Jump to content
RA

Pojazd 3D: BMW Sauber F1.09

Recommended Posts

Hej,

 

Ci forumowicze, którzy dorobili się metrowych bród i co najmniej szóstki potomków pamiętają tego WIP'a. :)

Wypadało to wreszcie skończyć.

Nie do końca wyszło to co chciałem, ale czas naglił, a nie było sensu odkładać tego znów na przyszłość.

 

Max, Vray, PS.

 

bmwsauberujecie01a.png

.

bmwsauberujecie02a.png

.

bmwsauberujecie03a.png

.

bmwsauberujecie04a.png

.

bmwsauberujecie05a.png

.

bmwsauberujecie06a.png

Edited by RA
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam,

kawał dobrej roboty, najbardziej podoba mi się drugie ujęcie, tło modelowane? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Świetna praca. Rendery super ;} Podłączam się do pytania wyżej o tło. Z czego jest podłoże? bo jak kostka brukowa jakaś, to jest chyba z 5 razy za duża. Sprawia to wrażenie jakby to była zabawkowa wyścigówka? Niemniej 5*

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za Smokiem jeśli chodzi o kostkę ale całościowo bardzo fajna praca. Bardzo fajne zbliżenie z dof'em.

Share this post


Link to post
Share on other sites

model jest swietny! jestem pod ogromnym wrazeniem pracy jaka wykonales, swietne teksturki i materialy! Jednak sama sceneria jakos do mnie nie przemawia, moze nie tyle sama sceneria (bo wykonana jest na rownie wysokim poziomie), ale polaczenie jest z autkiem, jakos te 2 elementy sie gryza ze soba. Wykonujac taki ogrom pracy nad modelem skupilbym sie jednak na samej prezentacji modelu, tlo niepotrzebnie odwraca uwage. Tak czy siak ode mnie 5* :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od początku chciałem to zrobić z jakimś bogatszym tłem, więc wszystko później to wynik dostosowywania się do tego założenia. :)

Tło odcina się od samochodu, ale to też zamierzony efekt. Hala to model.

Nad ujęciami wypadałoby posiedzieć dłużej, ale się już nie dało. Ten samochód najlepiej wychodzi w teleobiektywowych ujęciach, bo tak można zgubić brzydki przód i jego ogólną "opasłość". Ale tego też nie chciałem robić, nie dla tego samochodu. Same kłody pod nogi sobie rzucałem. ;)

Podłoże to jakaś betonowa płyta. Znalazłem teksturę i przerobiłem ją na tile'owaną.

Wiedziałem, że będzie kontrowersyjna, ale za bardzo mi się podobała, hehe.

Dzięki za miłe słowa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a mnie się najbardziej podobają świetlówki;)

 

piękne materiały, drugi render mistrzostwo. brakuje mi okopceń za wydechem ale pewnie ma za mały przebieg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Byłem wielkim fanem wipa i to sie nie zmieniło w finished. Jedyne co to ten glow na lakierze mi sie tak sobie podoba ale w sumie do subiektywnej oceny musze poczekać aż zobaczę to na normalnym monitorze a nie na laptopie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Model jest świetny, co już dawno udowodniłeś nam w Wipie . Jednak scena już tak nie powala. Bardzo mocno rzuca się w oczy przesadzony glow , powtarzająca się płaska tekstura podłoża , którą ciężko określić ( beton, parkiet , kostka ? ) ewidentnie odcina się od reszty. Sam kontrast sceny b&w oraz obiektu (kolor) jakoś mi tutaj nie leży.

 

Generalnie model + shadery, ekstraklasa

scena - coś poszło nie tak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pamiętam WIPa i byłem po ogromnym wrażeniem tak jak i teraz, ale gdybyś na prawdę podwoił gęstość kostki podłoża i lekko skontrastował tło (a potem dopiero obciął czerń) byłoby nieziemsko!

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i się doczekaliśmy ;) . Model i shadery oczywiście miazga, sama hala też spoko, ale jakoś nie za bardzo pasuje do bolidu. Widział bym go jednak na jakimś torze.

Tak czy inaczej 5* jak najbardziej zasłużone.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pod względem modelu uważam, że jest jednym z najlepszych poly-samochodów na forum. Tekstury na bolidzie też świetne. Natomiast sam render jest mocno średni dla mnie, szczególnie z perspektywy tego co było w wipie. Strasznie przesłodzone, za duży glow i surrealistyczna hala "kopiuj-wklej". Do tego na końcowych renderach nie widać najmocniejszej strony modelu: poprawnych, dobrych refleksów na karoserii. Czuje mocny niedosyt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No hala aż prosi się o detal, ale nie miałem czasu na to. Trzeba to było skończyć, a halę miałem już prawie całą gotową jeszcze z 2009 roku, więc tylko to i owo dodałem i poprawiłem.

Cukierków będę bronił, bo tak mi się podobało. :D Choć glow'a może faktycznie za dużo.

Z odbiciami, to nie rozumiem, bo akurat są zupełnie poprawne. I nie są z hdr'ki.

To co było w wip'ie miało pokazać model. I do tego się raczej sprawdziło, ale do finału dla mnie byłoby nieciekawe.

Pewnie mam taką fazę, że niezbyt przepadam za tymi ostrymi jak żyleta renderami. To co powyżej w końcu nie idzie na okładkę do gazety. Nawet do tego nie aspiruje. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odbicia są jak najbardziej poprawne, bo jakie mają być ;). Chodzi o to, że za mało się wybijają w kompozycji, są za mało widoczne na renderach. Przez takie oświetlenie gubi się bryła.

 

Osobiście, zdecydowanie wolałbym, żeby finalne rendery poszły w tę stronę:

 

bmwsauberf109085.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja właśnie starałem się tego uniknąć w tym przypadku, hehe.

Po prostu mijamy się w gustach. :)

Coś ostrzejszego mam zamiar zrobić na pewno za jakiś czas, ale z tym samochodem to nie wchodziło w grę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jednak zyje :) Już zapomnialem o tym wipie :)

Świetna robota. Aczkowiek tez mam mieszane uczucia co do tła. Samo w sobie jest ok ale jakoś nie klei sie z modelem. Może zwyczajnie brakuje mu kontrastu i ostrości w zestawieniu z bolidem. Ogólnie jak na TEN model prezentacja nieco rozczarowuje.

No i ta kostka, którą uważam po prostu za błąd. To ewidentnie mapa cegły i przeskalowana do rozmaru płyt robi na mnie bardzo złe wrażenie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow, a jednak to skończyłeś, brawo :) Ale o ile zachwycałem się modelem i jego prezentacją w wipie tak tu już mam mieszane uczucia. Hala wygląda świetnie i szczena mi opadła jak napisałeś, że to wszystko jest modelowane, ale za chiny mi nie pasuje do tego auta, prędzej bym tu widział starego Gullwinga, także nie będę oryginalny ale również przyznam, że oczekiwałem bardziej "technicznych" renderów ;) Ale cóż, wszystkim nie dogodzisz... chooociaż mógłbyś spróbować renderując to cudeńko jeszcze raz w innej scenerii :D

 

Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu by był sex gdybyś ten jakże piękny model pokazał powypadkowym :D z porozwalanymi częściami, kierownicą częściowo oderwaną, fragmentami silnika i innych detali. Kręcił bym się na krześle z radości. A tak jestem pod ogromnym wrażeniem ale już bez wcześniejszego kręcenia na krześle;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bardzo dobra robota! Co tu dużo pisać, wszystko na wysokim poziomie, jedynie tło na którym jest sporo rozświetleń,rozmycia, glow, elementy które według mnie odwracają lekko uwagę od samego pojazdu. Aha, nie wiem ale skala podłoża wydaje się za dużą, przez co patrze na model trochę jak na zabawkę.

 

Pozdr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

fajny resorak,

o ile sie nie myle to podloga jest z cegiel, ktorej wymiary wynosza mniej wiecej 24x12x6 cm

 

a tak poza tym to spoko:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy