Jump to content

Kuchnia


Guest Muka

Recommended Posts

Kolejne z pytań człowieka który się nie zna. Jak stworzyć taką teksturę? Czy idę dobrym tropem? Mogę np. wymodelować sobie takie kafelki i wypalić teksturę? Ewentualnie rozłożyć ją na kafelki + fuga. Przepuścić to przez crazybump? Dopiero uczę się modelować, ale powoli wypadałoby zacząć też jakieś tekstury robić.

Link to post
Share on other sites

Dante wszytko zależy od Ciebie.

Możesz sobie płyki wymodelować a możesz po prostu nałożyć materiał płytek na powierzchnię ściany. Wykorzystujesz albo gotowe mapki ściany z płytkami (ściagasz albo sam wykonujesz i obrabiasz z pomoca gimpa lub photoshopa) albo opcje tiles.

Wszystko zalezy od tego jaki realizm chcesz osiagnąć i przy jakim czasie.

Link to post
Share on other sites

uparłeś się na te super słoje ;]

 

zwróciłem twoją uwagę na nierówne kafelki. według mnie powinieneś to poprawić.

poniżej zaznaczyłem również oparcia krzeseł. rura oparcia łączy się pod jakimś dziwnym kątem. do tego pręty wewnątrz oparcia wchodzą w kolizję z rurą.

 

kuchpro2v3.jpg

Link to post
Share on other sites

a no zapomniałem o tej nie równości kafelki dzięki za przypomnienie, a z tym krzesłem to nie wiem co się stało poprawie to dzisiaj :) dzięki za przypomnienie.

Link to post
Share on other sites

zmniejsz bumpa na drewnie. Proponowałbym dać AA na area a później w PS wyostrzyć bo widać w zbyt wielu miejscach jak siada AA. Kubek jakby wklejony w zdjęcie. Przepalenie na lodówce wydaje się przesadzone toż to czysta biała plama -ale może tak ma być

 

 

Pozdrawiam.

Edited by Oleksiak
Link to post
Share on other sites

no zaczyna wyglądać całkiem przyjemnie.

na razie trochę surowo, ale idziesz w dobrym kierunku :)

dodaj jeszcze kilka detali, np. jakiś relling nad zlewem z wiszącymi przyborami kuchennymi, stojak z kompletem noży.

sam pewnie masz w domu kuchnie, i wiesz, że jest pełna takich szczegółów ;)

Link to post
Share on other sites

faktycznie widok ciut dziwny.

firanę mógłbyś trochę pofalować.

natomiast stół wygląda jak wyciosny kłody. strasznie toporny. szczególnie blat.

no i te słoje :) czy w ogóle istnieje tak duże drzewo, które po rozcięciu posiada takie słoje?

Link to post
Share on other sites

Nogi od stołu wydają się zbyt kanciaste, w zlewie siada mapowanie, ja bym zmniejszył bumpa na siedzeniach i poprawił łączenie oparcia stołków bo to chyba nie powinno tak wchodzić w siedzenie ? Firanka do poprawy, kran jest chyba ciut za cienki ale to można się tylko wydaje. Ciągle masz problem z AA powiedz jakie masz ustawienia rendera to coś się poradzi. Blat stołu też mi się wydaje to poprawy - zbyt kanciasty na zaokrągleniu, no ale może tak ma być. Mapka diffuse tych mebli wydaje się słabej jakości albo to słaba jakość rednera takimi je czyni ;)

 

Zbyt jasne światło dałeś jak na takie pochmurne niebo - tak mi się wydaje. Dodaj klamki do okien.

 

To tyle ode mnie, dajesz dalej bo jest coraz lepiej.

 

Pozdrawiam ;)

Link to post
Share on other sites

Specem nie jestem ale napiszę Ci co ja o uważam za słuszne - zrobisz z tym co będziesz chciał ;)

 

LC bym zmienił - jak już robisz final render to daj 0,01 - 0,005 size przy czym jeżeli masz już 0,01 to ja bym zostawił inter. sample na 10 a przy dużych wartościach subdivs u Ciebie pewnie z 2000 można dać w granicy 5-10 inter. sample, wydobędziesz wtedy detal choć Ty masz go tutaj mało ;)

 

W IM inter sample też zostawiłbym na 20 a min rate daj sobie na -7 to taki trick który przyśpiesza nieco renderowanie gdy masz powierzchnie nie potrzebujące dużo sampli

 

Najgorsze jest to że nie pracujesz w LWF. Zastanawia mnie dlaczego AA nie działa skoro masz włączone Sub-pixle mapping - przepalenie nie chce Ci się poddać AA bo wartości pikseli przepalenia i otoczeniem mają zbyt różne wartość - tak mi się wydaje. Może to wina reinhard'a, nie wiem.

 

Proponuje Ci najpierw znaleźć błąd który powoduje problemy z AA. Spróbuj zmienić color mapping na Linear i zobacz czy dalej masz złe AA na przepaleniach.

 

HDRI masz jakiej rozdzielczości ?

 

Ps. co to za procek że ma 16 wątków ? i ile Ci się taka scena renderuje ?

 

 

Może któryś ze speców od wizek się wypowie co o tym myśli ? ;]

Link to post
Share on other sites

A no właśnie moje krzesła :D za szybko chciałem to zrobić i nie do końca zagłębiałem się w tył krzesła :[ z tym Number of passes to też za bardzo nie widziałem co i jak i po prostu zwiększyłem do 16, a to chodziło o wątki x) mam procesor Intel i3-2310M 2.1Ghz a scena w rozdzielczości 1755x749 renderuje mi się około 3h, wielkie dzięki za porady dotyczące v-raya Oleksiak :) i za tył krzesełek panek ;) jutro postaram się wrzucić poprawione fotki. :)

 

Ps. HDRI w rozdzielczości 1024x512.

 

Ps.2 Tutaj render prosto z maxa

kuchpro5.jpg

 

I po korekcie w photoshopie :

kuchpro5v1.jpg

Edited by Muka
Link to post
Share on other sites

Zostaw PS bo moim zdaniem tylko zaszkodziłeś renderowi z maksa ;) najpierw popraw AA bo jest fatalne a Ty jeszcze je niszczysz PS np kuchenka albo siedzenia. Ten procek jest 4 rdzeniowy ? Możesz wyrenderować sobie pass z samym dirtem przy pomocy extratexture i potem to zmiksować w ps żeby przyciemnić niektóre miejsca.

Link to post
Share on other sites

Procesor 2 rdzeniowy z 4 wątkami, dzięki Twoim radom Oleksiak render przyspieszył do około 2h ;)

Tutaj 2 strona kuchni, bez korekcji w PS

kuchpro6.jpg

Link to post
Share on other sites

Widać błędy GI na oknie..

Moim zdaniem rozdzielczość HDRI jest mała.

To co mnie najbardziej dziwi to wartości AA jakie podałeś 4-16 nigdy takich wielkich nie stosowałem bo nie widziałem różnicy w jakości a czas się strasznie dłuży podczas renderu. Wyrenderuj to z ustawieniami 1 albo maks 2 - do 8. W DMC min samples zmień na 8 i jak będziesz widział szum to możesz powiększać ale jak dla mnie 15 to bardzo dużo. Jaki masz subdiv materiałów ? Połowa obrazka to płaskie powierzchnie ze słabo widocznymi odbiciami a min 4 w aa to strzał w kolana mi się wydaje.

 

Zrób kilka próbnych renderów i zobacz w ps na warstwach jak jakość się zmienia.

 

Pozdrawiam.

Link to post
Share on other sites

Blat stołu nadal masz źle zmapowany. Obróć mapę w lewo tak żeby słoje drewna rozciągały się wzdłuż blatu a następnie obróć ponownie w ten sposób, żeby wąskie krawędzie też otrzymały słoje drewna "wzdłuż". No i chyba trochę za mocno odbija. Widać nawet odbicie krzesła.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy