Jump to content
Sign in to follow this  
Lee5.56

Jak wyrenderować hair and fur osobno?

Recommended Posts

Witam. Chciałem wyrenderować futrzany obiekt w 3ds max za pomocą mental raya. Lecz czytałem że mental nie jest w tym dobry i że lepszym sposobem jest wyrenderowanie hair and fur osobno i poskładanie całości w photoshopie. Wiem że trzeba dodać hair and fur do render elements ale nie wiem czy trzeba coś jeszcze np. zdepth żeby to jakoś ładnie później wyglądało i jak to później poskładać. Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak renderujesz włosy bufferowe to wciśnij "8"(environment and effects) i zaznaczasz odpowiednią opcję dla efektu hair&fur. Nie chce mi się włączać maxa ale to chyba jak gdzieś tam zaznaczysz "none" to wyrenderują się same włosy.

Jak renderujesz włosy w mentalu i nie używasz metody bufferowej tylko renderujesz włosy jako np. mr primitives to wtedy ten sposób który podałem wyżej nie zadziała. Musisz ściągnąć odpowiednie shadery które pozwolą wyrenderować wszystko oprócz włosów jako jeden płaski kolor, dodatkowo w taki shaderze masz możliwość zaznaczenia żeby obiekt który znajdzie się na tle takiego tła był widoczny w kanale alpha. Dzięki temu będziesz miał same włosy. Tu masz linka do strony gdzie możesz pobrać zestaw shaderów do mentala shaders_p tam jest wszystko co potrzebne do renderowania włosów w mental rayu:

http://www.puppet.tfdv.com/download/shaders_p_e.shtml

Share this post


Link to post
Share on other sites

Włosy wiem jak wyrenderować bo w render setupie w zakładce render elements można dodać hair and fur i się fajnie wyrenderuje. Nie wiem jednak jak poskładać to w photoshopie szukałem jakichś tutoriali ale nie znalazłem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przecież Ci szczery napisał. Wchodzisz do ustawień environment & effects (klawisz 8), na zakładce effects zaznaczasz hair&fur i w composite method wybierasz none. Wyrenderują się same włosy. W render elements nie znajdziesz czegoś takiego jak hair shadows. Jak renderujesz włosy w v-rayu albo w mental rayu i chcesz im nadać jakiś materiał to używasz zamiast bufferowego typu renderingu włosów mr primitives. W takim wypadku żeby otrzymać włosy na osobnym passie to albo w render elements będzie hai&fur (w mentalu chyba jest) albo kombinujesz z shaderami np tymi od puppeta. Tam jest constant shader który ma opcję ovveride alpha. Dajesz taki shader na wszystkie obiekty oprócz hair&fur i masz włoski na alphie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A sorry źle przeczytałem Twój post. Chcesz mieć same cienie włosów na osobnym passie. Ja znam jeden sposób. Musisz pobrać i zainstalować shaders_p.

1. tworzysz materiał mental ray i do surface wrzucasz p_constant i zaznaczasz override alpha.

2. w opcjach hair&fur zaznaczasz żeby uzywało shadera mantal ray- apply mr shader i wrzucasz tam ten materiał który opisałem w punkcie 1.

3. na wszystkie inne obiekty dajesz materiał matte/shadow/reflection z zaznaczonymi tylko cieniami i jak wyrenderujesz to kliknij podgląd alphy, powinny tam być cienie w jasnym kolorze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam!

 

Mam problem żeby wrzucić te shadery z puppeta do maxa.

 

 

to instrukcja, która jest do nich dołączona :

 

 

1. Place shaders_p.dll to "Max_install_dir"/mentalray/shaders_standart/shaders

2. Place shaders_p.mi to "Max_install_dir"/mentalray/shaders_standart/include

3. And add these lines to standart.mi file:

 

link "shaders_p.dll"

mi "shaders_p.mi"

 

więc wrzucam plik shaders_p.dll do

 

C:\Program Files\Autodesk\3ds Max 2012\mentalimages\shaders_standard\mentalray\shaders

 

oraz shaders_p.mi do

 

C:\Program Files\Autodesk\3ds Max 2012\mentalimages\shaders_standard\mentalray\include

 

wszystkie sourse do

C:\Program Files\Autodesk\3ds Max 2012\materiallibraries

 

oprócz tego wpisuje dwie linijki kodu na końcu tekstu w pliku standart.mi

tak jak w punkcie 3

 

No i mi nie wykrywa tych materiałów

 

czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć co robię nie tak?

 

z góry dziękuję

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy