek z rozdzabionymi ustami i przymulonymi oczami xD hehe

 

Masz niezłą ocenę proporcji i form, świetny walor oraz fajnie, że dodajesz formom trochę więcej kształtu temperaturą. Musisz jedynie popracować nad oceną miękkości granic, w niektórych miejscach jest zbyt ostro w innych zbyt miękko.

 

Materiał dziobu i oka kruka trochę mi zgrzytają, trochę ostrzejsze przejścia granic światło/cień, albo większy kontrast tych materiałów, dał by im więcej życia.

Sukienka w dolnej części zbyt miękko, dobry wybór by użyć miękkich granic, ale ta miękkość powinna być bardziej subtelna.

 

Nie ma dużo do komentowania :) , starannie wykonane ćwiczenia, tak trzymaj. Maluj następne i wrzucaj, nawet jak nikt nic nie komentują, bo to normalne, że czasem nikt nic nie napisze :P

 

Powodzenia przy nauce tabletu i czekam na nowy up :)

Edited by n-pigeon
Link to post
Share on other sites

Dzięki za wszystkie rady. Na pewno teraz postaram się zwracać większą uwagę, na to gdzie używać, jakiej miękkości pędzli. Mam nadzieję, że z czasem uda mi się to wyćwiczyć. :) Maluję, maluję w wolnym czasie kolejne, będę zamieszczać... tylko nie wszystko da się pokazać. ;)

Link to post
Share on other sites

Zamieszczam moją najstarszą z pokazywanych do tej pory prac, moim zdaniem (na dzień dzisiejszy) jeszcze jako-tako nadającą się do publikacji. Pani nr1 była "ukończoną" przeze mnie pracą, jakiś czas temu, natomiast pani nr2 jest efektem dzisiejszych wieczornych poprawek. Tym razem staraniem moim było myśleć o konturze, twardości pędzla... Nie wiem na ile mi to wyszło, ale może to ćwiczenie wpłynie na lepszą jakość na przyszłość. Kłaniam się nisko. :) lporwnanieznr.jpg

Edited by Iss
Link to post
Share on other sites

anatomia padła,szyja ,barki coś dzieje się z nimi nie dobrego...szyja muskularna jak na kobiete, ogólnie poprawka wyszla ciut lepiej jesli chodzi wlasnie o kontury.

Kolory takie mgławicowe .Ale ogólnie to poprzednie ćwiczenie te bardziej bieżące są naprawdę fajne wykonane,sama tak nie umiem ^^

Link to post
Share on other sites

Mam dziwną pewność, że anatomia tak do końca nie padła, chociaż jak wygląda na padniętą, to bardzo niedobrze... I trzeba zrobić tak, żeby na padniętej nie przypominała. ;) Dzięki. :)

 

 

lalunia.jpg

 

Przynajmniej tonacja zmieniona z powrotem na chłodniejszą... Co do anatomii, to naprawdę coś musiało mi paść na oczy, bo nie wiem co tutaj i jak poprawiać. Jeśli coś wykombinuję, podmienię później plik. :)

Edited by Iss
Link to post
Share on other sites

Orginalna wersja napewno nie jest ok...

 

Moim zdaniem adamczykarts zrobił kawał dobrej roboty tylko trzeba to trochu przycieniować... twarz jest ciemniejsza od reszty ciała(lub tak samo oświetlona) i to robi takie dziwne wrażenie że coś jest nie tak....IMHO rozjaśnić buzie, przycieniować szyje lepiej, poprawić grzywke i chyba będzie do łyknięcia...

Edited by kazziu
Link to post
Share on other sites

Hmmm... :) Ok... Im dłużej patrzę, to coś mi mówić zaczyna, że ani moja wersja nie jest dobra, ani też adamczykarts. :) Czuję, że to musi być coś pośrodku. Ale dzięki temu podpowiedzio-porównaniu, wydaje mi się, że wiem już jak to dziabnąć po powrocie do domu. Dziękuję bardzo.

Jak opublikuję, to się okaże, czy to coś, nadal mam "padnięte na oczy". Pewnie jeszcze długo będę mieć. ;)

 

Telthona, może nie będzie tak głupio, jak tu jeszcze podłubię, zobaczymy.

 

Pozdrawiam. :)

Link to post
Share on other sites
adam, teraz to dopiero pokiereszowałeś xDDDDDDD

 

ej moim zdaniem jest ok ta oryginalna wersja :)

 

co zrobiłem ? :)))...

i skoro wersja oryginalna jest według Ciebie ok to pozostawie to bez komentarza :)

 

 

kolega Iss napewno dobrze zrobi jak jeszcze podłubie mając przed soba referkę i własną wizję + nasze sugestie.

Czekam na efekty :)

Link to post
Share on other sites

czyzby ktoś jeszcze miał padnięte na oczy? ;p zartuje oczywiscie. Pisałaś mi Telthona o anatomii ,żeby ja u siebie poprawic i odrobilam to zadanie domowe i aż w oczy kują te barki,aż nazbyt widać że poprawka Admama jest lepsza.

Bez urazy oczywiście

Link to post
Share on other sites

barki akurat w oczy nie walą bo są ok... reke ma wysunieta bardziej do przodu, to cos na zasadzie jak sobie usiądziecie i obie ręce wyprostowane włozycie miedzy kolana to wam sie tak barki wygną albo stańcie sobie i lewą ręką złapcie za prawe ramię ktore nieco wyciagnijcie do przodu wiec tu błędu nie ma... szyje trzeba lepiej ocieniować bo raz że wyszła za szeroka a dwa że za ostre linie cienia tam są i tu adamczykarts w miare dobrze poprawił... cienie na polikach są za brudne, poszukaj odpowiedniego koloru i nasycenia, pozdro

Link to post
Share on other sites

Chyba na dzień dzisiejszy nic więcej nie da się ze mnie wycisnąć. Dziękuję wszystkim za podpowiedzi.

W głębi serca mam nadzieję, że to mój ostatni wieczór spędzony z tą panią. ;)

 

 

lalunia2.jpg

Link to post
Share on other sites
czyzby ktoś jeszcze miał padnięte na oczy? ;p zartuje oczywiscie. Pisałaś mi Telthona o anatomii ,żeby ja u siebie poprawic i odrobilam to zadanie domowe i aż w oczy kują te barki,aż nazbyt widać że poprawka Admama jest lepsza.

Bez urazy oczywiście

A ja mam wrażenie, że ktoś tu jeszcze ulega modzie czepialstwa bez pokrycia. Bez urazy oczywiście

Ramiona były dobre, tylko szyja wymaga lekkiego liftingu jak napisał już Rotcore (choć pewnie istnieje taki typ szyi). Podmalówka Adama zmienia pozę kobiety na gorszą i mniej naturalną

Edited by noiprox
Link to post
Share on other sites

Drobne poprawki, podkręciłem kontrast, dodałem fioletów do cienia, podkreśliłem bryłkę szyi i twarzy i lewego barku światłem z tła, podniosłem troche cień spod szyi i złagodziłem ostrą linie cienia na ścięgnie szyjnym (czy jak to sie zwie) obok grdyki, można by jeszcze usta wydobyć ale niech będzie jak jest tylko chciałem pokazać jak latwo można było ożywić nieco kolory i poprawić drobnostki, pozdro i leć dalej

 

lalunia2rotcore.jpg

Link to post
Share on other sites

ludzieeeee, po co polepszać coś co jest DOBRE? naprawde tego nie rozumiem. moim zdaniem na policzki i szyje by w życiu ten kolor tła się nie odbijał, przecież ona ma te partie ciała zacienione przez włosy, w ogóle po co jeszcze męczyć ten temat, było przecież dobrze.. i te kolory były fajne że by były takie proste bez żadnych udziwnień.

 

ISS walnij coś nowego, żeby można było sie przyczepić do czegoś świeżego bo tu sie już duszno zaczyna robić :P

Link to post
Share on other sites

Wychodzę z założenia, że zawsze może być lepiej. Ale jeszcze sporo prac przede mną, może to "lepiej" zacznie się pokazywać w kolejnych krokach. Dlatego dziękuję wszystkim czy za poparcie, czy za rady. :) Wyciągnę z wszystkiego coś dla siebie i dokładnie tak... Lecę dalej. ;)

Pozdrawiam.

Link to post
Share on other sites

KhazadThard: Dzięki za wrzucenie poprawki. Przez długą szyję, zmienia się charakter tej pani, moim zdaniem, ale ma też swój urok i też jest to metoda. :)

 

To dla rozładowania napięcia po poprzedniej pracy, wrzucam coś bardziej kolorowego. Moja pierwsza praca z tłem... nie szarym, nie białym i nie jakimkolwiek około tych kolorów. Proszę o rady, co do tego, co z tą "rybą" da się jeszcze zrobić. :)

 

syrenkaf.jpg

Link to post
Share on other sites

Wydaje mi się , że łuski powinny posiadać jakiś zielonkawy odcień i powinno być ich nieco więcej by podkreślić "rybowatość"(wybaczcie neologizm)

Jeśli właśnie wyszła z wody to powinna ociekać wodą co za tym idzie nieco bardziej się świecić.

Na początku wydawało mi się ,że niebo jest za ciemne co niby zabijało przestrzeń ale to chyba kwestia nisko położonych chmur.

Zrobiłem Ci overek ale jak się spodziewałem wyszło za okrutnie (za słaby jestem w te klocki) i po prostu postanowiłem to wyrazić słowami.

Link to post
Share on other sites

Dzięki wielkie. Przede wszystkim to popracowałabym z niebem i z mokrą skórą/łuską. Niestety sesja się zbliża, więc chyba odłożę poprawki na lepszy moment. ;)

Tymczasem załączam szkice głów, żeby może odrobinę wyrównać balans płci w mojej teczce. :)

 

chopy.jpg

Link to post
Share on other sites

Hejka

Z tą panną to jest tak według mnie:

- jeśli chodzi o dziwne roprcje - są dobre, po prostu ramiona są ściśnięte i wysunięte do przodu, obojczyk (a właściwie taki dołek nad obojczykiem) się wtedy uwypukla.

Tego dołka na obrazku nie było (może to wina refki zresztą) starałem się jakoś to tam wyrysować.

Obojczyk powinien być w skrócie, tak samo cała prawa część tułowia.

Oczywiście z grubsza, nie będę siędział i rysował poprawnie anatomicznie:)

Jedno czego mi tam brakuje (znowu, pewnie przez refkę) to speculare/refleksy na skórze.

Znaczy, rozumiem że to z jakiegoś zdjęcia modowego, gdzie panna ma kilo tapety i w ogóle sę nie świeci, ale refleksy świetnie się przydają do modelowania bryły.

Tak samo oczy były zbyt suche - dodałem refleksy w kącikach i między okiem a powieką (tam wilgoć tworzy taką refleksującą powierzchnię).

Oczywiście przerysowane i wyolbrzymione.

Przykład nie jest ładniejszy/lepszy od oryginału, ale chyba lepiej się czyta bryłę.

 

 

grte2ln8.jpg

 

Ogolnie to ja bym radził unikać refek tego typu, bo to i światlo dziwne, i kilo tapety, nie sposób wyczaić bryłę.

Dodatkowo tło - nie ma między nim a postacią żadnego powiązania (np. kolor ambientu czy rimlight.

 

 

Jeszcze z tego co widzę obrazki (poza pierwszym portrecikiem kolesia) mają mało krawędzi zróżnicowane.

Znaczy nie masz poprowadzonej zdecydowanej krawędzi, obok jakiejś rozmytej.

Właśnie speculary/refleksy się wtedy przydają.

 

Taka techniczna uwaga - w PSie jak masz obrazek (na jednej warstwie) naciśnij ctrl+L - wyskoczą ci levelsy.

Zobaczysz że w twoim obrazku masz niewykorzystaną pełną skalę jasności -nie masz w obrazku ani bieli ani czerni.

Tutaj przykład (na czerwono niewykorzystana skala jasnosci), obok poprawione

grte2ln8.jpg

 

A jak się krzywymi/curves nauczysz to też można nieżle się bawić.

Link to post
Share on other sites

Heh, Gutek jak walnie komenta to zawsze wygląda jak strona z podręcznika do CG :D uwagi cenne, zwłaszcza ta zeby nie wybierać takich refek.

Będę się jednak upierać że taka skala tonalna nadaje fajny klimat obrazkowi, że brak czerni i bieli też może stanowić jakąś wartosć koncepcyjną.

 

A co do tego malowania specularów na bryle, coś takiego mi sie nie podoba, bo wydaje sie jakby postać była spocona lub mokra. Zastosuj to Iss w tej pracce z Panią Rybą :D Tam może to nadać fajnego klimatu. Ale wyraźne podkreślenie anatomii w takich mniej pospolitych pozach jest bardzo dobrym pomysłem. Nikt sie wtedy nie bedzie czepiał że coś jest nie tak.

 

A w tej pracce specular psuje klimat takiego spokoju i wyciszenia. Szczerze mówiąc takie speculary bardziej pasują do wizerunku barbarzyńcy niż eterycznej kobiety. Tak, barbarzyńca to dobre określenie. W ogóle tego typu nadawanie bryły kojarzy mi się z okładkami komiksów marvela, zwłaszcza tymi nowszymi, kolorowanymi digitalowo, w tej takiej "śliskiej estetyce" :P (wiem Gutek że przesadziłeś z tymi specularami, ale nie mogłam sie powstrzymać :D )

 

Co do speedowych główek facetów, pierwsza z lewej ma potencjał natomiast przedstawień z profilu to ja nie lubię więc się nie będę wypowiadać XD :D

Link to post
Share on other sites

gutekfiutek, telthona, dziękuję za podpowiedzi. :) Na pewno mi się przyda to co piszecie, z tym, że muszę zacząć więcej rysować, żeby było widać, że coś mi do głowy zaczyna wchodzić.

 

Zamieszczam moją świeżą, posesjową czarownicę. Jakieś rady?

 

beznazwy1mniejsza.jpg

Edited by Iss
Link to post
Share on other sites

Posesjowa czarownica jest zapowiedzią całkiem fajnego obrazka.

Wszystko tu tylko takie zblurowane jest (być może taki miałeś zamysł).

Gutek pisał wcześniej o zestawieniu ostrych - wyraźnych krawędzi z bardziej rozmytymi - domyślnymi.

Myślę, że ta rada w tej pracy się jak najbardziej przyda. Lepiej wyciągnie to ważne elementy do przodu i zbuduje przestrzeń.

Link to post
Share on other sites

Właśnie, właśnie... To już kolejny wpis, sugerujący mi zwrócenie uwagi na ostrość w niektórych miejscach, ale widzę, ze naprawdę opornie mi idzie przyswajanie. :)

 

beznazwy2mniejsza.jpg

 

beznazwy1glowa.jpg

Edited by Iss
Link to post
Share on other sites

Wzmocniłabym jeszcze, jak dla mnie zbyt mała różnica jest. Szyja szeroka, bryłę włosów bym uporządkowała (troszeczkę czaszkę to zniekształca). Dłoń można też poprawić, coś się dzieje z długością poszczególnych paliczków, widoczne jest to zwłaszcza w palcu małym i serdecznym. Poza tym bardzo przyjemna praca:) kolory mi się bardzo podobają. Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

@Piret, dziękuję za podpowiedzi, zabiorę się jeszcze za tę pracę. Rzeczywiście trzeba tu wzmocnienia. Pobawię się jeszcze cieniami bardziej i anatomię tez poprawię.

 

Jednak, póki co wstawiam, starą pracę, ale poprawioną nieco.

 

2222kopiamaa.jpg

Link to post
Share on other sites

Śliczny malun, lubię takie portrety, dziewczyna bardzo ładna, w moim typie heh :P Jak z anime P: fajny kadr, ładny kostium, ciekawa paleta. Naprawdę mi się podoba.

 

Niestety kilka rzeczy mnie boli. Z góry przepraszam za zwały tekstu...

 

Pierwszą są przypadkowe kolory, niektóre mają sens ale są przypadkowo rozmieszczone, inne mogły by mieć sens gdyby je odpowiednio umieścić :P głównie mam na myśli zimne jasne walory które głównie widać na klatce piersiowej, można by nimi ładnie zaokrąglić formy, ale są na obrazku w formie dziwnych plam.

 

Drugą sprawą jest rozpiętość walorów, na początku rzuca się w oczy zbyt silna wszechogarniająca biel, normalnie nie mam nic przeciw przepaleniom, ale tutaj oświetlenie jest bardzo miękkie, nie ma ostrych cieni, więc mi tutaj nie bardzo pasuje takie światło. Wygląda jakby dostała mega reflektorem odbitym od białej ściany.

Dalej z tą rozpiętością waloru, jak zauważył Gutek, nie wykorzystujesz całej, na histogramie przy tym obrazku brakowało sporego kawałka najciemniejszych walorów. Telka jest zdania, że w ten sposób można uzyskać ciekawą kompozycje kolorystyczną, ma racje. Niestety TUTAJ, z braku czerni jej śliczna sukienka, głębokie, umalowane oczy i ładne ciemnobrązowe włosy, straciły blask i moc, są blade, może trochę przesadzam, nie były, aż tak blade, ale zawsze :D

Mimo, że twoje najciemniejsze walory są blade, to w cieniach widać czerń na materiałach/miejscach gdzie by niepowstała, np. pod nosem i na ustach.

 

No i ostatnim mankamentem jest brak ostrości, wszystko jest rozmyte. Ja bym radził, na początku pracy nad obrazkiem używać pędzli z ostrzejszą krawędzią, nie koniecznie jak brzytwa, ale by była krawędź :) . Następnie co trzeba rozmiękczyć, zrobić przejścia, filtrami, smudge toolem, miękkim pędzlem czym tam chcesz. Nie dość, że finalny obrazek będzie wyglądał lepiej to TY SAM mniej się napracujesz.

 

Zrobiłem over, mam nadzieje, że pomoże. Usunąłem zimne barwy na skórze, nie mam czasu bawić się w malarskie przejścia :) a po za tym lubię przypudrowany look, więc mam nadzieje, że nikt nie zwróci uwagi, że nie wygląda naturalnie jak z pod prysznica. Jak każdy facet kocham naturalny wygląd... dopóki jest umiejętnie zamaskowany warstwą starannego makijażu :D Ah ta hipokryzja.

 

Pogłębiłem ciemny walor Levels'ami i podmalowałem, lekko przyciąłem policzek i obróciłem oko, bo był lekki zez.

 

isslaskawsniegu2.png

Edited by n-pigeon
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy